• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

beste jinsol je zit er behoorlijk ver naast,ik zal het eenvoudig proberen uit te leggen. Als je 2 trommels heb dan heb,die tegen elkaar indraaien,de trommels zijn beide gelagerd,dan is het hartpunt van de lagers .tevens het punt ,waaruit de L afstand

gemeten word,want om dat punt draait de trommel,dan krijgen we de expansie krachten,die via zuigers,drijfstang en

drijfstangkop 6 de drijfstangkop van de naastgelegen trommel ontmoet,en omdat die beide krachten even groot zijn,

ontstaat de resulterende kracht Pr.je moet de drijfstangkoppen 6 wel als 1 geheel zien met de trommel waar ze bij horen.

ze zijn verbonden met de trommel door stang 13 oor 17.de beide trommels,worden door de 2 expansies ,waarbij zij zich tegen elkaar afzetten verdraaid door het moment PrxL .IK zou zeggen kom eens kijken naar mijn model. geef me je emailadres dan kunnen we afspreken.

Link naar reactie
  • 0

beste penhouder

 

je krijgt kritische vragen en lijkt overal iig een aantwoord op te hebben

 

ik vraag me af hoe je planning voor de komende 3 maanden eruit ziet.

Welke stappen ga je zetten, op welke manier ben je actief/ga je actief worden ipv reactief zoals hier nu op hl

 

dit met in het achterhoofd dat je zoals o.a. Nico opmerkte niet onbeperkt de tijd hebt.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Jinsol, volgens mij bedoeld penhouder het volgende.

Per cilinder zijn er telkens 2 zuigers die gelijktijdig aan de arbeidsslag beginnen.

Omdat deze 2 zuigers ook synchroon gaan met de zuigers van de andere trommel heb je dus 4 cilinders die gelijktijdig aan hun arbeidsslag beginnen. Het koppel dat deze zuigers daarbij generen is dus 4 keer het koppel van een enkele zuiger.

 

 

Het enige wat je kunt zeggen is dat het koppel ten opzichte van een enkele zuiger (met vergelijkbare specificaties) die dezelfde arbeidsslag maakt als dei 4 zuigers in penhouders machine gezamenlijk 4 keer zoveel koppel genereren.

 

Wil je een vergelijk maken met de bestaande motoren (zaken als massatraagheid, wrijving enz laat ik buiten beschouwing) dan is de motor van penhouder te vergelijken met een 8 cilinder tweetakt motor of een 16 cilinder 4 takt motor.

Het verschil zit hem vooral in de motorkarakteristiek. In het geval van de motor van penhouder heb je 4 zuigers die gelijktijdig aan hun arbeidslag beginnen, de andere 4 zuigers volgen op 180 graden.

 

Bij de normale 8 cilinder motoren die wij kennen zijn de arbeidsslagen per zuiger over de 360 graden verdeeld.

Dus 360/8= 45 graden voor de conventionele 8 cilinder (2 takt)

Bij penhouders motor is deze hoek 180 graden.

 

Een vergelijk tussen de motoren kun je pas echt maken als de technische specificaties van penhouders motor en de conventionele 2 of 4 takt motor met elkaar overeenkomen.

 

 

 

 

@penhouder, het is erg aardig van je om een aantal mensen bij jou uit te nodigen. Helaas ligt Zeeland niet om de hoek en is het ook geen provincie die ik regelmatig bezoek. Even een bezoekje Zeeland zit er voor mij niet in.

Daarbij komt dat ik vrijwel elke week in Utrecht ben te vinden waar ik samen met Nils de witte speed up sessies voor innovatieve ondernemers organiseer.

Link naar reactie
  • 0

Beste Penhouder,

 

Nogmaals reageer ik als iemand die bij wijze van spreke niet eens zijn eigen fietsketting op zijn fiets kan leggen, maar ik volg je topic graag ! Zeker de reactie's en de moeite die diverse mensen er in steken, tekenen de kwaliteit van HL (Kijk eens naar de moeite en de opzetje die jlnsol gemaakt heeft, om je vingers bij af te likken dacht ik zo !!)

 

U / je bent erg overtuigd van het werken van de motor. (ik blijf liever in de "je" vorm ok ? ;)). Momenteel nodig je iedereen die reactie geeft op je topic om persoonlijk een kijkje te komen nemen naar je proefmodel. Maar, zoals ook Nico al aangaf, is dit niet voor iedereen mogelijk.

 

En hou in de gaten dat de mensen van HigherLevel allemaal graag hun meningen en specialismen willen delen, gratis en voor niks.....

 

Dus neem deze mensen ook serieus. In dit topic (jouw verhaal dus) zijn het klaarblijkelijk allemaal mensen die het goed met je voorhebben en met je mee wilen denken. Doe daar aub iets mee.

 

Belangrijkste wat je momenteel kunt doen : Neem contact op met Nico (groen knopje PM in zijn bericht, kun je een mail sturen naar hem persoonlijk) en maak een afspraak om naar Utrecht te gaan. Jij bent dan daar en de mensen die jouw ontwerp willen zien kun je dan mee afspreken. Dit is vele malen makkelijker dan die mensen één voor één te ontvangen of iets mee af te spreken. Buiten het feit, dat wannneer men je model ziet en hier op of aanmerkingen over heeft, je gelijk hierop kunt inspringen, en men elkaar ook kan aanvullen !!! Anders blijf je bezig met al je afspraken en uitnodigingen. Nu kan j een groepje expertise bij elkaar zetten die allemaal het beste met je voorhebben !!

 

Denk zeker over het laatste deel van die laatste regel nog eens na.....

 

Mocht je nog steeds moeite hebben met mensen quoten (aanhalen wat men gezegd heeft) mag je ook mij een PM sturen, probeer ik je een beetje op weg te helpen daarmee.

 

Succes met alles.

 

Marcel

 

(PS : (ook [edit] genoemd) Ik ben dus erg benieuwd of je de heren (en evt dames) op zo'n bijeenkomst kunt overtuigen en hen met open mond kunt laten staan ! Dit zou dan natuurlijk de pluim op je werk zijn !)

 

PS 2 : en nogmaals, probeer je berichten duidelijker te verwoorden door soms eens een HOOFDLETTER te gebruiken bij het begin van een zin, en een [enter] op het eind van een zin. Zie ook hoe Hans je bericht heeft aangepast.

Link naar reactie
  • 0

Beste Penhouder,

 

Deze week helaas half China weer afgereisd, dus lees net bij wat er qua updates zijn.

Mooi dat je in ieder geval een werkend model hebt die het hele concept laten zien want dat gaat een hoop helpen.

 

Mijn suggestie is om van dit model een klein filmpje te maken en deze op het internet beschikbaar te stellen. Buren of kennissen hebben vast wel een redelijke digitale camera waarmee dit bijna altijd kan.

 

Helaas woon ik dus 10.000km verderop dus even langskomen in Zeeland is niet direkt een optie. Maar met enige regelmaat ben ik ook in Nederland dus indien ik weer voet op vaderlandse bodem zet zal ik mij melden.

 

Mensen die al in Nederland wonen en Zeeland "te ver" vinden.... tja, dat is typisch de Nederlandse provinciale kneuterigheid waar je niets aan hebt. Kan toch maximaal 200Km zijn en dat is voor echt geintresseerden echt geen dilemma.

 

Veel succes

Link naar reactie
  • 0

De bestaande 4 takt motor,heeft over 2 omwentelingen 1 arbeidsslag,bij 8 cyl. dus 8 arbeidsslagen.

De nieuwe motor heeft over 1 omw.per cyl. dus 2 arbeidsslagen,dus per 8 cyl. 16 arbeidsslagen in 1 omw.

Wat de lengte der verbranding betreft,de bestaande motor bij een 4 takt,(2 takt word vrijwel niet meer gebruikt) is die lengte ongeveer 160 graden,dat is dus per 2 maal 360 graden =720:160=1:4.5

bij de nieuwe motor is die lengte ongeveer per cylinder is dat 2x 45 graden=90 graden dus gedurende 1 omw.

is dat 360 :90 =1:4.wat de wrijving betreft,dat verschil is zeer groot,de bestaande motor drijfstanglagers 8,

krukaslagers 5 kleppen 16 nokkenas 4 +wrijving van de nokken , zuigers door lijbaandruk vrij hoog.

de nieuwe motor De nieuwe motor door ontbreken van lijbaadruk zeer lage wrijving door dezuigers. Verder de 2 bussen rond de trommel die ongeveer 55 m.m.heen en weer draaien om de trommels door groot oppervlak lage druk,dus ook

lage wrijving.

Link naar reactie
  • 1

De bestaande 4 takt motor,heeft over 2 omwentelingen 1 arbeidsslag,bij 8 cyl. dus 8 arbeidsslagen.

De nieuwe motor heeft over 1 omw.per cyl. dus 2 arbeidsslagen,dus per 8 cyl. 16 arbeidsslagen in 1 omw.

 

Hier zit penhouders grote denkfout, dat het blok, of trommel zoals we het hier noemen, zelf om zijn as roteert staat los van de processen die zich in de cilinders afspelen. Voor elke arbeidsslag maakt de zuiger nog altijd twee bewegingen. De rotatie van de zuigers en de cilinders veranderen niets aan de definitie van een tweetakt of viertakt motor en dat is wel wat penhouder gelooft.

 

Waarom dit type motor vrijwel geen lijbaandruk heeft is ook nog niet verklaart (lijbaandruk is de kracht die zuigers uitoefenen op de cilinderwand). Ik denk namelijk dat door de rotatie van de trommel de zuigers juist extra hard tegen een kant van de cilinderwand aangedrukt worden, maar goed, dat zijn eigenlijk maar kleine details binnen het grotere geheel.

 

Wat betreft de arbeidsslag van een viertakt, 160 graden klinkt aannemelijk, belangrijk is wel voor ogen te houden dat de karakteristiek geen lineaire is, waarmee ik bedoel dat er gedurende deze 160 graden slag niet op elk punt het volle arbeidsvermogen beschikbaar is. Naarmate de slag dichter bij het onderste dode punt komt neemt de kracht van de zuiger af.

Bij een viertakt is deze slag langer dan bij een tweetakt, bij een tweetakt vindt het proces van vullen, compressie arbeid en uitlaat plaats in twee bewegingen van de zuiger.

Bij een viertakt is er in feite voor elke functie een slag gereserverd. bij een tweetakt vinden er meerdere processen in een slag plaats, dat betekend dus ook dat een arbeidsslag bij een tweetakt en bij penhouders motor veel korter zijn dan de 160 graden van een viertakt.

 

 

Ook in de vergelijking van de motor met bewegende onderdelen vergeet penhouder voor het gemak even dat zijn eigen motorontwerp een veelvoud heeft aan wrijvingspunten.

Zo zijn er de stangen die feitelijk de functie van de krukas voor een deel overnemen. Elke stang heeft een draaipunt en 2 bigend lagers. Bij zware motoren is vervorming van de krukas door de krachten een reëel probleem. Vooral bij motoren met meer dan 8 cilinders vanwege de lengte van de krukas. Dit probleem zal voor de motor van penhouder veel groter zijn omdat stangen, de nokken (en dus ook de trommel) die de rol van krukas overnemen superstijf zullen moeten zijn om te voorkomen dat deze vervormen. Vervorming is verlies (warmte) en leidt tot metaalmoeheid. Ook de cotactvlakken waar de bigends samenkomen tijdens de arbeidsslag zijn wrijvingsvlakken. Het gebruik van het extreem dure en moeilijk te verwerken titanium kan een deel van deze problemen oplossen maar drijft de prijs behoorlijk op.

Verder moet de rondraaiende trommel ook nog ergens in gelagerd worden, ook dat geeft nieuwe verliezen.

En laten we het dan maar niet hebben over de centrifugaalkrachten die op alle ronddraaiende onderdelen komen te staan, en dan met name de onderdelen die aan de buitenkant van de trommel zitten zoals de stangen en de drijfstangen. Die willen maar een ding en dat is naar buiten toe wegvliegen.

 

En dan heeft penhouder ons nog steeds niet verteld hoe hij zaken als cilindervulling, afvoer van verbrandingsgassen, koeling, brandstofinjectie (evt ontsteking). En dan hebben we het geen niet eens gehad over de thermische effecten die er binnen de motor ontstaan tijdens het leveren van arbeid.

Zelf bij een gewone 4 cilinder motor moet een ontwerper rekening houden met de verschillende uitzettingscoefficienten van de verschillende onderdelen gemaakt van soms verschillende materialen. Hoe groter en ingewikkelder een motor hoe meer dit punt gaat meespelen. Gezien de complexiteit van deze motor denk ik namelijk dat de thermische belasting op een aantal onderdelen doro grote temperatuuverschillen binnen de motor vrij groot zal zijn.

 

 

Dat tweetakt vrijwel niet meer gebruikt word klopt ook niet. Vrijwel alle brommers gebruiken nog altijd een tweetakt motor voor de aandrijving, ook in de racerij wordt er nog steeds met tweetakt geracet omdat het een hogere power to weight ratio heeft dan een viertakt motor.

Gisteren zag ik op weg naar huis nog een trein met YPR voertuigen van de landmacht voorbij komen, deze worden aangedreven door een Detroit V8 tweetakt Diesel.

Nadeel van tweetakt is dat het spoelproces (mixen van brandstof en lucht ) in het carter plaatsvind en er daarom ook olie de verbandingskamer binnenkomt wat leidt tot een slechtere verbranding. Dat is ook waarom tweetakten een blauw pluimpje produceren.

Door de toenemen eisen mbt uitlaatgassen is het te ingewikkeld geworden om met tweetakt tot een 'schone' verbranding te komen. Dat weegt zwaarder dan de voordelen van het tweetakt proces zoals minder onderdelen, hogere power to weight ratio enz.

Link naar reactie
  • 0

"Nadeel van tweetakt is dat het spoelproces (mixen van brandstof en lucht ) in het carter plaatsvind en er daarom ook olie de verbandingskamer binnenkomt wat leidt tot een slechtere verbranding. Dat is ook waarom tweetakten een blauw pluimpje produceren.

Door de toenemen eisen mbt uitlaatgassen is het te ingewikkeld geworden om met tweetakt tot een 'schone' verbranding te komen. Dat weegt zwaarder dan de voordelen van het tweetakt proces zoals minder onderdelen, hogere power to weight ratio enz. "

 

Dit hoeft niet Nico. Tweetaktdiesels werken altijd met drukvulling rechtstreeks door een spoelpoort de cilinderruimte in. De olie blijft netjes in het carter. Je hebt dan ook geen spoelverliezen.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Penhouder.

 

Ik heb een vraag aan je over het brandstofverbruik, die je hopelijk wil beantwoorden en waardoor vermoedelijk veel duidelijk zal worden.

 

Stel nu dat je jouw motor vergelijkt met een normale 4 takt 4-cilinder-in-lijn motor van 1600 cm3 zoals die in auto's veel voorkomt. In zo'n 4-takt motor heeft elke cilinder dus een slagvolume van 400 cm3. Vanwege het 4 takt principe duurt het 2 totale omwentelingen en dan hebben alle 4 cilinders één keer een verbrandingsslag gemaakt en dus vermogen geleverd. Er is in totaal bij die twee krukasomwentelingen dan 1600 cm3 brandstof-luchtmengsel aangezogen, gecomprimeerd en verbrand.

Ik neem aan dat je het hiermee eens bent.

 

Als we dit nu met jouw motor vergelijken en we geven die ook 4 cilinders met dezelfde totale cilinderinhoud van 1600 cm3, dan heb je ons al een aantal keren duidelijk gemaakt dat de motor alle 4 de takten afwerkt binnen 1 rotoromwenteling. Er is dan dus bij 1 omwenteling 1600 cm3 brandstof-luchtmengsel verbrand.

Ik neem aan dat je het ook hiermee eens bent.

 

Om hetzelfde brandstofverbruik te halen moet jouw motor dus het halve toerental lopen van een gewone 4-takt motor.

 

Klopt dit?

 

Link naar reactie
  • 0

beste nico,je hebt gelijk,als je zegt,dat de stangen met de bus,het werk van de krukas doet.Maar het grote verschil is,dat de krukas,2 omwentelingen nodig heeft om de 4 taktwerking te volbrengen.De trommels echter hebbengenoeg aan 1 omwenteling om de 4 taktwerking te volbrengen.Omdat iedere 90 graden verdraaiing een volledige slag gemaakt word.

De belasting van de stangen bij de nieuwe motor is belangrijk lager als dat je denkt.De krukas moet alle werk alleen doen dus de volle belasting van de expansie en compressie. De trekstangen daarentegen laten het zware werk over aan de drijfstangkoppen gedurende ongeveer 50 graden voor het einde van de compressie tot ongeveer 40 graden na het begin van expansie,want dan geven de drijfstangkoppen van de 2 trommels de gelijke krachten aan elkaar door.De trekstangen leveren

alleen de krachten nodig voor de in en uitlaat.

Dan nog het verschil van de zijdelingse krachten van de zuigers in de cylinders,de zijdelingse kracht van de nieuwe motor

is zeer laag dat is het gewicht van de zuiger,die door het draaien van de trommels tegen de cylinderwand ontstaat, tegenover de bestaande motor waar de druk van expansie en compressie door de schuine stand van de drijfstang,tegen de cylinderwand behoorlijk hoog is. Maximale kracht op trekstangen 0.25x3,14 x36 x90=2543:2x5x1,3=196 k.g.vierkante c.m.

wat behjoorlijk laag is. ik waardeer het dat je er zoveel aandacht aan besteed. groeten penhouder.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Idee om het geen 10 jarenplan te maken :

 

Ik haal penhouder op,breng hem naar Utrecht,HL leden die zich hierin hebben gemengd komen ook naar s2m in Utrecht en jullie kunnen heerlijk discussen met het model wat penhouder meeneemt.

 

Ik eis alleen lekkere koffie....

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Idee om het geen 10 jarenplan te maken :

 

Ik haal penhouder op,breng hem naar Utrecht,HL leden die zich hierin hebben gemengd komen ook naar s2m in Utrecht en jullie kunnen heerlijk discussen met het model wat penhouder meeneemt.

 

Ik eis alleen lekkere koffie....

 

Danny

 

Fantastisch idee. Als ik het tijdig hoor, zorg ik dat ik er ook ben.

Link naar reactie
  • 0

Fantastisch idee. Als ik het tijdig hoor, zorg ik dat ik er ook ben.

 

@Danny, Herman, Nico, etc: ik zou penhouder een pm en e-mail (staat in zijn profiel) sturen en hier zeggen dat je die gestuurd hebt. Misschien is er dan wel een kans dat hij jullie voorstel dan ziet, en reageert... Misschien kunnen jullie ook om zijn telefoonnummer vragen en jullie eigen telefoonnummers geven ...

 

En prik dan nu ook maar een datum, bijvoorbeeld: vrijdagmorgen 1 oktober in Utrecht

 

Om het wat concreter te maken ;)

Link naar reactie
  • 0

Vrijdag is de standaard CoTnet Seats 2 Meet ochtend.

 

Als we het onder de CoTnet - InnoSquad vlag willen doen dan hebben we (coTnet) nog ruimte voor de 11.00 uur sessie en de 12.30 sessie. (heb beide sessies nu als reservering staan ;) )

Wie aanschuift is welkom, laat wel even weten wie er meekomt, dan kunnen we daar rekening mee houden.

Tussen de middag kun je een heerlijke lunch bij Seats 2 meet nuttigen, koffie, cappuccino, chocolademelk zijn ruim voorhanden.

 

Hulde voor het intiatief van Danny !!!

Link naar reactie
  • 0

Ik haal penhouder op,breng hem naar Utrecht,HL leden die zich hierin hebben gemengd komen ook naar s2m in Utrecht en jullie kunnen heerlijk discussen met het model wat penhouder meeneemt.

 

Goed idee. Laat aub weten wanneer dit is, dan wil ik ook komen. Ik heb een vermogens-vergelijking gemaakt tussen een normale 4 takt motor en penhouders motor die wellicht interessant is om te bespreken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb 1 okt gereserveerd in mijn agenda.

 

1 okt prima voor mij.

 

Als ik wist dat dit zo leuk werd ontvangen had ik ipv koffie ook reuzen en gebak kunnen eisen!!

 

 

Edit : dank voor de reuzen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.