• 0

Marketing Forum?

Hallo allemaal,

 

Weet iemand van jullie waar ik een goed en goed onderhouden marketing-forum vind?

Ik ben op zoek naar een forum specifiek op marketing gericht en ik kan het maar niet vinden...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar weet iemand nu een Nederlands Marketingportal, wat op het idee lijkt?

 

Die vraag had je al eerder gesteld, en daar was zelfs al op geantwoord... Wacht, ik voeg ze samen.

 

#1@ oeps, nu staat die ouwe vraag helemaal aan het begin terwijl ik dacht dat-ie hierachter geplakt zou worden. maar dat maakt niet uit. op dat lijstje kun je zien wat andere marketingsites allemaal fout doen...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het zou erg jammer zijn om niets met dit idee te doen, want eerlijk is eerlijk, veel fatsoenlijke aan marketing gerelateerde sites zijn er nog niet. Dus, ik stel voor om dit idee op te pakken en proberen om dit van de grond te krijgen. Wie wil er aan meehelpen? Het beste lijkt mij om het in het begin er klein aan te pakken, met maandelijks een paar artikeltjes ofzo, en het later uit te breiden.

 

Ik heb ook even een grove todo list gemaakt (niet op volgorde):

 

  • Artikelschrijvers zoeken.
  • Checklist en criteria artikel schrijven opstellen.
  • Het zoeken van een geschikt CMS.
  • Het (evt. laten) ontwerpen van een website.
  • Het schrijven van teksten voor op de website.
  • Het (evt. laten) ontwerpen van een logo.
  • Het verzinnen en vaststellen van een definitieve naam.
  • Het vastleggen van een domeinnaam.
  • Het zoeken van een webhost.
  • Het online brengen van de website en versturen van de eerste nieuwsbrief.
  • Het onder de aandacht brengen van de website onder potentiële sponsors.
  • Het onder de aandacht brengen van de site onder de doelgroep (free publicity).
  • Het archiveren van interessante sites in een linksectie.
  • Het benaderen van interessante marketingmanagers voor interviews.
  • Het schrijven van een e-mail voor de benadering van potentiële artikelschrijvers.
  • Brainstormen voor ideeën voor de site.

 

Wat het moeilijkste is, is denk ik het zoeken van artikelschrijvers die goede artikels kunnen schrijven.

Een financiële vergoeding zit er voor die namelijk helaas niet in vrees ik. Wel:

  • Waardevolle informatie van medeondernemers en experts. Het concept is gericht op het uitwisselen van informatie, het halen en brengen van informatie.
  • Exposure, onderaan elk artikel op de website en de nieuwsbrief komt je naam en informatie over jezelf te staan.
  • Eventueel zouden we ook een soort mini-bannertjes erneer kunnen zetten voor de artikelschrijvers.

 

Het is wel niet de bedoeling om in het artikel je bedrijf of jezelf te promoten, of producten, diensten of bedrijven af te kraken lijkt me.

 

Hoe gaan we het financieren?

De kosten voor het hosten van de website kan ik zelf wel betalen. Maar het is natuurlijk altijd beter als er een of meerdere sponsors kunnen worden gevonden.

 

Dus: Wie wil een of meerdere artikels schrijven of op een andere manier meehelpen? (Een goed artikel schrijven is niet zo makkelijk als het klinkt, dus het is wel handig als je het een beetje redelijk kunt.) Dit kan een ideale manier zijn om jezelf of je bedrijf onder de aandacht te brengen van marketinggeïnteresseerden!

Link naar reactie
  • 0

Hehe, dat zei mijn economieleraar op de middelbare school ook al :D

 

Maargoed, het hoeft natuurlijk geen hoogleraar te zijn die z'n hele leven lang al artikelen schrijft (zou wel leuk zijn overigens ;D). Maar het moet natuurlijk wel ergens op slaan en een beetje in fatsoenlijk nederlands zijn geschreven. En de artikelen hoeven ook geen vijf pagina's lang te zijn, dat leest toch niet zo fijn op een beeldscherm.

Link naar reactie
  • 0

Ah, leuk!

 

Ik probeer eerst een bepaald aantal artikelschrijvers bijeen te krijgen. Als ik er genoeg heb gevonden, dan ga ik van start met het opzetten van een portal. Ik ben ook zeker van plan het serieus en ook professioneel op te zetten (anders hoeft het van mij niet). Ik zal jullie op de hoogte houden.

Link naar reactie
  • 0

TJA!? Eerder plaatste ik al een topic over het verkopen van ideeen en vroeg ik hoe ik goede ideeen moest beschermen... Tja NIET op Higherlevel noemen dus...!!! :-\ :-\ :-\ :-\

 

Hans, ik ben van de partij, maar de eerstkomende tijd ben ik bezig met mijn eigen business door te zetten.

 

Houd je mij wel even op de hoogte?

