• 0

Schade aan pakket tijdens transport

Beste HL'ers,

 

Een week geleden is via TNT een pakketje naar ons verstuurd. De goederen waren verpakt in een plastic zak die was dichtgetaped. Niet echt een ideale verpakking en dit bleek dan ook bij ontvangt van de zending; zak gescheurd en een aantal onderdelen mistte.

Uiteraard hebben wij contact opgenomen met TNT, die de verantwoording bij de zender legt.

 

Het pakket is extra verzekerd tot €500 en aangenomen door een medewerker van Primera. Had deze aan moeten geven dat de verpakking niet deugde?

 

Kortom; is dit nu een typisch geval van pech, of nalatigheid van de TNT medewerker?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

In dit geval denk ik dat TNT terecht verwijst naar de verzender, die had het pakket deugdelijk moeten verpakken. Wellicht hadden ze het pakket bij de balie moeten weigeren, maar daar ben je niet bij geweest, vaak word er gewezen op het risico van transportshade en kiest de verzender om toch maar te verzenden.

Als ontvanger moet je een beschadigd pakket niet accepteren of samen met de bezorger vaststellen wat de schade is, dat laatste werkt meestal niet dus blijft weigeren van de zending over.

 

Dan ben je er als ontvanger tussenuit en is het een probleem tussen TNT en de verzender geworden. En jij kunt gewoon een nieuwe verzending vragen aan je leverancier.

 

Kortom ik denk niet dat jij iets te verwachten hebt van TNT in deze.

Link naar reactie
  • 0

beschadigde verpakkingen altijd weigeren is de beste methode, zoals Roel al aangeeft,

maar in mijn opinie is de TNT wel degelijk aansprakelijk; zij hebben bij de Primera het pakket aangenomen voor verzending en daarmee zijn ze automatisch akkoord gegaan met de manier van verpakken, of ze hadden de verzender moeten wijzen op de mogelijke risico's.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Sommige Primera vestigingen zijn/hebben tevens een TNT servicepunt. Is dat bij jou ook het geval (bijvoorbeeld omdat je niet aanwezig was op het moment van aanbieden op jouw eigen adres) of is de Primera het adres waaraan het pakket geadresseerd was?

 

In het eerste geval kan je ook daar alsnog het pakket weigeren aan te nemen, hij gaat dan weer met de TNT mee terug naar de verzender en dat komt op hetzelfde neer als het pakket aan de deur weigeren.

Link naar reactie
  • 0

Het pakket is niet geweigerd, eigenlijk omdat er niet werd verwacht dat er problemen aan zouden zijn (het gat is niet erg opvallend), maar voor volgende keren is dat inderdaad een goede tip.

 

Helaas dat hier niets meer mee te regelen valt, al blijf ik het raar vinden dat TNT akkoord is gegaan met de verpakking (en zelfs verzekering) van het pakket.

Link naar reactie
  • 0
maar in mijn opinie is de TNT wel degelijk aansprakelijk; zij hebben bij de Primera het pakket aangenomen voor verzending en daarmee zijn ze automatisch akkoord gegaan met de manier van verpakken

 

Zie ook de reactie van Roel, die ik volledig onderschrijf.

Ik weet niet wat er in de algemene voorwaarden van TNT staat, maar weet wel hoe transportverzekaars hier mee omgaan: ondeugdelijke verpakking is de verantwoordelijkheid van de verzender/verpakker, en niet van de transporteur of ontvanger.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.