• 0

Idee voor beoordeling tussenpersonen

Er zijn voldoende websites over verzeringen en hypötheken.

Verder zijn er genoeg consumentenorganisaties die de producten beoordelen

van tussenpersonen. De AFM doet er alles aan om de vergunningen van tussenpersonen in

orde te krijgen. Toch is er m.i. nog veel te doen op dit gebied. Zou een website

waarin consumenten de tussenpersonen en of producten beoordelen kansen hebben....

volgens mij wel...je moet echter wel onafhankelijk zijn en blijven ... maar hoe generereer

je dan inkomsten.... kun je op tegen grote organisaties als starter.... heb je daar tonnen voor

nodig of kun je gewoon simpel starten .... zomaar wat overwegingen....zonder businessplan...

dat komt later...eerst richting en onderzoek....daarna een plan

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het idee is helemaal niet verkeerd, maar je zult aan wat meer punten moeten denken dan alleen het beoordelen.

Tussenpersonen zullen een profiel moeten aanmaken. Dit profiel kan vervolgens beoordeeld worden.

Afnemers/consumenten zullen een profiel moeten aanmaken. Hiermee kunnen ze een beoordeling geven aan de tussenpersoon.

 

Maar je kunt hierdoor niet echt een realistisch beeld krijgen van de tussenpersoon, omdat dan iedereen zomaar een profiel kan aanmaken en vervolgens hem of haar een goede beoordeling geven.

 

Als je wat breder denkt dan dat je nu doet kom je wel een heel eind. Website laten programmeren kost geen tonnen, maar wel veel tijd en energie!

 

 

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

De periodieke "proefballonnetjes" van deze Topicstarter neem ik niet al te serieus meer. Eerst een reisbureau, toen assurantietussenpersoon zonder vergunning. >;( en nu vergelijker van die doelgroep. Quis custodiet ipsos custodes?(Decimus Iunius Iuvenalis)

 

Normaliter zou ik dan ook niet op dit topic hebben gereageerd, ware het niet dat Niels een redelijk goed beeld schetst van hoe het zou moeten als je het doet: namelijk niet anoniem.

Het idee is helemaal niet verkeerd, maar je zult aan wat meer punten moeten denken dan alleen het beoordelen.

Tussenpersonen zullen een profiel moeten aanmaken. Dit profiel kan vervolgens beoordeeld worden.

Afnemers/consumenten zullen een profiel moeten aanmaken. Hiermee kunnen ze een beoordeling geven aan de tussenpersoon.

 

Het aardige is overigens dat een dergelijk initiatief al in 2008 is genomen: de website arthur.nl deed precies datgene dat Niels schetst. Een succes werd het overigens niet. Nog geen 700 van de ruim 10.000 tussenpersonen deed er aan mee, en het aantal maandelijkse bezoekerd bedroeg minder dan 5000. Arthur.nl is begin 2010 een stille dood gestorven,

 

Het transactieplatform Meetingpoint heeft een nieuw initiatief gelanceerd Arthur.nl.

Via een marketingcampagne op internet wordt Arthur.nl tussen alle financiële websites voor particulieren en bedrijven geplaatst. Op de site worden geen producten en diensten vergeleken, wel kunnen de adviseurs worden vergeleken. Dit kan aan de hand van profielen. Ook kan de consument een vraag voorleggen aan een aantal adviseurs tegelijk. Op 20 november start de consumentencampagne op internet ‘Vind de adviseur die bij je past’ om de site onder de aandacht te brengen. Tussenpersonen kunnen nu al een profiel achterlaten. Dat is gratis.

 

Ik vraag mij af of vergelijkingssites wel kunnen werken als de te vergelijken groep uit zoveel verschillende (10.000) entiteiten bestaat.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Quote:

De periodieke "proefballonnetjes" van deze Topicstarter neem ik niet al te serieus meer

Alle ideeën moeten volgens mij ergens starten. Je noemt het proefballonnetjes die je niet serieus neemt, dat zou ik ook van jou antwoord kunnen zeggen, maar ik houd de eer aan mezelf. Wat is er mis met het lanceren van een idee???

 

Verder er zijn wel sites die zaken vergelijken en veel groter zijn dan 10.000.

Graag wat objectiever zijn voortaan.

Link naar reactie
  • 0

Verder er zijn wel sites die zaken vergelijken en veel groter zijn dan 10.000.

 

 

Zoals? Noem eens een site die een bepaalde beroepsgroep in vergelijking zet waarvan de beroepsgroep meer dan 10.000 bedrijven kent?

 

Ik zie ook de toegevoegde waarde niet van je idee als je niet minstens een fors deel van de tussenpersonen meekrijgt op je site. Arthur.nl is er niet voor niets niet meer....

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Schrijf vooral een ondernemingsplan, dan kom je de moeilijkheden tegen zoals die hier al geschetst zijn.

 

Je zou ook een website kunnen beginnen waarin assurantie-tussenpersonen zich kunnen aanbieden, deze zijn er al voor veel beroepsgroepen, mogelijk ook al voor assurantie-tussenpersonen.

Ik heb er niet naar gezocht.

 

Maar ook dan dien je vooraf een ondernemingsplan te maken, tarieven te bepalen en ook een inschatting te maken hoe vaak jouw website en dus ook de tussenpersoon vertoond wordt.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dat heel moeilijk te bepalen hoe vaak jou tussenpersoon wordt vertoond,

 

Dat is niet moeilijk.

 

Ik denk dat daar veel indianenverhalen over rondgaan en dat niemand je kan zeggen of het aanslaat.

 

Weet ik / snap ik niet. Na onderzoek zou je dat ons kunnen vertellen.

 

Vooral in het begin is het moeilijk om verkeer te krijgen op een site.

 

Dat is een onderdeel van je "nog" uit te voeren onderzoek / ondernemingsplan. Daar kun je plannen voor maken.

 

ps. reageer je ook nog op "Hoteleigenaren" ?

 

Dit was de laatste, doe eerst je ding. Heb je een duidelijk verhaal dan wil ik er wel verder op in gaan. (en ook duidelijk zijn in wie? je bent).

Link naar reactie
  • 0

Quote:

Volgens mij is dat heel moeilijk te bepalen hoe vaak jou tussenpersoon wordt vertoond,

Dat is niet moeilijk.

Ik denk dat het moeilijk van te voren te bepalen is hoe vaak een tussenpersoon wordt vertoond, Als hij zich inschrijft overweegt hij of hij wil inschrijven en wat daar tegenoverstaat. Bij een nieuwe site is dat moeilijk in te schatten en

daarom zal hij zich waarschijnlijk terughoudend opstellen.

 

 

Site voor hoteleigenaren: zoover.nl

Link naar reactie
  • 0

voor hoteleigenaren: zoover.nl

 

Ja, en Iens voor restaurants, maar jouw idee gaat wel veel dieper dan zomaar zeggen of iets te eten was of niet en of het bed in hotel X lekker lag.

 

Als je serieus vergelijkingen wilt kunnen maken over tussenpersonen, dan zal degene die een reactie schrijft ook moeten kunnen zeggen hoe kundig het advies was. En hoe ga jij toetsen of zij die kennis in huis hebben? Precies, daarom gaan die mensen juist naar een tussenpersoon.

 

Of wil je een site waarop iedereen kan roepen of de koffie lekker was, hoe lang het duurde voor ze een antwoord kregen en hoe aardig de adviseur was?

 

De kritiek op tussenpersonen is nl. dat er te veel bedrijven tussen zitten die jouw belangen niet voorop stellen. Daar heeft de consument zelf te weinig zicht op en het is met behulp van diezelfde consument bijna ondoenlijk om dat goed in kaart te krijgen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.