Link naar reactie
  • 0

Hans, dit Forum loopt ongeveer over van mensen met marketing kennis, webdesign knowhow, database oplossingen, samenwerken, webstatestieken, management etc etc.

Volgens mij moet het wel te doen zijn om iedereen een stukje te laten maken en dit forum te gebruiken als "kantoor" ...

Enige probleem is denk ik dat de website bouwer en de database mensen het meeste werk hebben om de boel op te zetten...

Link naar reactie
  • 0

TJA!? Eerder plaatste ik al een topic over het verkopen van ideeen en vroeg ik hoe ik goede ideeen moest beschermen... Tja NIET op Higherlevel noemen dus...!!!

Komop, niet te zielig doen. Dit is zo'n onorgineel en generiek idee (ik dacht er een jaar geleden ofzo al aan trouwens) dat het niet te beschermen valt. En als je het meteen had opgepikt en ermee aan de slag was gegaan dan had ik het niet opgepikt hoor. Bekijk het eens vanuit een positief punt, het scheelt jou een hoop werk. Je verdient (helaas) toch geen miljoenen met een marketingportal.

 

Hans, ik ben van de partij, maar de eerstkomende tijd ben ik bezig met mijn eigen business door te zetten.

 

Houd je mij wel even op de hoogte?

Jahoor. Vorderingen zal ik in dit topic neerzetten.

 

Hans, dit Forum loopt ongeveer over van mensen met marketing kennis, webdesign knowhow, database oplossingen, samenwerken, webstatestieken, management etc etc.

Volgens mij moet het wel te doen zijn om iedereen een stukje te laten maken en dit forum te gebruiken als "kantoor" ...

Dat was ook zo'n beetje de bedoeling. Mensen die willen kunnen meewerken. Maar het is wel handig als er iemand de kar trekt.

 

Dus: denk je hieraan mee te kunnen helpen, reageer dan en zeg even waarmee je wilt helpen. Suggesties zijn ook van harte welkom.

 

Link naar reactie
  • 0

Was maar een grapje natuurlijk Hans, Ik neem aan dat jij dat wel door had. Ja inhoudelijk wil ik je best helpen.

Ik houd het wel in de gaten.

Link naar reactie
  • 0

Was maar een grapje natuurlijk Hans, Ik neem aan dat jij dat wel door had. Ja inhoudelijk wil ik je best helpen.

Ik houd het wel in de gaten.

Ah, daar had je me ;D

 

Hebben jullie je wel eens afgevraagd waarom al die andere marketingfora mislukken? Daar zitten notabene uitgevers met geld achter, en die hebben wel contacten in het marketingwereldje en met auteurs.

Ja, ik heb er wel naar gekeken. Ik ben lid van een behoorlijk aantal fora (marketing en non-marketing), en wat me opviel is dat de meeste Nederlandse marketingfora qua functionaliteit én ook qua andere zaken (zoals de inbreng van de moderators en administrators) behoorlijk achterlopen op higherlevel. Het gaat ten eerste om het voorzien in de behoeften v/d klant (waar higherlevel goed in slaagt, en andere fora veel minder goed). Daarom leek het me ook het beste om aan te sluiten bij higherlevel wat betreft het forum. Dit levert hoop ik een win-win situatie op, voor higherlevel meer kennis en inbreng van marketeers, en de marketeers krijgen hierdoor meer inzicht in het "entrepeneursmarketing" van de ondernemers.

 

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine update:

 

Er zijn nu vier (exclusief mezelf) schrijvers en schrijfsters die op een of meerdere artikelen willen schrijven. Dit zijn er natuurlijk veel te weinig, maar ik moet dan ook bekennen dat ik nog weinig mensen heb benaderd. Om die nog te benaderen mensen te overtuigen wil ik nog iets professioneler overkomen. Daarom wil ik het concept nog iets verder uitwerken.

 

Ik ben daarom op zoek naar een creatieve logodesigner, een goede webhost, artikelschrijvers, partners en nog meer goede tips en ideeën. Wie helpt me mee op deze zoektocht?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Webhost heb je bij deze gevonden, dat sponsor ik.

 

[EDIT]

Tevens raad ik je Mambo Server aan om als CMS te gebruiken (een demo is online op www.nosn.nl) deze kan je makkelijk aanpassen (heb iemand die het voor 100 euro doet) en is zeer zeer goed te beheren.

 

Forum: je kan natuurlijk gewoon phpBB gebruiken, zeer simpel wederom.

[/EDIT]

 

Link naar reactie
  • 0

Weer even een update:

 

Christian van skyfire gaat hoogstwaarschijnlijk het logo van de/het platform/magazine/portal/e-zine maken.

Daarnaast ben ik bezig met het verzinnen van een goede naam, maar op het moment lukt dat niet zo goed (ik zit een beetje in een creatief dipje), dus als iemand nog suggesties heeft: graag! Natuurlijk kan ik wel een beschrijvende naam pakken, maar dat vind ik een beetje saai en weinig onderscheidend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.