Wellicht het moeilijkste van het ondernemersschap is het op tijd betaald krijgen van je facturen. Je verstuurt een factuur en je mag maar hopen dat deze op tijd betaald wordt. 75% betaald gewoon te laat!
Gisteren heb ik er weer eens een 'herinner' bel en email rondje aan gewaagd (openstaande totaalbedrag is momenteel aanzienlijk, ja, ik ben lekker bezig...)
Krijg ik vanochtend een email met zichtbaar schaamrood op de kaken, euh, ik had 'm niet doorgezet naar de administratie. Hij wordt vandaag voldaan... Ik had wel eerst twee weken gewacht voordat ik navraag deed, dus ik had het geld al twee weken eerder op de rekening kunnen hebben staan.
Wat ik hier zo enorm moeilijk aan vind is dat ik een eenpitter ben en direct contact heb bij mijn klanten. Bel/mail ik daarna met gezeur over een factuur, dan voel ik mij daar niet prettig bij. Het hele project is prettig verlopen, alleen om je geld moet je zeuren. In principe is dat natuurlijk waanzin, maar helaas, wel de orde van de dag.
Een andere klant blijkt een betalingstermijn van 90 (!!) dagen te hebben!
Spreken jullie dat van tevoren door, bij het eerste gesprek?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henri Kroeze
Henri Kroeze
Wellicht het moeilijkste van het ondernemersschap is het op tijd betaald krijgen van je facturen. Je verstuurt een factuur en je mag maar hopen dat deze op tijd betaald wordt. 75% betaald gewoon te laat!
Gisteren heb ik er weer eens een 'herinner' bel en email rondje aan gewaagd (openstaande totaalbedrag is momenteel aanzienlijk, ja, ik ben lekker bezig...)
Krijg ik vanochtend een email met zichtbaar schaamrood op de kaken, euh, ik had 'm niet doorgezet naar de administratie. Hij wordt vandaag voldaan... Ik had wel eerst twee weken gewacht voordat ik navraag deed, dus ik had het geld al twee weken eerder op de rekening kunnen hebben staan.
Wat ik hier zo enorm moeilijk aan vind is dat ik een eenpitter ben en direct contact heb bij mijn klanten. Bel/mail ik daarna met gezeur over een factuur, dan voel ik mij daar niet prettig bij. Het hele project is prettig verlopen, alleen om je geld moet je zeuren. In principe is dat natuurlijk waanzin, maar helaas, wel de orde van de dag.
Een andere klant blijkt een betalingstermijn van 90 (!!) dagen te hebben!
Spreken jullie dat van tevoren door, bij het eerste gesprek?
... doet leuke dingen op internet ...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31247-openstaande-facturen-hoe-pak-jij-dat-aan/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag