Als men in NL iets via internet koopt, dan kun je dat binnen een wettelijke termijn van 7 dagen retourneren en het volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug krijgen. Alleen de kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de koper.
Nu hebben wij een bestelling gedaan via internet in China.
We hebben een prijs afgesproken van 235 USD, hierop hebben we akkoord gegeven.
De koper adviseerde om met Paypal te betalen, er zou dan 4% extra bijkomen om de kosten van Paypal te dekken. Ook daar hebben we akkoord op gegeven.
Op het moment dat de bestelling verstuurd werd, vroeg de verkoper om nog eens extra 22 USD over te maken omdat hij zich had vergist in de verzendkosten. Dit zou dan na ontvangst van de goederen mogen gebeuren. Hier heb ik nog geen akkoord op gegeven maar even in de midden gelaten.
Na enkele dagen werd het pakketje hier aangeboden door UPS met de mededeling dat er nog eens 55 euro extra betaald moest worden om het pakketje te mogen ontvangen. Dit hebben we geweigerd en het pakketje is retour afzender gegaan, immers al met al zou de bestelling meer dan 100 USD boven het oorspronkelijk afgesproken bedrag uit komen.
Bij Paypal hebben we de kwestie nu betwist en kan zowel de verkoper als wij niet over het geld beschikken. Heel goed.
Maar wat zijn nu mijn rechten? Had de koper mij niet moeten informeren over de invoerrechten of wordt er geacht dat ik dit had moeten weten en dan uiteraard ook de hoogte van die belastingen?
Maar dan nog, zouden we het binnen NL gewoon retour mogen sturen en ook de verzendkosten terug moeten krijgen. De verkoper zal denk ik ook wel de goederen willen terug betalen maar niet de verzendkosten van 65USD.
Hoe zit dat dan met deze levering uit China?
De producten zijn overigens niet speciaal voor ons gemaakt.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel Vermeer
Marcel Vermeer
Goedendag,
Als men in NL iets via internet koopt, dan kun je dat binnen een wettelijke termijn van 7 dagen retourneren en het volledige aankoopbedrag + verzendkosten terug krijgen. Alleen de kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de koper.
Nu hebben wij een bestelling gedaan via internet in China.
We hebben een prijs afgesproken van 235 USD, hierop hebben we akkoord gegeven.
De koper adviseerde om met Paypal te betalen, er zou dan 4% extra bijkomen om de kosten van Paypal te dekken. Ook daar hebben we akkoord op gegeven.
Op het moment dat de bestelling verstuurd werd, vroeg de verkoper om nog eens extra 22 USD over te maken omdat hij zich had vergist in de verzendkosten. Dit zou dan na ontvangst van de goederen mogen gebeuren. Hier heb ik nog geen akkoord op gegeven maar even in de midden gelaten.
Na enkele dagen werd het pakketje hier aangeboden door UPS met de mededeling dat er nog eens 55 euro extra betaald moest worden om het pakketje te mogen ontvangen. Dit hebben we geweigerd en het pakketje is retour afzender gegaan, immers al met al zou de bestelling meer dan 100 USD boven het oorspronkelijk afgesproken bedrag uit komen.
Bij Paypal hebben we de kwestie nu betwist en kan zowel de verkoper als wij niet over het geld beschikken. Heel goed.
Maar wat zijn nu mijn rechten? Had de koper mij niet moeten informeren over de invoerrechten of wordt er geacht dat ik dit had moeten weten en dan uiteraard ook de hoogte van die belastingen?
Maar dan nog, zouden we het binnen NL gewoon retour mogen sturen en ook de verzendkosten terug moeten krijgen. De verkoper zal denk ik ook wel de goederen willen terug betalen maar niet de verzendkosten van 65USD.
Hoe zit dat dan met deze levering uit China?
De producten zijn overigens niet speciaal voor ons gemaakt.
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28278-wat-zijn-mijn-rechten-bij-het-retourneren-van-een-levering-uit-china/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag