• 0

milieuvriendelijker autoschadeherstel met gratis meerwerk of 10% geld terug

Omschrijving van je concept:

www.geldverdienenmetautoschade.nl

 

Concept is ontstaan door het combineren van drie behoefte's:

- milieuvriendelijker herstel van autoschade's

(vanuit klant gezien)

- tegemoetkoming in gemaakte kosten indien je bent aangereden door een tegenpartij

(vanuit klant gezien)

- betere marge en werkplaatsvulling eigen onderneming

(vanuit ondernemer gezien)

 

Doordat de eigenaar van een auto met verhaalbare of casco schade toestemming geeft om gebruikte onderdelen te monteren, verdient deze 10% van het schadebedrag retour. Dit is mogelijk omdat er geen reparatieplicht is in NL, echter wel vergoeding.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- website gemaakt: geldverdienenmetautoschade.nl

- diverse collega schadebedrijven benadert om zich aan te sluiten

- locale reclameuitingen: bedrijfsauto's, reclameborden tennisclub/voetbalclub, advertentie's met redactioneel schrijven

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

streven naar een win-win-win situatie voor onderneming-klant-milieu. In de praktijjk hoorde ik vaak van mijn klanten dat ze baalde van de telefoontjes doen, brieven schrijven, kortom de tijd en energie die het kost om een schade af te handelen. Ik heb gezocht naar een concept waarbij volgens mij iedereen tevreden mee is.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaan nog geen concepten zoals deze. In het verleden werd het wel al regelmatig door iedereen gedaan, echter nooit hardop uitgesproken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- graag op en aanmerkingen over het concept zelf.

- graag op en aanmerkingen over de website

 

 

 

Alvast een bedankje aan iedereen die de moeite neemt om een reactie te plaatsen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Laat in elk geval je tekst een keer controleren op tik- en taalfouten.

 

U kunt tijdenes openingstijden altijd langskomen om uw schade te laten beoordelen, in veel gevallen kunnen wij u ook een exacte prijsopgave doen, in enkele gevallen kan de schade pas goed worden beoordeelt na demontage van enkele onderdelen, dit wordt altijd duidelijk met u gecommuniceert.

 

Verder valt het erg op dat je veel aandacht besteedt aan promotie van je eigen bedrijf op deze site - hoewel ik de relevantie van de tekst over je racing team in dit kader niet begrijp - en je collega-bedrijven alleen een linkje geeft (dat voor het derde genoemde bedrijf ook nog eens op een voor mij totaal onlogische plek uitkomt).

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre is het gebruik maken van gebruikte onderdelen rendabel.

 

Ik heb onlangs schade gehad aan de auto en daarbij zijn de achterdeuren uitgedeukt en opnieuw gespoten, waarbij de delen die niet beschadigd waren niet zijn meegespoten, de schade zat aan de onderkant van de deuren en de bovenkant van de deuren zijn niet meegespoten.

 

In dat opzicht is het al behoorlijk groen.

 

En hoe kom je aan de onderdelen en hoe worden ze geselecteerd op bruikbaarheid, een gebruikte bumper met diepe parkeerkrassen, daar heb je misschien meer herstelwerk aan en kost dan meer geld dan de aanschaf van een nieuwe bumper.

 

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste bedankt voor jullie reactie's!

 

@ René, het nieuwe aan het concept is de korting die de eigenaar van de auto ontvangt.

 

@ RiVe, natuurlijk is het zo dat onderdelen die gerepareerd kunnen worden, worden gerepareerd, het gaat juist om de onderdelen die niet meer te herstellen zijn. Ook wordt er vaak gekozen voor deelspuitwerk om de kosten te drukken.

 

Er zijn genoeg kanalen om aan gecertificeerde onderdelen te komen, het is juist de kunst van de vakman om de juiste reparatie methode te kiezen.

 

@ John, bedankt voor de correctie, meteen aangepast. De aangesloten herstellers worden doorgelinkt omdat zij ook hun eigen identiteit willen en kunnen behouden. Volgen mij geef ik mijn eigen bedrijf niet meer promotie dan mijn collega's, wij zijn allemaal op dezelfde manier via de landkaart te vinden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Er bestaan nog geen concepten zoals deze

Diverse verzekeraars bieden "milieuvriendelijke" autoverzekeringen aan waarbij gebruik gemaakt wordt van gebruikte onderdelen. Meest bekende is Centaal Beheer BeterBewust .

Uiteraard is het niet hetzelfde als jouw concept. Bij de verzekering kiest de klant vooraf voor een zekere premiekorting van 20% ongeacht wel of geen schade is. Bij jou krijgt de klant de korting van 10% bij schade ongeacht verzekeraar (voorzover verzekeraar deze methode accepteert, op grond van de criteria van de schadeverzekering is een verzekeraar daartoe niet verplicht)

 

het nieuwe aan het concept is de korting die de eigenaar van de auto ontvangt.

Hamvraag is of deze korting voor de klant gunstiger is dan de schadesturing voordelen van verzekeraars zoals

[*]geen of lager eigen risico

[*]recht op gratis vervangend vervoer

Daarnaast is de vraag of en hoe reparatie met 2e hands onderdelen de restwaarde/dagwaarde van een auto beïnvloed, met name bij een eerstvolgende schade

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Nog zonder je website en concept nader bekeken te hebben:

Ik vind de titel van je website (geldverdienenmetautoschade) een beetje "onfris". Alsof je mensen oproept schade te (laten) veroorzaken om er vervolgens (ten koste van de verzekering) aan te verdienen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Over de website:

De tekst op de homepage zou ik niet dikgedrukt maken.

 

Enkele steekwoorden kun je dan extra accentueren door die juist wel dikgedrukt te maken. Leest makkelijker en daarnaast neemt niet iedereen de tijd om die hele lap tekst te lezen. Ik haakte af midden tweede alinea.

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen, ook ik heb je site even voor je bekeken en heb de volgende feedback voor je:

 

Ook ik vind de tekst op de homepage niet prettig lezen doordat het dikgedrukt is en tevens vind ik het een te lang stuk om zo even te lezen op een website.

 

Bij het kopje meest gestelde vragen zou ik geen * gebruiken maar eerder nummers, om een beter overzicht te creëren. Alles staat nu namelijk tegen elkaar aan.

 

Ga je het review gedeelte nog aanpassen, dit komt nu heel erg simpel/goedkoop op mij over. Ik zou twijfelen over de betrouwbaarheid, met andere woorden of de berichten er niet zelf op zijn gezet.

 

Ik hoop je met de bovenstaande feedback verder geholpen te kunnen hebben.

 

Gr.

Casper

 

De Partywinkel: ieder feest begint HIER.

 

Bij Partywinkel.nl kunt u terecht voor ballonnen, vlaggen, leeftijdsfeesten, themafeesten (Hawaiifeest), kinderfeesten, geboortefeesten, Abraham & Sarahfeesten, Huwelijksfeesten en alle andere feesten.

 

PartyWinkel.nl steunt KIKA.

Link naar reactie
  • 0

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaan nog geen concepten zoals deze. In het verleden werd het wel al regelmatig door iedereen gedaan, echter nooit hardop uitgesproken.

 

Ik denk niet dat dit voor niets is, de ruimte die de wetgever biedt om schade niet (of gedeeltelijk) te laten repareren geeft soms een beetje extra marge.

 

Wat denk je dat het gevolg is als je dit op zo'n manier aan de grote klok gaat hangen? Verzekeraars zullen al snel gaan denken dat ze dan ook wel minder kunnen gaan vergoeden. Je loopt een groot risico dat de ruimte die je nu als "recht" probeert uit te buiten, straks door verzekeraars tot "plicht" wordt gemaakt.

 

 

Ik vind de titel van je website (geldverdienenmetautoschade) een beetje "onfris". Alsof je mensen oproept schade te (laten) veroorzaken om er vervolgens (ten koste van de verzekering) aan te verdienen.

 

Hier ben ik het wel mee eens. Ook al bedoel je natuurlijk niet dat ze maar schade moeten gaan veroorzaken, je schept wel het beeld van misbruik van verzekeringsgeld.

 

Verzekeringen zijn er natuurlijk niet voor bedoeld om er wat aan te kunnen verdienen, maar om je in geval van schade schadeloos te stellen.

Misschien biedt de wet wel de ruimte, maar "geld verdienen aan schade" kan nooit de bedoeling van de wetgever zijn, ik zou dit dan ook zeker niet tot bedrijfsconcept maken.

 

De kruik gaat net zo lang te water tot die barst.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.