Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pimmen
Ik zit met de volgende vraag.
Ik werk nu voor BV A, en ik kan me hier inkopen, de bedoeling is dan dat ik 10% ga overnemen.
Hiervoor richt ik een stamrecht BV op, deze heet BV Z. BV A betaalt BV Z dan 80000 management fee en naar verwachting 20000 dividenduitkering(na belasting in BV A.)
Nu is mijn vraag hoeveel ik netto overhoud als ik mezelf 42000 euro als loon uitkeer.
Hoe worden de bedragen die binnenkomen belast(80000 + 20000), hoe wordt mijn loon die ik als dga uitkeer belast
En hoe ga ik om met kosten die ik maak in mijn BV, waar kan ik deze van aftrekken? (de AOV, ziektekosten, notaries etc, bv een bedrag van 10000 euro totaal)
Kan iemand mij een voorbeeld berekening laten zien zodat ik een idee krijg of het inkopen verstandig is? (het bedrijf zelf is constant winstgevend, en er zijn goede vooruitzochten)
Bij voorbaat dank,
Groet, Pimmen