Onlangs hebben we met ons bedrijf een geldbedrag (500 euro) ontvangen na het winnen van een ondernemerswedstrijd.
Het geldbedrag is inmiddels gestort op de zakelijke rekening. Bij de transactie staat er ook 'n soort van factuurnummer bij. Mijn vraag, hoe moet ik dit vermelden in de boekhouding? Als een soort van kapitaal inbreng? Moet ik de 500 euro includeren in de omzet belasting (lijkt mij van niet)?
Alvast bedankt voor antwoord.
| IT-student | interesse in startups and e-commerce
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Cabbzor
Cabbzor
Onlangs hebben we met ons bedrijf een geldbedrag (500 euro) ontvangen na het winnen van een ondernemerswedstrijd.
Het geldbedrag is inmiddels gestort op de zakelijke rekening. Bij de transactie staat er ook 'n soort van factuurnummer bij. Mijn vraag, hoe moet ik dit vermelden in de boekhouding? Als een soort van kapitaal inbreng? Moet ik de 500 euro includeren in de omzet belasting (lijkt mij van niet)?
Alvast bedankt voor antwoord.
| IT-student | interesse in startups and e-commerce
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35627-geldbedrag-ontvangen-uit-ondernemerswedstrijd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag