• 0

ICT Helpdesk

Hallo!

 

Ik wil graag een nieuw bedrijf starten met als doel het helpen van mensen d.m.v. een 0900 nummer. Nu ben ik hier enkele dagen mee bezig, vooral veel aan het brainstormen, maar ik denk toch dat vooral input van andere mensen erg belangrijk is in dit alles.

 

Enkele punten.

 

- Naam van het bedrijf Het HulpPunt, telefoonnummer 0900-HULPPUNT (80 cent per minuut) met als website www.belhulppunt.nl; www.hulppunt.nl is al bezet maar www.helppunt.nl en 0900-HELPPUNT ook nog niet, maar volgens mij staat HULP ipv HELP beter. Sowieso twijfel ik erg over de naam. Tips, suggesties?

- Ik wil meerdere punten van telefonische hulp aanbieden, namelijk

1. 'Tele-zoeken'

1a. Opvragen van gegevens bedrijf zoals tel.nummer, adres e.d.

b. Encyclopedie, dus live een onderwerp opzoeken en aan de beller uitleggen.

c. Opzoeken product informatie.

2. 'Tele-product'

1a. Live bestellen van welk product dan ook via internet en met creditcard.

b. Opzoeken van product informatie.

c. Opzoeken van de goedkoopste aanbieder van een product, bijv. de Canon SD 500 staat voor 500 op Ebay en voor 600 kan je het op zijn goedkoopst krijgen via winkels die gelinkt zijn via Vergelijk.nl;

3. 'Tele-hulp'

1a. Help met computer, alleen Windows, later ook Mac.

b. Help met gezondheid.

a. Stoppen met roken.

b. Help met afvallen.

c. Help met stoppen roken.

c. Verder nog iets?

 

Verder wil ik Skype gebruiken om incoming calls te redirecten via het 0900 nummer. Dus via een Skype-In nummer. Vervolgens keuzemenu via Skype Callbutler. In het begin geen geld voor werknemers, dus moet zelf genoeg op de hoogte zijn van alle onderwerpen en wil ook zelf een database aanleggen van veelgestelde vragen, troubleshooting enz.

 

Alle input is gewenst! :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Starterscoach, bedankt voor de reactie. Wat bedoel je met ' (zoek eens op focus hier op HL)' ? Focussen op 1 activiteit is idd handiger, maar dan moet ik geen 0900-naam nummer nemen maar bijv. 0900-111 2 333 zodat ik later bijv icthelpdesk.nl kan veranderen naar algemenehelpdesk.nl mocht niet lukken.

Link naar reactie
  • 0

Even afgezien van de diensten die je gaat aanbieden, snel even wat hersenspinsels en vragen.

Wie is de meerwaarde die jij biedt tov internet die tegenwoordig iedereen thuis heeft en/of op gsm?

Hoe ben je van plan je klanten te werven en hoelang heb jij de tijd om zonder of met weinig klanten te overleven?

Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn.

Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen. Uitbellen om acquisitie te doen kun je niet, want dan hou je de lijn bezet.

Daarnaast mag er niets met je gebeuren uiteraard. Dit moet je dan een aantal jaren volhouden om op je max omzet te geraken en enige reserves op te kunnen bouwen. Dat is in mijn ogen niet te doen en dan hebben we het nog niet over je diensten inhoudelijk.

Zodra je in staat bent om een backup te regelen moet deze volledig op de hoogte zijn van je specialisme. Voor €0.80 per minuut wil ik als klant namelijk vreselijk goede service. Hoe ga je dat aanpakken, als je bijvoorbeeld ziek bent of voor andere reden afwezig bent?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Ironny, geweldig goede feedback, hartelijk dank!

 

Wie is de meerwaarde die jij biedt tov internet die tegenwoordig iedereen thuis heeft en/of op gsm?

1) Niet iedereen heeft internet op zijn gsm. Misschien 25% van de mensen heeft echt goed internet op bijv een iphone.

2) Als je een computerprobleem hebt wil je daar zo snel mogelijk van af zijn. Via forums etc. kan het nogal lang duren, gemiddeld wel een paar dagen vaak.

 

Ik zit alleen wel erg te twijfelen over een ict helpdesk, ik weet meer van computer dan een gemiddeld iemand maar dan vooral op programmeer gebied en niet zozeer op systeem beheer gebied. Opaatjes en omaatjes helpen is geen probleem, maar ik kan natuurlijk heel wat ingewikkelde vragen krijgen. Dus of ik kan een soort van troubleshooting programma gaan kopen ergens met alle vragen er in beantwoord stap voor stap (maar heb hier al naar gezocht en kan nog niks vinden), of ik kan een ander gebied proberen. Ik ben al ong 10 jaar bezig met zoekmachines en SEO, dus snel van alles en nog wat vinden waar dan ook kan ik wel, misschien kan ik daar iets mee? Bijv. wikipedia afzoeken maar daar is denk ik weinig animo voor. Hmm...

Hoe ben je van plan je klanten te werven en hoelang heb jij de tijd om zonder of met weinig klanten te overleven?

Klanten werven via:

 

- Adwords > website

- Website > SEO > Google

- Website < Linkbuilding

- Flyers uitdelen

- Misschien bedrijven emails/faxen sturen (ik heb een bedrijven database) met dat ze met computer problemen mij kunnen bellen?? Stel een accountant heeft een PC die gecrasht is, elk uur kost het bedrijf 100 euro of meer, dan is het wel handig om mij te kunnen bellen bij gebrek aan systeembeheerders (dus kleinere bedrijven).

 

Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn.

Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen.

 

Hier heb ik ook enkele ideeen bij. Ten eerste zal het 50 euro per uur zijn, maar daarnaast wil ik klanten zoveel mogelijk leiden via mijn website naar affiliate partners. Bijjvoorbeeld iemand heeft internet nodig dan stuur ik 'em via mijn site naar UPC, of ik meld hem aan met zijn NAW gegevens, hoppa, een paar tientjes comissie er bij. Vervolgens misschien later wat andere diensten er nog bij?

Bijvoorbeeld PCHulpLijn.nl lijkt vrij populair, als je 1 of 2 bellers in dienst hebt fulltime verdien je genoeg. Uitbreiden kan altijd nog, eerst klein houden.

 

Uitbellen om acquisitie te doen kun je niet, want dan hou je de lijn bezet.

Ik gebruik niet de reguliere lijn voor incoming calls maar het 0900 nummer gaat via Skype, acquisitie wil ik sowieso zoveel mogelijk via email/fax/brief doen.

 

Daarnaast mag er niets met je gebeuren uiteraard. Dit moet je dan een aantal jaren volhouden om op je max omzet te geraken en enige reserves op te kunnen bouwen. Dat is in mijn ogen niet te doen en dan hebben we het nog niet over je diensten inhoudelijk.

Als er iets met me gebeurt, bijv. ik breek een been kan ik nog wel achter de pc zitten en/of een voicemail.

 

Zodra je in staat bent om een backup te regelen moet deze volledig op de hoogte zijn van je specialisme. Voor €0.80 per minuut wil ik als klant namelijk vreselijk goede service. Hoe ga je dat aanpakken, als je bijvoorbeeld ziek bent of voor andere reden afwezig bent?

Er zijn zat mensen die zo gek zijn om voor 10 euro per uur te willen werken in een call center, hier zal ik dus ook mensen voor kunnen krijgen maar zal ze misschien wel moeten trainen. Dit zijn toch dingen voor later waar wel een oplossing voor te vinden zal zijn, bijv. bij vragen kunnen ze mij bellen enz.

 

Super bedankt voor deze feedback ironny!

Link naar reactie
  • 0

Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn.

Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen.

 

Hier heb ik ook enkele ideeen bij. Ten eerste zal het 50 euro per uur zijn,...

 

Die € 0,80 per minuut zijn de kosten voor de beller, niet de opbrengsten voor de contractant.

 

Link naar reactie
  • 0

@Alexander, nee klopt, de dienstverlener die mijn interesse heeft biedt 70 cent voor een 80 cent gesprek. Dus 6 x 7 = 42 euro per uur, dus zit er toch 8 euro naast.

 

Laat je op dit punt dan wel goed voorlichten.

 

De € 0,80 die gerekend wordt aan de klanten is inclusief BTW.

Er zit dus al € 0,13 aan BTW in dit tarief.

Blijft over € 0,67 waar de provider nog zijn kosten vanaf haalt.

 

Naast de kosten die een provider van deze minuutprijs rekent worden ook maandelijkse bedragen in rekening gebracht.

Link naar reactie
  • 0

1) Niet iedereen heeft internet op zijn gsm. Misschien 25% van de mensen heeft echt goed internet op bijv een iphone.

 

Hoe ben je van plan je klanten te werven en hoelang heb jij de tijd om zonder of met weinig klanten te overleven?[/b]

Klanten werven via:

- Adwords > website

- Website > SEO > Google

- Website < Linkbuilding

 

Als zo weinig mensen goed internet heeft, kun je deze acquisitievormen wellicht ook beter niet gebruiken?

 

Je bent alleen dus kunt maar 1 klant tegelijk helpen. Tegen € 0.80 per minuut zullen de wachtrijen niet lang zijn.

Aangezien de gemiddelde effectieve beltijd maximaal 50 min per uur zal zijn, komt dat in hoogtij op € 40.00 per uur die je omzet. Maar enkel in hoogtij. Voor het zover is, zal het nog niet storm lopen.

 

Hier heb ik ook enkele ideeen bij. Ten eerste zal het 50 euro per uur zijn, maar daarnaast wil ik klanten zoveel mogelijk leiden via mijn website naar affiliate partners. Bijjvoorbeeld iemand heeft internet nodig dan stuur ik 'em via mijn site naar UPC, of ik meld hem aan met zijn NAW gegevens, hoppa, een paar tientjes comissie er bij. Vervolgens misschien later wat andere diensten er nog bij?

Bijvoorbeeld PCHulpLijn.nl lijkt vrij populair, als je 1 of 2 bellers in dienst hebt fulltime verdien je genoeg. Uitbreiden kan altijd nog, eerst klein houden.

 

Het is geen € 50.00 per uur want zoals ik zeg, je zult effectief per uur maximaal 50 minuten bellend doorbrengen en dan ben je een hele goeie. Daarnaast heb ik nog niet eens stil gestaan bij hetgeen Alexander zegt en dan zul je zelfs nog minder omzetten per uur. (ca € 30.00?)

Je hebt het hier over extra personeel, maar je geeft in je openingspost aan dat je daar nog geen geld voor hebt? Dat is dus nog geen optie en zeer zeker niet in het begin.

Daarnaast zul je elke beschikbare minuut zelf de telefoon moeten aannemen, anders kost het je alleen maar geld.

 

[Daarnaast mag er niets met je gebeuren uiteraard. Dit moet je dan een aantal jaren volhouden om op je max omzet te geraken en enige reserves op te kunnen bouwen. Dat is in mijn ogen niet te doen en dan hebben we het nog niet over je diensten inhoudelijk.[/b]

 

Als er iets met me gebeurt, bijv. ik breek een been kan ik nog wel achter de pc zitten en/of een voicemail.

klopt maar met een gebroken arm is het al moeilijk typen en als je kaak breekt bij een val tijdens het schaatsen of een keelontsteking hebt kun je niet praten...

 

Zodra je in staat bent om een backup te regelen moet deze volledig op de hoogte zijn van je specialisme. Voor €0.80 per minuut wil ik als klant namelijk vreselijk goede service. Hoe ga je dat aanpakken, als je bijvoorbeeld ziek bent of voor andere reden afwezig bent?

 

Er zijn zat mensen die zo gek zijn om voor 10 euro per uur te willen werken in een call center, hier zal ik dus ook mensen voor kunnen krijgen maar zal ze misschien wel moeten trainen. Dit zijn toch dingen voor later waar wel een oplossing voor te vinden zal zijn, bijv. bij vragen kunnen ze mij bellen enz.

klopt ook weer, maar met € 10.00 per uur ben je er nog niet...

 

Ik geloof niet echt in deze markt eerlijk gezegd, maar afgezien daarvan zie ik veel te veel valkuilen in een te romantisch geschetst plaatje..

ik zou er nog eens heel goed over nadenken wat ik precies zou willen, en wat de mogelijkheden zijn, incluis een goed onderbouwd financieel plaatje.

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie een warrig verhaal. Je wilt gespecialiseerde hulp bieden terwijl je nergens gespecialiseerd in bent (althans niet zoals uit je post blijkt), je wil affiliaten, je wilt verkopen. Wat wil je nu eigenlijk?

Je kunt niet alles zelf, je kunt ook geen specialist zijn in alles. Als ik Canon intik op Tweakers pricewatch krijg ik 43 (jawel, 43) winkels te zien die een 550D verkopen. Wat voegt het toe als daar 44 winkels staan? Ik mis het originele concept wat je uitbaat.

Misschien is het voor jou voldoende om een graantje mee te pikken van de LB/SEO/Affilate trein. Maar dan is het niet nodig om op HL inspiratie te zoeken. Zet een bak pagina's op het web en zorg dat je een paar cent vangt voor elke klik of klant.

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt, het is allemaal nog erg onduidelijk, dat is ook de reden van deze post. Ik wil zien wat wel werkt bij mensen en wat niet, waar wel behoefte aan is en waar niet.

 

Ik heb er nog even goed over nagedacht. Zou zoiets als een 'koop informatie' lijn iets zijn? Dus als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een Canon EOS 500 dat ik met die persoon meekijk, dat ik mij specialiseer in het vinden van de beste prijs voor een product.

Een goed idee lijkt mij dan dat die persoon maar 10 eurocent per minuut kwijt is (of een 0800 nummer, is alleen nogal duur voor mij geloof ik). Vervolgens zoek ik naar die Canon EOS 500 dmv een groot aantal (200 a 300) affiliate feeds en verwijs die persoon naar een link van mij. Is dat een goed idee?

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik zie voornamelijk een hoop losse flodders ....

 

Prijsvergelijking op internet lijkt mij een gepasseerd station. Voldoende 'gratis' alternatieven (gratis voor de zoeker in ieder geval).

 

Wat wil je nou eigenlijk? Dat mensen jou bellen en jij een linkje van een affiliate doorgeeft? Pfff, wat is de toegevoegde waarde precies?

 

Ik denk dat er in MKB land nog wel een gebied is waar service en betrouwbaarheid een koopargument kunnen zijn. Maar dat is toch niet van toepassing op betaallijntjes? De echte retail heeft al zijn eigen adresjes voor systemen. Gaat het om kantoorsituaties waar een printertje aangeschaft wordt? Die lopen toch naar de Media Markt of Office Centre (al naar gelang budget)? Voor echte 'corporate' situaties kan je een betaallijn al helemaal vergeten.

 

Probeer je eens in de positie van de klant te verplaatsen. Waar zou jij iets extra's voor willen doen?

Link naar reactie
  • 0

Dus als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar een Canon EOS 500 dat ik met die persoon meekijk, dat ik mij specialiseer in het vinden van de beste prijs voor een product.

 

en

 

Vervolgens zoek ik naar die Canon EOS 500 dmv een groot aantal (200 a 300) affiliate feeds en verwijs die persoon naar een link van mij. Is dat een goed idee?

 

Hoe kun je dan richting je klant hardmaken dat je echt de beste prijs voor hem of haar vindt? Wat als die beste prijs nou eens blijkt te zijn bij een leverancier waar jij geen affiliate van bent? Veel werk, nul opbrengsten (of moedwillig je klant om de tuin leiden).

 

Ik heb ook bij andere onderdelen van je plan mijn twijfels. Wat is dan bij bv. tele-hulp jouw toegevoegde waarde als je alleen een stukje tekst uit een encyclopedie of van Wikipedia voor kan lezen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.