Ondernemen eenzaam?

Aanbevolen berichten

Er gaan nu twee dingen door elkaar heen lopen, social talk en gezelligheid aan de ene kant, en sparren/advies van anderen aan de andere kant. Dat zijn twee verschillende dingen, waar je misschien twee verschillende invulling voor moet zoeken.

 

Voor wat betreft het tweede: is het geen idee een goede mentor te zoeken, of één of enkele ondernemers om mee te lunchen wanneer je lastige beslissingen moet nemen of weer energie/motivatie/inspiratie nodig hebt? Is mij altijd goed bevallen, zeker het contact met andere ondernemers in dezelfde fase als waar ik zelf in zat (of net één stap voor of na die fase). Onder de meest interessante mensen waar ik enthousiast en energiek van werd en wordt, zitten trouwens vaak verdacht veel medeleden van Higherlevel.nl :)

Link naar reactie

Als ik werk ben ik een echte loner. Tikkende toetsenborden, pratende collegae, muziek en al dat soort dingen, ik moet er niet meer aan denken. Ik kan samenwerken als de beste, presteer uitstekend in teams, maar het programmeren zelf kun je enkel alleen en dan moet het gewoon rustig om mij heen zijn. Dan krijg ik er de meeste code uitgeperst op een dag. Dus ja, ondernemen is voor mij soms best eenzaam, maar daar stoor ik me niet aan. Ik ben lekker thuis, kan uitslapen als ik dat een keer wil en heb de rust die ik nodig heb. En als ik dan klaar ben met ondernemen (heel soms, op zondag) is het tijd voor leuke sociale activiteiten.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Ik herken het wel, eerlijk gezegd.

Ondanks dat ik heel de dag door mensen aan de telefoon heb, is dit natuurlijk geen social talk zoals je dat met bijvoorbeeld klanten in een winkel kunt hebben.

 

Zeker op rustige momenten heb ik een eenzaam beroep. In mijn omgeving begrijpen eerlijk gezegd de mensen niet zo goed wat ik nu eigenlijk doe, en praten er vrij makkelijk overheen.

 

Gelukkig heb ik een reuze fijne compagnon in hetzelfde schuitje, en hebben we de hele dag de mogelijkheid tot skype (typend) en bellen.

 

We beginnen ook bijna standaard iedere ochtend met : "Goedemorgen ! Koffie ??"

 

Al is het dan even een getypt bericht, het geeft wél even een lekker contact !

 

Link naar reactie

Er gaan nu twee dingen door elkaar heen lopen, social talk en gezelligheid aan de ene kant, en sparren/advies van anderen aan de andere kant. Dat zijn twee verschillende dingen, waar je misschien twee verschillende invulling voor moet zoeken.

 

Voor wat betreft het tweede: is het geen idee een goede mentor te zoeken, of één of enkele ondernemers om mee te lunchen wanneer je lastige beslissingen moet nemen of weer energie/motivatie/inspiratie nodig hebt? Is mij altijd goed bevallen, zeker het contact met andere ondernemers in dezelfde fase als waar ik zelf in zat (of net één stap voor of na die fase). Onder de meest interessante mensen waar ik enthousiast en energiek van werd en wordt, zitten trouwens vaak verdacht veel medeleden van Higherlevel.nl :)

 

Ik bedoelde allebei. Eerst goede morgen en dan sparren ;)

Link naar reactie

Kent iemand misschien initiatieven voor een soort flex-plekken voor ZZP'ers?

 

Vlak bij je in de buurt, in het centrum van Leiden, zit de co work company . com

ik zag in Amsterdam ook al een dergelijk kantoorpand, kun je per dagdeel huren met centrale voorzieningen.

op deze site staat ook een overzicht van lokaties.

 

Er zit ook elke vrijdag een aantal HL ondernemers in Seats2Meet,

maar mijn indruk is dat het meer een vergaderlokatie is. (correct me if Im wrong).

 

 

Ik sta ook alleen in de winkel, maar een klantcontact blijft altijd een bepaalde afstand houden.

Ik heb gelukkig een meedenkende partner waar ik een hoop feedback kan krijgen,

en ik kan altijd een collega ondernemer bellen voor een virtueel 'koffiegesprekje bij de automaat',

we zetten tegelijk een bakkie koffie en we houden ruggespraak over bijv inkoop en andere lopende dingetjes ;D

"zoek het maar uit"

Link naar reactie

.... of één of enkele ondernemers om mee te lunchen wanneer je lastige beslissingen moet nemen of weer energie/motivatie/inspiratie nodig hebt? Is mij altijd goed bevallen, zeker het contact met andere ondernemers in dezelfde fase als waar ik zelf in zat (of net één stap voor of na die fase). Onder de meest interessante mensen waar ik enthousiast en energiek van werd en wordt, zitten trouwens vaak verdacht veel medeleden van Higherlevel.nl :)

Dat is inderdaad een gezonde xtc-variant ;) en het is grappig hoeveel goede ideeen je nog kan krijgen van personen in totaal andere branch. Maar ja hoe vind je ze.... Ik heb zelf sinds kort eerste werknemers en over veel dingen kun je wel even goed googelen en zelf uitkomen, bv hoe hoog loon moet zijn (hoger dan minimumloon lijkt me vanzelfsprekend maar hoeveel hoger dan, gelukkg inmiddels keuze gemaakt), payroll of in dienst, etc etc, maar daarna ook twijfels, alsof je bang bent belangrijke dingen over het hoofd te zien. Dan is het wel fijn iemand te kennen die daar ook ervaring mee heeft....

Link naar reactie

Om even de deur uit te komen en eventueel te sparren met andere ondernemers, heb ik tegenwoordig de Open Coffee ontdekt. Eén keer in de twee weken geheel vrijblijvend een bak koffie drinken en kennismaken met collega-ondernemers. Bevalt prima. Verder zijn er erg veel netwerk-initiatieven, hier in het oosten van het land heb je bijvoorbeeld de LetsLunch bijeenkomsten. Lijkt me stug dat er zoiets ook niet op andere plekken te vinden is.

 

Zo, en nu eerst naar de sportschool. Kom niet op gang vandaag en een rondje sporten wil nog wel eens helpen ;-)

 

Hartelijke groet,

Katinka

Gelukkig heb ik van aanbestedingen meer verstand ... ;-) www.vbjconsulting.nl

Link naar reactie

Er zit ook elke vrijdag een aantal HL ondernemers in Seats2Meet,

maar mijn indruk is dat het meer een vergaderlokatie is. (correct me if Im wrong).

 

You're wrong :)

 

Je kunt gewoon je laptop meenemen, naar binnen lopen, gaan zitten en aan het werk gaan. Kost je niets en velen doen het :)

 

seats2meet is inderdaad een goede lokatie!

Link naar reactie

Om even de deur uit te komen en eventueel te sparren met andere ondernemers, heb ik tegenwoordig de Open Coffee ontdekt. Eén keer in de twee weken geheel vrijblijvend een bak koffie drinken en kennismaken met collega-ondernemers. Bevalt prima. Verder zijn er erg veel netwerk-initiatieven, hier in het oosten van het land heb je bijvoorbeeld de LetsLunch bijeenkomsten. Lijkt me stug dat er zoiets ook niet op andere plekken te vinden is.

 

Zo, en nu eerst naar de sportschool. Kom niet op gang vandaag en een rondje sporten wil nog wel eens helpen ;-)

 

Hartelijke groet,

Katinka

 

Inderdaad, de Open Coffee is overal in het land te vinden. O.a. in Leeuwarden. Op 13 oktober komen we weer bijeen. Zie voor meer info: Open Coffee groep Leeuwarden, op LinkedIn.

 

Wil je weten waar een open coffee bij jou in de buurt is, typ dan in: Open Coffee (op LinkedIn) en bekijk de mogelijkheden.

 

Groeten van Hetty

(medeorganisator v.d. Open Coffee in Leeuwarden)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.