Elk jaar weer vallen ze je lastig met een stomme onderzoek, als je hem niet in 2 dagen invult komt er een herinnering en daarna nog eens. En afhankelijk van de mankracht soms ook een telefoontje.

Ik vul hem zelf nooit in, staat ook nergens dat het verplicht is, bovendien krijg je er niets voor. De enige die zijn zakken vult is het onderzoeksbureau.

Geachte heer, mevrouw,

Uw bedrijf of organisatie is gevestigd binnen Haaglanden. Het Stadsgewest Haaglanden voert jaarlijks een werkgelegenheidsonderzoek uit. De informatie daaruit is onmisbaar voor het (economische) beleid van dit Stadsgewest. Het start daarmee nieuwe initiatieven op, bijvoorbeeld op het gebied van innovatie, bereikbaarheid, bedrijfsomgeving en hulp bij het vinden van nieuwe vestigingslocaties. Voor dit alles is inzicht in het aantal werkzame personen op vestigingsniveau van groot belang.

Behalve naar het aantal werkzame personen (inclusief uzelf, meewerkende eigenaren en gezinsleden) vragen wij dit jaar ook naar de woonplaats van de werkzame personen. Deze vraag, die eens in de drie jaar in het onderzoek wordt opgenomen, is voor ons van groot belang. We onderzoeken daarmee het woon-werkverkeer met als doel de fileproblemen aan te pakken en het openbaar vervoer te verbeteren.

Wij verzoeken u dan ook vriendelijk mee te werken aan het werkgelegenheidsonderzoek 2012.

Met onderstaande link ("Mijn bedrijfsgegevens") komt u bij het formulier waar uw (adres)gegevens, zoals die nu bij ons bekend zijn, staan vermeld. Het invullen vergt slechts enkele minuten:

Direct naar MIJN BEDRIJFSGEGEVENS

U kunt ook naar http://www.haaglanden.nl/onderzoek2012 gaan en daar dan de volgende inlogcode invullen:

Id= ____________

In geval van problemen bij het openen, doorlopen en/of verzenden van het formulier kunt u contact opnemen met I&O Research. Dit is het onderzoeksbureau dat het werkgelegenheidsonderzoek in opdracht van het Stadsgewest Haaglanden uitvoert. U kunt mailen naar helpdesk@ioresearch.nl of telefonisch contact opnemen met Joke ten Heuw of Roos Blokker via telefoonnummer 053-4864703.

Alle gegevens die u aan ons voor dit onderzoek verstrekt vallen onder de Wet bescherming persoonsgegevens: ze zullen niet voor commerciële doeleinden worden aangewend en alleen samengevoegd worden gepubliceerd. Voorbeelden van gegevenspresentaties treft u aan op Haaglanden in cijfers. In verband met het belang van het onderzoek stellen wij uw medewerking zeer op prijs.

Hoogachtend,

J.J. van Aartsen,

voorzitter van het Stadsgewest Haaglanden

Waar ik me dan nog het meest boos over maak is dat zo' van Aartsen dan ook nog eens een bedrijf van buiten de regio neemt. Bovendien zijn al deze gegevens gewoon opvraagbaar bij de belastingdienst.

Afmelden kan niet en ik weet zeker dat ik me nooit heb aangemeld.

Zo dat moest ik even kwijt.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35276-valt-dit-niet-onder-de-spam-wet/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

• 0

onderzoeken waar ik niet om gevraagd heb en waarvoor ik niks krijg en die blijven volhouden vul ik uiteindelijk altijd in, maar dan wel met mijn ogen dicht. dus erg betrouwbaar zijn de uitkomsten van die onderzoeken niet.

Organisaties waar je zelf een hoop geld moet betalen als je onderzoeks resultaten van wil hebben maar mij wel (proberen te) verplichten om onderzoeken in te vullen hoeven zo en zo niet op mijn medewerking of correcte antwoorden te rekenen.

Ga daar voor echt geen hele tijden uittrekken om alle gevraagde gegevens te verzamelen.

• 0

Om even te reageren op je vraag in de titel van dit topic: als spam worden berichten beschouwd met een a.) commercieel karakter (ik wil je iets verkopen), b.) charitatief karakter (ik wil geld voor een goed doel) of c.) ideëel karakter (ik wil je ergens van overtuigen).

De laatste twee definities lijken mij hier niet van toepassing en van de eerste wordt in de tekst van het bericht expliciet benoemd dat daar geen sprake van is. Lijkt mij dus geen spam.

• 0
Dank je wel. Slimme zet van de overheid.

Het kan zelfs nog slimmer: deelname verplicht stellen, zoals bij de CBS enquêtes. Ik ken één ondernemer die bijna jaarlijks aan de beurt is, en er hoorndol van wordt.

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB.

• 0

Toen ik mijn fysieke winkel nog had kreeg ik jaarlijks ook zo'n vragenlijst. Gewoon bij ontvangst een paar kruisjes zetten, was meestal nee (dan hoef je geen toelichting te geven) en een effe aan de portvrije retour enveloppe likken. ;D

2 minuten werk vervolgens met de uitgaande post mee en weer er een jaar van verlost. Je ergeren aan dit soort post kost meer tijd :P

Bedrijf bestaat op papier nog steeds maar sinds de sluiting van de winkel nooit meer zo'n formulier gehad. Waarschijnlijk heeft de nieuwe huurder het onbestelbaar terug gestuurd ;)

• -1

Dit topic komt om mij over als egoistisch gemekker. De overheid onderhoudt de wegen naar je bedrijf en zorgt er voor dat je 's avonds niet in het donker rijdt, en als dank daarvoor wil je niet eens een onderzoekje invullen zodat zij hun werk beter kunnen doen.

Saboteren van het onderzoek is verwerpelijk - tenzij het je anders erg veel moeite kost.

• 0

Alleen is dit niet van de overheid zoals je kunt zien, maar van een bureau, die gewoon een rekening neerlegt.

Maar het antwoord is duidelijk het valt niet onder de SPAM wet en afmelden kan niet. Daarin tegen is het niet verplicht. Dus heb ik hun emailadres gewoon maar aan de spamlijst toegevoegd.

De informatie die ze willen hebben kunnen ze net zogoed bij de kvk opvragen.

De overheid onderhoud trouwens niet de wegen, dat doen de gemeentes en provincies. Hetzelfde geldt voor de straatverlichting. En daar betaal je belasting voor, dat doen ze echt omdat ze je zo aardig of belangrijk vinden. En ze zullen dit moeten blijven doen, ongeacht of ik meewerk en hun stomme omderzoekjes.

• 0

Je bent weer lekker bezig... Peter

+1 dat je het niet anoniem doet.

Ik zie hier Groupthink.

Mijn stijl:

The difference between the almost right word & the right word is really a large matter--it's the difference between the lightning bug and the lightning. ~Mark Twain

• 0

XiaoDi :)

LOL, dus omdat wij hier als een kudde gelijkdenkenden allemaal winst willen maken met onze bedrijven, doe jij dat lekker niet en kies je er voor bewust verlies te maken. Grappig :)

(Ik vul overigens als ik tijd heb dit soort dingen doorgaans gewoon in. Onderzoeker blij, overheid blij, en ik niet echt niet blij dus dat kan prima).

• 0
+1 dat je het niet anoniem doet.

Oh, ik durf net als jij best voor mijn mening uit te komen - ik deed dat alleen niet in het draadje zelf om te voorkomen dat het onderwerp gekaapt zou worden met allerlei nauwelijks gerelateerde persoonlijke meningen, maar daar stoor jij je blijkbaar niet aan.

• 0

Dat de overheid in deze tijd van asociale bezuinigingen nog wel geld heeft voor zulke onzin spreekt boekdelen. Ze doen het genoemde onderzoek om het openbaar vervoer te "verbeteren". Dat openbaar vervoer wordt op heel veel plaatsen juist wegbezuinigd. Pervers om dan nog een zoveelste onderzoek te verrichten. Overal worden telkens meer kwaliteits onderzoeken gedaan en de resultaten verdwijnen haast altijd in een bureaula. Soms maakt de overheid het nog gekker. Ze gaan een kwaliteits onderzoek doen naar de vele kwaliteitsonderzoeken bij onze afdeling. :) ;) ;D >:( >;( :( 8) ??? ::) :P :-[ :-\ :-K :'(

• 0

Elk jaar weer vallen ze je lastig met een stomme onderzoek, als je hem niet in 2 dagen invult komt er een herinnering en daarna nog eens. En afhankelijk van de mankracht soms ook een telefoontje.

...

En?

- De eerste keer vriendelijk mailen dat u geen interesse hebt.

- De herinneringen negeren.

- Het telefoontje beantwoorden met verwijzing naar de mail.

- Blijven ze u lastig vallen, dan zijn ze onbeschoft. En dan heeft u ook het recht om eveneens onbeschoft te zijn. ;D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar