HL-Peil-5 : Dit kabinet is goed voor ondernemers

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Naar mijn mening is dit kabinet (met alle spanningen van dien) niet goed voor het land en dus ook niet goed voor de ondernemers. Het is op zich wel goed dat er eindelijk wat gaat gebeuren, maar de richting waarin en mijn verwachtingen tav de houdbaarheid maken mij niet optimistisch.

 

GJ

Link naar reactie

"het imago van nederland"

 

Voor het gemak zal ik even aannemen dat je doelt op "het islam standpunt" van Wilders.

 

 

Welk imago hebben we het? Dat je als kansloze naar nederland moet komen zodat je ongelimiteerd uit de staatsruif kunt vreten, en evt een 2de paspoort kunt aanvragen. Lukt die aanvraag niet, dan kun je nog minstens 3 keer in beroep gaan (ondertussen ook genietend van de staatsruif)

 

Dat imago kan me gestolen worden

 

 

 

Link naar reactie

Dat niet alleen maar partijen als VVD zijn vooral goed voor de grote ondernemingen.

 

Ik denk dat een party van PVV vooral de definitie van populisme gaat evranderen. Er zullen heel veel dingen geroepen worden. UItspraken en beloftes worden gedaan die niet na te komen zijn.

De regering die nu komt is vooral gebaseert op het feit dat alle 2 de partijen erg graag willen regeren ten koste van wat dan ook. En wilders is de lachende derde. Die kan doen en zeggen wat hij wil, want met de stok die hij achter de deur heeft staan, worden de CDA en VVD een grotere marinonette poppen dan Balkende ooit geweest is.

 

Het grote voordeel van een slechte regering en bezuinigingen is wel dat het veel werk voor ons oplevert. Afgelopen jaar alleen al waren er 12 grote en kleinere demonstraties. En wat is een goede demonstratie zonder podium en geluid.

Link naar reactie

Of hebben we het over het imago dat je in Nederland op een forum anoniem dit soort dingen kunt roepen?

 

Ja dat klopt dit soort dingen kun je niet zeggen in Nederland met je echte naam. Ik heb echter met mijn initialen geregistreerd omdat ik in post #1 vragen had over een financiering, een financiering vind ik prive genoeg om mij niet bekend te maken. Dit is inderdaad geen joop.nl of geenstijl.nl waar dit soort berichten thuis horen, maar dat geld dan ook voor de "links getinte reacties" met dat gezeur over "daar gaat het imago"

Link naar reactie

Dit is inderdaad geen joop.nl of geenstijl.nl waar dit soort berichten thuis horen, maar dat geld dan ook voor de "links getinte reacties" met dat gezeur over "daar gaat het imago"

 

TS, een forum-moderator, stelde de vraag of het goed is voor ondernemers dat dit kabinet er komt. Daarbij is het onvermijdelijk om te praten over het imago van Nederland, dat zal veranderen. Dat hoort dus volgens mij wel op dit forum.

 

Dat daar dan een reactie op komt dat gaat over "kanslozen die uit de staatsruif komen vreten", dan lijkt me dat een discussie worden die we hier niet op willen gaan. Ik wilde er dan ook eigenlijk niet op reageren, maar heb het hierbij toch gedaan. Ik vind je reactie overigens zeer kenmerkend voor het imago dat Nederland gaat krijgen.

 

Link naar reactie

TS, een forum-moderator, stelde de vraag of het goed is voor ondernemers dat dit kabinet er komt. Daarbij is het onvermijdelijk om te praten over het imago van Nederland, dat zal veranderen. Dat hoort dus volgens mij wel op dit forum.

 

Ja dan vertel eens, in mijn eerste reactie zei ik : "Voor het gemak zal ik even aannemen dat je doelt op "het islam standpunt" van Wilders. "

 

Over welk imago(schade) heb je het dan? Ik heb dat "imago" gevoel blijkbaar niet.

 

 

Link naar reactie
Over welk imago(schade) heb je het dan? Ik heb dat "imago" gevoel blijkbaar niet.

Je had ook gewoon kunnen zeggen dat je die imagoschade niet als een bedreiging ziet, dus zonder die hele tirade over immigratie.

 

Dan had het onderwerp ook gewoon on-topic kunnen blijven - nu zal het, als iedereen weer lekker op jou in gaat lopen hakken, weer ontaarden in iets vervelends waar niemand wat aan heeft.

Link naar reactie

Ik geloof niet in imagoschade. Een onderwerp als immigratie is altijd omstreden.

Het vrij kunnen reizen van mensen levert doorgaans meer op dan het kost. (Zie de USA in vroeger tijden) Voor ondernemers maar ook voor de media. En niet te vergeten is het hét onderwerp dat op elke verjaardag de huiskamers vult.

Ik hoop dat we gauw de kunstmatig getrokken strepen op de aardkloot die niet eens van de maan af te zien zijn ook van de papieren wereldkaarten kunnen verwijderen.

 

Link naar reactie

Ik geloof niet in imagoschade. Een onderwerp als immigratie is altijd omstreden.

Het vrij kunnen reizen van mensen levert doorgaans meer op dan het kost. (Zie de USA in vroeger tijden) Voor ondernemers maar ook voor de media. En niet te vergeten is het hét onderwerp dat op elke verjaardag de huiskamers vult.

Ik hoop dat we gauw de kunstmatig getrokken strepen op de aardkloot die niet eens van de maan af te zien zijn ook van de papieren wereldkaarten kunnen verwijderen.

 

 

Dit is inderdaad iets dat door de linkse partijen in het leven is geroepen. Imagoschade is volgens mij onzin, je kunt het ook omdraaien. Nederland is een vrij land waarin je als je genoeg stemmen krijgt gewoon deel kunt nemen in een regering. Zonder dat je uitgesloten wordt. Helaas is dat laatste wel gedaan en die partijen zijn verantwoordelijk voor enige imagoschade. Doordat ze dus 1. Partijen uitsluiten/het zwijgen willen opleggen en 2. door er zoveel aandacht aan te geven en voor te vragen.

 

Maar buiten deze discussie denk ik dat het goed is voor ondernemers voor zover we daar al iets over kunnen zeggen (de akkoorden zijn nog niet bekend)

Link naar reactie

Ik wou nog even opmerken dat als de PVDA het vorige kabinet Balkenende niet had laten vallen, wij nooit deze regering hadden gehad. Wel een kabinet laten vallen over Uruzgan ( een beetje een ver van mijn bed show), maar alle asociale bezuinigingen slikken van het CDA vind ik absurd. Ik denk dat als de huidige politieke partijen meer naar de noden van de gewone man hadden geluisterd, de huidige politieke situatie voorkomen had kunnen worden:

 

1. De politie + justitie heeft geen tijd meer om misdrijven als mishandeling/bedreiging en oplichting op te lossen en te vervolgen. ( In verscheidene steden zijn mensen weggepest uit hun woning en moesten ze voor hun veiligheid verhuizen)

2. De politieagent krijgt daar en tegen wel opdracht om een minimum aantal bekeuringen uit te schrijven op straffe van een salarissanctie.

3. Door de bezuinigingen in de thuiszorg krijgen zwaar gehandicapte of dementerende patienten geregeld zo weinig hulp dat ze dagen lang in vervuilde/ verwaarloosde toestand moeten leven.

Meer voorbeelden zal ik jullie besparen.

 

Verpleging , leraren en politieagenten werken keihard voor een te laag salaris en aan hun ligt het niet. Voor zulke beroepsgroepen, die het zware werk doen mogen wij wel wat meer waardering hebben.

 

Paul

Link naar reactie

Ik geloof niet in imagoschade. Een onderwerp als immigratie is altijd omstreden.

Het vrij kunnen reizen van mensen levert doorgaans meer op dan het kost. (Zie de USA in vroeger tijden) Voor ondernemers maar ook voor de media. En niet te vergeten is het hét onderwerp dat op elke verjaardag de huiskamers vult.

Ik hoop dat we gauw de kunstmatig getrokken strepen op de aardkloot die niet eens van de maan af te zien zijn ook van de papieren wereldkaarten kunnen verwijderen.

 

 

Dat laatste hoop ik juist niet, want dat zou het einde van de mensheid betekenen.....

 

Laten we hopen dat verstand en rede de boventoon gaat voeren i.p.v. zwabberen en pamperen. Er is niet zo goed als duidelijkheid. Vooral voor ondernemers.

Link naar reactie

Los van politieke kleur, mogelijke keuzes, bezuinigingen of niet. Ik ben blij dat er in ieder geval weer een kabinet is.

 

Mijn ervaring de afgelopen maanden is dat de overheid in afwachting van een nieuw kabinet investeringen op grote schaal uitstelde en keuzes voor zich uitschoof. Iets wat mij/ons als bedrijf ook raakte

 

Als ondernemer ben ik dus blij met een nieuw kabinet. Of ik blij ben de gekozen beleidslijnen valt evenwel nog te bezien

 

Frans

Link naar reactie

Dit zal een kabinet worden waar ondernemers centraal staan ,dat is altijd al geweest zo bij de vvd en de pvv denkt er hetzelfde over. problemen aanpakken en niet vooruit schuiven. en dat er strutureel meer geld word uitgegeven aan nieuwe wegen is al een heel positief begin. De veiligheid is ook een belangrijk punt van dit kabinet en dat is heel erg in t belang van met name winkeliers en het winkelend publiek.

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie

Dat er strutureel meer geld word uitgegeven aan nieuwe wegen is al een heel positief begin.

 

Leuk, dat vind ik dus weer een zwaktebod. met alle moderne communicatiemiddelen hoeft een heel groot deel van het woon-werkverkeer niet plaats te vinden, en hoeft een vertegenwoordiger niet altijd langs de weg te zitten.

 

Als dit kabinet innovatief was geweest had het als doelstelling gehad dat thuiswerken gestimuleerd werd, dat variabele werktijden gestimuleerd werd, dat wonen in de plaats waar je werkt gestimuleerd werd ipv wederom meer asfalt.

 

O.a. de invoering van de werkkostenregeling maakt thuiswerken weer lastiger vanuit financieel oogpunt las ik onlangs.

 

Stimuleer distributiecentra aan de rand van de stad waar iedere leverancier zijn spullen dropt, die vervolgens met volle auto's in de binnenstad worden uitgereden in plaats van -tig 3-kwart lege autootjes van diverse leveranciers die allemaal vastlopen in het centrum op weg naar 1 lospunt

 

Ik vind het een ultraconservatieve keuze om toch maar meer wegen aan te leggen.

 

Frans

 

PS. welkom op higherlevel

Link naar reactie

ik ben ook voor meer innovatie voor thuiswerk en variabel werk en openingtijden Maar dat zal toch nog steeds niet alle files oplossen en veel mensen hebben niet de keuze om in hun eigen woonplaats te werken ,die moeten wel verder van huis werken ,openbaar vervoer is dan geen optie meer in de spits tenzij je als veevervoer wilt reizen en ook nog eens veel te duur. dus het feit is dat mensen toch gebruik moeten maken van hun auto om ergens te komen ,en dan is het toch beter als je niet 3 uur in de file staat dat is verloren tijd en nog eens slecht voor het milieu ook .dat is tijd die je beter aan je gezin of aan je werk kunt besteden dan maak je geld ipv dat het geld kost. het is alleen maar slecht voor de economie files.

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie

Ik ben juist het thuiswerken aan het afschaffen, het is de slechtse uitvinding ooit. Alleen als het op projectbasis gebeurt kan het werken.

Maar mensen moeten in de gaten gehouden worden, anders doen ze niks en zitten ze eindeloos op dingen als facebook en twitter.

 

Bij mij is het nu zo dat wanneer iets niet op projectbasis kan omdat ik niet goed kan inschatten hoelang iemand er mee bezig is, dan moeten ze het gewoon op de zaak komen doen, wanneer er de kans is dat de baas mee kijkt werken mensen nu eenmaal harder.

 

Mensen moeten gewoon werk vinden in hun woonplaats. Het verbreden van wegen gaat echt niet het fileprobleem oplossen. Misschien wel tijdelijk, maar hoe beter de wegen hoe meer mensen de auto pakken.

Niemand pakt de A13 tijdens spitsuur als het niet hoeft, maar als die extra baan erbij komt en de A4 is af zullen mensen dit wel gaan doen.

of we moeten er meteen 7 baans wegen van maken.

 

Ik ben bezig met een filiaal in Hilversum, maar daarvoor ga ik natuurlijk wel iemand zoeken indat gebied en vanuit hier.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.