Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
anmsblanco
Stel een website verkoopt een 'probleemoplossend' product welke circa 10, 15, 20 euro per stuk kost.
De ondernemer vindt eerlijkheid belangrijk en geeft daarom enkel een 'all-inclusive' prijs van het product weer op de website. Dit is dus inclusief BTW en verzendkosten binnen Nederland.
Gezien de relatief lage verkoopprijs van zijn product zou betaling via IDEAL of PAYPAL een vrij forse extra kostenpost zijn (á 45 tot 99 cent per transactie). De ondernemer wil dit liever niet toepassen maar aan de andere kant is met name IDEAL toch wel een ideaal betaalmiddel voor de klant.
De ondernemer legt duidelijk uit dat het bedrijf erg veel waarde hecht aan het bieden van persoonlijke service, snelle verzending en bovenal een eerlijke prijs voor de klant.
Mijn vraag is:
Zou u het persoonlijk (als klant) een onoverkoombaar probleem vinden als u op een website alleen kunt betalen per bankoverschrijving. Houdt hiermee wel rekening met het probleemoplossende functie van het product, het gaat hier dus niet om een gadget voor de leukigheid. Uiteraard is de website wel voorzien van een korte uitleg dat men alleen kan betalen per bankoverschrijving om de klant met een zo eerlijk mogelijke prijs tegemoet te komen.
Ongetwijfeld zullen er nu mensen zijn die willen reageren met 'geef de klant de keus om of met IDEAL te laten betalen tegen extra kosten of ....' (onder het motto van klantvriendelijkheid) alleen daar gaat het nu even niet om.
Zou u afzien van bestelling wanneer u uitsluitend kunt betalen per bankoverschrijving?