• 0

Animo voor open dag?

Ik zit er aan te denken om 1 keer per jaar een opdag te organiseren, waardbij ik allerlei kleine en grotere podia opbouw. Denk hierbij aan ronde podia, podia met ramp, een tribune en de verschillende trappen die wij hebben.

 

UIteraard met een hapje en een drankje, veel reclame materiaal en dat alles met wat geluid en licht om de sfeer compleet te maken.

 

nu heb ik 2 vragen

 

Denken jullie dat hier animo voor is?

Hoe ga ik nieuwe opdrachtgevers overtuigen om geheel vrijblijvend eens te komen kijken.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leuk idee. Ik heb geen notie hoeveel animo hiervoor is.

Zelf heb ik een jaar of 12 geleden wel geholpen met het verzorgen van 8 "roadshows" t.b.v. een fabrikant van verwarmingsketels. Bij de introductie van een nieuwe ketel werden verspreid over het land (België in dit geval) 8 avonden georganiseerd waarvoor de dealers van deze ketel werden uitgenodigd. Naast een productpresentatie met gelegenheid om vragen te stellen werd de avond omlijst door muziek, comedy en andere optredens en werden de gasten onthaald op een diner. De avonden duurden van 19.00-0.100 uur en waren zeer druk bezocht. Ik had ook de indruk dat het in het kader van klantenbinding goed aansloeg.

Benieuwd of je andere reacties krijgt en als je het daadwerkelijk gaat doen, laat eens weten hoe het was. Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Je kent het aantal potentiële bezoekers = bestaande klanten + prospects. Misschien komen deze dmu's nooit buiten de deur, maar een podiumshow zonder show lijkt me niet de meest aantrekklijke optie.

 

Misschien kun je een deal sluiten met een evenement in je omgeving. Zij krijgen maar liefst tig podia voor een kleine prijs; jij kan jouw klanten ontvangen en rondleiden voor of na het evenement. En vrijkaartjes voor dat event.

 

Of maak er een vliegend restaurant van. Huur een cateraar in en nodig je klanten uit voor een etentje. Met wellicht wat licht entertainment of een goede buhne-spreker.

 

Of doe iets samen met een aanbieder van licht en een aanbieder van geluid.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ben bang dat een cateraar met eten te duur wordt. Zoveel budget heb ik helaas niet. Drankjes kunnen wel doen, kwestie van glazen huren en mijn aanstaande lief aankijken om te kijken of ze met wat vriendinnen kan helpen.

 

Maar misschienkan ik wel wat met bandjes doen.

 

De aanbieder van licht en geluid ben ik zelf ;) Dus dat kost me niks, behalve de tijd van het opbouwen en wat slijtage.

 

Ik weet alleen nog niet hoe ik "prospects" moet benaderen/vinden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jasper,

 

Spijkenisse heeft elk jaar een festival, alleen dit jaar nogal een krap/geen budget.

Tig podia zou een hoop kosten besparen, artiesten en bands uit de regio zijn er voldoende, kan de stichting ? wel voor zorgen, misschien zelfs een redelijk bekende.

Hapjes en drankjes zijn vaak al verkrijgbaar.

 

Misschien een mogelijkheid je duurzame promotie te testen ?

 

Groetjes,

Roland

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het aanbod, is inderdaad misschien wel leuk om te doen, maar dan niet voor het idee wat ik heb. Ik wil namelijk dat mijn opdrachtgevers erop kunnen lopen, het kunnen voelen en echt een goede indruk kunnen krijgen van de mogelijkheden.

 

Een festival is altijd erg stressvol, vanwege de tijdsdruk, teveel vrijwilligers en artiesten met veel wensen. Daardoor kunnen mijn opdrachtgevers dan niet rustig, maar vooral ook veilig rondlopen.

Daarbij komt dan ook nog dat festvial podia over het algemeen heel basic zijn en ik wil juist laten zien dat wij veel verder gaan dan dat.

 

Maar als ze echt omhoog zitten moeten ze maar even contact met mij opnemen dan kan ik kijken wat wij voor hun kunnen betekenen.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat dit heel goed kan werken. Jij zit in de entertainment industrie dus als je er wat entertainment tegenover zet, lijkt het mij dat er mensen willen komen.

 

Sinds kort heb ik BAX shop ontdekt (je weet, ik speel weer graag met draaitafels en vinyl etc) en zij hadden afgelopen weekend een open dag. Dat heb ik geweten, o.a. via Twitter. Deze mensen spelen perfect in op wat hun klanten willen.

 

Naast dat je je prospects de diverse podia wilt laten zien, zou ik toch diverse entertainers proberen te strikken, DJ, goochelaar, bandje, stukje musical..? Dat zouden dan je publiekstrekkers moeten zijn. Ik ken je doelgroepen niet goed genoeg om hier een specifiek antwoord op te geven, maar ik denk dat je snapt wat ik bedoel.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Hoe gaat het aankooptraject cq. huurtraject van een podium in zijn werk? Zijn dit terugkerende klanten, dus loont het om er zoveel energie in te steken?

 

Als ik eenmalig een podium nodig zou hebben dan weet ik niet of ik vantevoren ergens zou gaan kijken, maar gewoon online plaatjes kijken en afgaan op de kennis van de verhuurder.

 

Laat staan als ik niet eens een podium nodig heb, maar wellicht in de toekomst een keer. Dus waarom zou ik komen kijken bij een open dag?

 

Wie en wat denk je er dus mee te bereiken en hoe maak je het interessant?

 

Veel scholen bij ons in het Apeldoornse hebben iets dat ze 'open podium' noemen. Iedere vrijdag kan iedere leerling die dat wil op het podium stappen en een voorstelling geven waarbij vaak ook ouders komen kijken.

 

Wellicht kun je daar iets mee? Organiseer ipv een open dag een openpodiumcompetitie oid.

 

Iedere school een eigen podium en de school met de beste serie voorstellingen wint de competitie. Trek je meteen meer publiek mee en tussen de voorstellingen door zijn de podia leeg om met je opdrachtgevers langs te lopen.

 

meer tijd en energie, maar ook meer kans de krant te halen en naamsbekendheid te genereren

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de ideeen. Scholen hebben over het algemeen geen budget. Mara het idee is wel leuk.

 

Wat ik meer bedoel is dat ik mensen wil laten zien wat er allemaal mogelijk is. Iedereen kent een podium van 6 x 4. Dit is ook niet zo spannend. NEt als een catwalk. Die hebben mensen nu wel gezien.

 

Wat ik willaten zien is een catwalk die niet recht is, maar opgebouwd is bijvoorbeeld een slingervorm, Een podium in de vorm van een driekhoek, zeshoek of achthoek.

Of bijvoorbeeld een podium met rolstoeloprit, een brug of een podium op een schuine helling (weet nog niet hoe ik precies een berg in de hal ga maken.

 

Door juist dit soort dingen te laten zien, wil ik ook mensen nieuwsgierig maken die misschien niet meteen een podium zullen huren maar wel reclame zullen maken vanwege de vele verschillende mogelijkheden die ze hebben gezien.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jasper,

 

Ik loop al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een dergelijke open dag te organiseren met meerdere ondernemers.

Op die manier deel je een deel van de kosten en komen bezoekers niet maar voor 1 product/dienst.

Oftewel het maakt het wellicht ook interessanter voor bezoekers, simpelweg omdat er een breed scala aan producten is en vooral veel mede-ondernemers.

 

Hierdoor wordt het gelijk meer een soort netwerk bijeenkomst met een hapje en een drankje (eventueel een BBQ bij mooi weer om extra aandacht te trekken).

 

Het lastige is alleen om de doelgroepen van de samenwerkende ondernemers een beetje op elkaar af te stemmen, anders denk ik dat het effect weg is.

 

Mochten er meer ideeën in die richting zijn dan wil ik hier zeker in mee denken.

 

Groet,

 

Ryan

Zakelijke telefonie met de voordelen van voip?

Kijk eens op: http://www.voipq.nl

Link naar reactie
  • 1

Je zou de verschillende podia ook op kunnen bouwen en er een bedrijfsfilmpje van laten maken (eventueel terwijl het gebruikt wordt tijdens een of ander evenement waar je het toch al hebt opgebouwd). Je (potentiele) klanten kunnen er dan wel niet op lopen om te voelen hoe stevig het is, maar krijgen wel (verschillende) ideeen voor het gebruik/de toepassing ervan. De filmpjes kun je meteen op je website en op youtube zetten, en je zou ze ook (via een link ofzo) kunnen mailen aan je doelgroep. Zo'n bedrijfsfilmpje kun je zo gek maken als je wilt...al dan niet met mensen op/om/aan het podium (of de tribune).

www.pulskens.nl overheerlijk vers ambachtelijk Brabants worstenbrood voor ondernemers en particulieren!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik willaten zien is een catwalk die niet recht is, maar opgebouwd is bijvoorbeeld een slingervorm, Een podium in de vorm van een driekhoek, zeshoek of achthoek.

Of bijvoorbeeld een podium met rolstoeloprit, een brug of een podium op een schuine helling (weet nog niet hoe ik precies een berg in de hal ga maken.

 

Is het niet handiger dit soort dingen blijvend via je site/brochures te vermelden? Op je site kom ik dit soort mogelijkheden zo 1 2 3 niet tegen. Bijvoorbeeld wat foto's en uitleg onder een kopje "mogelijkheden" met als strekking van het verhaal: wij kunnen alles!

 

Ik denk persoonlijk dat dit meer op kan leveren dan een eenmalig evenement om je klanten te laten zien wat je kunt, dit is namelijk alleen relevant voor de mensen die op korte termijn op zoek zijn naar een podium. Want wat heb ik er nu aan dat jij een podium-event hebt terwijl ik nu nog niet op zoek ben naar een podium, maar wellicht over een x aantal maanden/jaar wel? Het podium-event is dan al geweest en ik kan dan nog steeds niet vinden welke mogelijkheden er allemaal bij je zijn. Ik zou persoonlijk eerder investeren in iets meer blijvende zaken.

Link naar reactie
  • 1

Bij onze foto's en onder het kopje portfolio staan al een aantal uitgewerkte podia. Het probleem is dat mensen pas dit sorrt dingen gaan bestellen als ze het bestaan ervan weten, vandaar de open dag, waarbij we dus ook uitgebreid foto's gaan maken voor de websites.

 

Maar als ik zoveel tijd en energie steek in de opbouw en aankleding, wil ik er meer mee kunnen dan een paar foto's.

 

Onze podiumdelen hebben zoveel voordelen tov andere merken, zoals de belasting, het waterdicht zijn, de snelheid van opbouwen, stevigheid etc.

 

Als ik dit soort dingen allemaal op mijnsite kwijt wil, wordt de site veel te groot en raken de kern van de zaak kwijt. Ik wil dat mensen niet langer dan 5 minuten op mijn site hoeven te zijn en toch alle informatie gevonden hebben waarnaar ze op zoek zijn.

We zijn daarom ook constant bezig de site aan te passen om hem zo relevant mogelijk te houden.

 

[mod edit: link naar eigen site in tekst verwijderd, gelijke monniken...]

 

Tot slot nog een ding dat ik door de jaren hebt geleerd, is dat evenementen (hoe graag de verschillende websites dat graag willen), niet via internet geregeld worden. Er wordt een eerste indruk gemaakt via de website en daarna komen mensen langs of bellen ze op. Er wordt namelijk zoveel gesjoemeld met foto's. Dat je nooit echt weet of de paritj ook werkelijk weet waar hij mee bezig is.'

 

edit: feestje dit was mijn 1500ste bericht.

 

edit2:

 

Beste Jasper,

 

Ik loop al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een dergelijke open dag te organiseren met meerdere ondernemers.

Op die manier deel je een deel van de kosten en komen bezoekers niet maar voor 1 product/dienst.

Oftewel het maakt het wellicht ook interessanter voor bezoekers, simpelweg omdat er een breed scala aan producten is en vooral veel mede-ondernemers.

 

Hierdoor wordt het gelijk meer een soort netwerk bijeenkomst met een hapje en een drankje (eventueel een BBQ bij mooi weer om extra aandacht te trekken).

 

Het lastige is alleen om de doelgroepen van de samenwerkende ondernemers een beetje op elkaar af te stemmen, anders denk ik dat het effect weg is.

 

Mochten er meer ideeën in die richting zijn dan wil ik hier zeker in mee denken.

 

Groet,

 

Ryan

Interessant voorstel, maar ik me er nog even niets bij voorstellen hoe dit de combineren is.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, waarom niet experimenteren met vaste of grote klanten door toevoeging van een bonus-element aan een reguliere configuratie met als wederzijdse prestatie 'free publicity'? Vraag of verplicht een klant om jou als meedenkende podiumbouwer te vermelden. Bij toepassing heb jij direct je commerciële foto's om aan een online of offline portfolio (referentie) toe te kunnen voegen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

B2b zie ik zonder kennis van jouw markt en activiteiten meer in referenties, portfolio en maatwerk-offertes met persoonlijke toelichting.

 

Kun je ook een systematiek bedenken voor acquisitie voor terugkerende evenementen? D.w.z. bijvoorbeeld een half jaar of drie maanden van tevoren contact opnemen met de organisatie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Kun je ook een systematiek bedenken voor acquisitie voor terugkerende evenementen? D.w.z. bijvoorbeeld een half jaar of drie maanden van tevoren contact opnemen met de organisatie?

 

Dat probeer ik al zoveel mogelijk, Helaas is op de klussen die wij nu doen en met regelmaat terugkomen te weinig ruimte voor dit soort dingen.

 

Daarom wil ik juist proberen een nieuwe markt aan te boren en dan juist de evenementenbedrijven, organisatoren en groetere bedrijven.

 

Op dit moment komt de verhuur van podia puur en alleen via google (ben nergens anders aangemeld) en een klein deel van terugkerende opdrachten en via mond op mond reclame. Hierdoor gaat het te lang duren voordat de juiste personen weten dat er meer mogelijk is en dat ze door dit aan te durven bieden zich kunnen onderscheiden als organisator.

 

Maar wellicht hebben jullie gelijk en is een open dag geen goed idee en moet ik een andere aanpak bedenken.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het inderdaad beter om -zoals iemand al zei- te investeren in een gelikte bedrijfsvideo met mooie podia, uitleg en mogelijkheden.

 

Kun je zowiezo via youtube verspreiden en misschien ook als een soort folder op dvd naar interessante partijen sturen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het inderdaad beter om -zoals iemand al zei- te investeren in een gelikte bedrijfsvideo met mooie podia, uitleg en mogelijkheden.

 

Kun je zowiezo via youtube verspreiden en misschien ook als een soort folder op dvd naar interessante partijen sturen.

 

 

Hebben we ooit eerder gedaan, was niet zo een succes. Was via een extern bureau. Maar misschien moeten we het gewoon helemaal zelf doen. Die videoprogramma's kosten bijna niks en het huren van een camera ook niet.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Daarom wil ik juist proberen een nieuwe markt aan te boren en dan juist de evenementenbedrijven, organisatoren en groetere bedrijven.

 

Op dit moment komt de verhuur van podia puur en alleen via google (ben nergens anders aangemeld) en een klein deel van terugkerende opdrachten en via mond op mond reclame. Hierdoor gaat het te lang duren voordat de juiste personen weten dat er meer mogelijk is en dat ze door dit aan te durven bieden zich kunnen onderscheiden als organisator.

 

Je moet de "boer" op en grootschaliger gaan denken. Een potentiële markt naar mijn mening is met name de festival-organisatoren. Die bouwen op open velden van scratch af aan een heel fesitval op. Bijvoorbeeld:

- The Hague Jazz

- North Sea Jazz (Mojo)

- Low Lands (Mojo)

- MisteryLand, Dancevalley, Loveland

- Beat Stad (AT events)

- Pasar Malam, Tong Tong fair

- en meer....

 

Allen terugkerende events, die allemaal gebruik maken van inhuur podia én geluid.

 

Een andere interessante markt/ingang kan zijn de bedrijven die tenten verhuren. Vele organisatoren hebben deze voor festivals nodig en informeren zich daar ook naar podia e.d.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mikky,

 

De grote festivals zijn andere podia, het zogenoemde Layerbouw. Leuk voor festvials, maar erg lelijk en werkt met steigerpijpen.

 

Wat wij leveren zijn de sjieke podia, welke dus gebouwd worden van alluminium.

 

Wij hebben inmiddels een hele fijne samenwerking met 1 tentenbouwer, die bij ons de podia inhuurt en waar wij de overkappingen inhuren.

 

De markt opgaan vind ik na al die jaren toch nog steeds heel moeilijk, als ik uitgenodigd wordt kan ik heel goed mijn verhaal doen en ook vaak een opdracht wel binnenhalen, maar zelf ergens op afstappen durf ik nog niet. Zat wel te denken aan aan een folder en die geadresseerd te versturen naar bedrijven.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

De grote festivals zijn andere podia, het zogenoemde Layerbouw. Leuk voor festvials, maar erg lelijk en werkt met steigerpijpen.

Wat wij leveren zijn de sjieke podia, welke dus gebouwd worden van alluminium.

 

Een onderscheidend vermogen, waar vele festivalorganisatoren wellicht wél oren naar hebben. Of is het ook duurder? Dan zal het wat moeilijker zijn hen over de streep te halen. Vele festivals willen kostendekkend / winstgevend organiseren.

En als ze (nog) niet geïnteresseerd zijn in jouw podia, dan heb je in ieder geval ook je geluidstechniek onder de aandacht gebracht en volgt de rest van je producten vanzelf !?

 

 

maar zelf ergens op afstappen durf ik nog niet.

 

Is niet ieder zijn ding, maar wel aan te leren als je je durf omzet in lef. Wellicht heb je iets aan de tips in deze discussie?

 

 

Zat wel te denken aan aan een folder en die geadresseerd te versturen naar bedrijven.

 

Dat is sowieso een eerste aanzet/binnenkomer. Maar ik zal daar tóch na ca. één week achteraan bellen voor het maken van een afspraak. Je kan ze bij jouw uitnodigen waar je e.e.a. uitstalt óf je neemt je portfolio en/of bedrijfsfilm mee.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Of het een goed idee is? Ik weet het niet. Kwestie van een keer proberen! Schouders eronder. Je best doen er een geslaagde dag van te maken. Wordt het niet wat je ervan verwacht had? Pech gehad. Dan hoef je er in elk geval niet meer over na te denken!

Sexshop Slaapkamerspeeltjes.NL - De ondeugendste online sexshop van de Benelux! Voor de spannendste sextoys
Link naar reactie
  • 0

Nog even een reactie hierop. De reacties zijn die we tot nu toe krijgen op deze open dag zijn heel positief. Er zijn zelfs een aantal cateraars die samen met hun klant komen kijken.

 

Ook kreeg ik vanuit de overheid een bericht voor een vast contract, als het hun zou bevallen. Deze heb ik echter afgewezen, was het niet helemaal eens met hun algemene voorwaarden en het standaard verwerpen van die van mij. Om daar bovenop dan ook nog een korting te eisen.

Maar ondanks de afwijzing wilde ze toch iemand langssturen om te kijken en bespreken wat mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.