• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het idee dat reeds bestaande en machtige bedrijven er alles aan doen om betere uitvindingen tegen te houden in een fabeltje. Als een uitvinding of product werkelijk zo goed is dan zal dit zeker een succes worden. De historie laat zien dat dit altijd al zo gegaan is. De beeldbuis vervangen door flatscreen, de gloeilamp door de spaarlamp en ga zo maar door.

 

Het probleem is dat veel uitvinders een grote plank voor hun kop hebben. Ze zijn zelf helemaal overtuigd van hun gelijk, maar kunnen verder niemand overtuigen.

 

Kijk voor de grap eens naar het programma 'Het beste idee van Nederland'. Allemaal amateur uitvinders die soms de meest onlogische verhalen brabelen waar geen touw aan vast te knopen is.

 

Een goede uitvinding hoef je niet uit te leggen. (Vak) mensen zien binnen een minuut of iets klopt en werkt.

 

De conclusie is dan ook dat alle baanbrekende uitvindingen al gedaan zijn. Alles wat rest is het verbeteren van bestaande technieken en ja als deze echt goed zijn worden ze direct toegepast.

 

Het is makkelijk te stellen dat deze motor 4 keer zuiniger is en zoveel beter. Maar ondertussen is de huidige verbrandingsmotor een product van ruim 100 jaar ontwikkeling en optimalisatie en heb jij niet eens een prototype...

Link naar reactie
  • 0

De conclusie is dan ook dat alle baanbrekende uitvindingen al gedaan zijn. Alles wat rest is het verbeteren van bestaande technieken en ja als deze echt goed zijn worden ze direct toegepast.

 

Off/topic

 

Sorry, ben ik in zijn algemeenheid niet met je eens.

 

Wat je nog niet uitgevonden hebt is niet bekend, en als iets niet bekend is kan ook niet beoordeeld worden of het baanbrekend is.

 

Stel dat er morgen iemand een 100% werkend medicijn tegen Aids ontwikkeld. Is dat dan een baanbrekende vinding of een verbetering van een bestaand iets?

Link naar reactie
  • 0

als iets niet bekend is kan ook niet beoordeeld worden of het baanbrekend is.

 

Inderdaad Frans, dus wat moet penhouder bijvoorbeeld doen?

Hij zou er (alleen of met hulp van anderen) € 25000,-- tegenaan kunnen gooien om een werkend prototype te bouwen, deze te monteren in bijvoorbeeld een BMW of Audi met automatische versnellingsbak, een peilglas met benzine bovenop de motorkap, de landelijke pers uitnodigen en een sprintje maken 0-100 km.

Hetzelfde doen met een identieke standaard auto met automaat en peilglas en dan tijden en verbruiken vergelijken.

Na de test mag de motor van ellende uit elkaar vallen maar dat is niet erg.

Het 4x zo hoge draaimoment bij gelijke cilinderinhoud moet er op deze manier overtuigend uitkomen. Vergeet niet dat de huidige auto's bedroevend slechte rendementen hebben van ca 30%: het zijn eigenlijk rijdende kachels.

Het octrooi blijft anders gewoon op de plank liggen.

Link naar reactie
  • 2

De plaatjes zijn leuk maar geen enkele animatie kan laten zien wat er in het echt gebeurt.

 

Ik postte al eerder een afbeelding van een motor die net als deze motor twee zuigers heeft die op dezelfde as elkaar spiegels zijn. Het verschil tussen de Napier motor en deze motor is dat de Napier beschikt over krukassen die elke zuiger in een sinus beweging houd. Door koppeling van de krukassen lopen alle drie de krukassen synchroon met elkaar.

 

En hoe anders is het bij de motor van penhouder, het idee dat de ronde big-ends van de arbeidslag makende zuiger de trommels in beweging zetten is erg mooi gevonden maar zoals ik de tekeningen nu lees is er op geen enkele manier een vloeiende sinus beweging in te herkennen. Want wat gebeurt er eigenlijk met de tegenoverliggende zuiger die in dezelfde arbeidslag zit, die zuiger die op zijn beurt weer gekoppeld is aan een zuiger die nu een compressieslag wil maken.

Deze tegenoverliggende cilinder zal door de expansie van de gassen met een rot klap naar het onderste dode punt van zijn slag gaan omdat niets hem hierin tegenhoud. Deze beweging zal de compressieslag van de andere zuiger in de andere cilinder al volledig laten maken terwijl zijn partner zuiger er net pas aan begint. Dat zal veel kracht uit de arbeidslag halen die omgezet wordt in vernietigende kracht als de zuiger het ODP raakt. Zoals ik al eerder schreef zou een soort van geleiding deze zuiger kunnen helpen om in dezelfde (of misschien wel verlate) fase van de arbeidslag te blijven. Technisch is geleiding geen fraaie oplossing omdat deze niet geschikt is voor hoge rotatiesnelheden vanwege het enorme slijtage en onderhoudsgevoeligheid van dergelijke oplossingen.

Zonder enige vorm van gecontroleerde beweging van de zuigers zal het proces zeer rommelig verlopen en kun je je zelfs afvragen of een enigszins vloeiende roterende cyclus sowieso wel mogelijk is. Kan me zelfs voorstellen dat bepaalde toerentallen voor zoveel resonantie gaan zorgen dat de boel simpelweg uit elkaar rammelt.

 

Terug naar de uitgaande arbeidslag. wat er vervolgens dan nog aan kracht overblijft om de rotatie van de trommel voort te zetten zal de krachten een zeer grillig verloop laten hebben. Zoals bij een conventionele motor de krukas zorgt voor overbrenging van de krachten zorgt zorgt deze tevens voor een volledig gecontroleerde cyclus van de cilinders en dat laatste mis ik dus bij deze motor. Het zal een grillig geklapper worden van allerlei componenten die ongecontroleerd van het ene uiterste naar het andere uiterste gaan.

 

De enige goede oplossing die ik kan bedenken is toch echt een krukas per zuiger met een groot tandwiel dat op zijn beurt in een grote tandkrans ronddraait. De verhoudingen zo gekozen dat bij elke rotatie van de trommel de krukas 2 volledige omwentelingen maakt. Je hebt nu een oplossing die iets wegheeft van een planetair tandwielstelsel.

 

Deze oplossing toont tevens aan hoe gevaarlijk het is om in deze fase al een patent aan te vragen. De oplossing die ik hier aandraag is een verbetering van het principe en voldoende onderscheiden om het als nieuw aan te duiden hetgeen het patent van penhouder verzwakt nog voor het aangevraagd is.

 

Blijft het feit dat penhouder nog steeds niet uitgelegd heeft waarom zijn verbrandingsproces zoveel beter verloopt. Er is namelijk geen enkele reden om dit aan te nemen omdat het in principe gewoon om een tweetaktslag van een cilinder waar, ongeacht opstelling, dezelfde adiabatische wetten gelden als voor conventionele verbrandingsmotoren.

 

 

 

Het probleem bij dit ontwerp is dat een tekentafel ontwerp is dat op geen enkele manier getoetst is aan de realiteit.

Zaken als aanvoer van brandstof, lucht en afvoer van gassen en vloeistoffen wordt erg gemakkelijk afgedaan maar ook dat zie ik niet 123 opgelost.

Het idee dat deze motor voor €25.000 te bouwen is vind op zijn zachtst gezegd nogal onrealistisch klinken.

Zo door de jaren heen heb ik heel wat soorten prototypes gebouwd en ik kan je zeggen dat als er handwerk aan te pas gaat komen die €25.000 zo opgebruikt is.

Alleen al het omzetten van tekeningen in CAD (Autocad, Solid Works whatever) zal een veelvoud zijn van dit soort bedragen. Vanuit die tekeningen kun je dan CNC machines gaan voeden met data en ook daar rinkelt de kassa weer.

Sommige onderdelen kun je misschien uit een mop ijzer halen, anderen zullen gegoten worden (duur grapje want handgemaakte mallen). En dan heb ik het nog niet over al die bestaande onderdelen die je beter kunt bestellen dan zelf kunt gaan maken. Ook die zullen een behoorlijke hap uit het budget halen.

 

Zelf zou ik zeggen, begin eerst meer eens met een demonstratiemodel van bijvoorbeeld kunststof pvc buizen zodat werking van het principe gedemonstreerd kunnen worden. Wie een beetje handig is kan met de verschillende buis maten, beugels. platen perspex en wat nog meer best wel een demo maken waarin je tenminste principe werking voor jezelf helder kunt krijgen.

 

 

@Frans, de vraag is inderdaad "hoe de markt te betreden". Daar zijn al meerder suggesties eerder in deze discussie voor gedaan. Het heeft echter alleen zin om de mensen te gaan benaderen als je niet tenminste een werkend prototype hebt. Geen van de genoemde bedrijven zie ik snel een technische uitdaging erbij pakken. Zie maar hoe het Antonov vergaat met zijn versnellingsbakken, Dito voor VDT (nu Bosch) Dat zijn allemaal op zichzelf staande beursgenoteerde bedrijven.

 

Maar de kern blijft dat je zover alleen komt als je tenminste een proof of concept hebt, als er tenminste een werkend model te zien is. Op dit moment zijn er hier een paar techneuten die zo hun twijfels hebben over de technische uitwerking en de door penhouder aangevoerde maar onbewezen en ononderbouwde voordelen. En natuurlijk voor investeerder belangrijk, een hard patent.

 

Penhouder heeft op dit moment geen 18 maanden meer, om dan vanaf werkingprincipe tekening naar constructietekening naar CAD bestanden en werktekeningen met werk instructies te komen is een hele weg.

Om dat op het niveau te krijgen dat een bestand naar een maakbedrijf gestuurd kan worden en zij ermee uit de voeten kunnen ben je maanden en zeker vele tienduizenden euro's verder. Ik schat zelfs dat je ergens op de 1 a 2 ton uit gaat komen om het enigszins ge-engineerd te krijgen. En dan is er nog steeds geen proof of concept. nog steeds geen prototype.

Dat prototype daarvoor moeten onderdelen besteld of gemaakt gaan worden, er zullen wat onderdelen tussen zitten waarbij net iets over het hoofd gezien is en die opnieuw ontwikkeld zullen moeten worden. Voor je het weet zit je op die half miljoen die ik al eerder noemde.

 

Onderhand tikt de PCT klok door en ben je al een half jaar (of meer) verder, weliswaar dan met kisten vol onderdelen maar draait er nog niks. Natuurlijk kun je wel versnellen maar dat kost het gewoon veel geld als je niet de connecties hebt met allerlei toeleveranciers en niet in staat bent zelf personeel op dit project te zetten. Personeel dat weer een werkplek en machinepark nodig heeft, liefst een enigszins private plek en voor je het weet heb je dus een compleet bedrijfspand met inrichting nodig.

 

En nog steeds vraag ik mij af wie penhouder heeft geadviseerd hier op dit moment in deze fase patent op aan te vragen?

 

 

Afijn, kritische reacties worden hier maar zelden gewaardeerd. Ongetwijfeld zullen er weer mensen gekrenkt zijn omdat ik met mijn kritische vragen over de motor van penhouder, hun held die het lef heeft met iets nieuws te komen dwarsboom. Zij vinden mijn argumenten allemaal niet relevant en volgens sommigen heb ik natuurlijk helemaal geen verstand van een motor die nog niet eens bestaat.

Wat penhouder en wie dan ook met deze post doet maakt ieder voor zich uit, wie het te kritisch vindt staat het vrij het naast zich neer te leggen. Uiteraard is het ook aan penhouder zelf of hij iets doet met mijn opmerkingen, ik deel hier alleen mijn ervaringen en mijn inzichten, niks meer, niks minder.

Link naar reactie
  • 0

Want wat gebeurt er eigenlijk met de tegenoverliggende zuiger die in dezelfde arbeidslag zit, die zuiger die op zijn beurt weer gekoppeld is aan een zuiger die nu een compressieslag wil maken.

Deze tegenoverliggende cilinder zal door de expansie van de gassen met een rot klap naar het onderste dode punt van zijn slag gaan omdat niets hem hierin tegenhoud.

 

Heb je de lichtblauwe ringen 8 gezien? Die koppelen letterlijk ALLE zuigers aan elkaar.

Link naar reactie
  • 0
Heb je de lichtblauwe ringen 8 gezien? Die koppelen letterlijk ALLE zuigers aan elkaar.

 

De blauwe ring fixeert de twee draaipunten van de twee 'tuimelaars' waar de big-ends mee verbonden zijn. De blauwe ring heeft geen invloed op de positie van de zuigers anders dan dat het het draaipunt fixeert en daarmee de slag bepaalt die de zuigers kunnen kunnen maken. De twee zuigers uit beide trommels wiens big ends elkaar raken, dat zijn in dit geval de cilinders die bepalen in welke stand de gekoppelde zuiger in de naast gelegen cilinder zitten.

Deze zuigers hebben geen enkel invloed op de andere tegenoverliggende zuigerparen anders dan het effect dat het proces heeft dat plaatsvind in de cilinder . Er is geen mechanische verbinding als het gaat om de stand van het tegenoverliggende zuigerpaar en dus hebben beide zuigerparen geen directe mechanische synchroniciteit als het gaat om zuigstand van de zuigerparen.

Om de gespiegelde gesynchroniseerde beweging te maken zoals penhouder dat voor zich heeft zal er een constructie toegevoegd moeten worden die beide zuigerparen met elkaar verbinden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een derde en vierde paar tuimelaars op identieke wijze met de andere tuimelaars te verbinden. Deze tuimelaars kunnen echter alleen verbonden worden met de big-ends als deze voorzien zijn van slobgaten omdat het andere tuimelpaar een boog maakt die niet hetzelfde draaipunt heeft. Alleen met slobgaten is dit 'op te lossen'.

Dit betekent meer bewegende onderdelen, meer delen die langs elkaar schuiven op basis van wrijving en meer slijtage.

 

motor.JPG

Link naar reactie
  • 0

tekening lezen schijnt toch erg moeilijk te zijn ,als je goed kijkt dan zie je dat de zuiger die in dezelfde cylinder zit

precies dezelfde beweging moet maken,omdat die zuiger ook via zuigersstang en kop 6 via stang 7 en oor 9 opdezelfde bus8 zit maar dan aan het oor 9 dat dat 180 graden verder op de bus zit,en dus gedwongen dezelfde beweging maakt

als de zuiger die in dezelfde cylinder zit,maar dan precies de tegen gestelde richting uit,ik hoop dat het je duidelijk is,ik

heb zelf een doorzichtig modelletje gemaakt ik heb dus gemakkelijk praten. groeten penhouder,ik zal gelijk nog een andere tekening sturen.

Link naar reactie
  • 1

als je goed kijkt dan zie je dat de zuiger die in dezelfde cylinder zit

precies dezelfde beweging moet maken,omdat die zuiger ook via zuigersstang en kop 6 via stang 7 en oor 9 op dezelfde bus8 zit maar dan aan het oor 9 dat dat 180 graden verder op de bus zit,en dus gedwongen dezelfde beweging maakt

als de zuiger die in dezelfde cylinder zit,maar dan precies de tegen gestelde richting uit,ik hoop dat het je duidelijk is,

 

Als ik even de tekening erbij pak en kijk naar de trommels dan zie ik daar 2 zuigers 14 uit 2 verschillende trommels die elkaars big-ends )kop) raken.

In de trommels zijn de bovenste cilinders 14 en 16 met elkaar verbonden doormiddel van stang/tuimelaar 7 die oor/nok 9 als draai scharnierpunt heeft.

Op de tekening zie ik geen enkele mechanische verbinding tussen de onderste twee zuigers ook 14 en 16. Het enige wat ik zie is een identieke constructie zoals die is gebruikt bij de bovenste 2 zuigers. Ook hier twee stangen 7 die draaien rondom oog/nok 9. Een beweging die overigens alleen kan als 7 en 7 t.ov. elkaar gefixeerd zijn waardoor het qua begweing een geheel is..

De beide nokken 9 op de trommel zijn dan misschien mechanisch tov elkaar gefixeerd, ze hebben geen enkel invloed op de stand van beide stangen 7.

 

 

Scannen0005.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nu wat je bedoeld, er is natuurlijk nog nok 17 die een vast punt heeft op de trommel. Als ring 8 kan vrij draaien om de trommel dan heeft dit natuurlijk wel invloed op het andere zuigerpaar. Maar zelfs dan nog dwingt dat de zuigers in de cilinders niet tot een op en neer gaande beweging van odp naar bdp en weer naar odp. Per trommel zal een tweede nok 17 toegevoegd moeten worden om het overliggende paar zuigers in dezelfde slag te dwingen. Zonder die nok kan wanneer twee gekoppelde zuigers op het middelste staan een wip effect creëren die maakt dat de overliggende cilinders in tegenfase komen waardoor de motor niet meer functioneert.

Dat laatste zal niet zo snel gebeuren als de motor op toeren is maar in de startfase of onder lage toeren is het niet helemaal uit te sluiten de zuiger niet voldoende kinetische energie in zich heeft die genoeg is om hem over dit 'wipmoment' heen te helpen.

 

Het effect waar ik op doel is een beetje vergelijkbaar met een diesel te vroeg brandstof krijgt en de motor ineens in tegengestelde richting gaat draaien. Of een grasmaaier motor die je met een touwtje aantrekt en net voor het eind van de compressieslag ineens tot zelfontbranding overgaat en terugslaat.

Link naar reactie
  • 0

beste nico ik heb op de tekening niet alles opgezet,wel de de hartlijnen,omdat de tekening een beetje eenvoudig te houden

het oor 17 dat zit vast aan trommel 18,en bepaalt de baan die drijfstangkop 6 maakt.denkt je nu in dat je bus rechtsom

verdraait, dan zullen de zuigers 16naar binnen getrokken worden,en de zuigers 14 naarbuiten geduwd wordenin wezen gebeurt dit door de expansiekracht tussen de zuigers 14,dan word de bus 8 verdraaid door de stangen7,waardoor de zuigers 16 naar binnen bewegen en de zuigers 14 naar buiten.je vergissing is in de hand gewerkt door dat ik oor 17 maar

1 maal getekend heb,ik heb wel de hartlijnen met kruisjes als draaipunten sorrie.

Link naar reactie
  • 0

Nico,

 

Hier is een exploded view van de samenstelling die ik afgelopen maandag gemaakt heb. Iedere zuiger heeft zijn eigen kruk-drijfstang-mechanisme, bestaande uit de zuiger 16, de drijfstang 6 en de kruk 13.

De krukken draaien in tegenstelling tot een gewone motor geen volledige 360gr omwenteling maar slechts een kleine hoek als de zuiger gaat van BDP naar ODP.

Iedere kruk 13 heeft natuurlijk een vast draaipunt nodig op de oranje rotor vandaar 4 oren en geen 2.

Je ziet nu ook duidelijk de lichtblauwe ring 8 die slechts 2 oren heeft diametraal geplaatst. Daaraan komen aan elk oor de koppelstangen 7, waarvan er dus ook vier nodig zijn.

Achter het schild zijn de tandwielen te zien.

Voor de duidelijkheid heb ik de linkse rotor met alle componenten weggelaten.

Ik denk dat het je nu wel duidelijk is, zeker als je deze foto vergelijk met de andere foto's van de samengestelde motor.

Hopelijk is penhouder het ook eens met deze vereenvoudigde weergave.

motor_exploded_view.thumb.JPG.74cdef3ee599afe6ec4e9a906d044ad3.JPG

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er even vanuit dat penhouder de mechanische bewegingen van de onderdelen goed doorgedacht heeft. Ik blijf zitten met de vraag hoe het mengsel en of de verse lucht in de verbrandingskamer komt, en daarna de uitlaatgassen verdwijnen. Kleppen, membramen, spoelpoorten oid zijn hier toch voor nodig.

Verder valt mij op dat de verbrandingsdruk via een een klein oppervlak overgebracht wordt naar de eindaandrijving toe. (de twee gele delen die tegen elkaar aan duwen en afrollen) Is er berekend hoe deze (metalen?) delen deze hoge oppervlaktedruk aankunnen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me ook zitten bedenken dat er hoge eisen aan deze mechanisxhe onderdelen gesteld moeten worden. Bovendien heb i zelf nog een vraag. Zijn er geen tegengestelde krachten op de trommels? (tegen de draairichting in.) En hoe worden die beteugeld of leidt dit niet tot "verlies"?

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er even vanuit dat penhouder de mechanische bewegingen van de onderdelen goed doorgedacht heeft. Ik blijf zitten met de vraag hoe het mengsel en of de verse lucht in de verbrandingskamer komt, en daarna de uitlaatgassen verdwijnen. Kleppen, membramen, spoelpoorten oid zijn hier toch voor nodig.

Verder valt mij op dat de verbrandingsdruk via een een klein oppervlak overgebracht wordt naar de eindaandrijving toe. (de twee gele delen die tegen elkaar aan duwen en afrollen) Is er berekend hoe deze (metalen?) delen deze hoge oppervlaktedruk aankunnen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Penhouder,

 

door iemand allen maar te quoten zonder verder reactie te geven, "vervuil" je je topic en het voegt niets toe. Mocht je aan het proberen zijn om te quoten, te citeren of een reactie te geven, maar het lukt niet helemaal, kun je misschien een PM sturen aan één van de moderators (of zo) om je op weg te helpen.

 

Je eigen teksten zouden leesbaarder worden wanneer je wat vaker er aan zou denken om Hoofdletters, spatie's en soms een [enter] tussen zinnen te zetten.

 

van je motor op zich begrijp ik helemaal niets, dus zul je me er niet over horen, maar vindt het wel super interessant om te volgen !

 

Succes,

Marcel

Link naar reactie
  • 0

Heb je de lichtblauwe ringen 8 gezien? Die koppelen letterlijk ALLE zuigers aan elkaar.

 

De blauwe ring fixeert de twee draaipunten van de twee 'tuimelaars' waar de big-ends mee verbonden zijn. De blauwe ring heeft geen invloed op de positie van de zuigers anders dan dat het het draaipunt fixeert en daarmee de slag bepaalt die de zuigers kunnen kunnen maken. De twee zuigers uit beide trommels wiens big ends elkaar raken, dat zijn in dit geval de cilinders die bepalen in welke stand de gekoppelde zuiger in de naast gelegen cilinder zitten.

Deze zuigers hebben geen enkel invloed op de andere tegenoverliggende zuigerparen anders dan het effect dat het proces heeft dat plaatsvind in de cilinder . Er is geen mechanische verbinding als het gaat om de stand van het tegenoverliggende zuigerpaar en dus hebben beide zuigerparen geen directe mechanische synchroniciteit als het gaat om zuigstand van de zuigerparen.

Om de gespiegelde gesynchroniseerde beweging te maken zoals penhouder dat voor zich heeft zal er een constructie toegevoegd moeten worden die beide zuigerparen met elkaar verbinden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen door een derde en vierde paar tuimelaars op identieke wijze met de andere tuimelaars te verbinden. Deze tuimelaars kunnen echter alleen verbonden worden met de big-ends als deze voorzien zijn van slobgaten omdat het andere tuimelpaar een boog maakt die niet hetzelfde draaipunt heeft. Alleen met slobgaten is dit 'op te lossen'.

Dit betekent meer bewegende onderdelen, meer delen die langs elkaar schuiven op basis van wrijving en meer slijtage.

 

motor.JPG

Link naar reactie
  • 0

Ik ga er even vanuit dat penhouder de mechanische bewegingen van de onderdelen goed doorgedacht heeft. Ik blijf zitten met de vraag hoe het mengsel en of de verse lucht in de verbrandingskamer komt, en daarna de uitlaatgassen verdwijnen. Kleppen, membramen, spoelpoorten oid zijn hier toch voor nodig.

Verder valt mij op dat de verbrandingsdruk via een een klein oppervlak overgebracht wordt naar de eindaandrijving toe. (de twee gele delen die tegen elkaar aan duwen en afrollen) Is er berekend hoe deze (metalen?) delen deze hoge oppervlaktedruk aankunnen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zoek hulp voor de volgende situatie.ik heb een nieuwe verbrandingsmotor ontwikkeld,die de positie van de bestaande

motor onmogelijk maakt,dat heeft tot gevolg,dat de instellingen die afhankelijk zijn van de bestaande motor,zoals scholen

en autofabrieken,mij doodzwijgen of gewoon afpoeieren,dus daar moet ik niet wezen,ik kan ze geen ongelijk geven,want er

staat nogal wat op het spel.de opleidingen op scholen en fabrieken moeten totaal veranderen,dus dat roept natuurlijjk

weerstand op.in het kort gezegd,de nieuwe motor heeft bij gelijke cylinderinhoud 4x zo groot draaimoment,tegen minstens

de helft van het brandstofverbruik,verderis hij trillingsvrij,wat hem zeer geschikt maakt voor vliegtuigen en schepen,verder

zal hij veel beter voor het millieu zijn,mijn enige mogelijkheid is,de motor te laten maken,zodat hij zich onomstotelijk kan

bewijzen,de kosten zullen niet zo hoog zijn als het lijkt,omdat ik zelf de werktekeningen kan maken,ik heb 30 jaar als

constructeur tekenaar gewerkt bij een machinefabriek,waarbij komt dat de motor geen ingewikkelde onderdelen heeft,zoals krukas,nokkenas,kleppen,het enige ingewikkelde zijn de cylinders en zuigers,die in de handel zijn te krijgen.een gewone machinefabriek kandeze motor fabricerenwaarom 4x zo groot draaimoment?omdat de motor dubbelwerkend is,per cylinder 2 zuigers,en de 4 takten worden verwerkt in 1 omwenteling

 

[mod edit: investeringsverzoek verwijderd. Wettelijk niet toegestaan, zie de gebruiksvoorwaarden]

 

 

Link naar reactie
  • 1

Bericht is voor mij als dyslect onleesbaar. Heb het maar even aangepast zodat Penhouder ziet hoe het leesbaarder kan.

 

Ik zoek hulp voor de volgende situatie:

 

Ik heb een nieuwe verbrandingsmotor ontwikkeld die de positie van de bestaande motor onmogelijk maakt. Dat heeft tot gevolg,dat de instellingen die afhankelijk zijn van de bestaande motor, zoals scholen en autofabrieken, mij doodzwijgen of gewoon afpoeieren. Daar moet ik dus niet wezen. Ik kan ze geen ongelijk geven want er staat nogal wat op het spel. De opleidingen op scholen en fabrieken moeten totaal veranderen. Dat roept natuurlijk weerstand op.

 

In het kort gezegd; De nieuwe motor heeft bij gelijke cilinderinhoud 4x zo groot draaimoment,tegen minstens de helft van het brandstofverbruik. Verder is hij trillingsvrij, wat hem zeer geschikt maakt voor vliegtuigen en schepen. Verder zal hij veel beter voor het milieu zijn.

 

Mijn enige mogelijkheid is de motor te laten maken zodat hij zich onomstotelijk kan bewijzen. De kosten zullen niet zo hoog zijn als het lijkt omdat ik zelf de werktekeningen kan maken. Ik heb 30 jaar als constructeur tekenaar gewerkt bij een machinefabriek. Waarbij komt dat de motor geen ingewikkelde onderdelen heeft zoals krukas,nokkenas en kleppen. Het enige ingewikkelde zijn de cilinders en zuigers die in de handel zijn te krijgen. Een gewone machinefabriek kan deze motor fabriceren.

 

Waarom 4x zo groot draaimoment?

Omdat de motor dubbelwerkend is worden per cilinder 2 zuigers en de 4 takten verwerkt in 1 omwenteling.

 

[Mod edit: ook hier het investeringsverzoek verwijderd. ]

 

Vriendelijke groeten penhouder

 

Link naar reactie
  • 0

 

Waarom 4x zo groot draaimoment?

Omdat de motor dubbelwerkend is worden per cilinder 2 zuigers en de 4 takten verwerkt in 1 omwenteling.

 

Vriendelijke groeten penhouder

 

 

Vraag aan penhouder: hoe ziet het verloop van het draaimoment van uw motor er dan uit gedurende die 1 omwenteling??

Dit is belangrijke informatie voor potentiële investeerders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.