Mijn vraag gaat over het opstellen van een offerte.
Wanneer je als ondernemer een inschatting maakt van de hoeveelheid uren die je nodig hebt om een opdracht uit te voeren,
loop ik weleens tegen het probleem aan dat mijn schatting iets/flink te krap is geweest, waardoor ik i.p.v. 10 uur (zoals in de offerte) eigenlijk twee keer zoveel uren (20 uur) nodig heb om een opdracht uiteindelijk te voltooien.
Natuurlijk moet ik mijn best doen om vooraf een zo goed mogelijke inschatting te maken (ervaring helpt daarbij)
- Kan iemand mij uitleggen wat "meerwerk" precies is?
- Klopt het dat je in de offerte of algemene voorwaarden de volgende zin mag opnemen:
"Het uiteindelijke factuurbedrag kan maximaal 10% hoger liggen dan het totaalbedrag in deze offerte"
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gebruikers
Gebruikers
Goedemiddag iedereen,
Mijn vraag gaat over het opstellen van een offerte.
Wanneer je als ondernemer een inschatting maakt van de hoeveelheid uren die je nodig hebt om een opdracht uit te voeren,
loop ik weleens tegen het probleem aan dat mijn schatting iets/flink te krap is geweest, waardoor ik i.p.v. 10 uur (zoals in de offerte) eigenlijk twee keer zoveel uren (20 uur) nodig heb om een opdracht uiteindelijk te voltooien.
Natuurlijk moet ik mijn best doen om vooraf een zo goed mogelijke inschatting te maken (ervaring helpt daarbij)
- Kan iemand mij uitleggen wat "meerwerk" precies is?
- Klopt het dat je in de offerte of algemene voorwaarden de volgende zin mag opnemen:
"Het uiteindelijke factuurbedrag kan maximaal 10% hoger liggen dan het totaalbedrag in deze offerte"
(voor als je een krappe inschatting hebt gemaakt)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34548-offerte-opstellen-indicatie-valt-hoger-uit/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag