• 0

Ondernemingsplan bestelbusverhuur

Geachte medeleden

 

 

Ik ben me aan het orienteren om een verhuurbedrijfje op te starten met bestelbusjes.

Wil er zo'n 4 kopen (tweedehands) om te beginnen.

Wie heeft er ervaring in deze branche en kan me wijze op dingen die van belang zijn om mee te beginnen.

- Is het verstandig om vanaf thuis te beginnen, of vanuit een bedrijfshalletje?

- Bij welke maatschappij is het mogelijk om een Casco-verzekering af te sluiten..... De meeste geven NEE op.

 

Ben nu bezig met maken van ondernemingsplan. Heeft iemand voor mij prognosecijfers uit deze branche...

 

 

Bij voorbaad dank voor Uw reactie.

 

Ivan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Starten vanaf huis is wachten om problemen. Als de woning geen bedrijfsmatige bestemming heeft kan je erop wachten tot de eerste buren gaan klagen over het rumoer van busjes die bij nacht en ontij gehaald en gebracht gaan worden. En dan kun je de boel gewoon opdoeken...

 

Verzekeren heb ik niet zoveel verstand van, anderen hier des te meer, maar het moet toch mogelijk zijn om die voertuigen casco te verzekeren. Je kunt je wel afvragen of casco schade wel door jou verzekerd moet worden of dat dit ligt bij de bestuurder. Ik bedoel, meestal betaal je een extra premie voor de afkoop van schade, verzeker je dan niet de aansprakelijkheid van de bestuurder en niet zo zeer de auto?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

Thx voor je snelle reactie.

 

Tja idd vanaf huis mss problemen, wil de wagens (3 of 4) op industrieterrein zetten en vaste haal en terugbreng tijden invoeren denk hieraan tussen 8 en 10 s'morgens. mss dan niet zo heel gauw problemen en wel wat minder kosten door geen pand te huren.

Ik wil die casco verzekering indekken door een eigenrisico van 500 euro in te zetten voor de bestuurder. Terwijl ik zelf de verzekering wil zonder E.G.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zet er wel een hek omheen op dat industrieterrein anders worden je busje gestript.

 

Ik vermoed zelfs dat er niets te verzekeren is als de auto niet acher een hek geplaatst kan worden...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Ivan,

 

Ik begrijp dat je eigen geld hebt, als je vier occasion bestelbussen kunt kopen.

Besteed je dan het hele budget of heb je nog ruimte? Als de pot na deze aanschaf leeg is, zou ik er 3 kopen ipv 4.

Besteed je andere geld aan een huurpand(je), dat heb je in dit plan echt nodig, omdat

 

A) logistiek, zwerfplekken met meerdere busjes is een nachtmerrie

B) alle redenen die de andere HL'ers al hebben gemeld

C) je zult jezelf moeten invechten, een pand geeft in dit geval vertrouwen bij de klant, is dus een belangrijk marketingtool

 

Ten aanzien van dit laatste, is het slim om op een industrieterrein te huisvesten, bij voorkeur binnen loop- fietsafstand van bouwmarkten en/of een woonboulevard. Ga samenwerking aan met deze bedrijven. Daar zit een mooie kans voor een starter, vanuit een dergelijke locatie groeit je naamsbekendheid ook het snelst.

 

Wees onderscheidend met je service level en zorg voor spik en span busjes. Veel verhuurbedrijven hebben van die triestige barrels op de weg rijden, slecht beletterd en rampzalige logo's. Denk dus goed na over je huisstijl! Tenslotte rijden er vanaf het begin 3 of 4 reclameborden door de stad/omgeving en wie weet hoeveel na 1 of 2 jaar. Eensterk logo/merk vanaf dag 1 geeft vertrouwen en is een autonome omzetgenerator op de langere termijn.

 

Succes!

 

Groet,

Berend

Ondernemersbevlogenheid is passie vanuit realisme.

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend wil ik nog graag het volgende opmerken.

 

De papierwinkel die bij een verhuurbedrijf hoort is vrij uitgebreid.

Om dit vanuit huis te regelen vraagt een grote ruimte (woonkamer) om een en ander overzichtelijk te houden.

Een eigen pand is dan een goede investering.

 

Even een vraag/advies.

Heb jij al ervaring met deze papierwinkel ?

Wellicht is het raadzaam om eerst bij een (Auto) verhuurbedrijf te gaan werken. Daar leer je dan alle ins en outs en wellicht ook meer informatie omtrent de verzekeringsmogelijkheden. (B.v. wel of geen eigen risico voor de huurder)

Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat hiervoor speciale arrangementen met een verzekerijgsmij zijn.

 

Succes

 

Jan van Nistelrooij.

 

Link naar reactie
  • 1
- Bij welke maatschappij is het mogelijk om een Casco-verzekering af te sluiten..... De meeste geven NEE op.

Als je een aanbieding voor een WAM-dekking krijgt van een andere verzekeraar dan Rialto (*) mag je al tevreden zijn. De meeste verzekeraars - ook de automotive specialisten - zijn huiverig voor beginnende verhuurbedrijven. Keuze al dan niet dekking bieden is vooral afhankelijk van de ervaring van de eigenaren in deze branche. Zonder ervaring, geen Casco offerte

Automotive specialisten zijn o.a. Aon, Meeus, VVS, Bovemij, TVM. Eventueel kun je ook nog CB en Interpolis proberen.

 

Ik wil die casco verzekering indekken door een eigenrisico van 500 euro in te zetten voor de bestuurder. Terwijl ik zelf de verzekering wil zonder E.G.

