Vorig jaar heb ik een nieuwe klant binnen gehaald om voor hun een website te bouwen. Wat begon als een leuk project, waarvan ik hoopte dat deze snel kon worden opgeleverd, liep het uit op een traject met veel frustraties en gezeur. Wat mij voornamelijk dwars zat was dat de klant zo besluiteloos was en constant weer zijn mening veranderde over hoe hij dingen wilde. Ik heb zelfs tot 2 keer aan toe een compleet ander design gemaakt, terwijl een op het eerdere design al akkoord was gegeven. Maar eenmaal gebouwd wilde de klant het toch weer anders. En zo bleef ik bezig en ben ik en onderhand een collega van mij vele afspraken en gesprekken verder met de klant en is er nog steeds geen website opgeleverd. Vandaag liet de klant ons weten dat ze niet met ons verder wilden, omdat ze het vertrouwen zijn kwijt geraakt dat wij nog tot een goed eindresultaat konden komen. En het ergste is dat ze ook niet bereid zijn iets te betalen, omdat ze vinden dat er niets is opgeleverd. Het verbaast mij enorm, omdat het vooral van hun kant komt dat dingen steeds weer anders moeten, waar eerder al akkoord op gegeven was. En ik vind het helemaal zuur dat ik er enorm veel tijd en energie in heb gestopt (meer dan was begroot) en dat ik er nu niets voor betaald krijg.
Heeft iemand nog tips om dit toch nog een goed einde te brengen of moet ik nu even door de zure appel heen bijten, mijn verlies nemen en verder gaan met de andere projecten, die wel allemaal succesvol worden afgerond?
In al die jaren dat ik dit werk doe is dit voor het eerst dat ik dit mee maak. Ik ben er ook best wel ziek van.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fvddungen
fvddungen
Hallo allen,
Vorig jaar heb ik een nieuwe klant binnen gehaald om voor hun een website te bouwen. Wat begon als een leuk project, waarvan ik hoopte dat deze snel kon worden opgeleverd, liep het uit op een traject met veel frustraties en gezeur. Wat mij voornamelijk dwars zat was dat de klant zo besluiteloos was en constant weer zijn mening veranderde over hoe hij dingen wilde. Ik heb zelfs tot 2 keer aan toe een compleet ander design gemaakt, terwijl een op het eerdere design al akkoord was gegeven. Maar eenmaal gebouwd wilde de klant het toch weer anders. En zo bleef ik bezig en ben ik en onderhand een collega van mij vele afspraken en gesprekken verder met de klant en is er nog steeds geen website opgeleverd. Vandaag liet de klant ons weten dat ze niet met ons verder wilden, omdat ze het vertrouwen zijn kwijt geraakt dat wij nog tot een goed eindresultaat konden komen. En het ergste is dat ze ook niet bereid zijn iets te betalen, omdat ze vinden dat er niets is opgeleverd. Het verbaast mij enorm, omdat het vooral van hun kant komt dat dingen steeds weer anders moeten, waar eerder al akkoord op gegeven was. En ik vind het helemaal zuur dat ik er enorm veel tijd en energie in heb gestopt (meer dan was begroot) en dat ik er nu niets voor betaald krijg.
Heeft iemand nog tips om dit toch nog een goed einde te brengen of moet ik nu even door de zure appel heen bijten, mijn verlies nemen en verder gaan met de andere projecten, die wel allemaal succesvol worden afgerond?
In al die jaren dat ik dit werk doe is dit voor het eerst dat ik dit mee maak. Ik ben er ook best wel ziek van.
Zelfstandige loonslaaf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36686-klant-wil-ineens-niet-meer-verder-met-mij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag