• 0

Knoeiwerk bij webdesigners

Veel knoeiwerk bij webdesigners

 

 

Ik ben een jong webdesignbedrijfje en derhalve nog vaak bezig met klantenwerving. Gisteren kreeg ik het plan om eens wat bestaande websites onder de loep te nemen. Dit met plan om de eigenaars ervan te benaderen voor een restyling. Ik hoefde niet lang te zoeken en ben er eerlijk gezegd nogal van geschrokken

.

Grafisch, dus voor het oog waren de meeste websites wel in orde maar......het was het niet zichtbare deel wat bij 8 van de 10 niet in orde was.

Een goede website hoort namelijk metatags te bevatten, stukjes html-code die het zoekmachines mogelijk maken om de website te vinden en te indexeren. Bevat een website geen metatags, is het volstrekt zinloos om deze aan te melden bij zoekmachines. Veel websites hadden ook alleen een titeltag, deze websites kunnen alleen gevonden worden met zoekwoorden die in de titel voorkomen en scoren niet hoog in de zoekresultaten. Bij het gros van de websites ontbrak de zogenaamde keywordtag; in deze tag moeten de woorden staan die mensen mogelijk gebruiken in zoekmachines als ze op zoek zijn naar bepaalde producten en/of diensten.

 

TIP: Bezoek alvorens een beslissing te nemen voor een webdesigner, eerst eens een aantal websites van deze designer. Kijk onder beeld/broncode en controleer zo of er goede metatatags in staan. (op mijn website kunt u voorbeelden van goede en slechte metatags zien op http://www.webmiep-design.nl/algemeen/zoekmachines.htm

Daarnaast kunt u eens proberen zo'n website te vinden met relevante zoekwoorden met een zoekmachine.

 

Veel websites waren grafisch zeer fraai om te zien en hebben de eigenaars beslist veel geld gekost. Maar wat heb je aan een fraaie website als niemand hem kan vinden? De meeste bedrijven willen een website met het idee erachter dat deze hun klantenkring en/of inkomsten kan vergroten. Veel mensen leven dus in de veronderstelling dat ze een fraaie website hebben die een aanwinst is voor hun bedrijf om nieuwe klanten/opdrachten te verwerven, terwijl dit niet zo is.

Het probleem is dat veel mensen van mijn generatie (ik ben 47) niet met computers en internet zijn opgegroeid en er zelf de ballen verstand van hebben. Ze hebben dus geen mogelijkheid om de kwaliteit van een webdesigner te testen. Velen zijn ook de dupe geworden van aanbieders van zeer goedkope aanbieders van websites op sites zoals marktplaats.nl. Begrijpelijk want als je geen kennis hebt om de kwaliteit te testen neem je, als je kunt kiezen tussen grafisch even mooie, toch zeker de goedkoopste?

 

Neem de proef eens op de som en test of uw eigen website "zoekmachinevriendelijk" is. Is dit niet het geval is er nog geen man overboord, meestal kunnen de ontbrekende metatags alsnog aan een bestaande website worden toegevoegd en dit kost ook niet zo veel. Hoeveel het kost is afhankelijk van het aantal pagina's.

 

Groetjes,

Paula van Dun

Webmiep Design : http://www.webmiep-design.nl

 

 

 

Webmiep

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel knoeiwerk bij webdesigners

 

Het knoeien begint als techneuten denken dat ze designers zijn, en andersom. En in het ergste geval is een webdesigner geen van beiden, slechst een enthousiaste knutselaar. Mag best hoor, en als je zo je brood kan verdienen: compliment! Maar de markt mag wel eens een beetje opgevoed worden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Klinkt me een beetje als spam dit bericht.

 

En ik ben het ook niet eens met je mening over meta-tags. Ik gebruik het zelf ook nog wel maar Google bijvoorbeeld doet er niks meer mee. En stukjes code voor zoekmachines? Je bedoeld vast tekst tussen


dit werkt absoluut niet en wordt door zoekmachines gestraft met een lage ranking.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Leuk verhaal maar is een beetje achterhaalt. Mijn eigen site zonder metatags (beter gezegd placeholder voor) is ineens 3 pagina's gestegen binnen Google doordat er heen gelinkt wordt van andere druk bezochte sites en een site van m'n klant staat op 1 bij Google op het trefwoord woonbegeleiding zonder 1 enkele metatag. (woon + begeleiding weer niet maar daar wordt de term woonbegeleiding alsnog als hint gegeven) Hier hadden natuurlijk voor de netheid metatags in moeten staan maar om die site nuo prutswerk te noemen op basis van het ontbreken van metatags.... FUD.

 

Search engine optimalisatie is een kunst inmiddels en er zijn vele bedrijven die (claimen) dat voor je (te) doen. Er heeft hier een tijdje terug een post gestaan met wat heel interessante linkjes. Naam van de poster weet ik niet meer dus bij deze anonieme credits :)

 

Aangezien ik dit toch een leuk en nuttig onderwerp vind, nog wat extra toevoegingen. Het blijft een feit dat google je business kan bepalen (eigenlijk een slechte zaak, maar goed.)

 

Goede site voor basis SEO:

http://spider-food.net/concepts.html

 

Voor het selecteren voor je keywords:

https://adwords.google.com/select/main?cmd=KeywordSandbox

 

Om te kijken hoe vaak er op een woord wordt gezocht:

http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/

 

1 Van de betere SEO's in Duitsland: Bekijk vooral de online tools. Een tool kan je site analyseren en telt je aantal keywords en je ziet zonodig waar je je titel of META tags kan aanpassen.

http://www.abakus-internet-marketing.de/en/

 

Veel leesplezier voor de geïnteresseerden.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt me een beetje als spam dit bericht.

 

En ik ben het ook niet eens met je mening over meta-tags. Ik gebruik het zelf ook nog wel maar Google bijvoorbeeld doet er niks meer mee. En stukjes code voor zoekmachines? Je bedoeld vast tekst tussen


dit werkt absoluut niet en wordt door zoekmachines gestraft met een lage ranking.

 

ik bedoel doodnormale html.

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Maar nog steeds snap ik je bedoeling met meta tags niet. Als ik nogmaals Google als voorbeeld neem kijkt die naar hoe populair een pagina is. Die kijkt (bijna) niet meer naar de meta-tags.

 

Dat betwijfel, een klant met een nieuwe site stond bij google binnen 2 weken op pagina 1 van de zoekresultaten. Zo populiar kan een site binnen 2 weken niet zijn.

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Als je makkelijke zoekwoorden neemt is het inderdaad niet zo moeilijk om ergens bovenaan in een zoek engine uit te komen. Ik heb van je portfolio de site van 'Heftruck service Gemert' genomen. Als ik zoek op 'heftruck gemert' staat deze bij Google op nummer 6. Woon ik echter in Beek en Donk (paar kilometer verder op) en ik zoek op 'heftruck service beek en donk' dan vind ik niets. Probeer ik 'heftruck service' dan staat dit bedrijf in ieder geval niet op de eerste 6 paginas. Wil je dus gevonden willen worden door mensen in Beek en Donk dan verwacht je dat die mensen zo slim zijn om op omliggende plaatsnamen te zoeken.

 

Daarnaast kun je op veel meer manieren gevonden worden. Ik heb voor mijn site meer een soort brochure in gedachten waar mensen terecht kunnen naar aanleiding van de url op mijn visitekaartje. Verwacht toch niet dat iemand lukraak op Internet gaat zoeken naar een programmeur. Mijn Italiaanse specialiteiten winkel heeft een site voor klanten die je dus echt nooit vindt via zoek engines en waarschijnlijk ook niet leidt tot nieuwe klanten als dat wel het geval zou zijn. Voor vaste klanten is het een erg leuke site en door het lezen van de recepten me inspireert om vaker langs te komen.

 

Je kunt dus goed naar voren komen in een zoek engine zonder metatags. Het reclame argument dat je metatags toevoegt heeft weinig waarde als het specieke woorden zijn. Lang niet iedere site hoeft gevonden te worden via zoek engines om z'n doel te dienen. Je moet dus echt met meer komen om op basis van dit argument site bouwers als prutsers te bestempelen.

 

Er is zonder meer veel prutswerk beschikbaar op het Internet varierend van slecht design, slechte user interface en technisch slechte HTML. Niet persoonlijk bedoelt maar ter lering: gooi je eigen site eens door de W3C valitor (http://validator.w3.org/). Deze is erg strikt en de meeste fouten kun je door de vingers zien. Maar niet gesloten tags en sluit tags terwijl deze niet open zijn zijn in mijn ogen ..........

 

Weer terug naar het kritisch kijken naar m'n eigen werk en wat centjes verdienen :D

Link naar reactie
  • 0

Het bericht van Paula volg ik wel deels: de gebruikte HTML is echt een puinhoop her en der. Echter, de opwinding over META Tags vind ik lachwekkend: ze worden sóms alleen nog gebruikt om omschrijvingen weer te geven in zoekresultaten. Het effect van het "niet-hebben" is niet verwaarloosbaar, maar om nu te stellen dat het knoeiwerk is???

 

Tevens is het gebruik van de "REVISIT" tag nog nooit aantoonbaar effectief geweest. Ik schrijf dit omdat Paula, kenner op het gebied van META Tags, deze tag heeft opgenomen op haar website.

 

Om de "kennis" op het gebied van SEO van Paula nog duidelijker aan te tonen: de site van webmiep-design.nl heeft een Pagerank van "0". En zoals professionals inmiddels wel weten bepaald de Pagerank van Google grotendeels hoe hoog je in zoekresultaten komt.

 

Prettig weekeinde!

 

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Maar nog steeds snap ik je bedoeling met meta tags niet. Als ik nogmaals Google als voorbeeld neem kijkt die naar hoe populair een pagina is. Die kijkt (bijna) niet meer naar de meta-tags.

 

Dat betwijfel, een klant met een nieuwe site stond bij google binnen 2 weken op pagina 1 van de zoekresultaten. Zo populiar kan een site binnen 2 weken niet zijn.

 

Nieuwe websites komen bij google altijd in het begin hoog te staan, zoek over een paar weken nog maar eens een keertje. Zo stond ik in het begin met de zoekwoorden "Design Bureau" op nummer 2, maar als je nu zoekt sta ik 15e (google.nl -> zoeken op nederlandse sites).

 

Meta tags worden over het algemeen niet meer gebruikt door zoekmachines maar voornamelijk de titel, html/tekst balans en in/out links.

Link naar reactie
  • 0

metatags zijn ook niet alleen zaligmakend. de inhoud, relevantie en aantal sleutelwoorden zijn ook zeer belangrijk en ook het aantal links die naar de website verwijzen. wanneer deze in orde zijn kan dat zeker bijdragen aan de ranking van een site.

ik kom echter zeer veel websites tegen waar zelfs een titletag ontbreekt, in zoekresultaten komen die dan als "untitled document"

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

TIP: Bezoek alvorens een beslissing te nemen voor een webdesigner, eerst eens een aantal websites van deze designer. Kijk onder beeld/broncode en controleer zo of er goede metatatags in staan. (op mijn website kunt u voorbeelden van goede en slechte metatags zien op http://www.webmiep-design.nl/algemeen/zoekmachines.htm

Daarnaast kunt u eens proberen zo'n website te vinden met relevante zoekwoorden met een zoekmachine.

 

Twee woorden uit de metatags van je eigen site zijn "voorbeeldwebsite" en "brabant". Als ik op beide woorden zoek in Google, staat je site niet tussen de 6 zoekresultaten, terwijl je site wel degelijk geïndexeerd is.

 

Zou je dit kunnen verklaren?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Het bericht van Paula volg ik wel deels: de gebruikte HTML is echt een puinhoop her en der. Echter, de opwinding over META Tags vind ik lachwekkend: ze worden sóms alleen nog gebruikt om omschrijvingen weer te geven in zoekresultaten. Het effect van het "niet-hebben" is niet verwaarloosbaar, maar om nu te stellen dat het knoeiwerk is???

 

Tevens is het gebruik van de "REVISIT" tag nog nooit aantoonbaar effectief geweest. Ik schrijf dit omdat Paula, kenner op het gebied van META Tags, deze tag heeft opgenomen op haar website.

 

Ik beweer geen expert te zijn en er is zeker veel dat ik zelf nog moet leren maar er zijn veel "webdesigners" die helemaal niks weten. Veel mensen worden daar de dupe van.

 

Ik beweer ook niet dat metatags alleen zaligmakend zijn maar ze kunnen naar mijn mening wel degelijk bijdragen aan een betere vindbaarheid via zoekmachines.

Mijn eigen site heeft sinds kort een nieuwe domeinnaam en pas kort onder deze naam on-line en heeft daarom een lage ranking, ik verwcht dat deze binnen enkele weken weer beter is.

 

Om de "kennis" op het gebied van SEO van Paula nog duidelijker aan te tonen: de site van webmiep-design.nl heeft een Pagerank van "0". En zoals professionals inmiddels wel weten bepaald de Pagerank van Google grotendeels hoe hoog je in zoekresultaten komt.

 

Prettig weekeinde!

 

 

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Als je in het vervolg niet van die onzinnig scherpe kritiek levert, zal je volgens mij ook meer medestanders vinden. Je eerste bericht doet denken dat het een ramp is als je geen META Tags hebt, en dat je er écht verstand van hebt.

 

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je in het vervolg niet van die onzinnig scherpe kritiek levert, zal je volgens mij ook meer medestanders vinden. Je eerste bericht doet denken dat het een ramp is als je geen META Tags hebt, en dat je er écht verstand van hebt.

 

Ik heb even op de site van Webmiep gekeken en vond een artikel wat ze hier als openingspost heeft geplaatst. Wellicht dat dit een DM mailing van haar is geweest richting haar prospects. Voor een leek (en dat ben ik nu eenmaal) lijkt het verhaal best aannemelijk, echter hier op HL krioelt het van de techno's. Ik denk dat ze dat een beetje heeft onderschat. Wellicht dat ze nog veel kan leren van jullie. :D

 

De traffic richting haar site heeft vandaag in ieder geval een impuls gehad. ;D

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Camelot, eigenlijk stem je met mij in door te zeggen dat het voor een leek aannemelijk is, terwijl het feitelijk niet helemaal juist is. Leuk detail: Webmiep heeft dit bericht geplaatst om leken ervoor te behoeden dergelijke foute te maken.

 

;)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Het artikel is ook niet bedoeld voor techno's maar voor mensen die echt helemaal niets weten en hooguit af en toe een email verzenden. Dit soort mensen zijn "vogelvrij" die men alles wijs kan maken.

 

Het onderwerp ranking en zoekmachines zal altijd wel een hot item blijven. Ik lees er zelf ook veel over en veel deskundigen spreken elkaar tegen.

 

En ja, de bezoekersaantallen stijgen wat ook een bijbedoeling was van het artikel. Als de zaken scherp stelt kun je veel reacties en nieuwsgierigen verwachten.

 

In ieder geval heb ik nu dank zij de reacties weer enkele nuttige links erbij waar ik ietskan leren en mijn voordeel mee kan doen.

Webmiep

Link naar reactie
  • 0

Het artikel is ook niet bedoeld voor techno's maar voor mensen die echt helemaal niets weten en hooguit af en toe een email verzenden. Dit soort mensen zijn "vogelvrij" die men alles wijs kan maken.

 

Ik schaar mij onder de categorie vogelvrij. Ik ben daarom ook bijzonder blij met het bestaan van HL en de aanweigheid/bijdragen van de techno's.

 

En ja, de bezoekersaantallen stijgen wat ook een bijbedoeling was van het artikel. Als de zaken scherp stelt kun je veel reacties en nieuwsgierigen verwachten.

 

Helemaal mee eens. Je vergroot hiermee in ieder geval je naamsbekendheid. Of het daadwerkelijk zal leiden naar nieuwe leads, is verhaal twee....

 

In ieder geval heb ik nu dank zij de reacties weer enkele nuttige links erbij waar ik ietskan leren en mijn voordeel mee kan doen.

 

Blijkt wederom dat dit een bijzonder nuttig forum is. :D

 

En ja Edwinmeijer83, door alle reacties weet ik de openingspost beter naar waarde in te schatten.

(reusje voor de techno's)

 

Groet

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Het artikel is ook niet bedoeld voor techno's maar voor mensen die echt helemaal niets weten en hooguit af en toe een email verzenden. Dit soort mensen zijn "vogelvrij" die men alles wijs kan maken.

 

Het onderwerp ranking en zoekmachines zal altijd wel een hot item blijven. Ik lees er zelf ook veel over en veel deskundigen spreken elkaar tegen.

 

En ja, de bezoekersaantallen stijgen wat ook een bijbedoeling was van het artikel. Als de zaken scherp stelt kun je veel reacties en nieuwsgierigen verwachten.

 

In ieder geval heb ik nu dank zij de reacties weer enkele nuttige links erbij waar ik ietskan leren en mijn voordeel mee kan doen.

 

Kortom je wilt de leek verkeerd informeren om te profiteren?

 

Je bedoeling was ook het trekken van meer bezoekers, dus spam!

 

Bezemploeg?

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Je bedoeling was ook het trekken van meer bezoekers, dus spam!

Bezemploeg?

 

Paula stelt iets aan de orde, dus dat is op zich geen spam. Dat ze zich zo als tevens 'deskundig' profileert, mag best. Of ze ook echt deskundig is, zie je snel aan de reacties. Dat is nou net het leuke van zo'n forum. Er zit altijd wel een andere deskundige! Bovendien kan iedereen voor zichzelf bepalen in hoeverre hier nou sprake is van een 'web-designer'. Maar dat is al een andere discussie. Niet te snel bezemen in ieder geval...

 

;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Het artikel is ook niet bedoeld voor techno's maar voor mensen die echt helemaal niets weten en hooguit af en toe een email verzenden. Dit soort mensen zijn "vogelvrij" die men alles wijs kan maken.

 

Andere sitebouwers afkraken op een niet echt relevant argument (neem aan dat je daar nu enigszins van overtuigd bent) lijkt me niet echt handig. Ga je met je nieuwe kennis nu ook je verhaal op je site en je prospects aanpassen?

 

(Camelot tnx voor het reusje!)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Camelot, mijn weekend is weer goed ;D

 

Nog een paar mededelingen voor Webmiep Paula. Ik heb even je META Tags geanalyseerd met onze eigen tools:

 

 

CONTENT-LANGUAGE: Netherlands

 

--------------------------------------------------------------------------------

Warning: The 2-letter language code (such as EN) should be used! The CONTENT-LANGUAGE tag declares the primary natural language of the document and may be used by search engines to categorize by language.

 

REVISIT-AFTER: 4 weeks (hoewel het nut hiervan dus nog nooit bewezen is. Zét je hem erin, doe het dan wél goed!

 

--------------------------------------------------------------------------------

(Optional) The REVISIT-AFTER meta tag is useful for sites where the content changes often and tells the search engine how often to revisit your site. Format: "xx days"

 

Wat mij betreft kan deze thread dicht. :-\

 

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft kan deze thread dicht. :-\

Wat mij betreft ook. :-\

 

Als er niemand meer reageert, zakt-ie vanzelf naar een onbeduidend plekje. Maar om 'm meteen maar dicht te gooien als jullie je zegje gedaan hebben, is tamelijk cru. Er zijn meer mensen op dit forum!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.