Ga naar inhoud
Geplaatst:

Zomaar iemand

Hebben jullie als ondernemer wel eens de angst om in een sleur te raken? Stel je hebt een perfect product of dienst en het gaat als een trein, maar het blijft hetzelfde. Zeg maar zoals Simon & Garfunkel met The sound of Silence. Een prachtig nummer zelfs na zoveel jaar. Maar als je dan recente optredens ziet is het haast zielig, ok ze verdienen nog, maar het trukje is nog steeds hetzelfde.

 

Zelf heb ik er wel veel last van, de zaken gaan de laatste tijd echt heel goed, ben bijna van alle schulden af, koop binnenkort een nieuwe wagen voor de transport. Maar ben nu toch wel al bang dat ik het saai ga vinden en ben daarom al weer druk bezig met nieuwe dingen, zoals overkappingen, tafels, stoelen, mobiele verwarmingen etc.

 

Maar onlangs vroeg een vaste klant van mij aan mij, wanneer het zou stoppen en ik me zou gaan settelen en tevreden zou zijn met wat ik heb en gewoon daar mijn geld zou blijven verdienen.

 

Het heeft mij wel aan het denken gezet. IS mijn onrustigheid een typische ondernemerstrek of draaf ik echt te hard door en loop ik het doel, geld verdienen en tevreden zijn met wat je hebt bereikt, voorbij.

 

Hoe zien jullie dat?

Featured Replies

Geplaatst:

Romano Sandee

Bang om in een sleur te raken heb ik niet, maar ik heb simpelweg nog zoveel energie om nieuwe dingen te ontwikkelen, dat ik dat graag ook doe. Dat heeft naar mijn idee niets te maken met je niet willen settelen, maar je onderscheiden van je concullega's; de reden wat jouw een ondernemer maakt.

 

Sommigen zijn nu eenmaal werkpaarden en doen wat de ander of de omgeving wenst, anderen zijn de bestuurders van de koets en bepalen op elk kruispunt een richting waarop je bijv. nieuwe dingen kunt aankopen, een nieuw product bedenken of net hoe je het in wilt vullen.

Geplaatst:

elketuteleers

Misschien ben je net ondernemer geworden omdat je dat onrustige in je hebt? Ik ken het ook heel erg. Als het goed gaat wordt het saai en is er het risico dat je je aandacht laat verslappen.

Geplaatst:

P.J.

Blijven ontwikkelen, blijven innoveren en blijven denken aan procesverbeteringen.

Geplaatst:

postmerger

Blijven denken vanuit de klant (en de verschillende klantgroepen), kan ook voorkomen dat je in een 'sleur' terecht komt.

Klanten kunnen nog wel eens verschillend zijn, waardoor de complexiteit van de dienstverlening kan toenemen. Daarop inspelen kan erg inspirerend zijn!

 

Verder zal de markt zich ook blijven ontwikkelen, zal misschien ook weer meer / nieuwe mogelijkheden bieden!

 

 

 

 

 

Geplaatst:

herman van der helm

Een ontwikkeling afmaken en pas op de plaats maken om de processen die je in gang hebt gezet te optimaliseren is een heel belangrijk item. Nieuwe zakelijke dingen ondernemen moet je pas doen als je ook de tijd hebt genomen eens goed te genieten van de dingen die je hebt gedaan. Tenslotte onderneem je niet alleen om een ander tevreden te krijgen, maar zeker ook jezelf.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.