Jump to content

alphamale

Senior
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • How did you find us:
    via een kennis

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Rechtszekerheid van het handelsverkeer is belangrijk. Een groot gedeelte van de handel drijft daarop. Ik heb mij (idd) altijd verwonderd over die Engelse huizenkopers 'die het toch maar niet doen'. Raar systeem. Het onderdeel dat er betaald wordt na handtekening (betaling is maar een onderdeel van de ovk; het IS niet de overeenkomst) is misschien wat lastig voor jou (en had wellicht beter opgezet kunnen worden voor het geval de handtekening niet of laat komt), maar doet aan de geldigheid van de ovk niets af. Tenzij je gedwaald hebt zie ik niet zoveel ontsnappingsmogelijkheden.
  2. TAN codes op de gsm/sms. Ik vind het berehandig. Telefoon heb ik altijd bij mij.
  3. Tja, ik zie voornamelijk een hoop losse flodders .... Prijsvergelijking op internet lijkt mij een gepasseerd station. Voldoende 'gratis' alternatieven (gratis voor de zoeker in ieder geval). Wat wil je nou eigenlijk? Dat mensen jou bellen en jij een linkje van een affiliate doorgeeft? Pfff, wat is de toegevoegde waarde precies? Ik denk dat er in MKB land nog wel een gebied is waar service en betrouwbaarheid een koopargument kunnen zijn. Maar dat is toch niet van toepassing op betaallijntjes? De echte retail heeft al zijn eigen adresjes voor systemen. Gaat het om kantoorsituaties waar een printertje aangeschaft wordt? Die lopen toch naar de Media Markt of Office Centre (al naar gelang budget)? Voor echte 'corporate' situaties kan je een betaallijn al helemaal vergeten. Probeer je eens in de positie van de klant te verplaatsen. Waar zou jij iets extra's voor willen doen?
  4. Even voor de volledigheid. Op 'kantoor' worden de 'opdrachtformulieren' gedrukt met een uniek opéénvolgende formulier nummering (doet elke drukker voor je). Het nummer van het formulier is gelijktijdig het factuurnummer. Dus tenzij je op 'kantoor' erg veel foute formulieren afdrukt, is het vrij eenvoudig in de verkoop administratie in te voeren.
  5. Je overhandigt een doordruk met daarop vetgedrukt "FACTUUR". Waarom zou je het moeilijk doen?
  6. Heb een hekel aan het wiel opnieuw uitvinden. Kijk eens naar de rioolontstoppingsboeren. Een gedeeltelijk voorgedrukt formulier met de klantgegevens. De rest nog niet (want hoe lang hij bezig is weet je niet). De variabelen worden met de pen ingevuld en er wordt afgerekend (met de gsm pin natuurlijk :-) ). Ongetwijfeld kan dat ook digitaal, maar de vraag is maar of dat het invoeren achteraf van de uren opweegt tegen de software die onderhouden moet worden. Soms is een 'datatypiste' goedkoper dan een duur servicecontract. En de uitstraling hangt maar helemaal van de sector af. Ik vind het nogal genant als de boel niet werkt omdat het mobiel netwerk even een probleem heeft
  7. Dit kan dus op de voorpagina van www.higherlevel.nl. Dan hoef je dus niet elk afzonderlijk board langs, maar heb je in één rij alle recente berichten bij elkaar, met een rood icoontje bij topics die sinds je vorige bezoek, ongelezen berichten bevatten. Je hebt helemaal gelijk :)
  8. De meeste fora loop ik 'even' 10 pagina's 'new posts' door. Dat lijkt veel, maar als de topic titels goed zijn heb je er zo uit wat interessant is. En alle fora af gaan om de kleur van de blokjes bij elke thread te zien, kost mij gewoon teveel tijd. Maar goed, meest recente berichten werkt ook wel, alleen moet je dan zelf in de gaten hebben wanneer je er voor het laatst was om te voorkomen dat je gaat dubbellezen.
  9. Puntjes om aan te denken: [*]Als iemand stelt dat je een inbreuk op rechten maakt, is het aan hen om te bewijzen/aannnemelijk te maken, [*]Er wordt ontzettend veel geblufd. Zeker via i' net. Laat je niet inpakken. [*]Asia (in de ruimste zin) is het wilde westen van de internet handel. Neem niets voor waar aan.
  10. Tja, ik vind het wel wat moeilijk. Ik zal uitleggen waarom..... Ik heb zelf al een paar jaar en paar ltd's, en de bedrijfsvoering is niet anders dan een BV/VOF whatever.... Ik bepeur (nog steeds!) wantrouwen ten opzichte van ltd's (mijns inziens ten onrechte, aangezien BV's net zo goed 'rot'' kunnen zijn), met name vanuit de Nederlandse hoek! Ik noem dat maar even de 'kaaskoppen mentaliteit'. Internationaal gezien, zie ik weinig bezwaren om een ltd te voeren. Als de doelgroep met name Nederlands is, zou ik adviseren een BV te heroverwegen.
  11. Nou ja, dat bedoelde ik dus met 'of zie ik iets over het hoofd' ;) Ik geloof het wel; ga even verder neuzen....
  12. Hoi, Dank je. Maar is niet wat ik bedoel. Toegegeven, ik ben een beetje lui. Als ik inlog op een forum, wil ik graag zien (door alle threads heen en op het gehele forum) welke posts geplaatst zijn sinds mijn vorige bezoek. Ik kan dan aan de hand van de thread title zien of het interessant is, en dan direct de posts zien zonder alle fora door te moeten lopen. Ik hoop dat mijn vraag nu duidelijker is ;)
  13. Je kan alleen zien in welke forums nieuwe posts geplaatst zijn, maar dan moet je nog steeds alle fora (forums) af om te zien welke threads dat dan zijn. Wat ik (maar anderen misschien niet, of wel) prettig vind is, een zoekbutton waarbij je in één keer (door alle fora heen) kan zien wat er nieuw gepost is sinds het laatste bezoek.
  14. Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen de 'hobby-' en de 'professionele' hostingklant. De hobbyklant zal wellicht overwegen iets thuis te gaan hosten (als vriendin van de 'host' gaat klagen over de herrie is het voorbij), maar een professionele klant (dus iemand die met zijn bedrijfsvoering afhankelijk is van de hosting) niet of veel minder.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept