1. Joop, gepensioneerd en dus veel tijd om van dit magazine iets moois te maken. Mijn MKB achtergrond : 20 jaar werkzaam geweest als zelfstandig gevestigd belastingconsulent in het MKB segment Micro ( 1- 10 werknemers). 25 jaar in loondienst gewerkt als interim finance consultant bij KPMG Interim Management en Atos Consulting in het MKB segment Middelgroot en bij Nederlandse multinationals.
2. Ik weet inmiddels dat de site zelf door de professionals geheel wordt afgekeurd. Ik heb daarom een andere template gevonden waarin ik Click nu wil gaan opzetten. In mijn feedback vraag jullie om een oordeel over deze nieuwe template.
Omschrijving van mijn concept:
De visie is om voor de ondernemer in het MKB Micro segment een digitaal magazine te maken zoals het magazine MT en Elsevier. De doelgroep is het MKB Micro segment, dus niet een platform waar b.v. de CEO van de multinational zich presenteert maar een platform voor de kleine onderneming. Dit is dus een duidelijke keuze omdat er naar mijn mening op dit niveau nog geen breed magazine op de markt is zoals als ik het wil maken.
Natuurlijk zijn er al platforms waar b.v. starters of zzp ‘ers elkaar treffen, maar die contacten blijven daar binnen de eigen groep. Click wil een bredere groep lezers bereiken om zo ook voor de starters en zzp ‘ers meer podium te creëren.
De onderliggende gedachte ( visie ) van het magazine is om links te leggen die bij toeval onstaan.
De lezer van Click is niet doelgericht naar bepaalde informatie op zoek want daar heeft hij Google voor. De lezer leest Click zoals hij ook periodiek naar MT, Elsevier of de Volkskrant clickt, hij weet welk soort inhoud hij gepresenteerd zal krijgen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- informatieve artikelen geselecteerd en op de site geplaatst ( www.specialties4you.nl)
- korte links gemaakt naar bedrijven die voor de doelgroep interessant kunnen zijn
- tientallen informatie site’s geselecteerd die dagelijks bezocht worden voor content
- contacten gelegd met zakelijke partners en affiliates
- contacten gelegd met marketingbureau’s voor de follow-up
- SEO bureau opdracht gegeven om backlinks te plaatsen
- de site en de visie voorgelegd aan derden ter beoordeling
- eerste aanzetten gemaakt om via Facebook en LinkedIn het magazine te gaan promoten
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Mijn uitdaging is om een leesbaar en informatief magazine te maken op MKB micro niveau en om een zo’n breed mogelijke groep van lezers aan te trekken, niet alleen de ondernemer, starter of zzp ‘er.
De uitdaging is ook om de lezer periodiek te laten terugkeren naar het magazine. Dit omdat de lezer weet dat daar links naar interessante informatie op staan, die verzameld zijn uit tientallen andere informatie bronnen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Naar mijn weten is dit concept er op dit niveau nog niet.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
A )
Ik hoop feedback te krijgen over mijn visie om dit magazine op deze 3 pijlers op te zetten, t.w.
1. Informatief nieuws voor de doelgroep uit tientallen bronnen verzameld;
2. Platform waar de starter en zzp ‘er zich gratis kan presenteren;
3. Gevestigde ondernemers die tegen een kleine vergoeding zich als partner in Click willen presenteren omdat zij Click willen steunen in de verdere ontwikkeling van het magazine en omdat zij zich betrokken voelen met de starters en zzp ‘ers.
B )
Ik hoop feedback te krijgen over mijn keuze om Click in onderstaande template te gaan opzetten:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoopH
JoopH
Omschrijving van je concept:
Vooraf.
1. Joop, gepensioneerd en dus veel tijd om van dit magazine iets moois te maken. Mijn MKB achtergrond : 20 jaar werkzaam geweest als zelfstandig gevestigd belastingconsulent in het MKB segment Micro ( 1- 10 werknemers). 25 jaar in loondienst gewerkt als interim finance consultant bij KPMG Interim Management en Atos Consulting in het MKB segment Middelgroot en bij Nederlandse multinationals.
2. Ik weet inmiddels dat de site zelf door de professionals geheel wordt afgekeurd. Ik heb daarom een andere template gevonden waarin ik Click nu wil gaan opzetten. In mijn feedback vraag jullie om een oordeel over deze nieuwe template.
Omschrijving van mijn concept:
De visie is om voor de ondernemer in het MKB Micro segment een digitaal magazine te maken zoals het magazine MT en Elsevier. De doelgroep is het MKB Micro segment, dus niet een platform waar b.v. de CEO van de multinational zich presenteert maar een platform voor de kleine onderneming. Dit is dus een duidelijke keuze omdat er naar mijn mening op dit niveau nog geen breed magazine op de markt is zoals als ik het wil maken.
Natuurlijk zijn er al platforms waar b.v. starters of zzp ‘ers elkaar treffen, maar die contacten blijven daar binnen de eigen groep. Click wil een bredere groep lezers bereiken om zo ook voor de starters en zzp ‘ers meer podium te creëren.
De onderliggende gedachte ( visie ) van het magazine is om links te leggen die bij toeval onstaan.
De lezer van Click is niet doelgericht naar bepaalde informatie op zoek want daar heeft hij Google voor. De lezer leest Click zoals hij ook periodiek naar MT, Elsevier of de Volkskrant clickt, hij weet welk soort inhoud hij gepresenteerd zal krijgen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
- informatieve artikelen geselecteerd en op de site geplaatst ( www.specialties4you.nl)
- korte links gemaakt naar bedrijven die voor de doelgroep interessant kunnen zijn
- tientallen informatie site’s geselecteerd die dagelijks bezocht worden voor content
- contacten gelegd met zakelijke partners en affiliates
- contacten gelegd met marketingbureau’s voor de follow-up
- SEO bureau opdracht gegeven om backlinks te plaatsen
- de site en de visie voorgelegd aan derden ter beoordeling
- eerste aanzetten gemaakt om via Facebook en LinkedIn het magazine te gaan promoten
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Mijn uitdaging is om een leesbaar en informatief magazine te maken op MKB micro niveau en om een zo’n breed mogelijke groep van lezers aan te trekken, niet alleen de ondernemer, starter of zzp ‘er.
De uitdaging is ook om de lezer periodiek te laten terugkeren naar het magazine. Dit omdat de lezer weet dat daar links naar interessante informatie op staan, die verzameld zijn uit tientallen andere informatie bronnen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Naar mijn weten is dit concept er op dit niveau nog niet.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
A )
Ik hoop feedback te krijgen over mijn visie om dit magazine op deze 3 pijlers op te zetten, t.w.
1. Informatief nieuws voor de doelgroep uit tientallen bronnen verzameld;
2. Platform waar de starter en zzp ‘er zich gratis kan presenteren;
3. Gevestigde ondernemers die tegen een kleine vergoeding zich als partner in Click willen presenteren omdat zij Click willen steunen in de verdere ontwikkeling van het magazine en omdat zij zich betrokken voelen met de starters en zzp ‘ers.
B )
Ik hoop feedback te krijgen over mijn keuze om Click in onderstaande template te gaan opzetten:
http://osc4.zign.nl/wt_28817/index.html ( type de link links boven, via een zoekmachine werkt het niet )
Ik heb bewust voor dit template gekozen omdat de starter hierin ook de mogelijkheid heeft om zich middels een video te presenteren.
Ik dank jullie voor al de moeite die jullie in mijn project steken.
Wat mij betreft krijgt HigherLevel.nl een bijzondere presentatie in CLICK , natuurlijk na goedkeuring door de beheerder van HigherLevel.
7enderjaguar
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37801-wat-vinden-jullie-van-mijn-visie-voor-de-opstart-van-het-magazine-click/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag