• 0

Logo's van andere als startpagina gebruiken

Ik zit met een idee in gedachte, maar vraag me eerst af of dit auteursrechtelijk wel mag. Daarom de volgende vraag: Mag je logo's van andere (websites) gebruiken (zonder ze aan te passen natuurlijk) om deze te gebruiken als afbeeldings linkbuttons naar hun eigen websites?

 

Vast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

True, maar met het idee wat ik heb is het een te grote belemmering als ik aan alle sites moet vragen of ze er problemen mee hebben, zodra iemand dan nee zegt is er eigenlijk al een te groot probleem. Daarom vroeg ik me eigenlijk af of het gebruiken van logo's van anderen die naar hun eigen site linken auteursrechtelijk (of zelfs wettelijk) mag.

Link naar reactie
  • 0

Customsan, ik weet niet hoe je dit zelf ervaart,

 

maar persoonlijk heb ik een hekel aan websites die ongevraagd van alles publiceren, meestal in het kader van een of andere webgids. Wanneer ik mijn bedrijf ergens vermeld wilt zien dan meld ik me wel aan. Ongevraagde vermelding, helemaal mét logo, zou ik niet op prijs stellen. En dat is nog maar los van het feit of het juridisch überhaupt wel mag.

 

Kun je wat specifieker aangeven wat je precies voor doel hebt?

Link naar reactie
  • 0

Te weinig details.

 

Maar foto's, plaatjes, logo's......nooit zonder toestemming! En die toestemming heb je in 99,99% niet zonder te vragen.

Misschien hebben die betreffende bedrijven wel duizenden euro's besteed aan een logo of foto.

 

Of je toestemming krijgt zal voor een groot deel afhangen van de context waarin je de foto's wilt gebruiken.

 

Artikel:

"Ernstig busongeluk in Griekenland" en daaronder de tekst "Deze mensen hebben geboekt bij ***reizen met daarbij het logo van het reisburo......nee zijn ze niet blij mee.

 

Artikel over sterretje, little princess enz enz met daaronder "boek nu je reis naar Griekenland bij ***reizen + logo.......heeft men al veel minder moeite mee.

 

Hoe ik er mee omga.....als iemand content wil van mijn website of deze heeft gestolen....>> Tekst erbij "Dit artikel is afkomstig van met een DoFollow link en ik vind het prima.

 

 

Ander voorbeeld: Merkrecht

Officieel staan Apple, Nintendo, Disney enz enz het niet toe om een domeinnaam te bezitten met hun merk er in.

 

Uit ervaring kan ik zeggen dat wanneer je nintendokopen.nl zou registeren en daar bezoekers echt probeert te overtuigen zo'n ding te kopen, ze daar echt geen probleem mee hebben.

 

Verkoop je echter op nintendokopen.nl erotisch getinte zaken.....dan hoop ik dat je een goede rechtsbijstandverzekering hebt!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden, even als toelichting een screenshot van mn photoshop bestand als bijlage, wat mijn bedoeling is.

 

Dat voorbeeld, dan voor een ieder die wil (tegen vergoeding) op maat maken, in de zin van iedereen zn eigen link buttons, maar met het zelfde ontwerp.

 

CustomStart.thumb.jpg.6d4f14fd9118c6215a52fb6e997cbd88.jpg

Link naar reactie
  • 0

Symbaloo heeft ook eigen iconen voor categorieën, waarmee je vrijwillige of betaalde vermeldingen met logoplaatsing kunt ordenen. Iets met 3D of avatars (animaties) zou volgens mij innovatief zijn.

 

HL-lid Pawelotti kan je over het onderwerp van jouw vraag mogelijk meer over vertellen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een merkhouder kan volgens mij bezwaar maken en verwijdering vorderen en mogelijk schade claimen als er sprake is van ongerechtvaardigd voordeel en/of afbreuk aan het onderscheidend vermogen en/of de reputatie van het merk.

 

Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een merkhouder van koffiecups niet gecharmeerd is van een afbeelding van zijn merk naast een goedkopere "nepper".

 

Zolang de belangen van de merkhouder niet in het geding zijn, sterker ze worden ondersteund, is er m.i. weinig aan de hand.

 

Link naar reactie
  • 0

In dit geval worden ze in principe ondersteund, maar maar (ongerechtvaardigd) voordeel haal ik er eventueel wel uit (financieel gesproken).

 

Als ik een kleine conclusie zou moeten geven denk ik dat het verstandig is dit idee niet uit te voeren om geen claims, of risico tot, te ontvangen?

Link naar reactie
  • 0

 

Gezien de naam Customstart zal het wel iets met een startpagina op maat te maken hebben. Ik vermoed dat gebruikers kunnen aangeven welke links ze op hun startpagina willen zetten en wellicht voeg jij daar standaard een paar aanvulende suggesties aan toe, plus relevante banners. Zou HL in dat lijstje voorkomen, dan kun je wellicht dat kleine labeltje gebruiken dat vaak standaard aan de domeinnaam toegevoegd wordt (ik weet niet eens wat de naam daarvoor is).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dan kun je wellicht dat kleine labeltje gebruiken dat vaak standaard aan de domeinnaam toegevoegd wordt (ik weet niet eens wat de naam daarvoor is).

 

Favicon

 

Waar vind ik normaliter de favicons van andere websites die ik wil inbedden in mijn site?

 

Hoe kan ik de favicon van dit forum opnemen als link tag?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Waar vind ik normaliter de favicons van andere websites die ik wil inbedden in mijn site?

 

Hoe kan ik de favicon van dit forum opnemen als link tag?

 

Okay: ik kijk dus naar site/favicon.ico maar wat doe bij domeinen die wel een favicon hebben maar niet op die plek?

 

Volgende vraag: wat kunnen site-owners doen die het gebruik van hun favicon willen promoten? VB: HL wil graag dat sympathiserende ondernemers het HL-favicon ergens op hun site zetten, liefst met een link naar de hl-homepage of andere landingspagina's.

 

En kan ik een favicon opnemen als tag-link in mijn lopende tekst?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.