• 0

Mijn nieuwe webwinkel met wp e-commerce plugin

Omschrijving van je concept:

Beste forumlezers,

 

Ik heb sinds vorige week de wp e-commerce plugin geinstalleerd op mijn wordpress website. Deze wil ik graag met jullie finetunen.

 

groeten Jeroen

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik had voorheen een wordpress shop met de shopp plugin. Deze plugin gebruik ik niet meer, omdat deze beperkt was in de mogelijkheden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Eerst wil ik kijken naar vormgeving en efficiëncy, om vervolgens de SEO door te lichten. Dit moet leiden tot betere conversies en meer bezoekers. Ik hoor graag jullie tips!

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Door middel van een wordpress blog wil ik meer diepgang geven aan het product. Geen vlakke webshop maar een website (inclusief shop) met goede relevante inhoud/.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback waar ik wat mee kan. Ik heb beperkte kennis van php en css, maar kan aardig overweg met wordpress. Graag ontvang ik feedback over wat ik kan aanpassen om meer omzet te behalen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je je concept écht naar een hoger plan wil tillen zou je ook eens contact op kunnen nemen met Ruben van den Oord. Ik vind hem met name sterk in conceptueel denken en dat doet hij (tot jouw geluk) ook nog eens vaak vertaald in websites die gebouwd worden met Wordpress. Hij is ook een mede-HL-lid. En hier kun je hem vinden.

 

Volgens mij is jouw idee/concept het waard om er net wat meer moeite voor te doen, maar dat compliment had ik je al eerder gegeven. :)

Link naar reactie
  • 0

Allemaal details of technische vragen, maar wat is je strategie (en antwoord op reactie(s) in de draad van begin maart)?

 

De shop zit aardig verstopt. Hoeveel procent van de bezoekers van de website klikt door naar de webshop? En naar subpagina's daarvan?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Quote: Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Door middel van een wordpress blog wil ik meer diepgang geven aan het product. Geen vlakke webshop maar een website (inclusief shop) met goede relevante inhoud.

 

Het blog kan ik nergens vinden en in mij ogen is het nu een "vlakke" website met ergens een webwinkel.

 

Het is beter de webwinkel als startpagina te benoemen, de "home page" te schrappen en alle overige info betreffende de producten, nieuwtjes en wetenswaardigheen te verwerken in een blog.

Tevens mis ik het feit dat men met iDeal betalen kan en andere, voor de klant, belangrijke informatie op de frontpage.

 

Zoals Highio ook al aangaf moet de bezoeker een extra handeling doen wil men in het webwinkel gedeelte komen terwijl je het de bezoeker zo makkelijk mogelijk maken moet.

 

Ik lees overal dat IDeal moeilijk te implementeren is in WP, hoe is jouw ervaring daarmee?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook een webshop gemaakt met de WP Ecommerce plugin. Het is een zeer eenvoudige, one page, shop met een ultra korte bestelprocedure. Ben er zelf erg tevreden over. Al kan ik me voorstellen dat de gemiddelde prof er zijn neus voor ophaalt. Heb er voor gekozen om de bijbehorende blog extern te houden op wordpress zelf om SEO redenen.

 

Ideal is inderdaad niet eenvoudig omdat die bij elke update (bij mij althans) verdwijnt en soms moeilijk terug te krijgen is. Je kan ook vooruit betalen integreren met de wpsc-simple-shipping plugin. Zou ook zeker een goede SEO plugin en een Site Stat plugin installeren. Als dat nog niet gedaan is tenminste. En Ruben er eens naar laten kijken is ook een prime tip!

Link naar reactie
  • 0

Het hele blog geïntegreerd met webwinkel komt er niet z uit. Het komt mij nu wat meer rommelig over... stukje tekst blokje erbij met producten... Je moet het imho wat meer gescheiden houden. Je kan gerust een blog ernaast hebben maar verwijs dan in de productomschrijving naar het blog en andersom.

 

@Hans

Neus voor ophalen? Ik denk juist dat waar jij wp ecommerce voor gebruikt dat het daar voor bedoeld is. Beperkt assortiment netjes en overzichtelijk.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Is de mix van Engels en Nederlands een gevolg van de nieuwe keuze of was dat al zo? Ik vind het ook daardoor erg rommelig overkomen.

 

Onder de menukeuze "Shop" begin je nu met "Afrekenen", dat komt wat vreemd over. Het kan niet komen door de alfabetische volgorde, want dan had "accessoires" bovenaan moeten staan.

 

Sowieso vind ik je menu verwarrend, want onder "theebloemen" staan nu bijvoorbeeld 2 keuzes, terwijl "theebloemen" zelf ook een menukeuze is.

 

Je call-to-action ("bezoek direct onze online shop") komt te weinig prominent over.

 

Nog twee "kleinigheden": cadeaus schrijf je zonder apostrof en het afwijkende lettertype voor de hoofdletter-E-trema oogt behoorlijk lelijk.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie opbouwende kritiek, alle hulp is welkom en ik waardeer het zeer dat jullie reageren. Hieronder mijn reacties.

 

 

Allemaal details of technische vragen, maar wat is je strategie (en antwoord op reactie(s) in de draad van begin maart)?

 

Ik ben naar China geweest en er zijn wat nieuwe ontwikkelingen, hier kom ik in dit draadje op terug.

 

De shop heb ik inmiddels als startpagina ingesteld.

 

Tevens mis ik het feit dat men met iDeal betalen kan en andere, voor de klant, belangrijke informatie op de frontpage.

 

Ideal en paypal logo op de frontpage. Wat versta je verder onder belangrijke zaken? Verzendkosten, levering ?

 

Ik lees overal dat IDeal moeilijk te implementeren is in WP, hoe is jouw ervaring daarmee?

 

Ik had bij de wp e-commerce weinig moeite met installeren. Ik werk met mollie als payment provider, de documentatie was goed, het vergt alleen geduld. ideal-checkout.nl biedt eventueel een installatieservice (tegen betaling) voor ideal.

 

Ideal is inderdaad niet eenvoudig omdat die bij elke update (bij mij althans) verdwijnt en soms moeilijk terug te krijgen is. Je kan ook vooruit betalen integreren met de wpsc-simple-shipping plugin. Zou ook zeker een goede SEO plugin en een Site Stat plugin installeren.

 

Het is inderdaad oppassen met updates, goed back-uppen. De ervaring met ideal en updates heb ik nog niet. de simple shipping plugin zal ik eens opzoeken, vooruit betaling zou ideaal zijn. Wat betreft SEO maak ik gebruik van de YOAST plugin van Joost de Valk, aanrader!

 

Onder de menukeuze "Shop" begin je nu met "Afrekenen", dat komt wat vreemd over. Het kan niet komen door de alfabetische volgorde, want dan had "accessoires" bovenaan moeten staan.

 

Foutje, aangepast. Ik zal de bereidingswijze in het artikel over theebloemen verwerken. Het moederdag artikel eventueel als blog artikel.

 

Is de mix van Engels en Nederlands een gevolg van de nieuwe keuze of was dat al zo? Ik vind het ook daardoor erg rommelig overkomen.

 

De vertaling binnen de e-commerce plugin is blijkbaar niet helemaal doorgevoerd. Hier ga ik een oplossing voor zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Je moet het imho wat meer gescheiden houden. Je kan gerust een blog ernaast hebben maar verwijs dan in de productomschrijving naar het blog en andersom.

 

 

Zoals eentje al aangaf door te linken van een product in de webwinkel naar de betreffende category in je blog met alle informatie en wetenswaardigheden over het product en ook andersom krijg je interactie tussen de webwinkel en het blog.

 

Met "voor de klant belangrijke informatie" bedoel ik betaalwijze, verzendkosten en wijze van levering.

 

Zie nu op jouw site een menubalk bestaande uit: Home, Nieuws, Over Sensatea, Theebloemen, Shop en Contact. Beter zou zijn Home ( is shop), Blog ( nieuws en theebloemen samen), Over Sensatea en Contact.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ok, heb een categorie nieuws, horeca en theebloemen aangemaakt onder de blog. De vertaling wil nog niet helemaal lukken, omdat het vertaalbestaand niet helemaal compleet is. Dit moet ik even goed uitzoeken.

 

Ik was aan het denken om een mooie banner te plaatsen. Hebben jullie nog andere punten die mijn usability kunnen verbeteren?

Link naar reactie
  • 1

Hebben jullie nog andere punten die mijn usability kunnen verbeteren?

Hoeveel wil je er hebben ... ;)

 

- Het is niet handig dat twee keuzes in je menu gelijktijdig anders gekleurd zijn en naar dezelfde (home) pagina verwijzen

- De koptekst van je video valt gedeeltelijk buiten beeld

- Het contrast van de tekst rechtsboven is te klein

- De lettertjes van de waardering zijn wat mij betreft ook te klein

- Waarom verschijnt bij o.a. de "Theebloem Elegant" een "1" als ik op het 5e sterretje ga staan (een "5" zou logisch zijn)

- Net-alsof-links zijn niet handig, zoals die bewegende teksten onder "Veilig betalen en verzenden"; bovendien past "minimale verzendkosten" niet meer op één regel na het inspringen en dat oogt niet fraai

- Kijk nog eens naar de links en mouse-over teksten van je plaatjes; als ik "Ruby (6)", "Ruby (7)" en "Ruby (2)" zie vraag ik me af waar 1, 3, 4 en 5 gebleven zijn ...

- Waarom krijg ik onderaan je productoverzicht eerst nog een keer de tekst "All Products" te zien en dan nog een keer de "Theebloem Robijn"?

- Als ik onderaan op "Entries (RSS)" klik krijg ik een pagina waar een button niet laadt en verticale blauwe tekst dwars door de andere tekst loopt; klik ik op "Comments (RSS)" dan krijg ik een pagina-niet-gevonden scherm

- Je Google+ button, je Vimeo button en je "Account" menu-keuze resulteren allemaal in een page-not-found

- Als je een sitemap voor je gebruiker zinvol vindt, maak er dan een die voor een gemiddelde gebruiker leesbaar is

- De "subscribe" button voor het inschrijven voor je nieuwsbrief lijkt niets te doen

- Hier en daar nog wat taalprobleempjes: bijvoorbeeld "Theedrinken" schrijf je aan elkaar, net als "Klantwaardering" en bij de "5 Theebloemen Mix" loopt de eerste zin niet goed

Link naar reactie
  • 0

Hierbij de punten die ik heb aangepast:

 

[*] Shop als startpagina

[*] Kleine slideshow op startpagina

[*] Video in sidebar passend gemaakt

[*] Contrast winkelwagen vergroot

[*] Social buttons werken nu

[*] Sitemap aangemaakt

 

Helaas worstel ik nog steeds met de taalbestanden. Sommige vertalingen in de wp e-commerce plugin zitten diep in de PHP genesteld, hierdoor lijkt het erg rommelig.

 

De conversie ligt stukken lager dan met mijn vorige shop. Ik wil de komende week meer productfoto`s en -omschrijvingen toevoegen en aanscherpen. Graag zou ik nog enkele tips willen ontvangen die de usability verhogen.

 

Link naar reactie
  • 0

Jeroen, so we meet again ;-)

 

Eerst even een technisch puntje: op de homepage staat jouw logo linksboven, op de andere pagina's is die weggevallen. Ter info: ik gebruik een Mac met Chrome.

 

Het nut van het toekennen van sterren aan producten in deze vorm ontgaat me. Iedereen mag sterren toekennen, je concurrent kan zelfs alles op 1 zetten als hij maar vaak genoeg klikt. Dit kan niet de bedoeling zijn. De objectiviteit van de reviews is hierdoor twijfelachtig geworden, klanten hechten er geen waarde meer aan. Of je zorgt er voor dat alleen echte klanten een beoordeling achter laten of je haalt dit systeem offline lijkt mij.

 

Wat ik 'vroeger' al vond en eigenlijk nog steeds vind, is dat je rechter zijkant zo vol is. Waarom herhaal je er je navigatie bijvoorbeeld? En gebruikt iemand ooit de tag clouds. Misschien die kant toch wat simpeler inrichten en wat meer je acties onder de aandacht brengen.

 

Waarom noem je de pagina Contact opeens Klantenservice in je navigatie? Ik vind Klantenservice niet echt bij je bedrijf passen eerlijk gezegd, dan denk ik toch echt aan winkels als de V&D en de Hema. Maar al kies je wel voor Klantenservice, laat dat dan ook de titel van de pagina zijn. Eenduidigheid in navigatie en paginatitels!

Overigens valt de button onder het contactformulier bij mij helemaal weg, ik weet dat er een button zit, zien doe ik 'm niet.

 

Dan nog wat puntjes in het afrekenen:

- checkout hernoemen in 'afrekenen' - alles is verder Nederlandstalig als ik het zo snel heb gezien

- verzendkosten: als je toch geen verzendkosten berekent, laat die dan ook niet zien bij het afrekenen, dat schept alleen verwarring

- voor de btw geldt hetzelfde, je prijs is inclusief btw waarom staat dan opeens de btw extra vernoemd? Dat maakte me toch even onzeker, moet ik toch nog meer betalen dan gedacht?

 

Succes,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0
geplaatst door: Cabbzor    geplaatst op: 12 mei 2012, 04:09

 

Ik vroeg mij trouwens of het jou wel is gelukt om automatisch oplopende factuurnummers te genereren met WP commerce? Ik zag dat deze standaard er niet op zit.

 

Ja ik heb automatische volgnummers, naar mijn idee zat dit er standaard in. Het begint wel bij volgnummer 1.

 

Jeroen, so we meet again ;-)

 

Eerst even een technisch puntje: op de homepage staat jouw logo linksboven, op de andere pagina's is die weggevallen. Ter info: ik gebruik een Mac met Chrome.

 

Het nut van het toekennen van sterren aan producten in deze vorm ontgaat me. Iedereen mag sterren toekennen, je concurrent kan zelfs alles op 1 zetten als hij maar vaak genoeg klikt. Dit kan niet de bedoeling zijn. De objectiviteit van de reviews is hierdoor twijfelachtig geworden, klanten hechten er geen waarde meer aan. Of je zorgt er voor dat alleen echte klanten een beoordeling achter laten of je haalt dit systeem offline lijkt mij.

 

Wat ik 'vroeger' al vond en eigenlijk nog steeds vind, is dat je rechter zijkant zo vol is. Waarom herhaal je er je navigatie bijvoorbeeld? En gebruikt iemand ooit de tag clouds. Misschien die kant toch wat simpeler inrichten en wat meer je acties onder de aandacht brengen.

 

Waarom noem je de pagina Contact opeens Klantenservice in je navigatie? Ik vind Klantenservice niet echt bij je bedrijf passen eerlijk gezegd, dan denk ik toch echt aan winkels als de V&D en de Hema. Maar al kies je wel voor Klantenservice, laat dat dan ook de titel van de pagina zijn. Eenduidigheid in navigatie en paginatitels!

Overigens valt de button onder het contactformulier bij mij helemaal weg, ik weet dat er een button zit, zien doe ik 'm niet.

 

Dan nog wat puntjes in het afrekenen:

- checkout hernoemen in 'afrekenen' - alles is verder Nederlandstalig als ik het zo snel heb gezien

- verzendkosten: als je toch geen verzendkosten berekent, laat die dan ook niet zien bij het afrekenen, dat schept alleen verwarring

- voor de btw geldt hetzelfde, je prijs is inclusief btw waarom staat dan opeens de btw extra vernoemd? Dat maakte me toch even onzeker, moet ik toch nog meer betalen dan gedacht?

 

Succes,

iOptimize

 

Opnieuw bedankt voor je uitgebreide feedback, je hebt me vorige keer goed geholpen en nu weer, top!

 

Header is aangepast, beoordelingen verwijderd en eenduidige menu en pagina`s. Helaas krijg ik de button nog niet aangepast. Hier zal ik iemand voor in moeten schakelen met betere CSS kennis.

 

Ik heb geprobeerd de sidebar rustiger te maken. Ik had hier Tags in staan i.v.m. de SEO, ik had begrepen dat google elke tag als een nieuwe pagina ziet. Klopt dit?

 

Het checkout proces is aangepast. De landkeuze heb ik laten staan omdat ik wel naar meerdere landen wil kunnen verzenden. Dit zal ik in de backend nog even moeten doorvoeren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.