• 0

Goedemiddag Highlevelers!

Ik heb al jaren een idee in mijn hoofd zitten en nu ben ik hopelijk oud en wijs genoeg (26) om hier echt vorm aan te gaan geven. Het idee dat ik heb is er eigenlijk niet in mijn regio (hoek van Noord-Brabant/Gelderland/Limburg), eigenlijk alleen in de randstad en die zijn op 1 hand te tellen. Er zijn er wel een paar, op 50 en 100 km afstand van mij, maar dat zijn echt meer allround Britse winkeltjes met een heel smal levensmiddelen assortiment, meer gericht op kado artikelen.

Ook heb ik de mogelijkheid om iets te leveren dat niemand anders heeft in Nederland en dit kan ook niet in NL geproduceerd worden. Dit artikel is wereldberoemd in Engeland en heeft zelfs zijn eigen Wikipedia pagina ;)

(en ja het is een lekker product en geen Haggis oid)

Maar dan nu het volgende, het zal een UK levensmiddelen webshop/winkel worden.

Ik twijfel heel erg of ik eerst met een webshop moet beginnen (lekker veilig) of meteen goed beginnen; een webshop beginnen én een winkelpandje zoeken. Vooral omdat verse (gekoeld of bevroren) producten eigenlijk niet verzonden kunnen worden, en dat is nou juist mijn geheime wapen.

Anders zou ik een afhaalpunt moeten regelen oid, maar dat is toch niet hetzelfde als in een fysieke winkel rond kunnen kijken.

En nog even een vraag over het ondernemingsplan, moet je met de THT datums rekening houden in je ondernemingsplan?

Dit kan ik zaterdag op de startersdag van de KvK ook vragen natuurlijk, maar als ik dan toch bezig ben... ;)

Thanks!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29091-webshop-enof-winkel-levensmiddelen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• 0

Misschien zoekt http://www.absolutelybritish.nl/ een filiaal of depot in het zuiden van het land?

Groet,

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

• 0

Misschien zoekt http://www.absolutelybritish.nl/ een filiaal of depot in het zuiden van het land?

Groet,

Highio

Nee die winkel is precies het tegenovergestelde van wat ik uit wil stralen.

Ik wil echt een ouderwetse kleine winkel, met gezellige inrichting die toevallig ook een webshop heeft.

Waar mensen graag even binnenlopen, niet het gewone AH/C1000 gevoel zeg maar, waar je zo snel mogelijk weer weg wilt zijn.

Bovendien verkopen hun (natuurlijk) niet wat ik exclusief aan kan bieden.

Het is natuurlijk een idee om distributeur te worden van dat product, dan kunnen zij het van mij afnemen ;)

• 0

En nog even een vraag over het ondernemingsplan, moet je met de THT datums rekening houden in je ondernemingsplan?

Dit heeft wel grote gevolgen voor je logistiek. Je moet er voor zorgen dat je je voorraad verkocht hebt (ver) voordat de THT datum verlopen is. Je zult per product bij moeten houden wat de THT datum(s) van dat product zijn en er voor moeten zorgen dat je werkt met het "first in, first out" principe. Dit kan je uiteraard prima in je ondernemingsplan verwerken onder het stuk waar je je logistiek uitlegt.

• 0

Leuk dat je je idee ten uitvoer wilt gaan brengen! Je topic trok mijn aandacht omdat wij momenteel bezig zijn om ons product (ook levensmiddel) ook via onze website te gaan verkopen. In ons geval was het bedrijf er al jaren, en willen we nu gaan proberen het product ook via de website te gaan aanbieden.

Ik denk dat in jouw geval de keuze of je eerst enkel met een webshop zou starten of ook al meteen met een winkeltje erbij ook zal afhangen van de wijze waarop je eea wilt financieren en het ondernemingsplan dat je op gaat stellen. Heb je al een deel eigen vermogen dat je in de onderneming kunt steken? En heb je al een ruimte op het oog? Ook als je het eerst via enkel een webshop zou willen aanbieden heb je natuurlijk ruimte nodig, om je voorraad gekoeld (of bevoren) te kunnen bewaren.

omdat verse (gekoeld of bevroren) producten eigenlijk niet verzonden kunnen worden, en dat is nou juist mijn geheime wapen.

Ik lees het misschien niet goed, maar ik neem aan dat je bedoelt dat de verse producten nu eigenlijk je geheime wapen zijn. Waarom zouden die eigenlijk niet verzonden kunnen worden? Buiten koel- en vriestransport zijn er nog andere mogelijkheden/middelen om verse artikelen te versturen. eea is natuurlijk wel afhankelijk van het product dat je wilt versturen.

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

• 0

Alleen een webshop zal denk ik al aardig wat tijd en geld opslokken. Als je daarnaast ook nog eens een winkel begint dan denk ik dat je geen vrije tijd meer overhoudt. Ik zou eerst de kat uit de boom kijken en zien of de markt wel groot genoeg is voor jouw product. Dan heb je ook nog wat meer financiele armslag om het langer uit te houden en eventueel je strategie aan te passen. Wat dat betreft is het internet ideaal om te kijken hoe klanten op je product reageren. Cheers mate!

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

• 0

Leuk dat je je idee ten uitvoer wilt gaan brengen! Je topic trok mijn aandacht omdat wij momenteel bezig zijn om ons product (ook levensmiddel) ook via onze website te gaan verkopen. In ons geval was het bedrijf er al jaren, en willen we nu gaan proberen het product ook via de website te gaan aanbieden.

Ik denk dat in jouw geval de keuze of je eerst enkel met een webshop zou starten of ook al meteen met een winkeltje erbij ook zal afhangen van de wijze waarop je eea wilt financieren en het ondernemingsplan dat je op gaat stellen. Heb je al een deel eigen vermogen dat je in de onderneming kunt steken? En heb je al een ruimte op het oog? Ook als je het eerst via enkel een webshop zou willen aanbieden heb je natuurlijk ruimte nodig, om je voorraad gekoeld (of bevoren) te kunnen bewaren.

omdat verse (gekoeld of bevroren) producten eigenlijk niet verzonden kunnen worden, en dat is nou juist mijn geheime wapen.

Ik lees het misschien niet goed, maar ik neem aan dat je bedoelt dat de verse producten nu eigenlijk je geheime wapen zijn. Waarom zouden die eigenlijk niet verzonden kunnen worden? Buiten koel- en vriestransport zijn er nog andere mogelijkheden/middelen om verse artikelen te versturen. eea is natuurlijk wel afhankelijk van het product dat je wilt versturen.

Ja het kán natuurlijk wel, maar om dat rendabel te houden voor de klant ... ?

Volgens mij is dat niet te betalen, als een klant bijv voor 25 euro afneemt, wat kost het vervoer daarvan wel niet?

Of ik moet zoiets zelf kunnen doen bij 1 dag in de week een route uitstippelen oid

Hmm ..

Zaterdag in ieder geval 3 workshops volgen bij de KVK, ben benieuwd, ik hoop dat het interessant is.

O en eigen vermogen, ik heb een eigen huis, dat wel maar of of dat meetelt?

Heel erg veel kosten zal ik niet maken in het begin, zeker niet als ik een webshop begin.

Grootste kostenpost zal de vriezer zijn, moet wel een goede zijn natuurlijk, opslagruimte heb ik in principe zelf.

• 1
Ja het kán natuurlijk wel, maar om dat rendabel te houden voor de klant ... ? Volgens mij is dat niet te betalen, als een klant bijv voor 25 euro afneemt, wat kost het vervoer daarvan wel niet?

Of ik moet zoiets zelf kunnen doen bij 1 dag in de week een route uitstippelen oid

Het ligt er ook aan wat voor product je verkoopt, en wat de gemiddelde prijs van een order zou zijn. Als je koeltransport zou nemen ben je inderdaad best een behoorlijk bedrag kwijt per afleveradres. Ik heb me suf gezocht op het internet en vond IcePack, dat is een 'velletje' van non-woven doek, plastic en super absorberend poeder (speciaal geschikt voor levensmiddelen uiteraard). Je houdt zo'n velletje onder water, laat het absorberen legt het x uren in de vriezer en je hebt een 'koelelement' (wat nog geschikt is voor hergebruik ook). De prijs van die velletjes per stuk viel me ontzettend mee. Ik heb een aantal proefexemplaren ontvangen en moet nu (wanneer ik er de tijd voor kan vinden/vrijmaken) eens een 'proef op de som' nemen en eens een paar verpakkingen inpakken en dan op gezette tijden meten hoe lang het koel blijft en welke temperaturen het dan zijn. Voor kleinere hoeveelheden zou je dan je artikelen kunnen verpakken met dat spul en het zo naar je klanten sturen.

Feit blijft natuurlijk dat je toch nog steeds de verzendkosten houdt, maar dan wordt het al een stuk haalbaarder misschien. Verder blijft versturen met een pakketdienst of TNT natuurlijk altijd een risico met verse artikelen, de ontvanger moet wel echt thuis zijn op de dag van ontvangst, je kunt het niet 3* aanbieden en dan op het postkantoor af laten halen bijvoorbeeld ;D...daar worden ze daar niet blij van, en jij zelf ook niet, want je wilt graag verse producten leveren.

Wie weet zijn die IcePacks ook een optie voor jou? Ze nemen in elk geval amper ruimte in beslag (zeker niet als ze nog niet met water gevuld zijn), dus mocht je enkel een webshop beginnen zit je niet meteen met ik weet niet hoeveel cbm koelmiddelen opgescheept in je huis/garage/waar-je-het-ook-laten-wilt.

Als je meer info wilt over die IcePacks moet je het maar even laten weten...dan zal ik je de info pm'en of mailen die ik ervan ontvangen heb.

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

• 0

Hi...

Ik heb je mail ontvangen :)...morgen (uhh..straks) eerst 'another day at the office'..ik zal je morgenavond even voorzien van alle info die ik heb ontvangen. En zodra ik 'de test' heb uitgevoerd zal ik je daarvan ook de data mailen.

• 0

Hartelijk dank daarvoor!

Ik heb het allemaal doorgelezen en mijn vragen naar het bedrijf gemaild.

Vandaag overigens naar de startersdag van de KvK geweest en ik wil de seminar "Start je eigen webwinkel" ook nog gaan volgen maar die zijn niet bij mij in de buurt helaas, Breda, Middelburg, Alkmaar ... ?

Maar goed, ik heb het er wel voor over of weet hier iemand misschien een betere informatiebron/avond/bijeenkomst?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar