• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Joh.... ik rij morgenochtend naar Neurenberg. Daar het ik twee belangrijke besprekingen buiten dit nieuwe fenomeen. En natuurlijk het beursbezoek om bepaalde marktdelen van mijn markt in beeld te brengen c.q. relaties aan te knopen. Buiten de column horen jullie dan even niks meer van mij, maar als ik terug kom zal ik de vorderingen posten.

Vanavond achterover, inpakken (route ken ik uit het hoofd) en morgen na de koffie weg. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hey Peter,

 

Als volkomen leek heb ik deze draad gevolgd. Op één of andere manier "triggerde" deze draad. (Heb ook wat per ongelukke PM's gehad van TS ;))

 

Ondanks je summiere uitleg, welke ik aan één kant begrijpelijk vind, vraag ik me het volgende af :

 

- Ondanks alle tegenwerpingen van bepaalde posters waaronder Nico, Hans, Herman, en zeker jnsol (die fantastische ontwerpen heeft gemaakt, hulde daarvoor trouwens !) denk je alsnog ineens het licht gezien te hebben ? Geen sarcasme trouwens, gewoon een brandende vraag.

 

- Ben je ervan bewust in wat voor positie je nu begeven hebt ? Kijk uit voor de zwarte tongen, boze ogen en weet ik veel wat, van mensen die bang zijn dat jij nu met het idee " aan de haal gaat" !

 

Ik hoop echt voor dhr Huuksloot dat er nu vorderingen komen. Al is het niet voor nu en de komende jaren, kan hij er alsnog voor zorgen dat er een geweldige erfenis tot stand komt : de Huuksloot Motor !

 

Alle succes gewenst Peter !

 

Marcel

Link naar reactie
  • 1

Marcel. Ik weet welke verantwoording ik op me genomen heb. In mijn overtuiging is er genoeg basis om te proberen om een prototype te maken. Dhr. van Huuksloot bevindt zich echter in een kwetsbare positie, als het over de vermarkting en de organisatie van een goed stappenplan (traject) daarvoor gaat. Ik ga nergens mee aan de haal en behartig in eerste instantie de belangen van Dhr. van Huuksloot. Ik weet van mezelf dat ik de juiste connecties, relaties en vrienden heb ik mijn netwerk, om hier technisch en economisch het optimale uit te kunnen halen voor Dhr. van Huuksloot. Begin volgende week zit ik met crème de la crème technici om de tafel en zal in eerste instantie de technische haalbaarheid worden beoordeeld. Als die, net als ik, van mening zijn dat we een prototype moeten bouwen, dan zal dat op korte termijn gebeuren en zal dat ook met de juiste verdere stappen worden geregeld. En let wel. Ik zal handelen vanuit het oogpunt en belang van Dhr. van Huuksloot en dat staat los van eventuele financiële belangen. Ik waak er terdege voor dat ook die twee zaken niet verstrengeld zullen raken en dat alles netjes en met het juiste oogmerk wordt afgewerkt. Als het goed is, is dit geen proces van een paar weken, ook niet van een paar maanden, maar van een half jaar of langer. Pas daarna komt de echte markt om de hoek kijken en komt de volgende stap om er een commercieel succes van te maken. Ook in die fase zal ik als rechterhand van Dhr. van Huuksloot blijven werken. Maar tegen die tijd zal mijn eigen belang wel duidelijk zijn geworden. Maak je dus geen zorgen, ik probeer juist met mijn kennis, netwerk en ondernemerschap Dhr. van Huuksloot terzijde te staan en daarmede tevens te voorkomen, dat hij door een of andere wazige constructie aan de kant zou worden geschoven. Ik heb aan alle kanten vastgelegd dat ik de spin in het web ben, als behartiger van de Dhr. van Huuksloot. Over mijn commerciële kijk op deze zaak wil ik nog geen uitspraak doen. Die komt pas in beeld als ik over de huidige horizon kan kijken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Marcel,

 

Hartelijk dank voor je complimenten !

Zoals ik eerder vermeldde vond ik het motor-concept van de heer van Huuksloot dusdanig interessant en opmerkelijk dat ik uit eigen beweging circa 25 uur in dit concept gestopt heb. Als ondernemer maar vooral engineer wilde ik me er een goed oordeel over vormen. Daarom heb ik de technische ondergrond van het concept (virtueel) getest en doorgerekend. Op grond van de beschrijvingen en schetsen van de heer van Huuksloot bleek het goed mogelijk om een bewegend 1:1 model in SolidWorks te maken. Dit heb ik vervolgens in de verschillende standen doorgerekend met bepaling van zuigerdrukken, slagvolumes, verbruik, koppel, toerental en vooral vermogen. Dit ten opzichte van een normale 4 cilinder Ottomotor. Het ging me er vooral om de beweringen van 4x zo groot koppel en half zo groot benzine verbruik enigszins te verifiëren. Zoiets moet gewoon theoretisch kloppen anders hoef je niet verder te gaan met ontwerpen en zeker niet met prototype bouwen. Diverse plaatjes heb ik gepost. N.a.v. daarvan heb ik ook mailcontact met van Huuksloot gehad. Het is vooral de uiteindelijke vermogensvergelijking met een normale 4 cilinder 4 takt motor op basis van gelijk brandstofverbruik en gelijke cilinderinhoud die me deed besluiten er verder geen tijd meer in te steken. Ik heb Nico nog wel de spreadsheet gestuurd ter verficatie. Iedereen die geïnteresseerd is kan trouwens deze sheet ontvangen als men mij even een pm stuurt.

Overigens ben ik er van overtuigd dat het technisch mogelijk is om een draaiende Huuksloot motor te realiseren, nadat de gebruikelijke horden genomen zijn. Peters' aanpak wekt vertrouwen en Penhouder zal best goed hebben nagedacht over de details. Zijn octrooien laten dat bijvoorbeeld ook zien.

Je zult begrijpen dat ik erg benieuwd ben wat de 'creme de la creme' uit Oostenrijk ons gaat melden, vooral wat betreft de extra pk's die een liter benzine gaat opleveren ;-) Hun oordeel zal zeker gebaseerd zijn op méér informatie dan het mijne, daarom druk ik me in deze post voorzichtig uit.

Overigens hulde aan penhouder voor zijn doorzettingsvermogen !

 

Jan

 

Link naar reactie
  • 0

Beste herman er is geen computertechniek noodzakelijk om een motor te bouwen. groeten penhouder

 

Ik vond dit een hele sterke opmerking wat het meer als bovenmatig ontwikkelde denkvermogen van een man van 90 jaar oud weergeeft, waarop overigens de tijd nog geen vat heeft gehad.

 

Eens met Jan, alle hulde voor dhr. Huuksloot.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@ penhouder

 

Vind u dat een kort bedankje aan de mensen die hier zoals ik lees uren aan tijd hebben besteed aan uw project niet op zijn plaats ?

 

Ondanks de wat botte antwoorden ben ik ook vol lof over uw doorzettingsvermogen maar mis de uiting van waardering.

 

Ik vind niet dat er bij elk antwoord een bedankje moet komen maar als ik zie dat sommigen enorm veel uren erin hebben gestopt en vaak kort maar krachtig op hun plek worden gewezen vind ik een bedankje op zijn plaats.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste herman er is geen computertechniek noodzakelijk om een motor te bouwen. groeten penhouder

 

Ik vond dit een hele sterke opmerking wat het meer als bovenmatig ontwikkelde denkvermogen van een man van 90 jaar oud weergeeft, waarop overigens de tijd nog geen vat heeft gehad.

 

Eens met Jan, alle hulde voor dhr. Huuksloot.

 

 

De reactie van penhouder was op deze zin van mij: "Beste penhouder, dat tekeningengepraat heeft met nieuwe computertechnieken te maken. Laten we jou daar niet mee lastig vallen."

 

Of dit nou zo'n sterke opmerking is?

 

Maar goed, ook ik vindt het mooi dat hij zo volhardt. Ik hoop dat Peter straks iets goed te melden heeft aan penhouder.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Herman,

 

Het gaf in mijn ogen meer de "eigenwijsheid" aan van penhouder, door zijn "eigenwijsheid" werd wel iedereen weer getriggerd om door te gaan op dit onderwerp.

 

Als ik naar de antwoorden kijk die penhouder heeft gegeven, heeft hij resoluut iedereen die anders dacht aan de kant gezet, incl. de computertechnieken.

 

En in dat opzicht vind ik het een sterke opmerking, weliswaar vind ik dat achteraf, want de uitvinding kon nog alle kanten opgaan. Het was echt top of flop.

 

Naar nu blijkt heeft Peter toch weer reden gevonden om door te gaan met deze uitvinding.

Link naar reactie
  • 0

Rick, ik heb nog nauwelijks antwoord gehad op mijn vragen. Niet dat ik dat erg vind, maar iemand die overtuigd is van zijn idee zal toch wel een vraag pogen te beantwoorden?

Ik heb niet het gevoel dat hij mij aan de kant heeft gezet, en ik denk zeker dat het ontwerp een kans maakt. Ik heb helaas (of gelukkig ivm omzet) sinds 1978 te maken met de problemen in de bestaande motortechniek, en heb een jaar of tien professioneel gepuzzeld in alternatieve motortechniek. Dan lijkt me dat als ik een technische vraag stel bijvoorbeeld over de verbranding, dat cruciaal is voor een geopperd hoog rendement en ik krijg daar geen antwoord op, ik enige bedenkingen ga krijgen.

Maar goed Peter heeft het opgepikt en ik hoop voor penhouder dat hij heeft bereikt wat hij wilde: het doordringen in de motorenwereld om zijn motor tot een succes te maken.

 

Ik zal mijn kinderen, die mogelijk ook in mijn vak verder gaan, vertellen dat ik een heel klein beetje heb mogen meedenken aan de van Huukslootmotor.

Link naar reactie
  • 0

Rick, ik heb nog nauwelijks antwoord gehad op mijn vragen. Niet dat ik dat erg vind, maar iemand die overtuigd is van zijn idee zal toch wel een vraag pogen te beantwoorden?

 

Herman,

 

De manier waarop dhr. Huuksloot iedereen te woord heeft gestaan, daar is idd veel op aan te merken.

En zo ook het ontwijken van vragen, of het niet beantwoorden van vragen, het afdoen als domheid.

 

 

Daarentegen heeft Dhr. Huuksloot in zijn 90e levensjaar contact (hulp) gezocht op HL betreffende zijn uitvinding.

 

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

Er was nog een missie te gaan op hoge leeftijd, en iets, iets, iets, onderbuikgevoel, zegt mij dat we Dhr. Huuksloot niet meer zullen tegenkomen op dit forum.

 

De missie is volbracht!!

 

Peter Odems heeft het op zich genomen om dit voor Dhr. Huuksloot te behartigen, waarvoor alle lof.

 

En vanuit dat standpunt bekeken heeft Dhr. Huuksloot alles naast zich neergelegd en genegeerd wat hem zou belemmeren in het voltooien van zijn missie,

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

Er was nog een missie te gaan op hoge leeftijd, en iets, iets, iets, onderbuikgevoel, zegt mij dat we Dhr. Huuksloot niet meer zullen tegenkomen op dit forum.

 

 

En dat onderbuik gevoel heb ik dus ook. En dat gevoel steekt me dus.

 

Ik heb ook niets dan lof voor dhr. Huuksloot, zijn doorzettingsvermogen op zijn leeftijd vind ik top. Ik ken niemand van 90 die op internet te vinden is in mijn kring. Respect daarvoor.

 

Maar ondanks ik een anonieme kneus krijg die aangeeft kritiek maar per pm te doen blijf ik erbij.

 

Als ik zie dat er mensen zijn die er meer dan 20 uur, 20 uur!!!, hebben ingestoken en alleen kritiek krijgen op hun posts en geen weerleggingen. Dan vind ik het vervelend dat er geen enkel bedankje of blijk van waardering komt voor deze aandacht aan zijn project.

 

Misschien moet ik mezelf maar een pm sturen dat ik dit mezelf aantrek en mezelf een kneus geven.

 

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 1

Kleine update (tussen) uit Oostenrijk. Ik zit nog tussen besprekingen en ik kan dus nog niet alles definitief posten. Ik gebruik mijn reizen altijd om diep over zaken en constructies na te kunnen denken. Vaak zijn er allerlei signalen en meldingen, die bij elkaar geraapt moeten worden om er een geheel beeld van te vormen. Pas zaterdagavond, na 4 grote Weizenbier en 4 Schnaps, ben ik dieper gaan denken. Stapje voor stapje heb ik de puzzel aan elkaar gelegd en uiteindelijk deze motor denkbeeldig aan het draaien gebracht. Daarna heb ik ook nog eens dit hele topic doorgelezen en heb de angels gevonden, waarom het raadsel op HL niet ontrafeld kon worden. Daar kom ik snel op terug, als ik definitief kan zeggen wat de toekomst voor deze motor gaat worden. Ik wil in elk geval wel verklappen dat er heel positieve perspectieven zijn en dat Dhr. van Huuksloot recht zal worden gedaan. Nog even geduld dus.

De Alpen zijn mooi, de zon schijnt en ik moet weer eens oppassen dat ze hier weer niet teveel verwennen......

 

Groetjes uit het Totesgebirge.

Link naar reactie
  • 0

Tijd om wat te verduidelijken.

 

Zoals ik al in de vorige post opmerkte, zijn er wat zaken verkeerd gegaan als je de inhoud van dit topic afgespiegeld met de oorspronkelijke vraagstelling. Enigen van ons hebben geprobeerd deze motor te doorgronden en er (op basis van eigen waarneming en bevinding) een technische discussie van te maken. Dat is een mislukking gebleken door twee oorzaken;

- Technische informatie zet (vrijwel) iedereen op het verkeerde been.

- Dhr. van Huuksloot is een hoogbegaafde detailist, die bovendien nog eens 90 jaar oud is en met lichamelijke mankementen moet leven. Hierdoor zijn berichten ook fragmentarisch en niet geheel beeldvormend geweest.

 

Ik zal nu de motor op mijn manier uitleggen. Dat zal misschien wat helpen.

 

Principe draaibeweging;

 

De motor bestaat uit twee roterende blokken, met in elk van de blokken 4, haaks op elkaar en achter elkaar liggende ciolinders. In elke cilinder werken 2 zuigers, waardoor er dus totaal 8 cilinders met 16 zuigers zijn. Dat kunnen er echter ook 12 cilinders en 24 zuigers zijn. Dan staan de cilinders niet haaks achter elkaar, maar steeds met 72 gr. t.o.v. gedraaid. Met de 4-takt motor met 8 cilinders, worden de uitgaande krachten van 4 zuigers, gelijktijdig en gelijkmatig omgezet in een roterende beweging van de blokken. Op deze manier krijg je dus bij elke verdraaiing van 90 gr. een nieuwe arbeidsslag door 4 zuigers. De wijze waarop de verdraaiing tot stand komt, ligt in de constructie en samenwerking van de zuigerstangen onderling en de zuigerstangen met het huis. Doordat de zuigerstangen veel minder kantelen dan de bestaande zuigermotoren en omdat het gewicht van beide gehele cilinderblokken in rotatie worden gebracht, ontstaat er geen trilling en is er ook nauwelijks wrijvingsweerstand.

 

In Oostenrijk heb ik deze werking uitgelegd en met een eigen schets verduidelijkt. Tevens is men op details gaan studeren en daar heb ik uiteraard vragen gekregen, die binnen een paar dagen met duidelijkere tekeningen worden opgelost.

 

Op zich is deze uitleg nu geen probleem meer, want nu is de eerste stap van mijn traject nagenoeg afgerond en zullen de volgende stappen snel volgen. Er komt een hele berg belangrijk werk voor me op het bureau om ook de zakelijke kant in goede banen te leiden. Daar zal ik ongetwijfeld nog over berichten, maar ik kan op dit moment niet in de keuken laten kijken, omdat er eerst zaken strak en snel moeten worden uitgevoerd. De positie van Dhr. van Huuksloot en van mijzelf is voor ons beiden duidelijk, maar dat zal ook goed vastgelegd moeten worden. Daar heb ik al een mooie toepasselijke naam voor bedacht, die ik nu nog niet verklap.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Peter, jouw werkwijze komt me heel professioneel over. Ik hoop voor jullie beiden dat het een succes wordt. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of mijn vragen die ik en anderen hier gesteld hebben ook door de heren (of dames) uit Oostenrijk zijn gesteld. Je hoeft het me nu niet te vertellen, maar ooit lijkt het me leuk om te weten.

Mijn complimenten en succes verder.

Link naar reactie
  • 2

Als je het afspiegelt met mijn uitleg, dan snap je het wel denk i. Ik zelf denk dat jullie jezelf allemaal blind hebben gestaard op de tekeningen. Die tonen maar de helft van de motor. Bovendien zijn er patent-tekeningen, die bewust in 2-dimensionaal plat zijn getekend, omdat er veel meer mogelijkheden zijn.

Ik blijf jullie uiteraard elke keer netjes op de hoogte houden als ik weer wat kan melden. Vanavond is er uitgebreid gebeld en als het nodig is vlieg ik volgende week naar Salzburg. Deze trein moet nu eerst aan het rollen gebracht worden en het zakelijke traject moet synchroon meelopen. Het gaat niet om een paar stuivers.......

Link naar reactie
  • 0

Beste Peter,

 

Tot zover heeft je uitleg over de constructie voor mij nog geen enkele verrassing opgeleverd. Mijn advies blijft dan ook: reken nu eerst aan het theoretische vermogen van de motor, voordat je nog veel meer geld uitgeeft. Dat kost je hooguit een halve dag en levert je veel inzicht.

 

Link naar reactie
  • 0

Daar zijn de heren in Oostenrijk al lang mee aan de slag. Is maar klein onderdeel van fit project. Voor mij persoonlijk is het echter duidelijk dat je niet veel rekenwerk op dit nieuwe principe hoeft los te laten om te "zien" dat er een veel hoger vermogen uitkomt dan een standaard-motor. Geduld is een goede zaak. En ondertussen lopen de andere procedures gewoon verder.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik niet namens alleen mezelf spreek als ik zeg dat ik erg benieuwd ben naar eventuele ontwikkelingen op dit gebied.

Dus: nog nieuws, dhr. Odems?

"All human endeavor is either an attempt at impressing the opposing gender or subjugating an opposing rival." -SvdB

Link naar reactie
  • 1

Mogguh. Ik heb mijn deel van de technische oriëntatie afgerond. Met dhr. van Huuksloot de details doorgesproken en zodoende bestaande en nieuwe tekeningen aangepast, om alles ook in het Duits te verklaren. Het is nu ook helemaal duidelijk hoe inlaat, uitlaat brandstofinspuiting en koeling geregeld zijn. Een mooi foefje zijn de verschuivende binnenbussen van de cilinders, waarmee inlaat- en uitlaatsleuven worden vrijgemaakt.

 

Ik ben me ook aan het oriënteren op subsidiemogelijkheden, maar dat is geen gemakkelijke weg. Dat neemt niet weg dat ik mogelijkheden zal zoeken om die weg toch te kunnen bewandelen.

 

Voor het bouwen van een prototype zullen contracten moeten worden opgesteld. Alsmede voor de volgende fases, die ongetwijfeld gaan komen. Dat soort werk doe ik ook graag. ;)

Link naar reactie
  • 0

Voor de techneuten onder ons:

 

Aangezien dit draadje nog redelijk in de belangstelling staat en ter leringhe ende vermaek plaats ik hier de spreadsheet met vermogensvergelijking. Wellicht is het op HL toch nuttiger dan op een PC harddisc.

Een normale 4-cilinder 4-takt motor wordt vergeleken met penhouders concept ook in 4 cilinder uitvoering.

Het slagvolume van beide motoren is gelijk genomen, te weten 1600 cm3.

Omdat een normale 4-takt motor 2 krukasomwentelingen (720graden) nodig heeft om alle verbrandingsslagen af te werken terwijl penhouders motor dat in 1 rotor omwenteling doet, is het toerental van de 4-takt op 3600 omw/min gesteld en dat van penhouders motor op 1800 omw/min. Daarmee zorg ik er voor dat bij beide motoren 1600 cm3 brandstof/lucht mengsel wordt verbrand en dus het brandstofverbruik gelijk is. Dit alles gebeurd bij beide motor dus in ruim 33 msec.

Het gezamenlijk oppervlak onder de twee hoge rode vermogenspieken is 20% kleiner dan het totale oppervlak onder de 4 blauwe bergen. Waarmee de geleverde arbeid dus ook 20% kleiner is.

 

Jan

Link naar reactie
  • 0

Voor de techneuten onder ons:

 

Aangezien dit draadje nog redelijk in de belangstelling staat en ter leringhe ende vermaek plaats ik hier de spreadsheet met vermogensvergelijking. Wellicht is het op HL toch nuttiger dan op een PC harddisc.

Een normale 4-cilinder 4-takt motor wordt vergeleken met penhouders concept ook in 4 cilinder uitvoering.

Het slagvolume van beide motoren is gelijk genomen, te weten 1600 cm3.

Omdat een normale 4-takt motor 2 krukasomwentelingen (720graden) nodig heeft om alle verbrandingsslagen af te werken terwijl penhouders motor dat in 1 rotor omwenteling doet, is het toerental van de 4-takt op 3600 omw/min gesteld en dat van penhouders motor op 1800 omw/min. Daarmee zorg ik er voor dat bij beide motoren 1600 cm3 brandstof/lucht mengsel wordt verbrand en dus het brandstofverbruik gelijk is. Dit alles gebeurd bij beide motor dus in ruim 33 msec.

Het gezamenlijk oppervlak onder de twee hoge rode vermogenspieken is 20% kleiner dan het totale oppervlak onder de 4 blauwe bergen. Waarmee de geleverde arbeid dus ook 20% kleiner is.

 

Jan

 

Ik had al gedacht dat je die vergelijking zou maken. Begin maar opnieuw, want de "Leen"-motor is ontworpen met 8 cilinders en 16 zuigers. Lagere aantallen zijn zinloos.

Met een normale 4-tact-motor 8-cilinder krijg je dus met elke cilinder op 720 gr. een arbeidslag. Met de "Leen"-motor krijg je elke 360 gr een arbeidslag. Sterker nog, met de "Leen"-motor heb je elke 90 gr blokrotatie (van beide blokken) een arbeidslag op 4 cilinders. Ik kom daar later allemaal nog op terug, De technische voorbereidingsfase is hier afgerond. We komen nu in de "contract-fase" om een proto te gaan bouwen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.