• 0

Lijst beste landen voor offshoring

http://www.atkearney.com/images/global/pdf/Offshoring_Opportunities_Amid_Economic_Turbulence-GSLI_2011.pdf

 

Ik vond deze lijst op internet. Ik wil nl. een internetportal laten bouwen in een lage-lonen-land. Ik was mij aan het orienteren op Roemenie, echter uit deze lijst blijkt dat de "skills" hier zeer matig zijn in vergelijking tot India. Ik was nl de mening toegedaan dat dit het tegenovergestelde betrof. Wat overigens opvalt is dat Nederland geheel ontbreekt in deze lijst, terwijl een land als Portugal hier wel op voorkomt......

 

Figuur 3 laat heel duidelijk zien dat India wat betreft kennis op het gebied van IT. de USA op de voet volgt. Maar qua opleiding, scoort de Philippijnen het beste.

 

Jammer alleen dat de eur <>USD koers niet meer zo gunstig is als 2 jaar terug :'(

 

Wellicht interessante informatie voor diegenen die ook IT-offshoring overdenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, jammer dat Nederland geen tax free-zone heeft voor off shore activiteiten, want in combinatie met onze goed opgeleide beroepsbevolking en goede voorzieningen, zou dat een stimulans kunnen zijn voor de Nederlandse economie http://tax-planning.nl/2011/07/waarom-nederland-een-free-zone-nodig-heeft/

 

Aan de andere kant. Als elk land tax-free zone's gaat instellen, kan dat op de duur wel eens leiden tot een zware uitholling van de belastingrondslag. Zeker nu steeds meer diensten on-line plaatsvinden.

 

Ik vraag me trouwens af als je een Internetportal bouwt in een tax-free zone, maar het portal aanstuurt vanuit Nederland, de Nederlandse fiscus dit wel ziet als off-shore activiteiten.

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0

denk niet te makkelijk om ff een site te laten bouwen in een lage lonen land.... of zeker niet alleen aan de financiële voordelen..

er is meer;

- tijdverschil

- manier van denken en werken

- controle

- afspraken

- communicatie

- eigendomsrechten etc...

 

grofweg is mijn mening "het moet wel een heel groot project zijn om het (heel) ver weg te laten ontwikkelen"

 

suc6

 

 

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Ik vond deze lijst op internet. Ik wil nl. een internetportal laten bouwen in een lage-lonen-land. Ik was mij aan het orienteren op Roemenie, echter uit deze lijst blijkt dat de "skills" hier zeer matig zijn in vergelijking tot India.
Ik ben van mening dat het ook andersom is
Wat overigens opvalt is dat Nederland geheel ontbreekt in deze lijst, terwijl een land als Portugal hier wel op voorkomt......

 

Logisch, Nederland heeft geen goed opgeleide mensen. Wel veel kennis, maar niet dankzij de opleidingen.

 

 

Tja, jammer dat Nederland geen tax free-zone heeft voor off shore activiteiten, want in combinatie met onze goed opgeleide beroepsbevolking en goede voorzieningen, zou dat een stimulans kunnen zijn voor de Nederlandse economie

Belasting op arbeid drastisch omlaag max 10%, het verschil moet terug naar de werkgever. Als ik een Nederlandse ITer in dienst neem kost me die 4000 euro per maand. Moet je 4000 euro eens geven aan een Oekrainer, die gaat echt niet zeuren dat hij elke zaterdag moet werken, of dat hij winterbandjes EIST op zijn leasebak.

 

Jarenlang met een Oekrainer gewerkt, 6000$ per maand betaald, super werk, kan hem nu niet meer betalen, maar staat altijd nog voor mij klaar. Dat wilt niet zeggen dat iedere oekrainer zo is, heb ook slechte gehad.

Link naar reactie
  • 0

@Raoul,

 

Onzinnig om te denken dat de gemiddelde Nederlandse ITér wel zeurt wanneer hij 4000 krijgt en iemand uit Okraiene niet. Het gaat tenslotte niet om een wedstrijdje "wie heeft op de meeste zaterdagen gewerkt", maar de kwaliteit van het geleverd werk en of het op tijd af is.

 

Tip voor de topic starter: Hoe groot is de portal? Loont het echt om die in het buitenland te laten bouwen (met alle nadelen van dien zoals de gebrekkige communicatie). Heb je in Nederland offertes gevraagd of te kijken naar de mogelijkheden? Door de crisis liggen de prijzen hier ook wat lager.

 

Mocht het om een "groot" en complex webportaal gaan, dan zou een off-shore implementatie wel kosten kunnen besparen. Doe het iig met mensen met wie je wel heel goed kan communiceren.

Link naar reactie
  • 0

Naast prijs is communicatie eigenlijk nog belangrijker.

Het resultaat moet tenslotte goed zijn.

 

Ik ken bedrijven die elektronica ontwikkeling (goed strak te specificeren) in Roemenie laten doen.

Philips laat sw ontwikkeling in India doen maar zet daar wel eigen management bij.

Zelf heb ik in het recente verleden sw ontwikkeling in Zuid Afrika laten doen.

Daar is men smart, eager en ze hebben een westerse cultuur.

Er is geen tijdverschil zodat de communicatie meeviel (zolang we in het engels communiceren en niet in het afrikaanse wat veel ontkenningswoordjes bevat).

Toevallig zijn die Z-Afrikanen binnenkort op bezoek in Ned. dus al er geinteresseerden zijn (nee, ik heb daar geen aandelen).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.