• 0

Wat te doen met betalingsvoorstel

Beste lezers,

 

Vorig jaar gevraagd om een winkel na te kijken en te herstellen wat er defect was aan verlichting en elektra.

Achteraf bleek dat het ging om een landelijk opererende keten die failliet was gegaan.

De naam was gekocht door een investeerder die een deel van de bestaande panden weer opende.

 

Ik heb zo 5 panden weer hersteld en facturen voor gemaakt, alleen werden deze niet betaald of alleen de kleinere bedragen.

Na lang gewacht te hebben heb ik een coulante betalingsregeling opgesteld op verzoek van de investeerder.

 

Ik heb altijd te maken gehad met zijn secondant waar ik een hele leuke relatie mee heb opgebouwd, in april werd ik weer gebeld om nog weer een winkel te herstellen, heb ik ook gedaan in de aanname dat het financieel beter ging, maar vanaf dat moment werd er niet meer betaald.

 

Dit bij een incassobureau neergelegd en vadaag de vraag of er een betalingsregeling kan worden getroffen.

 

E 300/maand te beginnen vanaf eind september.

 

Wat is wijsheid in deze, ik kook ondertussen van woede, dat betekent dat over een ruim een jaar pas al het geld betaald is.

Ik weet niet of hij deze crisis overleeft, reserves zijn er niet schijnbaar, personeel is wel aanwezig, de panden zijn op dure A1 lokaties gevestigd.

 

Ik vind de E 300,/maand erg mager en dan pas vanaf eind september.

Wat te doen in deze?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je bent niet verplicht om akkoord te gaan met een betalingsregeling. Wanneer je niet akkoord gaat is het de vraag hoeveel geld je dan ziet. Wegen de kosten van een gerechtelijke procedure op tegen de baten. het incassobureau die de zaak in behandeling heeft kan je hierover beter informeren omdat ze beschikken over meer informatie. Het voeren van een gerechtelijke procedure betekent niet altijd dat je sneller beschikt over het verschuldigde bedrag.

 

Je zou kunnen aangeven wat jij een acceptabel bedrag vindt.

 

edit: ik had niet goed gelezen, kon het totaalbedrag makkelijk zelf berekenen. Sorry.

 

Een gerechtelijke procedure is inderdaad een andere mogelijkheid maar je hebt niet veel keuze. Je kunt akkoord gaan met de betalingsregeling, aansturen op een acceptabelere betalingsregeling, niets doen of gaan dagvaarden.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Bijna E 3.500,00 Luuc.

 

Een gerechterlijke procedure is dan weer het andere uiterste.

 

Ik heb zelf de indruk dat het voorgestelde betalingsschema te laag is voor iemand met meerdere BV's en bedrijven.

 

Want hetgeen is opgekocht, is niet eens zijn core-business, hij verdient zijn geld met een heel andere tak.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Een winkelketen die 3500 euro over een jaar verspreid wil betalen is voor mij volstrekt onacceptabel, ik zeg het niet graag maar het komt over of je niet serieus genomen wordn. je noemt minimaal 6 winkels dan moet 3500 euro absoluut mogelijk zijn om binnen een maand te betalen. ongeacht of het goed gaat of niet.. stel dat elke winkel 500 euro per dag omzet dan heb je het over 3000 euro per filiaal per week maal 6 18.000 euro cashflow ze verkopen tenslotte niet op rekening. En die omzet moet echt vele malen hoger zijn anders redden ze het onmogenlijk

 

Persoonlijk vind ik bij zakelijke betalingsregelingen een termijn van 6-8 weken acceptabel met als conditie 25-50% als 1e termijn en het restant verspreid over die 6-8 weken en ik ga er dan van uit dat de regeling word aangegaan enkele weken na verlopen van de oorspronkelijke betaaltermijn (en niet zoals nu enkele maanden)

 

Ik denk dat ik hier de klant voor het blok zou zetten, binnen 4 weken alles betaald en anders een dagvaarding. het bedrag is klein en de cashflow moet aanwezig zijn anders kun je so wie so naar je centen fluiten..

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog een onderzoekje gedaan bij de KvK.

In totaal staan er 3 BV's op naam van de investeerder met 12 vestigingen.

 

Per 1 september is het redelijk om de totale schuld te hebben betaald, uit coulance mag er nog tot 15 september uitstel worden verleend.

Zo heb ik het nu neergelegd.

 

Bedankt voor het meedenken, weer veel geleerd van deze affaire.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn idee kun je het volgende doen:

 

Akkoord gaan lijkt het makkelijkste. Het lijkt erop dat ze het geld echt niet hebben en dat het geen onwil is. Wel kun je natuurlijk een rente of "bonus" bespreekbaar maken bij zo'n betalingsregeling. Of vragen om een iets hoger bedrag. Toekomstige klussen alleen op vooruitbetaling.

 

Wil je echt je geld hebben, dan kun je beslag laten leggen bij de onderneming. Blokkeren van bankrekeningen, beslag legen op inboedel, et cetera. Je krijgt dan waarschijnlijk je geld volledig in enkele maanden tijd. Let er wel op dat je de onderneming hiermee enorm in de problemen brengt en dat de relatie kaput wordt gemaakt.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt erop dat ze het geld echt niet hebben en dat het geen onwil is.

 

Een investeerder die meerdere vestigingen kan kopen gaat neem ik aan van te voren wel even bekijken of hij wel geld heeft om Rick 5 panden te laten doen?? Komt mij meer over dat ze zelf wel even de betaaltermijnen willen bepalen.

 

Gewoon druk zetten zoals je in je laatste post aangaf. Snel betalen.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Akkoord gaan lijkt het makkelijkste. Het lijkt erop dat ze het geld echt niet hebben en dat het geen onwil is.

 

ken de klant van Rick niet maar als ik het zo lees is het bepaald geen 1mans zaak. Het bedrag is ook niet echt schokkend dus als ze het nu niet hebben dan zullen ze dat waarschijnlijk nooit hebben. Zie de heldere uitleg van Roel.

 

Mijn advies is dus: gewoon poot stijf houden en de kosten van incasso goed af te wegen tegen de verwachting of het geld wel binnen zal komen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Nog een onderzoekje gedaan bij de KvK.

In totaal staan er 3 BV's op naam van de investeerder met 12 vestigingen.

 

Per 1 september is het redelijk om de totale schuld te hebben betaald, uit coulance mag er nog tot 15 september uitstel worden verleend.

Zo heb ik het nu neergelegd.

 

Bedankt voor het meedenken, weer veel geleerd van deze affaire.

 

 

Moeilijk om de juiste keuze te maken, afhankelijk van zoveel factoren . Spreek je met het incassobureau af dat ze direct overgaan tot actie als de afspraak niet wordt nagekomen?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Nog een onderzoekje gedaan bij de KvK.

In totaal staan er 3 BV's op naam van de investeerder met 12 vestigingen.

 

Per 1 september is het redelijk om de totale schuld te hebben betaald, uit coulance mag er nog tot 15 september uitstel worden verleend.

Zo heb ik het nu neergelegd.

 

Bedankt voor het meedenken, weer veel geleerd van deze affaire.

 

 

Moeilijk om de juiste keuze te maken, afhankelijk van zoveel factoren . Spreek je met het incassobureau af dat ze direct overgaan tot actie als de afspraak niet wordt nagekomen?

 

Het is ook moeilijk, investeerder trad nooit op de voorgrond, daar was zijn secondant voor.

Ik hoorde wel iets over een administratiekantoortje wat zijn core-business was, verder wist ik ook niks.

 

Vanochtend in overleg met de Kvk alles uitgezocht, en dan blijkt dat de core-business een krediet-verstrekkingsmaatschappij :-\is.

Daar kun je dan weer niet aankomen omdat het een andere BV is, hij houdt iedereen voor de gek, en je kan er niks aan doen.

 

En hij houdt vol dat hij het niet kan betalen, er is vanmorgen nog contact opgenomen door het incasso-bureau, nu wordt geprobeerd het aflossingsbedrag te verhogen.

>:(

 

Het is allemaal ad-hoc gegaan, elke dag dat een winkel eerder open kan, levert geld op, vooraf weet je niet wat er nodig, dan ga je. factuur wordt verstuurd en dan gaat de volgende winkel weer.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Betalingen blijven nog uit via het incassobureau.

 

Rest mij niks anders dan opdracht te geven tot het sturen van een deurwaarder.

Die dreigingen zijn al ge-uit door het incassobureau, ze wachten nu op mijn toestemming.

 

Het sturen van een deurwaarder gaat mij nu ca. 400E kosten, wat later weer verrekend wordt op de schuldenaar.

En dan nog een eventuele rechtzaak.

 

Zijn de schulden nog te verhalen op de andere BV's of op deze man zelf, hij heeft in een krimpende economie ca. 10 winkels opgekocht en geopend in minder dan een jaar tijd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Zijn de schulden nog te verhalen op de andere BV's of op deze man zelf, hij heeft in een krimpende economie ca. 10 winkels opgekocht en geopend in minder dan een jaar tijd.

 

 

 

De schuld is alleen te verhalen op de BV die de opdracht heeft gegeven. De schuld op de man zelf verhalen is in eerste instantie niet mogelijk. Mocht er eventueel bij een faillissement wanbeleid naar boven komen dan is het wel persoonlijk te verhalen.

 

 

Is de BV waar je de vordering op hebt deelfde als die de winkels exploiteren? Dan kan je de deurwaarder beslag gaan laten leggen om druk erop te zetten. Het kiezen van een deurwaarder is ook wel van belang. Er zijn erbij die liever briefjes sturen en er zijn erbij die direct op de stoep staan bij hem.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0
Er zijn erbij die liever briefjes sturen en er zijn erbij die direct op de stoep staan bij hem.

Muah.. het incassobureau heeft het buitengerechtelijke traject verzorgd. Je mag er daarom vanuit gaan dat het incassobureau een beroep doet op de deurwaarder vanwege zijn/haar uitvoerende rol. Twee maal een buitenrechtelijke procedure doorlopen heeft tenslotte geen meerwaarde voor de schuldeiser.

 

Als ik dit soort lees zou ik direct stappen gaan ondernemen. Een deurwaarder heeft naast een uitvoerende ook een adviserende rol. Ik raad je dus aan om maandag met de deurwaarder en/of het incassobureau te gaan bekijken welke stappen het snelste en beste effect hebben. Een maandelijkse aflossing á 500 euro moet immers onder normale omstandigheden wel te behappen zijn.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Is de BV waar je de vordering op hebt deelfde als die de winkels exploiteren? Dan kan je de deurwaarder beslag gaan laten leggen om druk erop te zetten. Het kiezen van een deurwaarder is ook wel van belang. Er zijn erbij die liever briefjes sturen en er zijn erbij die direct op de stoep staan bij hem.

 

Danny

 

Ja, het is dezelfde BV als die de winkel exploiteert, druk erop zetten, hij houdt me onderhand bijna een jaar aan het lijntje.

 

Als ik dit soort lees zou ik direct stappen gaan ondernemen. Een deurwaarder heeft naast een uitvoerende ook een adviserende rol. Ik raad je dus aan om maandag met de deurwaarder en/of het incassobureau te gaan bekijken welke stappen het snelste en beste effect hebben. Een maandelijkse aflossing á 500 euro moet immers onder normale omstandigheden wel te behappen zijn.

 

Klopt helemaal, Luuc, deze man komt bij mij niet meer weg, met een smoesje.

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn erbij die liever briefjes sturen en er zijn erbij die direct op de stoep staan bij hem.

Muah.. het incassobureau heeft het buitengerechtelijke traject verzorgd. Je mag er daarom vanuit gaan dat het incassobureau een beroep doet op de deurwaarder vanwege zijn/haar uitvoerende rol. Twee maal een buitenrechtelijke procedure doorlopen heeft tenslotte geen meerwaarde voor de schuldeiser.

 

 

 

Ik heb (en doe nog steeds soms) zaken gedaan met honderden deurwaarders en incassobureau's. Ik denk dat ik op 2 handen kan tellen welke bureaus ik onze clienten vertelde dat ze pittig waren. De rest is uit ervaring niet hard genoeg in sommige zaken als er wat te halen valt.

 

@Rive

 

Zoek een deurwaarder die direct harde maatregelen treft. Er is immers wat te halen in de winkels. Mocht je een lijstje willen met deurwaarders waarvan ik zeker weet dat ze van snel aanpakken weten hoor ik het wel.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Er zijn erbij die liever briefjes sturen en er zijn erbij die direct op de stoep staan bij hem.

Muah.. het incassobureau heeft het buitengerechtelijke traject verzorgd. Je mag er daarom vanuit gaan dat het incassobureau een beroep doet op de deurwaarder vanwege zijn/haar uitvoerende rol. Twee maal een buitenrechtelijke procedure doorlopen heeft tenslotte geen meerwaarde voor de schuldeiser.

 

 

 

Ik heb (en doe nog steeds soms) zaken gedaan met honderden deurwaarders en incassobureau's. Ik denk dat ik op 2 handen kan tellen welke bureaus ik onze clienten vertelde dat ze pittig waren. De rest is uit ervaring niet hard genoeg in sommige zaken als er wat te halen valt.

