• 0

Founders needed: Internet Startup Success Factors Survey

Beste collega's,

 

Eerst wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Dirk Jan Menkveld, ben 28 jaar en mede-oprichter van Yunoo (nu AFAS Personal, Website van het Jaar 2010). Een ontzettend gave ervaring. In de herfst van vorig jaar ben ik eruit gestapt en nu ben ik aan het afstuderen, daar was eerder even geen tijd voor.

 

Nu zijn wij, van de Universiteit Utrecht, de succes- en faalfactoren van Internet startups aan het onderzoeken. Wij zijn op zoek naar Internet ondernemers die willen deelnemen. Ben jij een Internet ondernemer en oprichter van een Internet startup die succesvol was of niet? Lees dan verder.

 

Je kunt ons namelijk helpen door het invullen van de onderstaande enquête en deze te delen met andere Internet ondernemers die je kent. Het onderzoek bestaat uit 6 delen en duurt ongeveer 5-10 minuten. De enquête is hier te vinden:

 

Mod edit: hier is HL niet voor bedoeld, die de huisregels.

 

Na het analyseren van de resultaten zullen wij een onderzoeksrapport schrijven en deze per e-mail naar jou versturen.

 

Hartelijk dank voor je tijd en steun :-)

 

Met vriendelijke groet,

 

Dirk Jan Menkveld

Universiteit Utrecht

 

 

Prof. Sjaak Brinkkemper

Universiteit Utrecht

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vol goede moet wil ik beginnen aan je vraag.... maar... helemaal lekker is "ie" niet... althans ik snap er niets van.. Wat heeft het zoeken / vinden van je klant te maken met al die 'topics"

 

1. Discovery - finding the customer

 

In this stage you're trying to find out who your customer is. This means answering the question whether your solution is solving a real life problem. Besides this, you:

create a founding team

 

conduct customer interviews

 

find value proposition

 

build a minimal viable product

 

join incubator, first advisors on board

 

finance it yourself

 

???

 

En dan de vragen zelf?

 

Schermafbeelding_2012-07-31_om_12_05_18.thumb.png.e14015dd89f4ed1575bc0eaa78c3cb78.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Een Internet startup, heeft net als andere bedrijven, een levenscyclus. Hier heb ik wetenschappelijke literatuur op nageslagen en volgende fases geadopteerd:

 

1. Discovery - finding the customer

2. Validation - validating the business model

3. Optimization - optimizing the product and processes

4. Scale - conquering the market

 

In elke fase kunnen verschillende factoren een verschillende rol spelen voor succes. Ik ben aan het onderzoeken welke factoren dit per fase zijn. De enquete bestaat uit 6 onderdelen.

 

In deel 1 t/m 4 behandel ik de vier genoemde fases en stel ik de vraag welke factoren volgens de Internet ondernemer het meest belangrijk zijn voor succes. De vraag wordt voorafgegaan met een uitleg over de fase en onder de vraag staat een uitleg van de factoren die een rol kunnen spelen. En in deel 5 stellen we een profiel op van de startup en in deel 6 volgen wat demografische gegevens van de Internet ondernemer.

 

Uiteindelijk analyseer de resultaten en verwerk ik dit in een thesis en schrijf ik een begrijpelijk adviesrapport voor Internet ondernemers.

 

Heb ik het hiermee voldoende uitgelegd?

Link naar reactie
  • 0

Jaaa heel zelfs.

 

Maar zie het als tip, als je mensen vraagt aan enquete mee te doen (laat de grote bazen het hier alleen niet merken) en iemand neemt de moeite... dan duidelijke vragen.... die je ook gewoon kan beantwoorden. Niet alleen voor de bezoeker die de moeite neemt prettig. Bij slechte vragen (die bestaan namelijk wel) krijg je ook een slechte of in ieder geval slecht bruikbare uitkomst... lees de andere vragen nog eens....

 

En als ik het echt verkeerd zie, 1000 x excuses + 1

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Vragensteller is/was ondernemer die terug naar de schoolbank is gegaan. Wat ik mij uit mij universitaire tijd herinner is dat je een vragenlijst samenstelt op basis van hypothesen en dat de toepasbaarheid in kleine kring getoetst wordt voordat de massa gezocht wordt. Dan zou een al te academisch karakter opgevallen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je ziet het (vind ik) niet verkeerd, want de aanpak is wel erg academisch (en het is een forum voor ondernemers, niet academici).

 

oeps... ik kom dan nu echt in een identiteitscrises "wat ben ik nou" hahaha

 

Zie mijn opmerking als tip

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.