• 0

Vandaag geleverd bij een klant

Vandaag geleverd aan een klant een tafelkoelkast

 

Deze heeft meneer via de website en wij hebben deze heer een mail gezonden met de afleverdatum

en dat hij deze met de chauffeur moet controleren .

De mail hebben wij 5 dagen voor levering aan hem gezonden

 

Hierin staat is deze beschadig dan deze weigeren /levering is tot eerste drempel

 

Klant heeft met chauffeur de koelkast gecontroleerd getekend voor juist ontvangst en heeft contant afgerekend

Nu belt hij 30 minuten later en koelast staan in de woonkamer

er zit een deuk in .

 

Wij vinden dit er vervelend en vragen de Heer of foto materiaal .

nu is het geen deuk maar echt een mega deuk met zware lak schade

 

Wij hebben aangeboden om deze toch om te ruilen maar wel dat hij de transport kosten vergoed.

 

waar heeft hij recht op .

Joostq

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik mis in dit verhaal is de oorzaak. Als het gaat om een 'mega deuk met zware schade', dan is de kans waarschijnlijk erg klein dat de schade is ontstaan nádat de koelkast thuis is afgeleverd, en is de schade waarschijnlijk tijdens transport ontstaan?

Link naar reactie
  • 0

Maar toen hij het samen met de chauffeur controleerde is de deuk niet opgevallen?

Toen destijds onze koelkast (ook online besteld) geleverd werd, zat 'ie rondom ingepakt met karton en plastic. Er had best een deuk in kunnen zitten die je pas had gezien als alles uitgepakt was, en dan is de chauffeur allang weg.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Volgens mij ligt de bewijslast bij de klant, alleen denk omdat je vanuit service- overwegingen de goede stap gezet hebt. De transportkosten zijn toch niet zo hoog, nieuwe koelkast brengen, gedeukte meenemen?

 

Zo zou ik het doen, ondernemen is af en toe je verlies nemen. Krijg je wel een klant ' voor het leven' mee.

 

TR 6

Link naar reactie
  • 0

Mijn uitleg was denk ik niet compleet

 

in de mail die wij vooruit zenden staat

 

U heeft betaald voor levering .

Deze kosten zijn voor 1 levering .Indien niet thuis bent op het moment van levering .

Wordt er niet geleverd . En dient u een nieuwe afspraak te maken .

De kosten hiervoor (nieuwe levering )bedragen 45,00 euro inkl btw .

Deze betaald u direct aan de chauffeur bij de nieuwe levering .

De Chauffeur plaatst de bestelling net achter de deur (1 ste drempel )

Daar controleert hij/zij met u uw bestelling op breuk .

Indien u niet zelf aanwezig bent bij levering .

Dient u deze info door te geven aan de ontvanger.

Schade melden na ontvangst is niet mogelijk .

Indien schade bestelling geheel weigeren.

Indien u hiermee niet akkoord gaat dan bestelling kosteloos annuleren.

 

deze is ook bij levering aanwezig en wordt ook op deze pagina ondertekend.

 

wij bezorgen met eigen vervoer door geheel Nederland .

Vandaag voorbeeld

Staat Rotterdam -Amsterdam- Lelystad- Balk -Groningen- Almaar.

Wij vervoeren met eigen auto om alles bij de klant uit te pakken .

 

mail reactie klant Zoals telefonisch afgesproken 7 foto’s van de schade van de koelkast.

 

Toen de chauffeur 10 minuten weg was wilde ik de koelkast ook even van binnen zien en haalde het karton er weer af en zag de schade achter op de rechterhoek, en heb meteen de chauffeur gebeld om hier alsnog melding van te maken.

De chauffeur heeft bij levering met mij samen alles gecontroleerd, wij hebben toen beide dit niet gezien,

 

koelkast is een tafel model en deuk is duidelijk zichtbaar

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je niet aan de klant gevraagd waarom de deuk bij de controle samen met de chauffeur niet is opgevallen?

 

Weet je zeker dat die controle daadwerkelijk heeft plaatsgevonden? Heb je al contact met de chauffeur gehad?

 

[Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest ...

Link naar reactie
  • 0

Toen de chauffeur 10 minuten weg was wilde ik de koelkast ook even van binnen zien en haalde het karton er weer af en zag de schade achter op de rechterhoek ...

Dus de chauffeur pakt samen met de klant de koelkast uit om deze te controleren en vervolgens pakken ze samen de koelkast weer in, zodat de klant hem 10 minuten later weer uit moet pakken ... ???

 

[Edit] Het feit dat de klant aangeeft dat hij de koelkast "ook even van binnen wilde zien" doet mij vermoeden dat de controle niet verder is gegaan dan het openmaken van de doos en "van bovenaf" even kijken. Want zou het niet logisch zijn dat bij een volledige controle ook even de deur is opengemaakt om te controleren op interne beschadigingen?

Link naar reactie
  • 0

[Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest ...

 

Inderdaad :)

 

Ik zou in ieder geval de koelkast gewoon morgen kosteloos omruilen, tenzij je een sterk vermoeden hebt dat de klant je aan het flessen is, maar dat lijkt zeker niet het geval.

 

De klant heeft sowieso het recht om de hele aankoop te ontbinden gezien de wet koop op afstand. Is een keertje op en neer rijden duurder dan een boze klant en een geannuleerde aankoop?

 

En natuurlijk je chauffeurs instrueren om in de toekomst grondiger te controleren.

Link naar reactie
  • 0

[Edit] Misschien handig om je bericht niet steeds aan te vullen nadat er een reactie is geweest.

 

Sorry ben het nog maar pas op HL

 

Ja dat gebeurt wel vaker ,dat de mensen hem in de keuken willen hebben.

Dit hebben we eerder wel gedaan maar soms moet je de hele woonkamer door en of verbouwen om deze te plaatsen.

Ook is er wel eens iets omgevallen tijdens het op zijn plaats zetten.

En daarom zijn we ervan afgestapt om op plaats te leveren.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tenzij je een sterk vermoeden hebt dat de klant je aan het flessen is.

 

Ja ,dat denk ik omdat hij zelf in de mail aangeeft.

Samen met de chauffeur gecontroleerd en akkoord heeft gegeven /ondertekend .

En dat mensen nog een een doos openen om het product te bekijken is volgens mijn niet vreemd .

 

-Wat is er gebeurt na ontvangst tussen het open van de doos )deze is er volledig er vanaf geweest.

en in de keuken plaatsen ?.

 

Hoe moet je het dan duidelijke op de bon vermelden.

 

En natuurlijk je chauffeurs instrueren om in de toekomst grondiger te controleren.

hoe is dit anders dan op de bon te laten vermelden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja Natuurlijk .

Die zegt dat alles zoals de klant ook aangeeft is nagekeken .

Maar aan zijn woorden heb ik niets aan bewijs last .

Aan de woorden van de klant heb ik meer .

 

Klant geeft aan alles met chauffeur gecontroleerd .En er was geen schade.

en later wel en in de woonkamer/keuken

Link naar reactie
  • 0

 

wij bezorgen met eigen vervoer door geheel Nederland .

Vandaag voorbeeld

Staat Rotterdam -Amsterdam- Lelystad- Balk -Groningen- Almaar.

Wij vervoeren met eigen auto om alles bij de klant uit te pakken .

 

Dan weten 'wij' dus precies in hoeverre het een goede check was op deuken. Dan is het dus niet doos bij deur afleveren, maar product mee uitpakken en nagaan of er geen schade is. Eigenlijk zelfs aansluiten!

 

Is daar enige twijfel over: schade nemen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Thanks Iwan

 

Daarom bezorgen wij tot aan de drempel

Er zijn uiteraard dingen die worden verteld als de chauffeur binnen is geweest .

 

tas leeg of dure vaas beschadigd en uiteraard een gasfornuis wel of niet aangesloten .

Daarom bezorgen wij en heel veel andere bedrijven tot aan de drempel .

 

Maar dit is soms ook al slechte service. Ook al is het van te voren medegedeeld en hopen ze dat de chauffeur iets meer doet .

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Kreeg net twee 22" lcd-televisies bezorgd. Spiksplinternieuw, maar de dozen zitten vol modderstrepen en de hoeken zijn beschadigd. geen grote scheuren of deuken, maar ik hou m'n hart vast voor de kerst. Het zijn cadeautjes. De dozen zien eruit alsof ze in het magazijn en later de bestelwagen nogal hardhanding versjouwd zijn. Over een smerige vloer geschoven. Doe d'r dan een omdoos om, denk ik dan. Of een shrinkwrap. Ik heb ze wel geaccepteerd, maar meteen foto's gemaakt.

 

Is dat een service die wenselijk en acceptabel is van een landelijke leverancier die bezorging heeft uitbesteed?

 

Oh, en ze kwamen een dag later dan aangekondigd....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.