Gedeeltelijk met je eens. Als je direct een deurwaarder inschakelt dan zal hij vaak eerst een buitengerechtelijke procedure starten om dit te vervolgen met stappen die een incassobureau niet kan uitvoeren. Het "briefjes sturen" traject heeft Rick al afgesloten dus een deurwaarder zal hier waarschijnlijk niet nogmaals mee beginnen :)

 

Wat betreft de hardheid/snelheid van deurwaarders ben ik het met je eens. Ik moet je eerlijk zeggen dat de hardheid en snelheid zelfs de reden is geweest om te starten met de opleiding gerechtsdeurwaarder. Maar als je duidelijk zegt wat je wil (of het incassobureau doet dit voor jou) dan zal een deurwaarder zijn taak prima uitvoeren. Het probleem is vaak - tenminste, dat is mijn ervaring - de snelheid waarmee dat gebeurt.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

 

Wat betreft de hardheid/snelheid van deurwaarders ben ik het met je eens. Ik moet je eerlijk zeggen dat de hardheid en snelheid zelfs de reden is geweest om te starten met de opleiding gerechtsdeurwaarder. Maar als je duidelijk zegt wat je wil (of het incassobureau doet dit voor jou) dan zal een deurwaarder zijn taak prima uitvoeren. Het probleem is vaak - tenminste, dat is mijn ervaring - de snelheid waarmee dat gebeurt.

 

Hierbij een indruk van de toonzetting in het laatste mail en briefverkeer vanuit het incassobureau.

 

"Tot op heden hebben wij geen betaling van u ontvangen conform genoemde regeling.

 

Aangezien u uw verplichtingen niet nakomt, zijn wij genoodzaakt tot het nemen van verdere maatregelen. Wij zullen ons hiertoe wenden tot de rechtbank. De deurwaarder zal bij u langskomen om de dagvaarding te betekenen en verhaalsobjecten te inventariseren. In de door de deurwaarder aan u overhandigde dagvaarding staat de datum waarop u voor de Rechter dient te verschijnen. U kunt het bezoek van de deurwaarder binnenkort verwachten. Alle daaruit voortvloeiende extra kosten komen eveneens voor uw rekening."

 

Het lijkt mij vrij duidelijke taal, ik zet het ook door, donderdag mag de deurwaarder er voor mij naar toe.

Hebben ze nog 3 dagen om de druk op te voeren.

Dat gaat dan via SMS, mail en per brief.

 

Ik heb gelukkig geen ervaring met de snelheid waarmee iets dergelijks uitgevoerd wordt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Onderstaand een e-mail welke ik ontving na verzoek tot het inschakelen van een deurwaarder.

 

 

In de bovengenoemde zaak berichten wij u dat, ondanks onder meer schriftelijke en telefonische sommaties, de debiteur het verschuldigde helaas niet heeft voldaan.

 

Indien u de vordering niet als oninbaar wenst af te boeken, kunnen wij u twee alternatieven bieden.

 

1. Gerechtelijke procedure

 

Wij kunnen de debiteur voor u dagvaarden en daarmee de zaak aan de rechter voorleggen. Wij verrichten onze werkzaamheden in principe "gratis", d.w.z. wij verhalen onze kosten op de debiteur. Hieronder valt tevens het opstellen van dagvaardingen en procederen bij de rechtbank. Het kostenrisico daarvan ligt bij ons, ook als de debiteur geen verhaal biedt.

 

Kosten aan derden, zoals een deurwaarder en griffierechten bij de rechtbank, dienen echter bij voorschot aan ons te worden voldaan. Hier hebben wij geen financieel belang bij en vanzelfsprekend verzoeken wij de rechter de debiteur tevens in deze kosten te veroordelen. Wij wijzen u op het kostenrisico dat aan een dergelijke procedure is verbonden en geven u ter overweging mee dat indien de gerechts- en executiekosten van derden, om welke reden dan ook, niet op uw debiteur te verhalen zijn, wij deze aan u moeten doorberekenen.

 

Indien u wenst dat wij tot dagvaarding over gaan, verzoeken wij u ons een kostenvoorschot ad. € 545,49 te doen toekomen op derdenrekeningnummer xxxxxt.n.v. xxxxx o.v.v. “voorschot xxxxx”. Genoemd bedrag is het saldo van verschotten die wij aan derden dienen te betalen, zoals deurwaarderskosten ad. € 90,64 (incl. BTW), griffierechten ad. € 437,00 (BTW vrij) en informatiekosten, zoals uittreksels KvK en/of GBA ad. € 17,85 (incl. BTW). Na ontvangst van het voorschot zal de procedure worden opgestart. Om de dagvaarding van bewijsstukken te kunnen voorzien verzoeken wij u, voor zover u dat nog niet heeft gedaan, ons een kopie factuur, aanmaningen, brieven, telefoonaantekeningen, eventuele gespreksverslagen en overige relevante bescheiden te doen toekomen.

 

 

2. Verhaalsrapportage

 

Een verhaalsrapportage stelt u beter in staat te bepalen of u een vordering wilt afboeken of tot een gerechtelijke procedure wilt overgaan. xxxxx biedt diverse verhaalsrapportages, van beperkt tot uitgebreid. Gezien de hoogte van uw vordering kunnen wij u een Verhaalsrapportage Standaard (€ 99,95 excl. BTW) of Uitgebreid (€ 249,95 excl. BTW) aanbevelen. Beide rapportages bieden inzicht in de verhaalsmogelijkheden, inkomstenbronnen, eerdere betalingservaringen en de financiële situatie van uw debiteur. Een Verhaalsrapportage Uitgebreid biedt vanzelfsprekend een uitvoeriger inzicht. De kosten van een verhaalsrapportage kunnen helaas niet op de debiteur worden verhaald. Meer informatie over verhaalsrapportages treft u op onze website:

 

Wij realiseren ons dat voornoemde maatregelen ook voor u met een kostenrisico gepaard gaan, doch het alternatief is dat wij onze bemoeiingen helaas moeten beëindigen en het dossier onverhaalbaar afsluiten.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en zien uw instructies gaarne tegemoet. Bij uitblijven van uw reactie zullen wij, tenzij u ons anders instrueert binnen vier weken na heden, het dossier kosteloos voor u sluiten.

 

 

Wie heeft ervaring met een dergelijk geval.

 

Persoonlijk geloof ik niet dat er geen geld is bij de schuldenaar, de facturen worden ook niet betwist.

 

Wat is het beste te doen in deze?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Er mogen geen betalingen worden verricht.

 

 

Van wie niet ???

 

 

 

Ik lees net op het dossier van het incassobureau dat er twee faillisementsaanvragen lopen naar schuldenaar toe.

Er is telefonisch contact geweest met hem.

 

 

Dat heeft hij ze medegedeeld? Net als zijn andere praatjes zeker? Of hebben ze het van de rechtbank?

Link naar reactie
  • 0

 

 

Er mogen geen betalingen worden verricht.

 

 

Van wie niet ???

 

 

 

Ik lees net op het dossier van het incassobureau dat er twee faillisementsaanvragen lopen naar schuldenaar toe.

Er is telefonisch contact geweest met hem.

 

 

Dat heeft hij ze medegedeeld? Net als zijn andere praatjes zeker? Of hebben ze het van de rechtbank?

Bedankt voor je kritische blik, Danny.

Voor 99,95 E heb ik een verhaalsrapportage, dat geld geef ik nu nog niet uit.

Volgende week komt er een volgend contact.

 

Het kan op waarheid berusten, het kan wederom een leugen zijn.

 

Link naar reactie
  • 1

Heerlijk om kritisch te zijn ;)

 

Rick, kom op man!

 

Die man heeft je maanden aan het lijntje gehouden,je bent soepel geweest. Nu komt er weer een of ander niet onderbouwde rotsmoes. Geloof me, ik heb deze smoezen,en alle andere 32456 al gehoord. Totdat er niets concreets van de rechtbank in je mail zit moet je ervanuit gaan, met zijn verleden, dat het wederom uitstel regelen is.

 

Waar heb je een verhaalsrapportage voor nodig? Hij heeft winkels,dus hij heeft voorraad. Waar hij niet op zit te wachten is harde actie. Een deurwaarder in de winkels,beslag op de voorraad,bankbeslag.

 

Kom op Rick, it's payback time!

 

 

Zo,nu eerst een punselie koekje...

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ben je ooit al eens met de betreffende persoon persoonlijk (face 2 face) in contact getreden ?

 

Goeie vraag, ik heb de man 1x gezien en vluchtig gesproken, een keer telefooncontact over onbetaalde facturen en de rest via mail.

 

Daar reageert hij amper op, op internet vind je niks over hem, zijn naam wordt op geen enkele website genoemd.

Hij regeert anoniem achter de schermen.

 

Ik neem deze week polshoogte in centrum Leiden, even wat observeren.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 165 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.