• 0

Google, een vloek of een zegen voor de ondernemer?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie-ondernemers over de diensten van Google denken. Google is in een paar jaar tijd gegroeid naar een alles overkoepelend bedrijf, dat nagenoeg alle informatie van het internet beheerd en ten gelde maakt. De een heeft er baat bij en helpt het om een boterham te verdienen, maar de ander is het een doorn in het oog. Wat zijn jouw ervaringen en hoe zie jij de toekomst met Google? Of is Google juist een gigant, die straks gedwongen gaat worden om informatie met andere bedrijven te delen, zodat ook in deze bedrijfstak eerlijke concurrentie kan komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Google geeft veel en neemt ook, het is een onderneming. Het wijst de weg en voorral, opent de weg wereldwijd.

 

Het is niet voor niets dat 90% Google gebruikt. (en dat met alleen met mond op mond reclame).

 

Door relevantie kun je de juiste weg wijzen maar daar heb je gegevens voor nodig die soms (voor sommige) te ver gaan. Degene die daar over vallen gebruiken die Google nooit?

 

Het is duidelijk mijn omzet komt voor 90% uit Google. Ik vind het een prachtig instrument en het verlegd de grenzen van ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Google is een voorbeeld, net zoals Apple dat is, en recent weer Facebook van ondernemingen die op het randje van privacychending lopen.

De hosters hebben net zo goed als bovenstaande partijen toegang tot enorme hoeveelheden data.

 

De discussie moet je dus ook breder trekken naar de vraag of en hoe je omgaat met het feit dat actief zijn op het web sporen nalaat die al dan niet gewenst kunnen worden opgeslagen en in commerciele zin gebruikt.

 

Wellicht moet je de mogelijkheid hebben om op je 18e je digitale identiteit te kunnen wissen, althans, lees het verhaal over Eric Schmidt van Google (hij zat tevens in de RvB van Apple trouwens)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

 

De discussie moet je dus ook breder trekken naar de vraag of en hoe je omgaat met het feit dat actief zijn op het web sporen nalaat die al dan niet gewenst kunnen worden opgeslagen.

 

Wellicht moet je de mogelijkheid hebben om op je 18e je digitale identiteit te kunnen wissen.

 

Frans

 

Dit zou dus ook op microniveau moeten gelden. Als je de grote spelers daarop aanspreekt waar eindigt het verhaal?

 

Alles wat je meld op internet wordt opgeslagen. Bv. ook op HL en ook hier is het lastig bijna onmogelijk om het weg te halen. Is een hypothese maar er zou voordat je je aanmeld bij HL erbij moeten staan wat je hier zegt blijft staan en zal niet verwijdert worden. Moet dit ook bij Google? (opt-in verhaal wat nu in behandeling is bij de EU) Daarna komt het opt-in verhaal op microniveau. Gaat het door bij de EU dan krijgen we het allemaal erg lastig, ook HL.

 

Waarom bij je 18e en niet bij je 45e? Zijn we allemaal volwassen bij de 18?

 

Internet moet vrij blijven en als je sommige spelers niet bevalt doe er dan niet aan mee. Zoek of maak alternatieven. En ga niet alles beschermen of reguleren wat nu veelal "offline" het geval is in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

.... er zou voordat je je aanmeld bij HL erbij moeten staan wat je hier zegt blijft staan en zal niet verwijdert worden.

 

Uit de gebruiksregels van Higherlevel, welke je accepteert bij ingebruikname van je account citeren wij het hoofdstuk 'algemene regels' aandachtspunt 3:

 

Let er op dat, zodra je onderwerp onderdeel is van een discussie waar anderen op gereageerd hebben en energie/feedback in gestopt hebben, dat we géén berichten verwijderen. Het anonimiseren van je account is een mogelijkheid

 

i rest my case.

 

Schmidt (die van goegel) zei onlangs dat de mensheid nog niet klaar is voor de ontwikkelingen die komen gaan.

Ik denk dat hij voor een deel gelijk heeft.

 

Reguleren werkt imho niet. Het ligt ook niet zozeer volledig aan google, apple, facebook etc.. Het ligt aan mensen die niet (voldoende) beseffen wat ze doen op internet en wat ze accepteren.

 

Als je geen privézaken op straat wil hebben, plaats ze dan niet, als je niet bekend wil raken: Neem een anoniem account etc. etc. Als google je niet bevalt: Gebruik het niet, want er zijn alternatieven.

 

That's it. denk na voordat je wat doet

 

Voor ondernemers is Google (en internet in het algemeen) denk ik een enabler. Een onderneming die je directe en meetbare toegang tot je doelgroep biedt, informatie meer dan ooit ontsluit en mogelijkheden voor marketing biedt op een manier die we 10 jaar geleden niet konden bedenken.

 

Google is daarin niet uniek trouwens, maar wel heel erg groot.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Al onze inkomsten worden ook gegenereerd via Google, echter zou van mij de macht die ze hebben wel verdeeld mogen worden over meerdere firma's.

Ze bezitten nu wel een monopoliepositie, wat soms beangstigend is....

 

edit: als het even kan "don't put all your eggs in one basket"

Link naar reactie
  • 0

Och, veel diensten zijn (nog) gratis en als ondernemer treedt je bewuster in de openbaarheid dan dat particulieren of consumenten dat doen, mag ik hopen... klantbereik is vergroot, zegen dus!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nog even over die opmerking over het niet kunnen wissen van eigen content door forumgebruikers. Ik heb wel eens met een forumsoftware gewerkt, waarbij dat wel mogelijk was. Daarmee kon je al je eigen berichten weer wissen, behalve de berichten die ge-"quote" waren. Dat is dus gewoon een keuze van het beheer.

Link naar reactie
  • 0

Klopt

 

'Vroeger' kon je je eigen berichten aanpassen.

 

Een tijdje geleden is dat aangepast. Reden was dat er in korte tijd vrij veel leden opdoken die hun hele berichtengeschiedenis gingen verwijderen waardoor veel topics vrij onzinnig werden.

 

Daarnaast, zoals al eerder aangegeven, is het helemaal niet erg om even na te denken voordat je wat post.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@ frans

 

"Het anonimiseren van je account is een mogelijkheid". Niet waar, je "eerste" inlognaam blijft in de URL staan wat je ook doet. Je maakt een pagina aan op je eerste inlog naam. Dus het anonimiseren heeft geen zin. Dit zou dus met het opt-in verhaal op microniveau "ook" gemeld moeten worden.

 

Mijn verhaal is eigelijk als we het gaan beperken waar eindigt het verhaal? De grote spelers aanpakken en dan?

 

Hekel aan google niet doen.

 

Bing?

 

Terug naar startpagina? (wat ook zo commercieel is erger nog als google)

 

Facebook?

 

Hebben jullie nog alternatieven?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Mooi; waarom dan " Gelukkig mislukt veel bij google" ?

 

Wat wel lukt dat gebruik je!

 

Of mis ik hier iets? :)

 

buzz, orkut, google video, om er een paar te noemen, commerciële mislukkingen. Gelukkig, zodat andere ondernemers ook een kans krijgen, tegen gratis concureren is moeilijk (niet onmogelijk). Ik heb persoonlijk geen problemen met cookies en ander datamining aan de hand van mijn IP, om mij zo van relevantere zoek informatie te voorzien. Ik heb wel "problemen" met een gratis gmail account, die dan ge-mined wordt. Of een orkut account die weet wie mijn vrienden zijn of... Ik vind "het systeem" te groot worden, met te veel gratis componenten, allemaal verzonnen om uiteindelijk zo veel mogelijk advertenties te verkopen aan de hoogste bieder.

Link naar reactie
  • 0

@ frans

 

"Het anonimiseren van je account is een mogelijkheid". Niet waar, je "eerste" inlognaam blijft in de URL staan wat je ook doet. Dus het anonimiseren heeft geen zin.

 

Er staat bij dat je mikky ff een mailje moet sturen. Als blijkt dat dat over het hoofd gezien is dan kan dat alasnog aangepast worden. Is bij mij met een eerder account ook gebeurd

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

De ultieme exponent van het kapitalisme........

 

En toch zien ze nog iets over het hoofd. Ze laten een heel mooie kans liggen in mijn optiek. Ik heb daar zelf een goed idee over, maar ik weet niet hoe ik dat moet realiseren. Ik denk dat ik dan minstens moet samenwerken met een slimme sitebouwer en een reclamemannetje. Maar als Google het ruikt is het weg......

Link naar reactie
  • 0

Valt onderstaande, vandaag ontvangen mail ook onder dit topic ?

 

(eerlijk gezegd geen idee of het rotzooi is, was er wel vanuit gegaan...)

 

Op dit moment heeft ongeveer 70% van de ondernemers zijn eigen bedrijfsvermelding nog niet geclaimd in Google.

 

Deze ondernemers lopen nu het risico dat hun vermelding gekaapt kan worden.

 

Controleer net als ons of uw onderneming al geclaimd is.

 

 

Bekijk de instructie video: http://www . ikclaimmijnvermelding . nl

 

 

 

Samen kunnen we ervoor zorgen dat het internet veiliger wordt om op te ondernemen.

 

 

Mocht u onterecht deze mail hebben ontvangen, gebruik onderstaande

uitschrijflink:

 

Afmelden:

Link naar reactie
  • 0

Alles wat je plaatst, overdenken kan volgens mij helemaal geen kwaad.

Verder denk ik dat google op een gegeven moment zoveel info heeft dat, wat je er ook mee zou willen, door de bomen het bos niet meer wordt gezien.

Dat zie je ook al bij de geheime diensten die moeten speuren naar terrorisme. Die zien ook bijna niets meer en stapelen daardoor fout op fout.

Ik denk dat je straks veiliger en anoniemer bent als je ontzettend veel en ook veel onzin over jezelf op internet hebt gezet, dan dat je iets aan de buurvrouw hebt verteld.

Laten we het medium niet overschatten.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je straks veiliger en anoniemer bent als je ontzettend veel en ook veel onzin over jezelf op internet hebt gezet, dan dat je iets aan de buurvrouw hebt verteld.

Laten we het medium niet overschatten.

 

;D Denk dat herman hier een punt heeft. We overschatten het.

 

@ Frans is inderdaad mis gegaan met dat mailtje, als het wel kan dan heb ik niets gezegd.

 

@ Peter weet je zeker dat je idee niet al bestaat? En je kunt wel wachten tot je online gaat maar als het een goed idee is zijn er binnen 2 weken 300 andere online.

 

Ik hoor jullie niet over dat opt-in verhaal. Dat kan een keerpunt van internet worden en ook erg vervelend voor Google!

Link naar reactie
  • 0

@ QuDo, ik heb die mail ook ontvangen. Volgens mij gewoon spam. :)

 

Overigens, zonder Google zou ik geen inkomen hebben. Voor mij is het een zegen dat er 1 grote zoekmachine is waar het merendeel van de internetters gebruik van maakt. Stel dat er 10 concurrerende zoekmachines zouden zijn met allemaal ongeveer een gelijkwaardig marktaandeel, dan zou ik met alle 10 om tafel moeten voor de marketing en vindbaarheid van mijn shop.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.