• 0

Parkeerplaats acties

Hi!

 

Sinds deze week zit ik met een probleem waardoor mijn omzet direct hard aan het dalen is. Zal de situatie uitleggen. In Apeldoorn exploiteer ik een mooi groot parkeerterrein van 200 plaatsen op donderdagavond en zaterdag. Op beide dagen mocht ik via een tijdelijke vergunning twee verwijsborden plaatsen op het kruispunt naast mijn parkeerplaats. De parkeerplaats bevindt zich namelijk in een dood lopende straat hierdoor is het niet waarschijnlijk dat auto's hier in rijden. Nu heeft een ondernemer geklaagd waar ik wel borden mag plaatsen en hij niet. De gemeente is direct gaan handhaven en nu zijn mijn verwijsborden direct weg. Wel heeft de gemeente een klein bordje met een P naar links geplaatst echter ziet niemand dit. Mijn verwijsborden waren 120cm bij 80cm en waren gedrukt op trespa oftewel heel duidelijk.

 

Twee jaar geleden is deze situatie ook al eens gebeurd. Toen is de omzet met 70% gedaald voor een periode van drie maanden. Hierna had ik een tijdelijke vergunning gekregen. Nu zal de omzet niet met 70% dalen want ik ben nu twee jaar langer open dus de vaste klanten zullen mij wel vinden. Echter nu ben ik opzoek naar een manier hoe ik toch de dagjes/toeristen naar mijn parkeerplaats kan krijgen.

 

Qua marketing heb ik 1 medewerker in dienst die wekelijks van 10-15 uur flyert in de stad. Met de flyer kunnen ze voor 5 euro zo lang parkeren als ze willen. Dit heeft een redelijk resultaat. Wekelijk komen er 5-10 direct met een flyer waarvoor ze met een gereduceerd bedrag kunnen parkeren. De medewerker staat voor de uitgang van parkeergarage zodat ze goed kunnen vergelijken qua tarief en zij staan op de openbare parkeerplaats. De meeste klanten die bij mij voor het eerst komen blijven terug komen. Dit komt door mijn prijs, ze kunnen nog contant betalen en mensen vinden het leuker dat er een persoon staat bij de ingang van een automaat.

 

In het verleden heb ik een paar keer geadverteerd maar dit leverde niks op. Ook heb ik wat gedaan via social media maar ik pak niet de juiste doelgroep, tenminste dat is mijn gevoel.

 

Nu wat cijfers. Het parkeren in Apeldoorn wordt uitgevoerd door Q-Park en de gemeente Apeldoorn.

Zij hanteren de volgende tarieven

 

Openbare parkeerplaats (250 plekken)- 2.80 euro per uur

Gemeente parkeergarage (600 plekken)- 2.97 euro per uur

Q-Park parkeergarage (600) - 2 euro per 48min, na 49min betaal je direct 4 euro

De garage hebben een goede ligging en zij werken met verschillende matrixborden waardoor zij wekelijks tot de nok vol zijn.

 

Mijn tarief

 

6.5 euro per dag

Vanaf 14 uur - 4.5 euro per dag

 

Hebben jullie nog ideeën voor ludieke acties? Heb gelukkig 1 verwijsbord op het kruispunt mogen plaatsen. Echter staat het verwijsbord nu bij een winkelier voor het raam aan de linkerkant. Veel minder zichtbaar maar ik heb vrij weinig keus. Zou een flyer van 3 euro veel meer resultaat hebben dan de huidige flyer van 5 euro?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De flyer met een 3 euro actie ipv 5 euro moet je gewoon een keer proberen denk ik, als jij de ervaring hebt dat mensen die met een flyer voor het eerst komen daarna terugkomen, dan is dat snel de moeite waard en zolang je terrein nog relatief leeg is, is ook 3 euro beter als een lege plek

 

Paar ideeën

 

- Zorg dat je goed op google maps komt, ik zoek daar als ik naar een voor mij onbekende stad ga altijd graag naar waar ik moet zijn en parkeerplaatsen in de buurt.

 

- heb je je al aangemeld bij parkeer websites, als ik op parkeren apeldoorn zoek, kom ik diverse info sites tegen die de parkeer locaties in apeldoorn aangeven, geen idee of je daar voor moet betalen of gewoon kunt aanmelden, maar lijkt me dat sommige sites ook wel intressant zijn

 

- Praat met organisatoren van lokale evenementen markten, braderieën, winkeliersvereniging, musea in de buurt die hebben vaak ook verwijzingen naar parkeergelegenheden om te laten zien hoe makkelijk ze bereikbaar zijn en je kan natuurlijk ook combinatie acties opzetten. Misschien kun jij als tegenprestatie ook wat foldermateriaal van hun bij je kantoor zetten of voor bepaalde evenementen zelfs flyers geven als mensen aankomen om een bepaald evenement onder de aandacht te brengen.

 

- misschien meer richten op de Apeldoorners als de dagjes mensen en toeristen van buiten Apeldoorn, Apeldoorners zijn makkelijker te bereiken voor jou en die zullen sneller zoeken naar goedkoop parkeren omdat ze het een paar keer per maand in de stad komen. Dagjes mensen zijn vaak minder kritisch op de kosten van parkeren, die vinden het veel belangrijker dat ze de auto makkelijk terug kunnen vinden in een onbekende stad

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom mag die andere ondernemer geen borden plaatsen en wat voor borden wil hij plaatsen dan? De gemeente heeft je toch eerst toestemming gegeven om die borden te plaatsen? Is het geen oplossing om samen een bord te plaatsen?

 

De gemeente Apeldoorn wil geen reclame/verwijsborden buiten je eigen terrein. De vergunning heeft zo lang geduurd tot dat er iemand ging klagen. Dat was de insteek. Verder is deze parkeerplaats te klein voor matrixborden.

 

Net wel een goede actie gedaan. Er is hier een grote fotovakschool met wekelijks veel bezoekers. Zij sturen de klanten een mailing met een parkeerplaats, daar kunnen ze voor 9.5 euro per dag parkeren. Nu kom ik waarschijnlijk op de mailing voor 6.5 euro per dag. Dat gaat zeker veel geld opleveren. Maandag heb ik hierover een gesprek.

 

Verder heeft de actie ook weer een voordeel. Ben weer veel bezig met mijn bedrijf hoe ik het wekelijks vol kan krijgen. Nu was de verhouding vaste klanten / dagjes mensen 60-65 / 40-35 en het liefste heb ik natuurlijk wekelijks 100% vaste klanten.

Link naar reactie
  • 0

 

De flyer met een 3 euro actie ipv 5 euro moet je gewoon een keer proberen denk ik, als jij de ervaring hebt dat mensen die met een flyer voor het eerst komen daarna terugkomen, dan is dat snel de moeite waard en zolang je terrein nog relatief leeg is, is ook 3 euro beter als een lege plek

 

Paar ideeën

 

- Zorg dat je goed op google maps komt, ik zoek daar als ik naar een voor mij onbekende stad ga altijd graag naar waar ik moet zijn en parkeerplaatsen in de buurt.

 

- heb je je al aangemeld bij parkeer websites, als ik op parkeren apeldoorn zoek, kom ik diverse info sites tegen die de parkeer locaties in apeldoorn aangeven, geen idee of je daar voor moet betalen of gewoon kunt aanmelden, maar lijkt me dat sommige sites ook wel intressant zijn

 

- Praat met organisatoren van lokale evenementen markten, braderieën, winkeliersvereniging, musea in de buurt die hebben vaak ook verwijzingen naar parkeergelegenheden om te laten zien hoe makkelijk ze bereikbaar zijn en je kan natuurlijk ook combinatie acties opzetten. Misschien kun jij als tegenprestatie ook wat foldermateriaal van hun bij je kantoor zetten of voor bepaalde evenementen zelfs flyers geven als mensen aankomen om een bepaald evenement onder de aandacht te brengen.

 

- misschien meer richten op de Apeldoorners als de dagjes mensen en toeristen van buiten Apeldoorn, Apeldoorners zijn makkelijker te bereiken voor jou en die zullen sneller zoeken naar goedkoop parkeren omdat ze het een paar keer per maand in de stad komen. Dagjes mensen zijn vaak minder kritisch op de kosten van parkeren, die vinden het veel belangrijker dat ze de auto makkelijk terug kunnen vinden in een onbekende stad

 

 

 

Allemaal goede tips! Wat een nadeel is dat ik officieel geen adres heb waar ik zit. Het pand is namelijk gesloogd en er is geen brievenbus adres. Hierdoor is het lastig aangeven op website waar de parkeerplaats is. Wel heb ik mijn parkeerplaats toegevoegd op tomtom.nl en hierdoor heb ik aardig wat klanten kunnen krijgen.

 

Goed punt van de evenementen.

Link naar reactie
  • 0

 

Allemaal goede tips! Wat een nadeel is dat ik officieel geen adres heb waar ik zit. Het pand is namelijk gesloogd en er is geen brievenbus adres. Hierdoor is het lastig aangeven op website waar de parkeerplaats is. Wel heb ik mijn parkeerplaats toegevoegd op tomtom.nl en hierdoor heb ik aardig wat klanten kunnen krijgen.

 

Goed punt van de evenementen.

 

Hallo Rob,

 

Ik ben wel heel benieuwd hoe het ondertussen gaat, na de actie's die je gedaan hebt?

Heb je nog geflyerd met een 3 euro actie?

Buten Art Gallery

http://www.buten.org

Link naar reactie
  • 0

Het is een beetje een oud topic, maar toch: is het een optie om je parkeerterrein zichtbaar te krijgen op zaken als google maps en tomtom navigatie?

 

Verder zijn er natuurlijk genoeg mogelijkheden, inclusief deals sluiten met retailers en restaurateurs in de buurt. Bijvoorbeeld bij aankoop/besteding vanaf een zeker bedrag een gratis uitrijdbewijs verstrekken. Er zijn meedere voorbeelden van situaties waarbij men zoiets doet - bijvoorbeeld gratis parkeren als iemand een diner gebruikt in een restaurant.

 

Uiteraard kun je vaak niet verlangen dat de restaurateur het volle pond gaat betalen voor de parkeerplaats, maar in de avonduren is iedere omzet meegenomen liljkt me, en het is prima marketing gezien mensen er wellicht vaker willen parkeren ook als ze niet uit eten gaan maar simpelweg bekend zijn geraakt met een optie die goedkoper is dan de gebruikelijke parkeergarage of - meter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.