Afgelopen jaar heb ik een stamrecht BV opgericht. Hier is een kasrondje aan te pas gekomen, een lening van 24u van de ABN AMRO. Zodoende kon deze BV van voor de FlexBV wet opgericht worden.
Nu ben ik de afgelopen tijd druk geweest met het in orde maken van de boekhouding. Hoe moet de 24 uurs lening vermeld worden in de boeken? Ik twijfel of deze lening uberhaupt vermeld moet worden, gezien oprichting die pas dan voltooid is.
Op dit forum heb ik niets kunnen vinden over de boekhouding icm een kasrondje.
Graag zou ik horen van anderen die ook een stamrecht BV hebben, of anderszins van een kasrondje gebruik hebben gemaakt (misschien voor een gewone BV) hoe jullie dit verwerkt hebben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem22
Anoniem22
Dag mede-ondernemers,
Afgelopen jaar heb ik een stamrecht BV opgericht. Hier is een kasrondje aan te pas gekomen, een lening van 24u van de ABN AMRO. Zodoende kon deze BV van voor de FlexBV wet opgericht worden.
Nu ben ik de afgelopen tijd druk geweest met het in orde maken van de boekhouding. Hoe moet de 24 uurs lening vermeld worden in de boeken? Ik twijfel of deze lening uberhaupt vermeld moet worden, gezien oprichting die pas dan voltooid is.
Op dit forum heb ik niets kunnen vinden over de boekhouding icm een kasrondje.
Graag zou ik horen van anderen die ook een stamrecht BV hebben, of anderszins van een kasrondje gebruik hebben gemaakt (misschien voor een gewone BV) hoe jullie dit verwerkt hebben.
Alvast bedank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37566-kasrond-in-de-boeken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag