• 0

De iPad aan het ziekenhuisbed.

Vandaag was ik in het ziekenhuis. Wat een treurnis als je daar uren ligt en moet turen naar een beeldscherm in de verte.

Geef patienten een iPad in bruikleen op het bed. Kost ongeveer 500 euro per patient. Gewoon met wifi. Kun je via allerlei intranettoepassingen ook de patient nog een beetje monitoren.

Maar het belangrijkste is misschien wel het tijdverdrijf en het feit dat je met zo'n apparataje prima in bed kunt liggen.

Goed, het is geen revolutionaire gedachte, maar gewoon een mini-innovatie.

Wat vinden jullie ervan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon met wifi..... jij bent je tijd ver vooruit;-) heb begin vorig jaar een paar weken in het ziekenhuis gelegen en was al blij dat ik wat kon internetten op mijn kamer via een telefoonlijntje en 56K modempje...

 

en zo is het in de meeste ziekenhuizen, is op de afdelingen geen os slechts zeer traag internet beschikbaar.

Link naar reactie
  • 0

Hmm een Ipad per patient, dat zal de ziektenkosten flink opschroeven.

Wél zie ik het nut van een Ipad voor de artsen en zusters ipv een papier dossier.

 

Waarom zelf geen Ipad meenemen als je hem nodig hebt om de tijd door te komen in het ziekenhuis?

Een verhuurservice zou ik eventueel nog wel zien zitten, waarbij de patient zelf kan bepalen (en dus ook betalen) of hij een Ipad wil tijdens het verblijf in het ziekenhuis...

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Geen wifi? Geen probleem. Dan verhuren we de iPads met een UMTS abonnementje. Ik zou inderdaad ook een verhuurmodel voorstaan. Nu wordt er ook betaald voor TV.

 

Electronische dossiers is nog altijd een heikel punt heb ik gemerkt. Vooral de beveiliging en privacy. Maar dat zie ik als een andere toepassing.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd gedacht dat in het ziekenhuis er zo min mogelijk mobiel gebeld mag worden, vanwege de kans op interventie op de apparaten. Dat zou ook gelden voor zo'n WIFI/UMTS abo.

 

Is dit een mythe of zijn we al verder dan ik denk?

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd gedacht dat in het ziekenhuis er zo min mogelijk mobiel gebeld mag worden, vanwege de kans op interventie op de apparaten. Dat zou ook gelden voor zo'n WIFI/UMTS abo.

 

Is dit een mythe of zijn we al verder dan ik denk?

 

kans op dergelijke vesrtoringen is in de praktijk minimaal op de normale verpleeg afdelingen.

Gebruik wordt op meeste plekken toegestaan, uitzonderingen zijn ruimtes met erg veel medische apparatuur zoals IC afdelingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf bij een academisch ziekenhuis en overal is er gratis draadloos internet (voor bezoekers, medewerkers en patienten). Zoals Vossie het al heeft opgemerkt, zolang de attenne maar niet in de buurt komt van een medisch apparatuur, is WIFI internet toegestaan.

Best handig, tijdens de lunch internet ik via mijn mobiel en als ik op een flexplek wil werken, dan gaat mijn laptop mee...

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

Hotels die wifi aanbieden worden tegenwoordig door de opta als isp's gezien en moeten aan de eisen van isp's voldoen. Dat gaat dus voor ziekenhuzien ook gelden: zes maanden data-opslag, mogelijkheid tot tappen, etc. Op slashdot werd daarover gegniffeld, en terecht.

 

wel zover is het nog lang niet. De EU gaat zelfs een onderzoek instellen naar de opta hierover.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vader lag een jaar in een revalidatiekliniek, en hij wou graag internetten. Toen hebben we aangevraagd of er in de kliniek niet een adsl aansluiting kon komen, maar dat mocht niet. Dat was in de tijd dat bleek dat de directeuren van dat soort klinieken allemaal 8 ton verdienen, dus het was begrijpelijk dat er geen 20 euro per maand meer was voor adsl. Ik heb mijn vader toen een laptop gegeven met een dongle. Dat kostte per maand drie keer zo veel als adsl. Maar toen hij dat had, kwam al het personeel van de kliniek kijken, en zeggen dat het zo handig was om internet te hebben. Intussen verklaarde een bevriende geriater dat internet voor oudere patienten heel erg goed is, omdat ze dan via email en facebook contact met de kinderen en kleinkinderen kunnen houden. Dat zou dan weer besparen op de andere kosten.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

ik lig nu in het ziekenhuis (acute blindedarmontsteking) en hier in het ziekenhuis in Almelo hangt er boven ieder bed een laptop aan zo'n soort zwaaiarm.

Daarop kun je (na invoeren van je banknummer) internetten, tv kijken en radio luisteren.

Voor mij was dit ook een verassing maar het werkt geweldig ! kan ik de berichten op HL ook nog volgen :)

 

groeten Chris.

www.klussenbedrijf-kcc.nl

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij lijken geriatoren alles goed te vinden... Als je maar blijft hobbelen en zo, dan komt het vanzelf goed. ;)

 

Maar de orthopaed vond dat hobbelen niet zo goed. Daar kom je niet zo makkelijk weer van af.

 

Vandaar ook dat we de iPad in een "eend" monteren, zodat we van beide gemakken kunnen genieten.... ;)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij lijken geriatoren alles goed te vinden... Als je maar blijft hobbelen en zo, dan komt het vanzelf goed. ;)

Maar de orthopaed vond dat hobbelen niet zo goed. Daar kom je niet zo makkelijk weer van af.

Vandaar ook dat we de iPad in een "eend" monteren, zodat we van beide gemakken kunnen genieten.... ;)

 

"Eend"? Zo'n blikken autootje dat bij de geringste aanraking spontaan uit elkaar valt? Dat lijkt me voor heupoperatiepatienten niet een goede oplossing, want dat hobbelt nog meer.

Link naar reactie
  • 0

Heb jij ervaring in een "eend"? ??? Met wat modificaties hier en daar kom je een heel eind hoor..... ;)

 

Als tiener had ik een brommertje en daarmee werd ik aangereden door een bevriende hockeymoeder in een eend. Mijn brommertje had niets, maar de eend lag in stukken uit elkaar.

 

Tijdens mijn studie leende ik wel 's de eend van vrienden, en die was van binnen wel robuust. Door het merkwaardige schakelpookje schakelde ik wel 's bij 80 per uur in z'n achteruit, maar hij is daar niet kapot van gegaan.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.