Ik heb bij het opstarten van mijn onderneming een vraagstuk waar ik nog niet helemaal uitkom.
Inmiddels sta ik ingeschreven als 'reisorganisatie' en ga bustickets naar een aantal buitenlandse evenementen verkopen vanaf februari, soms met het hotel en soms alleen het busticket voor groepen.
Ik koop busvervoer in bij een touringcarbedrijf voor €810. Deze rekent over het gedeelte van wat hij in Nederland rijdt, €3,00 verrekebare Nederlandse btw. De btw voor Duitsland hoef ik niet aan hem te betalen, dat is verlegd zegt hij. Kortom, factuur van 813 euro incl. valt op mijn deurmat.
Op dit busvervoer wil ik €100,00 winst maken wanneer ik deze doorverkoop aan een groep. Deze groep is een bedrijf.
HOE zet ik dit op de factuur die ik naar het bedrijf stuur?
Ik zit met twee ideeën hierover in mijn hoofd:
A) factuur aan klant
buskosten €810
de winst voor mij (moet nog even kijken hoe ik dat omschrijf) €100
btw 19% over mijn winst
totaal door u te betalen: €832,00
winst voor mij €100
btw 19% over de totale prijs > €172,90
totaal te betalen: 1082,90
Of, wordt het allemaal een stuk ingewikkelder en moet ik mij ook gaan bezighouden met het aantal % dat het busbdrijf zijn werk in Nederland rijdt. Maar dit is echt het laatst wat ik wil.
Wie oh wie kan mij een stap verder helpen aan de hand van bovenstaand voorbeeld?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
planetb
planetb
Goedemorgen beste forum-leden,
Ik heb bij het opstarten van mijn onderneming een vraagstuk waar ik nog niet helemaal uitkom.
Inmiddels sta ik ingeschreven als 'reisorganisatie' en ga bustickets naar een aantal buitenlandse evenementen verkopen vanaf februari, soms met het hotel en soms alleen het busticket voor groepen.
Ik koop busvervoer in bij een touringcarbedrijf voor €810. Deze rekent over het gedeelte van wat hij in Nederland rijdt, €3,00 verrekebare Nederlandse btw. De btw voor Duitsland hoef ik niet aan hem te betalen, dat is verlegd zegt hij. Kortom, factuur van 813 euro incl. valt op mijn deurmat.
Op dit busvervoer wil ik €100,00 winst maken wanneer ik deze doorverkoop aan een groep. Deze groep is een bedrijf.
HOE zet ik dit op de factuur die ik naar het bedrijf stuur?
Ik zit met twee ideeën hierover in mijn hoofd:
A) factuur aan klant
buskosten €810
de winst voor mij (moet nog even kijken hoe ik dat omschrijf) €100
btw 19% over mijn winst
totaal door u te betalen: €832,00
winst voor mij €100
btw 19% over de totale prijs > €172,90
totaal te betalen: 1082,90
Of, wordt het allemaal een stuk ingewikkelder en moet ik mij ook gaan bezighouden met het aantal % dat het busbdrijf zijn werk in Nederland rijdt. Maar dit is echt het laatst wat ik wil.
Wie oh wie kan mij een stap verder helpen aan de hand van bovenstaand voorbeeld?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35068-btw-op-personen-vervoer/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag