• 0

Investering in Nederland , tot wanneer? (crisis)

Een goedemiddag Higherlevel leden , ik volg deze forum sinds 1 jaar en heb er zeer belangrijke informatie hier vandaan gehaald. Ik ben zelf sinds 10 jaar in Nederland en wat ik doe is , ik leen geld uit aan ondernemers die al een bedrijf hebben en de zaak willen uitbreiden of uit een crisis situatie willen halen. Ik heb momenteel 2.5 miljoen euro aan kapitaal uitgeleend , en iedere 5 jaar krijg ik al mijn geld terug inclusief de rente.

 

Door de negatieve nieuws over Europa ben ik van plan om mijn investeringen in Nederland eruit te trekken. Of nog beter gezegd , ik zal het waarschijnlijk verlagen naar een bedrag onder de 150,000 euro. Daarmee zal ik dan micro-kredieten uitlenen die vanaf 50 euro beginnen.

 

De reden waarom ik dit wil doen is omdat ik geen verbetering zie in de economie. Mijn vraag aan de economen en ondernemers van higherlevel is , wat zouden jullie doen als jullie in mijn plaats waren als ondernemer zijnde? En tot wanneer is het voor mij veilig om grote bedragen blijven investeren. En wanneer zou ik volgens jullie het beste mijn kapitaal eruit trekken vanwege de vraagtekens over de toekomst van Nederland ''on the long run''?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Tja , maakt niet uit hoe je die tekst hierop zet. En kennis is universeel. Ik geloof daarnaast ook niet in plagiaat. En ookal heb je je argumenten van de duivel hem zelf , klopt het niet? Gewoon weerleggen. Klaar.

Bronvermelding is verplicht bij citaten. :) Dus het maakt zeker uit hoe je de tekst hierop zet.

 

Heb je een bron nodig? Ga maar naar pagina 2 , staan genoeg links voor je. En ook nog is wetenschappelijke/academische bronnen waarin wordt uitgelegt dat de westerse almacht ten onder gaat(europa+amerika=game over). En daarnaast hoef je niet op de man af te reageren maar op de argument. Ga maar naar pagina 2 om een antwoord te geven op die tekst als het niet klopt :)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Een vraag van een investeerder (echt of denkbeeldig) die naar het buitenland verhuist op basis van macro-economische ideeën en de verpiswedstrijd die daar op volgt, is eigenlijk helemaal niet relevant voor ondernemers.

 

Vind ik niet zo gek. Vooral als je zoeen groot bedrag investeerd. Dan al helemaal niet. En het is best interessant om de reacties te lezen van ondernemers hoe zij omgaan met de crisis. Je kan best een discussie starten , maar dan wel met geldige bronnen die wat waard zijn. En niet zomaar wat gaan roepen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • -1

Het is idd veel interessanter om te weten hoe je zelf als ondernemer het beste kunt omgaan met deze veranderende marktsituatie. Of investeerder daar wel of niet een rol bij spelen maakt niks uit.

 

Daar mag de Europeaan over nadenken. Ik weet niet of de topic starter een Europeaan is , maar als die dat niet is , dan is de keuze snel gemaakt. Gewoon buiten Europa verder gaan investeren. Al die Turken en Marokanen en al die buitenlanders die in Nederland zijn , hebben maar 1 reden om hier te blijven. En dat is geld. Binnenkort zullen er vele Turken en Marokkanen emigreren uit Nederland. Ik denk zelfs dat er een hele boel Hollanders naar Turkije/Marokko/China etc zullen emigreren.

 

Dat zie je namelijk vandaag de dag al in Spanje. Die lui gaan naar Marokko, op zoek naar werk. En de Grieken bijv naar Turkije.

 

Zie:

 

Spanjaarden naar Marokko:

http://nos.nl/audio/393767-spanjaarden-op-zoek-naar-werk-in-marokko.html

 

 

 

Grieken naar Turkije ( ps , die meid vanaf 2:00 is best mooi ):

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ondernemen is mi net even iets slimmer zijn of net even iets meer bronnen of geluk hebben als de volgende ondernemer in dezelfde bedrijfstak.

 

Unilever doet het blijkbaar goed, groeien in een krimpende markt,. Waarom zou jij het in jouw bedrijfstak minder doen? Of wanneer je uit Europa wilt verrekken... Wat maakt jou (buiten je geld) nu beter buiten Europa? Investeren is echt niet enkel een zak geld over de heg heen slingeren....

Link naar reactie
  • 0

264px-George-W-Bush.jpeg

 

 

George Bush: we want everybody in America to own their own home. That’s what we want.

 

President Bush gaf in 2002 het startschot voor het geven van hypotheken aan minder kredietwaardige Amerikanen en daarmee aan de kredietcrisis.

 

Hypotheek

De kredietcrisis is voor een belangrijk deel veroorzaakt door de Amerikaanse president Bush. Bush heeft er als president op aangedrongen om mensen, die het niet konden betalen, toch een hypotheek te verstrekken.

 

Minderheidsgroepen

Dat blijkt uit archiefmateriaal gevonden door RTL Z. De Amerikaanse president Bush gaf in oktober 2002 een toespraak op Universiteit van Washington. In die speech zegt hij, dat de Amerikaanse regering ernaar streeft van 5,5 miljoen gezinnen, uit minderheidsgroepen met een klein inkomen, huizenbezitters te maken.

 

Groei subprime hypotheken

 

Subprime

Te zien is dat vooral na de toespraak van Bush het aantal subprime hypotheken omhoog schoot.

 

modedit: niet werkende video's verwijderd.

 

 

(Allebei werkt: )

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Of heeft dat niet meer te betalen belastingen te maken?

 

Als je het over mij hebt , ik heb 0 euro belasting schulden. Vele mensen die een huis hebben gekocht voor 150k+ zullen binnenkort gewoon emigreren en zeggen: hier deze huis mogen jullie hebben ik heb er niets meer mee te maken. En wie betaald al die schulden? De Nederlandse staat.

 

Er zullen nog hele gekke dingen gebeuren. Dit is pas de begin.

 

 

De grote rabobank die onverwoestbaar zou zijn:

 

 

'Rabobank schrapt duizenden banen'

UTRECHT - Bij de Rabobank verdwijnen de komende 4 jaar 1500 tot 3000 arbeidsplaatsen.

 

http://www.nu.nl/economie/2868112/rabobank-schrapt-duizenden-banen.html

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Unilever doet het blijkbaar goed, groeien in een krimpende markt,. Waarom zou jij het in jouw bedrijfstak minder doen? Of wanneer je uit Europa wilt verrekken... Wat maakt jou (buiten je geld) nu beter buiten Europa? Investeren is echt niet enkel een zak geld over de heg heen slingeren....

 

Wilde je zeggen dat Europa en USA geld over de heg slingeren? Er zit een hele logica achter de verschuiving van de economische machtsverhoudingen :)

 

Unilever maakt juist winst omdat ze verkassen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Een goedemiddag Higherlevel leden , ik volg deze forum sinds 1 jaar en heb er zeer belangrijke informatie hier vandaan gehaald. Ik ben zelf sinds 10 jaar in Nederland en wat ik doe is , ik leen geld uit aan ondernemers die al een bedrijf hebben en de zaak willen uitbreiden of uit een crisis situatie willen halen. Ik heb momenteel 2.5 miljoen euro aan kapitaal uitgeleend , en iedere 5 jaar krijg ik al mijn geld terug inclusief de rente.

 

Door de negatieve nieuws over Europa ben ik van plan om mijn investeringen in Nederland eruit te trekken. Of nog beter gezegd , ik zal het waarschijnlijk verlagen naar een bedrag onder de 150,000 euro. Daarmee zal ik dan micro-kredieten uitlenen die vanaf 50 euro beginnen.

 

De reden waarom ik dit wil doen is omdat ik geen verbetering zie in de economie. Mijn vraag aan de economen en ondernemers van higherlevel is , wat zouden jullie doen als jullie in mijn plaats waren als ondernemer zijnde? En tot wanneer is het voor mij veilig om grote bedragen blijven investeren. En wanneer zou ik volgens jullie het beste mijn kapitaal eruit trekken vanwege de vraagtekens over de toekomst van Nederland ''on the long run''?

 

Omdat TS al even niet meer heeft gereageerd, omdat naar ik aanneem zijn vragen zijn beantwoord en het topic dreigt te verzanden, zet ik er een slot op.

 

Marco

HL Admin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.