• 0

Domein aanvraag en hosting partij

Goedendag,

 

Samen met een vriend ben ik van plan bedrijf te beginnen, waar het zwaartepunt online zal komen te liggen.

Het business plan zal ik in een later stadium met jullie delen.

Voor nu een praktische vraag.

We hebben verschillende websites nodig straks. We willen alvast wat domeinnamen gaan claimen. Hier zijn natuurlijk heel veel partijen voor te vinden. We zijn op zoek naar een partij, waar we straks makkelijk de hosting, email etc. kunnen regelen.

Ik heb hier nog geen ervaring mee, maar heb wat op internet gezocht. Een partij als hostnet.nl ziet er goed uit.

Omdat het voor ons erg belangrijk zal zijn, ben ik toch op zoek naar wat advies op dit gebied.

 

Dus mijn vraag: Welke partij(en) raden jullie aan om onze websites onder te brengen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals Frans al zegt zijn er heel veel verschillende partijen waar je je websites kan onderbrengen. Voordat er een zinnig woord over te zeggen valt moeten we eerst weten wat voor websites het zijn. Zijn het weinig/veel bezochte websites die statisch/dynamisch zijn. Heb je de expertise om alles te onderhouden zelf in huis of juist niet en is de uptime cruciaal of juist niet. Dat zijn een paar factoren welke onder andere bepalend zijn voor je keuze.

 

Als je haast hebt kan je inderdaad alvast een aantal domeinnamen vastleggen zonder bijbehorende diensten. Dan ben je onder de 10 euro per domein al klaar en kan je rustig verder zoeken naar een goede aanbieder voor het totaalpakket.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Zeker wanneer de nadruk van je inkomsten ligt op je website is het uitkiezen van een goede hosting provider erg belangrijk. In het algemeen gaat de regel wel een beetje op dat jeje niet blind moet staren op de prijs. Goedkoop is duurkoop is een term welke in de hosting branche vaak werkelijkheid wordt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

 

Je moet je wel afvragen wat de gevolgen zijn van downtime. Afhankelijk hiervan moet je kijken welke partij hiervoor jou de beste oplossing kan bieden. Het is uiterst verstandig om ook daadwerkelijk contact op te nemen met de providers waarvoor je eventueel wilt kiezen. Je kan hier o.a. uit opmaken hoe snel ze op je vragen reageren en of de vragen inhoudelijk voldoende beantwoord zijn.

 

Staar je ook niet blind op uptime garanties. Vaak zijn alle mogelijkheden van downtime wel weer uitgesloten van de garantie. Je hebt hier uiteindelijk helemaal niks aan. Het is veel interessanter om een uptime rapportage van het afgelopen jaar er op na te slaan dan de toekomstige uptime te baseren op een vage garantie regeling.

 

Bedenk ook dat het verschil tussen 99.9% en 100% klein is. Het financiële verschil is echter heel groot. 100% is technisch erg complex om goed uit te voeren. Daardoor is dit ook redelijk aan de prijs.

 

Afhankelijk van de omvang van je website kan worden bepaald welke hosting geschikt is en welke groeimogelijkheden er zijn. Dit is een goede vraag die je kan stellen aan je toekomstige provider.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Ok, dus het claimen van de domeinen bindt ons nog niet aan een partij. Das mooi.

 

Qua diensten is het nu nog vroeg om daar heel specifiek te zijn. We willen wel graag producten kunnen aanbieden, dit makkelijk beheren, bezoekers kunnen laten inloggen en ze moeten informatie achter laten. En natuurlijk gigantisch veel traffic genereren :)

 

Zie nu pas alle andere reacties. Dank alvast :)

Link naar reactie
  • 0

Zoek voor domeinen wel een partij waarbij je je domeinen goed kan beheren. Je hebt ze er ook tussen die domeinen registreren en waarvoor je vervolgens voor elke wijziging alsnog moet bij betalen.

 

Verder moet je er even op letten dat een domeinnaam op jouw naam gezet wordt en niet op de naam van de provider. Stel je krijgt onenigheid met je provider of de provider gaat failliet dan kan je je domeinen terug krijgen. Wanneer je niet als houder geregistreerd staat heb je volgens de beheerder van het domein hier ook geen recht op wanneer je hem wilt verhuizen.

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Ik moet je helaas tegenspreken wat webhosters.nl

 

Deze en ispgids.nl de grootste vergelijking sites van Nederland staan helaas al lange tijd vol met valse of betaalde ervaringen. Helaas is de integriteit van deze ervaring dus ver beneden peil dat dit geen goed beeld meer geeft van een bedrijf. Het is erg onverstandig om uit te gaan van ervaringen welke op deze sites geplaatst zijn. Op dit punt zijn er helaas geen goede alternatieven waar de integriteit van de ervaringen wel voldoende gewaarborgd is.

 

NetDistrict - Managed Hosting | Domeinen | SSL Certificaten | VOIP
Link naar reactie
  • 0

Ik moet je helaas tegenspreken wat webhosters.nl

 

Deze en ispgids.nl de grootste vergelijking sites van Nederland staan helaas al lange tijd vol met valse of betaalde ervaringen. Helaas is de integriteit van deze ervaring dus ver beneden peil dat dit geen goed beeld meer geeft van een bedrijf. Het is erg onverstandig om uit te gaan van ervaringen welke op deze sites geplaatst zijn. Op dit punt zijn er helaas geen goede alternatieven waar de integriteit van de ervaringen wel voldoende gewaarborgd is.

 

 

Ben ik het niet helemaal mee eens. Ook al worden er misschien af en toe reacties geplaatst door bedrijven zelf, of wordt het aangemoedigd met kortingen recensies te plaatsen, het blijft een indicatie. Als een bedrijf waardeloos is kunnen ze dat echt niet verbloemen. In combinatie met een Google zoekactie geeft dat meestal wel een goede eerste indruk.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb best wel wat ervaring met hosting en het aankopen van veel domeinnamen.

 

Mijn persoonlijke voorkeur gaat altijd uit naar een lokale partij. (Dus in NL gevestigd en een datacenter in NL)

Misschien iets duurder maar zeker een pak persoonlijker en sneller in geval van problemen.

 

Ik let er ook altijd op dat de hosting partij geen eigen software gebruikt voor het managen van de server / abo / database.

Uit ervaring weet ik dat eigen geschreven software altijd crap is en niet prettig werkt. Voor mij enkel Cpanel, mysql.

Dit maakt het leven een stuk gemakkelijker.

 

Indien ik meerdere kleine websites wil opzetten, kies ik voor een reseller abonnement. Je kan zo meerdere losstaande accounts/websites/logins aanmaken vanuit je management console.

 

Aankopen van domeinnamen doe ik ook altijd bij lokale partijen die ik kan vertrouwen.

 

Er is 1 partij waar ik barslechte ervaringen mee heb. Trage servers, onbestaande customer care, gijzelen van je domeinnamen, altijd uren wachten voordat de aangepaste instellingen zichtbaar worden, onoverzichtelijke management console, 6000 websites op 1 server bij shared hosting, een ceo die wilde dieren gaat afschieten in Afrika, het steunen van de overheid in haar strijd tegen piraterij, enz.....)

 

Deze partij is Godaddy. Hier ben ik al vele centjes en haren aan verloren. Ik wil u dit wel besparen. Zoek maar eens wat google er over te zeggen heeft.

 

Just my 50 cents

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zowel m'n domeinnamen als hosting onder gebracht bij Deltasection. Voor mij was 't ook belangrijk dat het lokale partij was en zij kwamen over als nederlands, ambitieus, betrouwbaar en niet te groot.

 

(Ik heb ook http://www.webhosters.nl/ geraadpleegd - Als je een beetje tussen de regels & reviews door kunt lezen uiteindelijk best een handige site)

 

Tot nu toe nog steeds tevreden met Deltasection...paar akkefietjes gehad met instellingen waar ik nog geen weet van had (neem nooit een windows-server als je de keus krijgt, vooral als je wordpress wilt gaan gebruiken als CMS - altijd kiezen voor linux), maar dat werd steeds vlot opgelost.

 

Enige is dat ze alleen per e-mail te bereiken zijn, maar dat heb ik nog niet als negatief ervaren, aangezien ze vlot reageren.

 

Anyways, mijn "2 cents" -bijdrage aan het hosting & domein-naam advies 8)

BestDayEver Fotografie  - Award-winnende bruidsfotograaf uit Alkmaar met een spontane & kleurrijke stijl.

Link naar reactie
  • 0

Als eerste wil ik zeggen dat ik hier werkzaam ben geweest en we hosten alles bij hun.

Dus mijn reactie is niet geheel onpartijdig.

 

Maar, ik zou direct aan www.vellance.com denken. (Nederlands, grote namen, perfecte support)

Het is niet de goedkoopste partij maar, wanneer je (niet prive zaken) een hoster zoekt dan zou ik niet

beknibbelen op een paar euro. Dit is tegenwoordig een stuk fundering van je organisatie (hosting + email)

 

Mijn tip zou zijn: spreek met mensen die je kent, vraag naar referenties (bel die ook echt), host in NL,

test hun support systeem door een domein naam (goedkoop af te nemen) en ze zo een paar keer te bellen

met vragen en laat je niet gek maken door de prijzen en aanbiedingen (van 'vaak' de snelle jongens)

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

Mijn advies is om niet alleen naar de prijzen te kijken van de hosters, maar ook naar de bereikbaarheid en support. Veel hosters hebben geen directe telefoonlijn voor hun support afdeling, of werken van 9 tot 17.00 uur en daarna is het einde verhaal en wachten tot de volgende dag.

 

Mocht je een webshop hebben en de server knalt er 17.15 uur uit, en je hoster is dan niet meer bereikbaar, dan loop je toch een avond omzet mis.

 

Wij bieden zelf ook hosting aan voor al onze klanten die websites/webshops bij ons afnemen, dus voor ons is het mega belangrijk om een directe lijn te hebben met de hoster voor het geval dat de server eruit ligt o.i.d. Je betaald daar wellicht wel wat meer voor, maar voor ons is dat noodzakelijk.

Link naar reactie
  • 0

De helpdesk testen is inderdaad wel een handig idee.. bel of mail de support eens met een technische vraag op zaterdag, kijken wat er gebeurd.

 

Overigens werkt dat lang niet bij alle hostingpartijen. Vooral de grotere hebben vaak een systeem met supporttickets - dat werkt vaak prima, maar je kunt het niet testen tenzij je een klantaccount hebt.

 

Mocht het om iets echt kritisch gaan zou ik altijd een SLA aangaan. Uiteraard betaal je daarvoor, ook als het niet nodig is, maar mocht het een keer mis gaan is het prettig om een gegarandeerde responstijd te hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 87 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.