• 0

Goed lopend restaurant in problemen

Beste Forum leden

Sinds 2004 run ik een goed lopend restaurant met jaarlijks stijgende omzetten maar door velen omstandigheden is het mij nooit gelukt om de financiën goed op orde te krijgen.

Ik heb nog een huur contract tot begin 2014 en ik wil graag samen met een adviseur kijken hoe ik schoon uit kom in de 2 jaren die nog zijn. De restaurant had in 2011 een omzet van rond 400.000 euro maar door toren hogen deurwaarder kosten administratie wat achterloopt en te hoge personeel kosten houd ik hier niets aan over dan meer schulden.

Ik heb het na 7 jaar achter de feiten aan rennen het nu wel gezien maar ik wil graag alles gedaan hebben om zo goed mogelijk een eind te maken.

Ik zoek advies en hulp bij het reorganiseren van het restaurant en zo snel mogelijk verkopen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je beschrijft een probleem wat mijns inziens - tussen de regels door gelezen - over meerdere facetten gaat. Je behaalt goede omzetten, maar er zin problemen met margebwaking en zelfs met betaald krijgen (dat haal ik tenminste uit de term deurwaarderskosten?).

 

Mijn vragen:

1. Wil je hier advies om het zelf te kunnen oplossen?

2. Of wil je hier adviseurs zoeken?

 

In geval van 1 stel ik voor dat je e.e.a. in dt topic concretiseert, in geval 2 zou je een oproep in Vraag en Aanbod kunnen plaatsen.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Hoe ver loopt de administratie achter?

Wat is de laatste aangifte?

 

Wat is je relatie met administratiekantoor op dit moment?

 

 

De administratie loopt 4 maanden achter, de loonaangifte zijn optijd ingediend maar de omzet loopt achter.

 

Ik heb nu een goed administratie kantoor waar ik goed mee kan praten

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, wordt de financiele kant met een goede boekhouder nu opgepakt? Wat moet de reorganisatie dan nog behelzen dan? Heb je daar een idee over?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Je beschrijft een probleem wat mijns inziens - tussen de regels door gelezen - over meerdere facetten gaat. Je behaalt goede omzetten, maar er zin problemen met margebwaking en zelfs met betaald krijgen (dat haal ik tenminste uit de term deurwaarderskosten?).

 

Mijn vragen:

1. Wil je hier advies om het zelf te kunnen oplossen?

2. Of wil je hier adviseurs zoeken?

 

In geval van 1 stel ik voor dat je e.e.a. in dt topic concretiseert, in geval 2 zou je een oproep in Vraag en Aanbod kunnen plaatsen.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

 

Ik denk dat ik opzoek ben naar adviseurs ik ben beter verbaal dan in tekst.

Misschien moet ik inderdaad een oproep plaatsen in vraag en aanbod.

 

Bijde bedankt voor jullie reactie :)

Link naar reactie
  • 0

In ieder geval welkom op HL en je kunt altijd in deze topics je vragen stellen. Het is slechts een tip, maar voordat je een oproep plaatst, zul je misschien ook wat advies kunnen gebruiken wat voor soort advies c.q. adviseur je echt nodig hebt. Straks geef je je zuurverdiende geld uit aan iets waar de oplossing niet ligt.

 

Dus daarbij kunnen we je hier zeker helpen, indien jij wat concreter uiteen zet wat er zoal aan de hand is.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp, wordt de financiele kant met een goede boekhouder nu opgepakt? Wat moet de reorganisatie dan nog behelzen dan? Heb je daar een idee over?

 

Succès en groet,

 

Hans

 

De personeelskosten zijn erg hoog en er zijn nog veel meer problemen.

het spijt me voor de late reacties maar ik moet zo hard nadenken hoe ik alles moet opschrijven.

 

Ik ga inderdaad je goed advies opvolgen en een oproep platsen in vraag en aanbod

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik ga inderdaad je goed advies opvolgen en een oproep plaatsen in vraag en aanbod
Ik maak me even zorgen of je op dit moment in staat bent (met alle respect) om de juiste adviseur te kiezen, met daarbij het gevaar dat je in zee gaat met iemand die jou al snel met dure facturen gaat confronteren. Misschien is het handig dat ik je eerst even wat toestuur, een stukje huiswerk waarmee de kwestie inzichtelijker wordt? Uiteraard gratis, maar daarna is het dan beter te beoordelen welk type adviseur in jouw situatie zou kunnen helpen.

 

Laat maar even weten.

 

Sucès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beste Hans en Herafin heel erg bedank voor jullie reactie :)

 

Hans ik zou graag wat informatie van je willen ontvangen.

Je hebt gelijk ik moet oppassen voor advies dat me nog verder van huis helpt daar heb ik de nodig ervaring mee.

 

Link naar reactie
  • 0
Beste Hans en Herafin heel erg bedank voor jullie reactie :) Hans ik zou graag wat informatie van je willen ontvangen. Je hebt gelijk ik moet oppassen voor advies dat me nog verder van huis helpt daar heb ik de nodig ervaring mee.
Hieronder een setje vragen, waar je even voor moet gaan zitten om ze te onderzoeken en te beantwoorden. De vragen van HeRaFin zijn overigens ook steekhoudend, neem die erin mee:

 

1. Je gastenbestand: Hoe is dat opgebouwd? Hoe worden ze aangetrokken? Veel vaste gasten, of ook veel nieuwe gasten, wat is de verhouding daartussen? Zijn er trends waarneembaar?

2. De omzet die je genereert: Wat is de gemiddelde besteding per gastbezoek? Hoe is de omzet verder opgebouwd? Zijn daar trends in waarneembaar?

3. Marge (Omzet -/- kosten): Bewaak je die? Hoe bewaak je die? Hoe oefen je daar invloed op uit? Met welk resultaat? Zijn er trends waarneembaar?

4. Betaling: Krijg je altijd op tijd betaald of doe je ook op rekening? Zijn daar trends in waarneembaar?

 

Misschien een beetje lastig, maar onderzoek en beantwoord deze punten los van elkaar, maar blijf het wel in samenhang met de andere punten zien. Als je het af hebt, plaats het dan hier weer en dan kun je hier gerichter worden geholpen met advies. Wellicht hoef je dan geen adviseur of alleen op een aantal deelgebieden.

 

Eventueel stuur je het mij eerst via PM toe.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

TS heeft mij inmiddels via PM e.e.a. toegestuurd. Heb vervolgens wat huiswerk teruggestuurd, waarmee aan de slag wordt gegaan. Ik heb TS verzocht om t.z.t. alhier terugkoppeling te geven.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek advies en hulp bij het reorganiseren van het restaurant en zo snel mogelijk verkopen

 

 

Daar trapt natuurlijk geen koper in.

 

Beter is om het restaurant weer rendabel te maken en een paar jaar aan te houden zodat niet alleen de cijfers van de laatste maanden goed zijn maar van de afgelopen jaren.

 

Als ik in de boekhouing opeens wel goede cijfers ziet in de laatste maanden en daarvoor niet gaan bij mij de alarmbellen af.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing voor de hoge personeelskosten kan zijn om het personeel bij een payroll bureau onder te brengen. Je bent dan minder tijd kwijt met de personeelsadministratie, kunt personeel flexibeler inzetten, loopt minder risico bij ziekte en betaalt een vast bedrag per uur. Zo heb je de personeelskosten altijd inzichtelijk en weet je precies wat het personeel je kost.

Link naar reactie
  • 0

Een oplossing voor de hoge personeelskosten kan zijn om het personeel bij een payroll bureau onder te brengen. Je bent dan minder tijd kwijt met de personeelsadministratie, kunt personeel flexibeler inzetten, loopt minder risico bij ziekte en betaalt een vast bedrag per uur. Zo heb je de personeelskosten altijd inzichtelijk en weet je precies wat het personeel je kost.

 

Dat je dan duurder uit bent moet je dan maar voor lief nemen. >;(

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

 

Dat je dan duurder uit bent moet je dan maar voor lief nemen. >;(

 

In de meeste gevallen kun je met payrolling juist kosten besparen, doordat payroll bureau's lage overheadkosten hebben, collectiviteit-voordeel hebben en op een efficiënte manier de risico's zo laag mogelijk weten te houden.

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een oplossing roepen heeft geen zin. Het idee om met een buitenstaander te gaan zitten en orde te scheppen wel, dat snijdt hout.

 

Het kiezen van een adviseur is lastig echter. Heb je niemand in je netwerk waarvan je denkt: Die wil me wel helpen en kan dat?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Zomaar een oplossing roepen heeft geen zin. Het idee om met een buitenstaander te gaan zitten en orde te scheppen wel, dat snijdt hout.
TS is volgens mij nu nog steeds bezig met het 'huiswerk' dat via PM en e-mail is opgegeven, daarmee kan de compexiteit ontrafeld worden, vervolgens het juiste advies en de juiste ondersteuning worden gezocht. Ik denk dat we TS nu even af moeten wachten.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een oplossing roepen heeft geen zin. Het idee om met een buitenstaander te gaan zitten en orde te scheppen wel, dat snijdt hout.
TS is volgens mij nu nog steeds bezig met het 'huiswerk' dat via PM en e-mail is opgegeven, daarmee kan de compexiteit ontrafeld worden, vervolgens het juiste advies en de juiste ondersteuning worden gezocht. Ik denk dat we TS nu even af moeten wachten.

 

Succès en groet,

 

Hans

Helemaal mee eens, daarom heeft het dus geen zin om "zomaar" payrolling of andere opties te roepen. De eerste stap is de werkelijke situatie in kaart brengen. Anders ga je druk met diverse wijzigingen in bedrijfsvoering zonder dat het nut heeft. Eerst het plan dan de actie.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
Uiteraard mee eens. Het geval van payrollen is slechts een suggestie waar veel Horeca ondernemers mee geholpen zijn. Dat neemt natuurlijk niet weg dat het dé oplossing is in dit geval, maar misschien wel het onderzoeken waard.
Nogmaals: eerst het probleem in kaart brengen, dan de oplossingen erbij zoeken. Eerst het doel duidelijk en dan over de middelen praten. Jouw ongetwijfeld goed bedoelde bijdrage wekt de indruk dat je het middel tot doel verheft.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

Update: TS heeft via mijn e-mailadres persoonlijk contact opgenomen en verzocht om een afspraak te maken. Dat zal binnenkort dan ook gebeuren; afhankelijk van de uitkomst zal er al dan niet weer in dit topic worden gereageerd, maar dat is uiteraard aan TS.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik zoek advies en hulp bij het reorganiseren van het restaurant en zo snel mogelijk verkopen

 

 

Daar trapt natuurlijk geen koper in.

 

Beter is om het restaurant weer rendabel te maken en een paar jaar aan te houden zodat niet alleen de cijfers van de laatste maanden goed zijn maar van de afgelopen jaren.

 

Als ik in de boekhouing opeens wel goede cijfers ziet in de laatste maanden en daarvoor niet gaan bij mij de alarmbellen af.

 

Eens! Ik denk dat geen koper daar in trapt! Wat heb je tot nu toe gedaan om aan meer klanten/omzet te komen? Geadverteerd? Geflyerd? Acties zoals deze bijvoorbeeld geprobeerd? Social Media zoals Facebook wellicht? Er zijn talloze manieren om meer mensen naar jouw restaurant te krijgen.

 

Kortom: Heb je er echt alles aan gedaan om meer naamsbekendheid te krojgen om de tent vol te krijgen...? Want vaak ligt daar het probleem, mensen kunnen uit zoveel restaurants kiezen, wat maakt de jouwne uniek? Ga daar naar op zoek en wie weet loopt de zaak dan een stuk beter :)! Verkopen kan altijd nog...

Link naar reactie
  • 0

Elk keer als ik deze topic voorbij zie komen met als titel 'Goed lopend restaurant in de problemen', vraag ik me af wat er nou precies aan de hand is. De titel spreekt zichzelf namelijk tegen. Als het restaurant goed loopt zijn er toch geen problemen? En als er wel problemen zijn, dan loopt het restaurant dus niet goed. Of mis ik nou iets?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.