Ik heb een voertuig verhuurt aan bedrijf A en deze heeft het voertuig met mijn toestemming doorverhuurd aan transportbedrijf B.
B heeft waarschijnlijk met dit voertuig schade veroorzaakt in de UK en dit niet gemeld.
Mijn verzekeraar heeft een schade melding ontvangen, maar heeft geen schadeformulier zoals wij het hier kennen. Enkel een eenzijdig door tegenpartij ingevuld formuliertje waar mijn gegevens opstaan.
Hierdoor kan ik geen verweer voeren. Bedrijf A weet van niets en gaat als het tegen zit mijn eigen risico niet betalen omdat ik dit niet kan onderbouwen..
Ik krijg nu van mijn verzekeraar mijn eigen risico belast, omdat ik
1) niets van me heb laten horen, dat klopt, ik weet ook van niets.
2) ik maar, naar Engels recht, moet bewijzen dat ik het niet was.
Wie is hiermee bekend?
Klopt de redenering van mijn verzekeraar? Heb ik maar te accepteren dat mischien iemand mijn kenteken genoteerd heeft om hier zijn voordeel mee te doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
logistieke dienstverlening
logistieke dienstverlening
Goedemiddag,
Wie kan mij helpen met de volgende kwestie.
Ik verhuur bedrijfswagens.
Ik heb een voertuig verhuurt aan bedrijf A en deze heeft het voertuig met mijn toestemming doorverhuurd aan transportbedrijf B.
B heeft waarschijnlijk met dit voertuig schade veroorzaakt in de UK en dit niet gemeld.
Mijn verzekeraar heeft een schade melding ontvangen, maar heeft geen schadeformulier zoals wij het hier kennen. Enkel een eenzijdig door tegenpartij ingevuld formuliertje waar mijn gegevens opstaan.
Hierdoor kan ik geen verweer voeren. Bedrijf A weet van niets en gaat als het tegen zit mijn eigen risico niet betalen omdat ik dit niet kan onderbouwen..
Ik krijg nu van mijn verzekeraar mijn eigen risico belast, omdat ik
1) niets van me heb laten horen, dat klopt, ik weet ook van niets.
2) ik maar, naar Engels recht, moet bewijzen dat ik het niet was.
Wie is hiermee bekend?
Klopt de redenering van mijn verzekeraar? Heb ik maar te accepteren dat mischien iemand mijn kenteken genoteerd heeft om hier zijn voordeel mee te doen?
Bij voorbaat dank voor de informatie!
Gr.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37354-aanrijding-uk-omgekeerde-bewijslast/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag