• 0

Hoe werkgevers bereiken voor nieuwe dienstverlening?

Beste HL leden,

Graag jullie advies omtrent het volgende. We lopen vast op het gebied van marketing van een nieuwe dienstverlening die wij hebben opgezet.De nieuwe dienstverlening helpt werknemers met financiële problemen die zelfstandig niet meer zijn op te lossen.

 

Wij bieden op de persoon gerichte schuldhulpverlening, in tegenstelling tot de gemeente, waar door de enorme toeloop weinig tot geen tijd meer is voor persoonlijke begeleiding. Wij kennen geen wachtlijsten, en de hulp is laagdrempelig. Er hoeven bijvoorbeeld vooraf geen formulieren te worden ingevuld. Het intakegesprek kan naar wens op locatie of op ons kantoor plaatsvinden.

 

De kosten van deze trajecten worden gedragen door de werkgever. Werknemers met financiële problemen vormen – onbedoeld – een kostenpost voor het bedrijf, omdat ze minder goed presteren en vaker verzuimen. Bovendien vragen ze om voorschotten, en neemt het risico op fraude toe. Ook betekent een loonbeslag extra werk voor de afdeling P&O.

 

Wij willen dus de werkgevers kenbaar maken dat deze dienstverlening bestaat.

 

Wat hebben wij zelf gedaan:

 

[*] Website gemaakt

[*] Adwords campagne gestart

[*] Eind September een kosteloze informatiemiddag voor afdelingen P&O georganiseerd hoe om te gaan met situatie's

 

De informatiemiddag is niet heel commercieel opgezet. We willen P&O afdelingen handvatten aanrijken hoe met kleinere problemen om te gaan. Uiteraard ook met de achterliggende gedachte dat er bij grotere problemen professionele hulp beschikbaar is.

 

 

De vraag aan jullie :

 

Hoe komen wij binnen bij werkgevers ?

 

 

Dank voor jullie tijd!

 

Inge

www.loonbeslag.nl

Begeleiding van werknemers met financiële problemen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Interessant concept, geen idee of het vaker gedaan is maar daar lijkt mij best een markt voor. ik vraag me alleen af of P&O medewerkers gaan zitten Googlen op informatie in zo'n situatie (Adwords). Lijkt mij dat je ze actief moet prikkelen om je dienst onder het voetlicht te brengen, bijvoorbeeld door gewoon koud te bellen naar een stuk of wat bedrijven die je wel graag als klant zou willen hebben.

 

Vraag me trouwens af in hoeveel van de gevallen P&O op de hoogte is in de fase dat jullie graag actief zouden zijn. Volgens mij houden mensen hun financiële problemen het liefst zo lang mogelijk stil, zeker richting de werkgever.

 

Succes gewenst met jullie dienst in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

De markt is er wel, je kunt zo aansluiten op de actualiteit..

 

dit onderwerp werd zojuist behandeld in het zes uur journaal..

http://nos.nl/video/406336-steeds-meer-werknemers-met-loonbeslag.html

 

De tip van Frank over linked-in is goed. Naast HR groepen zou ik ook wat breder schieten op administratiegroepen en salarisadministratie groepen. Ik zou wel kiezen voor een kleiner aantal grote groepen want je hebt op Linkedin heel veel nauwelijks actieve groepen, let wel op dat je je ook daar aan de groepsregels houd anders doe je meer schade als goed.

 

Verder zou ik ook een aantal gerechtsdeurwaarders benaderen en kijken of zij bereid zijn diensten gecombineerd aan te bieden of dat je op één of andere manier via hun ingangen bij werkgevers uit kunt komen. Ik weet dat gerechtsdeurwaarders ook vaak "geklaag" van werkgevers over zich heen krijgen waarom zij als werkgever al dat extra werk voor een loonbeslag moet doen. Wellicht is er een mogenlijkheid om ook jullie diensten in bepaalde gevallen onder de aandacht te brengen.

 

Zelf ben ik er wel van overtuigd dat dit kan werken, ik heb bij 2 werkgevers in het verleden dit soort programma's intern opgezet.. op zich vrij kleinschalig echte probleemschulden werden doorverwezen naar schuldhulpintstanties maar ook beide kleine probleemschulden heb ik me verbaasd hoeveel effect onze hulp had op het dagelijks functioneren van de werknemer

Link naar reactie
  • 0

Ik sluit me aan bij Roel en zie ook heil in de propositie. Er zijn goede, actuele bestanden te verkrijgen waarmee je bedrijven kunt selecteren op organisatiegrootte en branche etc... Lijkt me nl. een goeie voor een goed opgezette gerichte koude acquisitie campagne, de actualiteit die Roel aandraagt, is iets waar je mijns inziens vlot mee 'binnen kunt komen' bij de bedrijven die hiermee te maken hebben. Je propositie komt op mij over als een goede zaak.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Beste HL leden,

Graag jullie advies omtrent het volgende. We lopen vast op het gebied van marketing van een nieuwe dienstverlening die wij hebben opgezet.De nieuwe dienstverlening helpt werknemers met financiële problemen die zelfstandig niet meer zijn op te lossen.

 

Wij bieden op de persoon gerichte schuldhulpverlening, in tegenstelling tot de gemeente, waar door de enorme toeloop weinig tot geen tijd meer is voor persoonlijke begeleiding. Wij kennen geen wachtlijsten, en de hulp is laagdrempelig. Er hoeven bijvoorbeeld vooraf geen formulieren te worden ingevuld. Het intakegesprek kan naar wens op locatie of op ons kantoor plaatsvinden.

 

De kosten van deze trajecten worden gedragen door de werkgever. Werknemers met financiële problemen vormen – onbedoeld – een kostenpost voor het bedrijf, omdat ze minder goed presteren en vaker verzuimen. Bovendien vragen ze om voorschotten, en neemt het risico op fraude toe. Ook betekent een loonbeslag extra werk voor de afdeling P&O.

 

Wij willen dus de werkgevers kenbaar maken dat deze dienstverlening bestaat.

 

Wat hebben wij zelf gedaan:

 

[*] Website gemaakt

[*] Adwords campagne gestart

[*] Eind September een kosteloze informatiemiddag voor afdelingen P&O georganiseerd hoe om te gaan met situatie's

 

De informatiemiddag is niet heel commercieel opgezet. We willen P&O afdelingen handvatten aanrijken hoe met kleinere problemen om te gaan. Uiteraard ook met de achterliggende gedachte dat er bij grotere problemen professionele hulp beschikbaar is.

 

 

De vraag aan jullie :

 

Hoe komen wij binnen bij werkgevers ?

 

 

Dank voor jullie tijd!

 

Inge

 

Wat grappig, heb in mijn laatste dienstverband ooit ook nog eens een dienst gestart, waarbij we de kosten van de overheid naar werkgevers verlegden.

 

Mijn advies is om te werken aan content. Zorg dat je in heldere cases duidelijk maakt wat de voordelen voor alle betrokkenen zijn. Door het concreet te maken (ook in euro's) worden werkgevers snel warm gemaakt. Ik denk dat Intermediair PW, PenO Actueel etc. best geïnteresseerd zijn om hier een artikel over te plaatsen. Natuurlijk vergt dit wat inspanning. Mijn voorstel is om in eerste instantie content te fabriceren die is her te gebruiken (eigen website, artikel, white paper etc.). Mocht je hier hulp bij nodig hebben zijn hiervoor talrijke opties. Vervolgens maak je een scherp persbericht (ook hier: roep hulp in als je zelf geen schrijver bent, is echt de moeite waard!) en stuur je dit naar relevante media. Een professionele PR-consultant heeft niet alleen als voordeel dat ze kunnen zorgen voor een goed persbericht, ook weten ze waar ze moeten zijn en zijn de redacties bereid te luisteren.

 

Hope this helps en veel succes! Ik geloof er in ieder geval wel in..

 

 

Jullie naam (tenminste, ik neem aan dat jullie loonbeslag.nl heten) werkt in ieder geval goed mee aan herkenbaarheid.

The Improvement Mirror. Sales- en marketingadvies voor het MKB

www.the-improvementmirror.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.