ik ben al een tijdje bezig met het aanschrijven van verschillende groothandels en producenten,
maar tot op heden levert het weinig op.
Nu wil ik ze via de telefoon gaan benaderen, maar waar moet ik op letten en wat moet ik vragen.
En ook belangrijk welke vragen kan zelf vanaf hun zijde verwachten.
Ik wil eerst een leverancier vinden voordat ik alles op poten ga zetten voor mijn onderneming, maar dat blijkt dus best lastig te zijn.
Vragen die ik zelf heb bedacht zijn o.a.;
- Is uw bedrijf ook bereidt te leveren aan webshops
- Wat is de minimale afname hoeveelheid/bedrag
- Wat doet uw bedrijf om uw zakelijke partners te beschermen tegen concurrentie onderling, ik moet natuurlijk wel kunnen concurreren.
- Hoe snel kan er na de bestelling geleverd worden
- Hoe zit het met garanties/retourzendingen/defecten
- Wat zijn de betalingsvoorwaarden (ik wil graag de mogelijkheid bekijken om bv. te betalen na 60 dagen, mits mogelijk.)
- Hanteert het bedrijf concurrende prijzen? (wederom, ik moet wel kunnen concurreren anders schiet het niet op.
Maar ik moet ze natuurlijk overtuigen om aan mij te leveren, de grote merken zullen dit niet zo snel doen, maar een groothandel bijvoorbeeld wel. Maar dan is het weer de vraag of ik wel tegen de prijzen op kan die bijvoorbeeld bij de grotere winkel ketens gehanteerd worden.
Hoe krijg ik bijvoorbeeld een prijslijst in handen, leveranciers geven deze ook niet snel af. Uiteraard zal dit per afnemer verschillen. Al is het maar een gemiddelde prijs, zo weet ik of het überhaupt zin heeft om met die leverancier in zee te gaan.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Yatsuba
Yatsuba
Hallo mensen,
ik ben al een tijdje bezig met het aanschrijven van verschillende groothandels en producenten,
maar tot op heden levert het weinig op.
Nu wil ik ze via de telefoon gaan benaderen, maar waar moet ik op letten en wat moet ik vragen.
En ook belangrijk welke vragen kan zelf vanaf hun zijde verwachten.
Ik wil eerst een leverancier vinden voordat ik alles op poten ga zetten voor mijn onderneming, maar dat blijkt dus best lastig te zijn.
Vragen die ik zelf heb bedacht zijn o.a.;
- Is uw bedrijf ook bereidt te leveren aan webshops
- Wat is de minimale afname hoeveelheid/bedrag
- Wat doet uw bedrijf om uw zakelijke partners te beschermen tegen concurrentie onderling, ik moet natuurlijk wel kunnen concurreren.
- Hoe snel kan er na de bestelling geleverd worden
- Hoe zit het met garanties/retourzendingen/defecten
- Wat zijn de betalingsvoorwaarden (ik wil graag de mogelijkheid bekijken om bv. te betalen na 60 dagen, mits mogelijk.)
- Hanteert het bedrijf concurrende prijzen? (wederom, ik moet wel kunnen concurreren anders schiet het niet op.
Maar ik moet ze natuurlijk overtuigen om aan mij te leveren, de grote merken zullen dit niet zo snel doen, maar een groothandel bijvoorbeeld wel. Maar dan is het weer de vraag of ik wel tegen de prijzen op kan die bijvoorbeeld bij de grotere winkel ketens gehanteerd worden.
Hoe krijg ik bijvoorbeeld een prijslijst in handen, leveranciers geven deze ook niet snel af. Uiteraard zal dit per afnemer verschillen. Al is het maar een gemiddelde prijs, zo weet ik of het überhaupt zin heeft om met die leverancier in zee te gaan.
Graag hoor ik jullie reacties.
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30553-leveranciers-zoeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag