• 0

Ervaring opdoen

Beste forum mensen.

 

Ik zit al een aantal weken dit forum te lezen, en dacht registreer me toch even.

En nu zit ik zelf ook met een grote vraag.

 

Ik wil graag ervaring opdoen in de handel.

Heeft een van jullie een goed advies voor mij hoe ik die ervaring op kan doen?

 

Een bedrijf starten op mijn 17e is niet erg praktisch namelijk.

 

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

 

Groeten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Stefan

 

Al eens overwogen om eerste eens te gaan werken in loondienst in de handel? Dan zie je alles van dichtbij.

 

Momenteel doe ik de opleiding: Ondernemer Detailhandel, en loop ik ''stage'' bij een Jamin,

waar ik inkopen en alles mag/kan doen. Ik zoek meer in de richting van inkopen ergens, en het hier verkopen.

 

Kleinschalig dus.

Link naar reactie
  • 0

Momenteel doe ik de opleiding: Ondernemer Detailhandel, en loop ik ''stage'' bij een Jamin,

waar ik inkopen en alles mag/kan doen. Ik zoek meer in de richting van inkopen ergens, en het hier verkopen.

 

 

Is het inkopen of bestellen wat je doet, lijkt mij onwaarschijnlijk dat Jamin het inkopen overlaat aan een 17 jarige stagiere.

 

En dan meteen na je studie als manager ergens gaan werken, is wel erg hoog gegrepen.

 

Het professioneel inkopen van strategische goederen en producten voor een onderneming is iets waar een jarenlange ervaring voor nodig is, daarbij heeft een inkoper bepaalde eigenschappen nodig die niet vanuit een studieboek te verkrijgen zijn.

 

Je kan natuurlijk altijd voor jezelf starten door producten op internet te gaan kopen en het ook weer verkopen via internet, marktplaats of ebay oid.

 

Kijkend naar je leeftijd dien je toch nog wel wat ervaring op te doen in het bedrijfsleven als "normale werknemer."

 

;)

Link naar reactie
  • 0

De Jamin is voor mijn opleiding, dus dat is 'werk' onder schooltijd.

 

Welke bedrijven zou je adviseren, en dan moet ik waarschijnlijk denken aan een functie als manager i.p.v. een normale werknemer? Want als normale werknemer heb je vaak weinig te maken met het (importeren) inkopen van de producten.

Ik zag dat de opleiding Ondernemer Detailhandel een MBO opleiding is, een managersfunctie is dus op dit moment praktisch onmogelijk. Je zal je omhoog moeten werken of verder studeren.

 

Overigens vind ik "Ik zoek meer in de richting van inkopen ergens, en het hier verkopen." een vrij vage omschrijving. Waar wil je exact meer ervaring in hebben. "De handel" is een vrij breed begrip.

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

Ga in elk geval werken of stage lopen bij een bedrijf die een product verkoopt wat je aanspreekt. Dan krijg je ervaring met het verkopen en met het product zelf. Op die manier krijg je vanzelf goed door hoe je dat product het beste kan verkopen. Later kan je altijd zien hoe en waar je eventueel voor jezelf soortgelijke producten gaat in- en verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Momenteel doe ik de opleiding: Ondernemer Detailhandel, en loop ik ''stage'' bij een Jamin,

waar ik inkopen en alles mag/kan doen. Ik zoek meer in de richting van inkopen ergens, en het hier verkopen.

 

 

Is het inkopen of bestellen wat je doet, lijkt mij onwaarschijnlijk dat Jamin het inkopen overlaat aan een 17 jarige stagiere.

 

En dan meteen na je studie als manager ergens gaan werken, is wel erg hoog gegrepen.

 

Het professioneel inkopen van strategische goederen en producten voor een onderneming is iets waar een jarenlange ervaring voor nodig is, daarbij heeft een inkoper bepaalde eigenschappen nodig die niet vanuit een studieboek te verkrijgen zijn.

 

Je kan natuurlijk altijd voor jezelf starten door producten op internet te gaan kopen en het ook weer verkopen via internet, marktplaats of ebay oid.

 

Kijkend naar je leeftijd dien je toch nog wel wat ervaring op te doen in het bedrijfsleven als "normale werknemer."

 

;)

 

Nee, 't gebeurd gedeeltelijk in overleg. Maar ik heb het ook eens zelf gedaan.

 

& Ik was ook niet van plan ergens te solliciteren als manager, maar dacht dat @Joost rietveld dat bedoelde ;)

 

Ik kan inderdaad voor mezelf starten, en dat lijkt me inderdaad wel wat. Heb wel eerder Namaak Iphone's geïmporteerd.

Maar die leverancier is gestopt, en contact leggen is niet zo heel erg eenvoudig als je verder niemand kent.

 

 

@Luuc_Eu

Ja, heb je helemaal gelijk in en dat weet ik ook hoor. Maar ik dacht dat Joost Rietveld dat probeerde te vertellen ;)

 

& Ik wil gewoon een kleine handel, importeren en verkopen hier in Nederland/België.

Tip om goed contact te leggen met buitenlandse mensen?

 

@Wouter_Hol

Ja, dat is een goed idee. Ik zal eens gaan rondkijken welke bedrijven/winkels in Apeldoorn mij aanspreken.

Link naar reactie
  • 0

Momenteel doe ik de opleiding: Ondernemer Detailhandel, en loop ik ''stage'' bij een Jamin,

waar ik inkopen en alles mag/kan doen. Ik zoek meer in de richting van inkopen ergens, en het hier verkopen.

 

 

Is het inkopen of bestellen wat je doet, lijkt mij onwaarschijnlijk dat Jamin het inkopen overlaat aan een 17 jarige stagiere.

 

En dan meteen na je studie als manager ergens gaan werken, is wel erg hoog gegrepen.

 

Het professioneel inkopen van strategische goederen en producten voor een onderneming is iets waar een jarenlange ervaring voor nodig is, daarbij heeft een inkoper bepaalde eigenschappen nodig die niet vanuit een studieboek te verkrijgen zijn.

 

Je kan natuurlijk altijd voor jezelf starten door producten op internet te gaan kopen en het ook weer verkopen via internet, marktplaats of ebay oid.

 

Kijkend naar je leeftijd dien je toch nog wel wat ervaring op te doen in het bedrijfsleven als "normale werknemer."

 

;)

 

Nee, 't gebeurd gedeeltelijk in overleg. Maar ik heb het ook eens zelf gedaan.

 

 

Ik denk dat je in de war bent met bestellen. dat jij bij het magazijn of hoofdkantoor een aantal producten betstelt die dan tegen een vaste of staffel prijs worden geleverd. (hangt er van af of Jamin via een inkoopcombinatie of franchise werkt)

 

In vaktermen betekent inkopen (strake) afspraken maken met (toe)leveranciers over de prijs die je gaat betalen voor een x- aantal producten voor een x-aantal momenten/tijd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

stap 1, ga werken in een soort bedrijf waar je in de toekomst een eigen onderneming in wilt starten

doe zoveel mogelijk connecties op, doe veel ervaring op

 

pas er indien mogelijk je (vervolg)studie op aan

 

en ga dan eens verder kijken wat je wilt, en of je het nog wel wilt,

want het kan natuurlijk uiteindelijk altijd tegen vallen

 

je bent nog jong ;)

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie
  • 0

Beste Stefan,

 

Het is natuurlijk verstandig om zoals anderen hier ook al zeggen ervaring en connecties op te doen in loondienst bij bestaande bedrijven.

 

Wat je ook kunt doen is samen met je ouders naar de kamer van koophandel gaan. Indien zij dat goed keuren natuurlijk, of anders toestemming aanvragen bij de kantonrechter. Wanneer jij met een goed businessplan komt is de kans groot dat je op je 17e al een bedrijf mag beginnen.

 

Ik hoop dat ik je ook een beetje geholpen heb, want ik heb hierboven al best veel goede adviezen gelezen.

Met vriendelijke groet,

Vito Glasbergen

http://Promivo.nl - Een professionele website, zonder grote investering.

Link naar reactie
  • 0

Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat je precies wilt. Wil je er van leven, wil je het als bijbaan doen of doe je het puur en alleen om ervaring op te doen? Is het een combinatie van de laatste 2 dan kan je inderdaad overwegen om naar de kvk te gaan en inlichtingen in te winnen over een eigen bedrijf ik zelf ben ook op mijn 16 a 17 begonnen en heb hier als kleine ondernemer met een webwinkel (als bijbaan) erg veel van geleerd. Dingen die ik ergens anders waarschijnlijk (niet zo jong) niet kon leren. Ik ben daarom ook altijd dankbaar geweest dat ik die mogelijkheid heb gekregen. Anders inderdaad wellicht een ander BBL bedrijf opzoeken die meer aansluit bij je toekomst plannen waarin je eventueel op de lange termijn naar toe kan groeien.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.