Ik ben benadeeld door een andere partij welke nu al een tijdje failliet is, als zzp-er verhuurde deze partij mij door, in het kort veel gedoe mee gehad, afspraken kwamen ze niet na, betalingen te laat etc etc. uiteindelijk voor 40K het schip in gegaan. veel gesprekken met de bestuurder van die partij gehad en telkens weer andere leugens etc, kortom echt het idee dat ie er een zootje van maakte.
nu is het 6e faillisements verslag uit en hier staat het volgende in (samengevat door mij):
bestuurder 2 is uitgekocht gebaseerd op winst van 2007 van 700,000, de koopsom is volledig gefinancierd. na de uitkoop verslechterde de mark en sloeg de winst om in een aanzienlijk verlies
gedurende 2008 verslechterde de markt (door crisis) projecten werde uitgesteld etc.
omzet steeg iets, bruto marge daarlde met 20% kosten namen explosief toe
groeischenario van voor de crisis werd voortgezet (personeel van 70 naar 100). voor veel dure krachten was geen of weinig werk. marges namen af en (overhead) kosten namen toe
Er was onvoldoende interne aansturen, na de uitkoop was er onvoldoende aandacht voor de interne organisatie
Huidige bestuurdder heeft 400,000 euro geleend aan zijn eigen holding, de teller stond hiervoor ook al op 400,000. hier stond geen enkele zekerheid tegen over. de gelden zijn gebruikt om de bank af te betalen voor de uitkoop van bestuurder 2.
en dan het uiteindelijke oordeel van de curator:
Hoewel het bestuur in dit kader wel het nodige te verwijten valt , is ondergetekende, gelet op de huidige stand van de wetgeving en rechtspraak van mening dat deze verwijten onvoldoende ernstig zijn om met succes aan te tonen dat er sprake is van onbehoorlijk bestuur.
nu vraag ik mij af, is dit geen onbehoorlijk bestuur ? jezelf 8 ton lenen zonder extra zekerheden ? de interne organisatie laten versloffen ? lekker doorgroeien terwijl er dikke verliezen zijn geleden ?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kakafoon
kakafoon
Ik ben benadeeld door een andere partij welke nu al een tijdje failliet is, als zzp-er verhuurde deze partij mij door, in het kort veel gedoe mee gehad, afspraken kwamen ze niet na, betalingen te laat etc etc. uiteindelijk voor 40K het schip in gegaan. veel gesprekken met de bestuurder van die partij gehad en telkens weer andere leugens etc, kortom echt het idee dat ie er een zootje van maakte.
nu is het 6e faillisements verslag uit en hier staat het volgende in (samengevat door mij):
en dan het uiteindelijke oordeel van de curator:
nu vraag ik mij af, is dit geen onbehoorlijk bestuur ? jezelf 8 ton lenen zonder extra zekerheden ? de interne organisatie laten versloffen ? lekker doorgroeien terwijl er dikke verliezen zijn geleden ?
wat is jullie kijk hierop ?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37469-is-dit-onbehoorlijk-bestuur-en-wat-is-jullie-kijk-hierop/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag