Veronica 'Het beste idee van Nederland'

Aanbevolen berichten

Geplaatst: 01-06-2004 (13:58)

 

Jeroen Kijk in de Vegte zal dit najaar het nieuwe programma ‘Het Beste Idee van Nederland’ bij Veronica gaan presenteren. ‘Het Beste Idee van Nederland’ is een ontwerpwedstrijd voor studenten die zijn ingeschreven aan industriële ontwerpopleidingen, waarbij ze kans maken op een hoofdprijs van 10.000 euro en het kan leiden tot het in productie nemen van hun ontwerp.

 

http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=special&site=televisienieuws&sid=1865&rubrieknaam=

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie

de BBC had net zoiets alleen gingen ze daar net iets verder, en vroegen ze alleen leuke ideeën aan mensen in engeland... de leukste geselecteerde mensen mochten hun plan komen presenteren... waarna er weer mensen afvielen... erg leuk programma, werd duidelijk gemaakt dat sommige leuke ideeën waren maar niet te vermarkten of dat zommige producten eigenlijk net als andere producten waren... en je kon het hele procces ontwerp tot verkoop volgens... erg leuk en leerzaam, zal wel heel wat mensen met ideeën aan het denken gezet hebben... ik geloof dat een kereltje van 11 of 13 ofzo twede werd uiteindelijk

Deze heldere opmerking werd mede mogelijk gemaakt door Douwe Egberts...

Link naar reactie

Leuk. Helaas net een beetje te mager naar mijn smaak. Ik ga ze benaderen of ze iets samen willen doen in verband met StarTech op 17 november. Voorlopig nemen ze de telefoon niet op.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Goh ik heb eens zitten kijken, maar het lijkt wel of ze hier mensen met goede ideen uit willen melken.....Dit staat op de site:

 

* Jouw idee in productie bij voldoende technische en commerciële haalbaarheid;

* Indien jouw idee als commercieel haalbaar wordt geselecteerd, deel je mee in 30% van de winst;

* Kans op een baan door betrokkenheid bij het verder ontwikkelen van jouw idee binnen een geïnteresseerd bedrijf;

* Landelijke bekendheid als talentvol jong-ontwerper door publicatie in diverse media;

* Meedoen aan een innovatiecompetitie is een toonbeeld van motivatie en staat goed op je curriculum vitae.

 

30% van de winst voor het beste idee??? En kans dat je straks ook nog mee mag doen om je eigen idee verder uit te werken? Poe poe wat een loyaliteit

Link naar reactie

30% lijkt me niet onaardig.

Als je het afzet tegen het aantal gefrustreerde ontwerpers en uitvinders dat in Nederland rondloopt... ik denk niet dat het een kwestie is van naïviteit uitmelken. Dat het een commercieel uitgangspunt heeft lijkt me duidelijk, maar dat is toch niet erg?

De kans dat je idee 'doorbreekt' is klein, zonder een grote kracht erachter. Ik denk dat er genoeg doorgewinterde ontwerpers/uitvinders te vinden zijn die met minder genoegen zouden nemen.

Als het gemakkelijk zou zijn op eigen kracht iets uit te ontwikkelen en er een commercieel succes van te maken zou het een belachelijk voorstel zijn. Maar...dat is het niet :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.