Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
TwaBla
Voor een verse starter is klantenwerving belangrijk om omzet te maken en een bestaan op te bouwen. Gaat dat goed, dan komt na een tijdje een nieuw probleem om de hoek kijken. Niet alle klanten zijn even interessant. Vraag is dan: hoe kom ik van mijn verkeerde klanten af?
* klanten die niet of te laat betalen
* klanten die teveel tijd kosten
* klanten die iets vragen wat je eigenlijk niet meer wil verkopen
* klanten die niet bij je ontwikkeling passen
* klanten waar je niet goed mee kan opschieten
Problematische betalers dat gaat vanzelf. Trage betalers is een verhaal apart. Maar op zichzelf correcte klanten die na verloop van tijd niet meer zo bij je aanbod passen (dat ontwikkelt zich immers) da's lastig. Je kan je tarieven met stappen optrekken en hopen dat ze afhaken. Je kan het service-level geleidelijk verlagen en hopen dat ze elders gaan shoppen. Je kan stennis maken. Maar bruskeren is ook geen goeie aanpak. Wat is het alternatief? De zakelijke relatie langzaam laten uitdoven?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag