• 0

Kan een bank geld van prive rekening overboeken op zakelijke rek aan te zuiveren

Door de bankkosten sta ik nu rood op mijn zakelijke rekening, normaal gesproken als er bijv een automatische afschrijving plaats vindt en je hierddor in rood komt wordt dat bedrag teruggehaald door de bank maar met eigen bankkosten dus niet.

Rabobank heeft nu van mijn priverekening geld overgeboekt naar mijn zakelijke rekening zonder mijn toestemming kan dit zomaar en bij nee wat kan ik nu doen om dit terug te draaien?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Edit: reactie te lang open laten staan, ik reageerde op de eerste reactie van Joost, dus niet op het feit of het voor een CV wel of niet normaal is..

ik denk dat joost gelijk heeft (ik heb wel gekker meegemaakt). Heb je een kredietlimiet op deze rekening of mag je niet roodstaan>

 

Ik zit zelf niet bij de rabobank, maar ik weet dat ze een product hebben dat automatische saldo aanzuivering regelt tussen eigen rekeningen.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat je bij het openen van de rekening hebt getekend voor deze dienst of dat het gewoon (verplicht) onderdeel was van het openen van de rekening (en je dat weer vergeten bent)?

 

Ik zou in elk geval bellen om te vragen waarom deze overboeking heeft plaatsgevonden.

Link naar reactie
  • 0

Beherende vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk, De stille vennoten zijn niet aansprakelijk en daar heeft de bank dus geen verhaal mogelijkheid. Je geeft zelf al aan dat je de enige beherend vennoot bent, dus is het uit oogpunt daarvan logisch dat ze bij jou komen en ik denk dat in de overeenkomst met de bank of in de bankvoorwaarden ergens staat dat dit mag.. Ik weet één ding wel van banken, ze doen soms rare dingen in de ogen van rekeninghouders maar ze doen zelden iets wat onwettig is..

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat kan op grond van de algemene bankvoorwaarden.

 

Natuurlijk kan dit, alsof een bank dit niet goed voor elkaar zou hebben...

 

Begrijp alleen niet waarom je er een probleem van maakt, eigenlijk is het een service toch? Waarom zou je je bedrijfsrekening diep in het rood laten komen? Kost je alleen maar extra rente.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 157 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.