Eigen risico dat je zelf niet hebt doorbelasten is strijdig met het indeminiteitbeginsel: je moet kunnen aantonen dat jij daadwerkelijk € 500,- schade lijdt / administratieve kosten maakt, anders mag je dat niet doen.

Is sowieso een zuiver hypothetische aangelegenheid: een casco dekking voor een startende verhuurder is al bijna onmogelijk, maar zonder eigen risico zal niemand aanbieden. Als er al casco-dekkingen of beperkt casco dekkingen worden aangeboden zullen die worden aangeboden in combinatie met hoge eigen risico's van € 1.000,- of meer. En grote kans dat er ook een WA eigen risico van toepassing is.

 

Wellicht is het raadzaam om eerst bij een (Auto) verhuurbedrijf te gaan werken. Daar leer je dan alle ins en outs en wellicht ook meer informatie omtrent de verzekeringsmogelijkheden. (B.v. wel of geen eigen risico voor de huurder)

Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat hiervoor speciale arrangementen met een verzekerijgsmij zijn.

Klopt, zoals reeds gesteld: zeker bij starters kijken verzekeraars "eerst naar de vent, dan naar de tent". Zonder enige ervaring wordt het een dure WAM-premie bij Rialto (*) als enige optie.

 

 

(*) = rialto (voorheen bekend onder de te sinistere naam "'Terminus" ) is de verzekeraar voor wettelijk verplichte WAM dekkingen van risico's die niet door andere verzekeraars worden geaccepteerd op grond van zwaarte van het risico, crimineel verleden, fraude, wanbetaling enzovoorts. Voor veel startende verhuurbedrijven zonder ervaring is Rialto het eerste jaar de enige optie.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben me aan het orienteren om een verhuurbedrijfje op te starten met bestelbusjes.

Wil er zo'n 4 kopen (tweedehands) om te beginnen.

Wie heeft er ervaring in deze branche en kan me wijze op dingen die van belang zijn om mee te beginnen.

- Is het verstandig om vanaf thuis te beginnen, of vanuit een bedrijfshalletje?

- Bij welke maatschappij is het mogelijk om een Casco-verzekering af te sluiten..... De meeste geven NEE op.

 

Ben nu bezig met maken van ondernemingsplan. Heeft iemand voor mij prognosecijfers uit deze branche...

Allereerst natuurlijk succes, misschien dat je een paar dingen kunt "optimaliseren" of kunt verbeteren.

 

Je vraagt om prognosecijfers, die kan ik je helaas niet geven, maar misschien kun je wel de andere kant op rekenen. Je kunt vrij eenvoudig de prijzen van partijen in de buurt regelen, dus reken eens uit wat een bezettingsgraad die moeten hebben om kostendekkend te zijn. Bijvoorbeeld €65/dag, kost €5K per jaar, dus vanaf 77 dagen verhuurd (bezettingsgraad 77/365 = 21%) begint ergens op te lijken.

Als er toevallig enkele verhuurbedrijven in de buurt zitten, rijd er dan dagelijks 1 of 2x langs op de fiets en tel uit waar zij als bezettingsgraad op uitkomen, dan weet je wat je verdient per bus en hoeveel je er dan nodig hebt.

 

Kijk daarnaast even goed hoe jij onderscheidend wilt zijn.

Service? Tja, bv. Avis en Budget hebben goede service, misschien dat er wat mensen over ontevreden zijn, maar als je op een gegeven moment vaste klant bent dan is de service aardig in orde, als ondernemer ga je dan niet al te snel experimenteren met concurrenten.

Prijs? Naast de "verhuur only" toko's heb je ook veel garagebedrijven die het "erbij" doen. Zij hebben al een pand, hebben regelmatig busjes in bezit en kunnen dus "cherry picking" doen en hebben een eigen service en reparatie afdeling.

De grote jongens hebben daarnaast mega deals met fabrikanten. Tja, je koopt niet 1000 busjes bij de dealer om de hoek en de service en schade afhandeling koop je dus ook groot in. Vaak rijden die weer met nieuwe modellen, dan heb je nog garantie en minder onderhoud = minder gedonder, de extra kosten van een nieuwe bus vallen daarmee dus weer mee.

Modellen? Busje is nogal een ruim begrip. Je hebt de >3,5m3 modellen die meer weg hebben van een vrachtwagentje, je hebt personenbusjes (let op inzittende verzekeringen!), maar je hebt ook koel/vries transport. O ja, zit er standaard een trekhaak onder? En heb je dan eventueel ook een aanhanger in het pakket erbij?

Doelgroep? Ga je voor de ondernemers (een aannemer wil dan dus om 6:30 zijn busje ophalen en onder het zand weer inleveren) of voor de verhuisende klussende particulier, die wil misschien het ding ook maar 4 uur uren en er dan 50km mee rijden. Maar wat dacht je van een busje van een ondernemer dat naar de garage moet, of dat in de sloot is beland? Die wil misschien wel 1 of 2 weken een busje huren, maar dan wel ad hoc, tegen een scherpe prijs voor iets langer.

 

Zo zie je dat er nog wel wat leuke dingen te bedenken zijn. En eigenlijk bij al die onderwerpen kun je je creativiteit weer loslaten.

Wat dacht je van een samenwerking met een garagebedrijf, die kan dan misschien de verzekering voor zijn rekening nemen en dat doorbelasten, op die manier is je start wat eenvoudiger (en als hij ruimte op het terrein heeft is meteen de stalling geregeld) Als hij nog een kamer over heeft, heb je meteen een kantoor.

 

Het voordeel van jouw markt is dat hij niet al te spannend is qua bescherming van je ideeën. Ga lekker netwerken en zoek ergens een partij die jou een beetje op weg willen helpen in ruil voor wat omzet of vergoeding.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.