• 0

make-over erowebshop (18+)

Omschrijving van je concept:

 

www.eropaleis.com

 

Ik heb mijn shop met erotische producten voorzien van een volledig nieuw systeem en uitstraling. Voorheen draaide deze op magento met een custom made template maar ik ervaar magento als een traag en veel te uitgebreid platform. Tevens heb ik in de laatste paar maanden door omstandigheden 3x van server moeten wisselen en telkens moest ik een programmeur inschakelen om de boel weer op te starten.

 

Het platform wat ik nu gebruik kan ik zelf onderhouden en ik kan ook zelf in ruime mate aanpassingen doen aan de layout.

 

Ondanks dat het een aangekocht, niet uniek template is denk ik toch dat dit geen probleem is voor de bezoeker.

 

ps.in de bijlage een screen van de vorige layout

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

 

Voordien eerst getest met andere shop.

 

Platform geinstalleerd, template + plugins geinstalleerd.

 

Alles uit proberen een de juiste plaats geven.

 

Producten ingeladen, teksten overgezet van oude shop.

 

Getest op verschillende browsers en tablet (ie doet het dus niet goed, moet hiervoor nog een fix bedenken)

 

Wat moet ik nog doen: aantal teksten vertalen, plaatjes horizontale slider aanpassen, betaalmogelijkheden België toevoegen.....

 

De producten komen één voor één online omdat dit beter is voor de indexatie. Tevens kan ik ze zo voorzien van unieke tags en metaomschrijving. Er zijn nu zo'n 40 producten online.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

 

Ik wil de conversie verhogen door gebruik te maken van een snellere en overzichtelijkere shop.

 

Tevens wilde ik een eenvoudiger door mijzelf te onderhouden platform.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

 

Het is voornamelijk de uitstraling die in mijn ogen drempelverlagend is. Met uitzondering van de producten zou het elke willekeurige shop kunnen zijn. De meeste 'hobby' shops hebben toch een louche uitstraling in mijn ogen en dat werkt natuurlijk door in de conversie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

Hoe is de algemene indruk ?

 

Hoe is de kleurstelling ?

 

Wat denk je van de menu indeling ?

 

Zijn de teksten duidelijk en compleet ?

 

Geeft de shop voldoende vertrouwen om een bestelling te plaatsen ?

 

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier werkt er ook iets niet.

 

Anyway, je gebruikt nu toch Wordpress met Woocommerce als ik het goed zie? Ik heb het een paar weken geleden getest naar aanleiding van je eerdere topic en het is een interessante oplossing. Ik zie toch nog steeds veel shops die Magento draaien en daar niks aan hebben, en dan zijn dit soort dingen goed om te zien.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Anyway, je gebruikt nu toch Wordpress met Woocommerce als ik het goed zie?

 

Klopt, en ik heb er nu zo'n 2000 producten inzitten en het draait nog steeds prima. Ben benieuwd wat het doet als er veel traffic komt.

 

Met die css ga ik aan de slag, vreemd dat het bij mij wel werkt in firefox.

Link naar reactie
  • 0

Het laden duurt bij mij ontzettend lang (ondertussen maar wat anders gaan doen). Kreeg toen 'n simpele pagina te zien, denk dat css niet werkt of dat het soort time-out is (ik gebruik trouwens firefox). Als ik ergens op klik krijg ik melding dat het niet veilig is, als ik bevestig dat ik site toch wil bezoeken krijg ik wel lay-out te zien. Vanaf dan gaat het wel weer snel.

Ik zou eerder verwachten dat als ik op foto klik ik meer info te zien krijg,kan wel door op productnaam eronder te klikken maar zou het beter vinden meer info te krijgen als ik op foto klik. Kans is groot dat bezoeker sowieso wat meer info wil voordat het meteen toegevoegd wordt aan winkelmandje.

Link naar reactie
  • 0

Derek-Jan,

 

Niemand waagt zich nog 'echt' aan deze site zo lijkt het, laat ik dan maar eens aftrappen ;-)

 

Om te beginnen weet ik niet of ik dit WOO theme zou hebben gekozen voor dit type webshop. Het frivole karakter lijkt eerder tegen dan voor je winkel te werken. Op de homepage vind ik bijvoorbeeld het blokje met o.a. iDeal er in, de flow van de pagina op te houden. Je wilt vertrouwen wekken, maar de verschillende belangrijke items staan nu in een slider en zijn dus niet altijd zichtbaar. Misschien missen jouw bezoekers net de slide met iDeal er in en denken dat er op die manier niet kan worden betaald. Je wilt vertrouwen wekken, deze zaken zijn daarin essentieel. Ik zou ze in een vast blok op iedere productpagina willen zien.

 

De functie van het blok daar weer onder, met We-vibe, CinqCinq en Lelo, ontgaat me op dit moment volledig. Klik ergens op en er komt een mini-popup tevoorschijn die inhoudelijk niets toevoegt aan de beleving van jouw winkel. Misschien heb je hier nog mooie plannen mee...

Voor ik het vergeet, wat is in hemelsnaam een CinqCinq credit card houder? Plak je die op je lijf als je naar de rosse buurt gaat? Niet flauw bedoeld hoor, maar hier slaat mijn fantasie van op hol. Wat doet dit artikel in jouw winkel? Wat is het?

 

De artikelen daar weer onder lijnen in Chrome op een Mac niet lekker uit. Detail. Voor de rest werkt de site naar behoren.

 

Ik vind het storend dat je ook voor je algemene pagina's het product template (+ posts?) gebruikt. Als ik iets over de Algemene Voorwaarden wil lezen, dan verwacht ik niet dat ik ook daar allemaal producten te zien krijg. Ook het slot van zo'n pagina 'Comments closed' geven niet echt een professionele indruk. Dit zou ik zeker veranderen.

 

De kleurstelling van de site is niet helemaal mijn smaak maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk. Wel vind ik dat je site op dit moment geen eigen smoel heeft. Je wilt je onderscheiden maar dat gaat niet lukken zonder echt logo, productfoto's die je overal tegenkomt en teksten ook die ook op talloze sites lijken te staan. Let op: dit heb ik even voor een paar producten gecontroleerd. Misschien steek je hier nu juist heel veel tijd en energie in en heb ik net de verkeerde items gecheckt. Wat ik wil zeggen is dat het lijkt te ontbreken aan unieke content, dat wordt denk ik ook een probleem bij de indexering door zoekmachines.

 

Tot zover een eerste scan. Hopelijk heb je er wat aan, succes met je nieuwe webshop!

 

iOptimize

 

 

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Het laden duurt bij mij ontzettend lang (ondertussen maar wat anders gaan doen). Kreeg toen 'n simpele pagina te zien, denk dat css niet werkt of dat het soort time-out is (ik gebruik trouwens firefox). Als ik ergens op klik krijg ik melding dat het niet veilig is, als ik bevestig dat ik site toch wil bezoeken krijg ik wel lay-out te zien. Vanaf dan gaat het wel weer snel.

 

Dank voor je reactie, ik denk dat ik dit inmiddels heb opgelost. Er is een ssl certificaat geinstalleerd wat in werking gaat bij de checkout. Waarschijnlijk had ik een instelling niet goed aangepast. En natuurlijk heb ik zelf ergens een cookie in firefox dat het 'onveilige' certificaat geaccepteerd mag worden.

 

Ik zou eerder verwachten dat als ik op foto klik ik meer info te zien krijg,kan wel door op productnaam eronder te klikken maar zou het beter vinden meer info te krijgen als ik op foto klik. Kans is groot dat bezoeker sowieso wat meer info wil voordat het meteen toegevoegd wordt aan winkelmandje.

 

Je kan wel op de foto klikken voor meer info, echter zit er midden op de foto een button om direct toe te voegen aan de winkelwagen. Dit is inderdaad niet erg handig maar het zal gedaan zijn om de conversie te verhogen. Ik heb al meerdere reacties hierop gehad en ik overweeg om die button te verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

Derek-Jan,

 

Niemand waagt zich nog 'echt' aan deze site zo lijkt het, laat ik dan maar eens aftrappen ;-)

 

Om te beginnen weet ik niet of ik dit WOO theme zou hebben gekozen voor dit type webshop. Het frivole karakter lijkt eerder tegen dan voor je winkel te werken. Op de homepage vind ik bijvoorbeeld het blokje met o.a. iDeal er in, de flow van de pagina op te houden. Je wilt vertrouwen wekken, maar de verschillende belangrijke items staan nu in een slider en zijn dus niet altijd zichtbaar. Misschien missen jouw bezoekers net de slide met iDeal er in en denken dat er op die manier niet kan worden betaald. Je wilt vertrouwen wekken, deze zaken zijn daarin essentieel. Ik zou ze in een vast blok op iedere productpagina willen zien.

 

Ik was van plan een vaste banner in de lege ruimte rechtsboven te plaatsen met daarin betaallogo's en eventueel een TNT logo. Echter moet die banner nog gemaakt worden en bij een test met een blanco banner kreeg ik het niet netjes uitgelijnd. Als alternatief dacht ik dit zo op te lossen. De plaatjes moeten zowieso nog wel aangepast worden.

 

De functie van het blok daar weer onder, met We-vibe, CinqCinq en Lelo, ontgaat me op dit moment volledig. Klik ergens op en er komt een mini-popup tevoorschijn die inhoudelijk niets toevoegt aan de beleving van jouw winkel. Misschien heb je hier nog mooie plannen mee...

 

Die popup wil ik uitschakelen en als er meer merken in staan (plaatjes aangepast aan formaat) dan zou dit mooi moeten lopen (denk ik)

 

 

Voor ik het vergeet, wat is in hemelsnaam een CinqCinq credit card houder? Plak je die op je lijf als je naar de rosse buurt gaat? Niet flauw bedoeld hoor, maar hier slaat mijn fantasie van op hol. Wat doet dit artikel in jouw winkel? Wat is het?

 

Geloof dat CinqCinq een sextoys merk is met een exclusieve uitstraling en die hebben blijkbaar ook een credit card houder in het assortiment.

 

De artikelen daar weer onder lijnen in Chrome op een Mac niet lekker uit. Detail. Voor de rest werkt de site naar behoren.

 

Ik vind het storend dat je ook voor je algemene pagina's het product template (+ posts?) gebruikt. Als ik iets over de Algemene Voorwaarden wil lezen, dan verwacht ik niet dat ik ook daar allemaal producten te zien krijg. Ook het slot van zo'n pagina 'Comments closed' geven niet echt een professionele indruk. Dit zou ik zeker veranderen.

 

Deze begrijp ik niet helemaal? Ik gebruik 'pages' voor de gehele bovenste menubalk. Je bedoelt waarschijnlijk de sidebar waar producten in staan? Bij de algemene voorwaarden heb ik een breed template gekozen anders word het zo'n lange pagina. De rest niet en daar zie je dus de sidebar. Storend blijkbaar?

 

comments close gaat er nog uit

 

De kleurstelling van de site is niet helemaal mijn smaak maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk. Wel vind ik dat je site op dit moment geen eigen smoel heeft. Je wilt je onderscheiden maar dat gaat niet lukken zonder echt logo, productfoto's die je overal tegenkomt en teksten ook die ook op talloze sites lijken te staan. Let op: dit heb ik even voor een paar producten gecontroleerd. Misschien steek je hier nu juist heel veel tijd en energie in en heb ik net de verkeerde items gecheckt. Wat ik wil zeggen is dat het lijkt te ontbreken aan unieke content, dat wordt denk ik ook een probleem bij de indexering door zoekmachines.

 

Het klopt dat de teksten van mijn leverancier komen, om 2000 producten toe te voegen is dit even de makkelijke weg. Ik heb bij de vorige shop hetzelfde gedaan en geen problemen gehad bij indexatie. Ik doe wel voor elk product de metatags zelf schrijven/aanpassen. Ook bij de foto's geef ik daar aandacht aan. Wordpress is wat seo betreft toch wel een sterk platform en voorzie hier geen problemen.

 

Wat de foto's betreft, het is voor mij niet mogelijk om eigen foto's te plaatsen aangezien ik voor deze shop niet met eigen voorraad werk. Het zou nogal kostelijk worden om eigen foto's en teksten te gaan gebruiken, ook in het achterhoofd houdend dat ik geen invloed heb op het assortiment. Het kan dus zomaar zijn dat een product niet meer geleverd word terwijl je net een aantal foto's en teksten heb laten maken.

 

 

Tot zover een eerste scan. Hopelijk heb je er wat aan, succes met je nieuwe webshop!

 

iOptimize

 

Waarvoor dank!

Link naar reactie
  • 0

Ik zal later vandaag of morgen even uitgebreider kijken, maar eerste wat me opvalt:

 

Layout: persoonlijk vind ik de layout niet erg mooi en wel erg simpel.

Maar dat ik het persoonlijk niet mooi vind zegt niks, zijn veel meer concurenten die naar mijn mening afzichtelijke shops hebben maar waarvan ik weet dat ze prima draaien.

Met een shop zoals deze trek je echter een heel ander koperspubliek als met een zeer gelikt uitziende shop.

Je moet je met zo een layout dus ook goed richten op de juiste plekken voor verkeer.

 

Ik zou de "header" echter wat smaller maken, een groot deel van het scherm gaat nu op aan een zeer eenvoudig logo en heel erg veel lege ruimte. en met lege ruimte verkoop je niks.

Hetzelfde voor stuk met aanbevolen producten en populaire producten.

 

Dan heb je het stuk meer producten.

Daar krijg ik 2 regels van 4 producten.

Dan een regel mat maar 1 product

dan een rij met 4 producten en dan weer 1 met 3 producten.

Gaat iets dus niet helemaal goed (Chrome)

 

Het blok met de merken is vervuiling van de homepage ind e huidige vorm. je kan er namelijk niks mee.

Het zijn geen links naar de producten van merk enz.

 

De pagina is wat onrustig doordat deze steeds heen en weer verspringt doordat banners in blok betalen met ideal steeds groter of kleiner wordt waardoor deel eronder "op en neer springt".

 

Prijzen van producten zijn wel erg klein en onzichtbaar.

 

Tot zover mijn eerste op/aanmerkingen.

Link naar reactie
  • 0

Paar punten die me opvallen / tegenvallen etc.:

 

- Ik vind twee sliders op de homepage een beetje overkill, en persoonlijk heb ik dan de neiging om snel weg te klikken. Het is erg druk zo.

 

- In de tweede slider staan op zich maar drie items (veilig betalen, discreet verpakt, ideal betaling). Ik zou hier drie leuke icons van maken, en ze duidelijk onder/naast elkaar op je homepage zetten. Een soort van 'voordelen van Eropaleis' iets.

 

- De knoppen in het winkelwagentje zijn Engelstalig (checkout / view cart).

 

- Ik zou het hele "Meer producten" gedeelte onderaan de homepage weghalen. Hierdoor heb je zoveel product images op je hompage staan dat alles een beetje langs me heen gaat. En het zijn nou niet bepaald saaie producten. ;)

 

- Als ik op een hoofdcategorie in je menu klik (Voor Hem / Voor Haar etc.) dan krijg ik geen producten te zien, terwijl de subcategorieen wel producten bevatten. Ik vind dat verwarrend en ging er in de eerste instantie van uit dat je dus geen producten voor mannen had.

 

Excuses als ik wat herhaald heb, ik heb niet alle reacties goed doorgelezen. Succes!

 

Link naar reactie
  • 0

Wat mij als eerste opvalt is dat het een echte WordPress website is, al is deze template nog niet eens zo slecht. Wat ik mis is een logo van jouw bedrijf, doordat dit mist heb ik het gevoel van een hobby site.

 

Wat ik daarnaast erg storend vind is dat ik op je homepage al word geconfronteerd met een She-Male opblaaspop, ik denk niet dat iedereen hier op zit te wachten en vraag mij af of het niet verstandig is mensen eerst te laten verifiëren dat men 18+ is?

 

Daarnaast een wat neutralere homepage maken waarop niet direct producten te zien zijn in volle glorie. Als ik op Voor haar of Voor hem klik staat er overigens dat er nog geen producten voor zijn?

 

Al met al is je webshop nog lang niet af, maar als je alle tips in de vorige posts meeneemt kom je vast een heel eind!

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik daarnaast erg storend vind is dat ik op je homepage al word geconfronteerd met een She-Male opblaaspop, ik denk niet dat iedereen hier op zit te wachten en vraag mij af of het niet verstandig is mensen eerst te laten verifiëren dat men 18+ is?

 

Daarnaast een wat neutralere homepage maken waarop niet direct producten te zien zijn in volle glorie.

 

 

De url geeft m.i. duidelijk aan om wat voor site het gaat. Waarom zou je dan moeilijk gaan lopen doen over het wel/niet tonen van bepaalde producten? Ik denk dat de meeste bezoekers goed weten welke site ze bezoeken, en dat niet doen als de kinderen meekijken.

Link naar reactie
  • 0

Wat mij als eerste opvalt is dat het een echte WordPress website is, al is deze template nog niet eens zo slecht. Wat ik mis is een logo van jouw bedrijf, doordat dit mist heb ik het gevoel van een hobby site.

 

Wat wordpress betreft, dat zie jij, dat zie ik, maar ik geloof niet dat de gemiddelde eroshopbezoeker ook maar enig idee heeft wat wordpress is. Ik kan me ook niet indenken wat een logo voor toegevoegde waarde kan hebben. Maar misschien heb ik het helemaal mis.

 

 

- Als ik op een hoofdcategorie in je menu klik (Voor Hem / Voor Haar etc.) dan krijg ik geen producten te zien, terwijl de subcategorieen wel producten bevatten. Ik vind dat verwarrend en ging er in de eerste instantie van uit dat je dus geen producten voor mannen had.

 

 

Dat ga ik aanpassen. Ik klik er zelf niet op en had ook niet gedacht dat de bezoekers er op zouden klikken.

 

De rest van je opmerkingen zijn denk ik meer een persoonlijke smaak maar ik neem ze wel mee in mijn overwegingen.

 

 

Ik zou de "header" echter wat smaller maken, een groot deel van het scherm gaat nu op aan een zeer eenvoudig logo en heel erg veel lege ruimte. en met lege ruimte verkoop je niks.

Hetzelfde voor stuk met aanbevolen producten en populaire producten.

 

In die lege ruimte wilde ik een banner met extra info over betalen/verzenden, zit dus nog in mijn planning.

 

Dan heb je het stuk meer producten.

Daar krijg ik 2 regels van 4 producten.

Dan een regel mat maar 1 product

dan een rij met 4 producten en dan weer 1 met 3 producten.

Gaat iets dus niet helemaal goed (Chrome)

Heb ik ook af en toe, maar kan de fout niet zo snel vinden. Denk iets met de lengte van de producttitel.

Het blok met de merken is vervuiling van de homepage ind e huidige vorm. je kan er namelijk niks mee.

Het zijn geen links naar de producten van merk enz.

Heb ik verwijderd tot ik betere foto's heb die linken naar een infopagina over het merk

De pagina is wat onrustig doordat deze steeds heen en weer verspringt doordat banners in blok betalen met ideal steeds groter of kleiner wordt waardoor deel eronder "op en neer springt".

 

Ik ga ook hier de plaatjes nog aanpassen + eventueel wat extra tekst om de blokken gelijk te krijgen. De timing van de slider heb ik wat rustiger ingesteld.

Link naar reactie
  • 0

Ik merk toch wel veel verschillen met betrekking op het aantal te tonen artikelen en de manier waarop. Heb al gehoord dat er juist meer artikelen onder moeten komen, maar ook veel minder.

 

Overigens weet ik van mijn statistieken dat het grootste gedeelte van de bezoekers rechtstreeks op een productpagina uitkomt. Er komt maar een heel beperkt gedeelte rechtstreeks naar de voorpagina. Een groot aantal genoemde bezwaren zal dus niet direct van toepassing zijn op mijn bezoekers.

 

Punten die dan wel belangrijk zijn en ik ook ga aanpassen is het menu en de plaatjes van betalen/verzenden beter zichtbaar maken.

 

Iedereen weer bedankt voor de moeite.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.