Er is al veel geschreven over dit onderwerp, maar heb hier een vraag over die een beetje buiten de boot valt. Zie onderstaande voorbeeld:
Stel dat ik een database aan winkels verzamel op mijn website. De foto's van deze bedrijven maak ik zelf, en de tekst die erbij staat schrijf ik zelf. Is er dan spraken van copyrights en auteursrechten, en mag ik deze info zo maar publiceren? (kranten, en andere media doen dit bijvoorbeeld ook)
Ik ben hier erg benieuwd naar!
Alvast dank voor reacties (wellicht kan er iemand verwijzen naar een bepaald wetboek en bijbehorende wet .... )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Innorene
Innorene
Beste,
Er is al veel geschreven over dit onderwerp, maar heb hier een vraag over die een beetje buiten de boot valt. Zie onderstaande voorbeeld:
Stel dat ik een database aan winkels verzamel op mijn website. De foto's van deze bedrijven maak ik zelf, en de tekst die erbij staat schrijf ik zelf. Is er dan spraken van copyrights en auteursrechten, en mag ik deze info zo maar publiceren? (kranten, en andere media doen dit bijvoorbeeld ook)
Ik ben hier erg benieuwd naar!
Alvast dank voor reacties (wellicht kan er iemand verwijzen naar een bepaald wetboek en bijbehorende wet .... )
Mod edit: verduidelijking titel
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33590-winkels-fotograferen-en-informatie-publiceren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag