• 0

Webwinkel starten (volledig onervaren)

Beste lezer,

 

al een tijdje loop ik rond met het idee een webwinkel te beginnen. Daarin ben ik natuurlijk niet de enige en de kansen die ik zie, zijn ongetwijfeld dingen waar anderen al tegenaan zijn gelopen. Toch wil ik een poging wagen. Ik wil klein beginnen. Het is zo dat ik net klaar ben met mijn studie (geschiedenis, helemaal geen link met mijn winkel). Ik wil een jaar proberen iets op te starten, kijken of het bevalt en of ik er een boterham mee kan verdienen. Komt het niet van de grond, dan maak ik volgend jaar mijn Master af. Ik wil eigenlijk niks lenen omdat ik eerst wil kijken of er überhaupt iets te verdienen is. Mocht het goed gaan, en ik willen uitbreiden, dan kan ik altijd nog geld lenen. ik heb nu 4000 beschikbaar. Dit is geld dat ik tijdens mijn studie opzij heb gezet. Daarnaast werk ik al een tijd part time en dit blijf ik voorlopig ook doen. Ik hou hiermee maandelijks 350 aan over (na aftrek huur, abonnementen en alle andere vaste lasten, inc boodschappen).

 

Wat wil ik doen?

Een vriend van mij koopt in het buitenland en in Nederland vaak goedkoop spullen op. Dit varieërt van visspullen tot fietsen, van gadgets tot meubels. Hij verkoopt dit dan weer in partijen door. Ik wil de kleinere goederen (horloges, sloten en dergelijke) overnemen en dan in een webwinkel verkopen. Eventueel ga ik later zelf spullen opkopen, maar dat is nu niet aan de orde. Ik hoef hier niet rijk van te worden. Het is in eerste instantie de bedoeling dat ik er een leuk extraatje aan kan verdienen (dit deed ik voorheen met pokeren, maar daar ben ik klaar mee) en dat ik dus geen verlies maak.

 

Ik ga dus een vrij breed en vooral variabel assortiment aanbieden. Nu ben ik geen ondernemer, maar heb ik altijd interesse gehad in opkopen en doorverkopen. Ik beschouw mezelf als slim, verstandig en aardig met cijfers. Ik heb een brede kennis, maar ben nergens in gespecialiseerd. Mijn vriendin goed met administratie, dus dat zal het probleem niet zijn. Mijn probleem is vooral het volgende. Hoe weet ik (voor zover dat mogelijk is) dat ik niet teveel betaal voor producten en hoe kan ik zo verstandig mogelijk aankopen. Als voorbeeld. Mijn vriend heeft 10 horloges van een bepaald merk. Deze kosten tussen de €100 en 150 euro in de winkel. De horloges zijn nieuw en zitten in het originele doosje. Is er iets zinnigs te zeggen over de prijs die ik er maximaal voor kan betalen, om winst te kunnen halen? Ik kan mijn horloges niet hetzelfde laten kosten als in de winkel. Ik ben een soort outlet, dus het moet vooral goedkoop. Ik heb verder geen kosten, behalve inkoop. Ik heb geen personeel, geen kosten voor opslag enzovoort. Ik hoef dus geen grote marge aan te houden. Mijn idee is om alles op marktplaats te zetten en dan te linken naar mijn winkel. Dan heb ik dus een klein budget nodig om als topadvertentie op marktplaats te komen. Eventueel ga ik nog kijken of ik via google wat reclame kan krijgen, maar eigenlijk wil ik de kosten minimaal houden.

 

Ik heb nodig (ik been een absolute beginner, dus vul graag aan wat ik over het hoofd zie)

Opslagruimte. Dit is beschikbaar. Ik heb ruim 20m2 om spullen op te slaan in huis.

Webwinkel. Dit heb ik niet. Op internet vond ik een website waar je voor ongeveer 15 euro per maand een webwinkel kunt krijgen. Dit is de link van de demosite http://demo.shoppagina.nl/. Is dit alles dat ik nodig heb, of heb ik nog een 'echte' website nodig en is dit een aanvulling?

inkoopbudget. Ik wil eerst max 2000 uitgeven aan producten. Deze wil ik verkopen en met de omzet koop ik nieuwe producten in. Als alles goed gaat groeit mijn omzet en daarbij dus ook mijn assortiment.

Tijd. Ik zie het als een hobby. Ik werk part time en heb genoeg tijd over. Ik ben bereid er met mijn vriendin de benodigde uren in te steken

meer informatie!. En daarom ben ik vanaf vandaag lid van het forum.

 

Nogmaals, ik begrijp dat dit geen innovatief idee is waar ik miljonair mee ga worden. Dat is ook niet de insteek. Ik weet dat de markt krap is en er geen goud geld voor het oprapen ligt. Ik wil gewoon een aanvulling krijgen op mijn part time salaris. Als alles goed loopt en ik er plezier in heb, dan ga ik eventueel uitbreiden. Wat ik erg lastig vind is om spullen voor de juiste prijs over te nemen. Het horloge in het eerdere voorbeeld kost minimaal 100 in de winkel. Als ik er 25 voor betaal, is dat dan een deal waar voldoende marge opzit, of moet ik echt maar een fractie van de prijs (5/10 euro) betalen. Dit zal verschillen per goed, maar ik hoef uiteindelijk maar een kleine marge te halen om nettowinst te realiseren.

 

Graag hoor ik van jullie tips, opmerkingen of keiharde kritiek. Ik ben een complete beginner en hoor liever nu wat ik fout doe, dan wanneer ik straks 6 ton dakpannen heb gekocht en er niet vanaf kom..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een breed assortiment willen voeren in het begin is nooit een goed idee. Ik geloof dat de term "niche" nog altijd het toverwoord is. Als jij een winkel heb waar men een horloge van een bepaald merk naast een fiets en een bankstel ziet staan, dan heb je niet echt een assortiment waar mensen voor naar jouw site gaan. Ik denk dat veel mensen argwaan zullen krijgen en/of het niet snappen.

 

Je kan je beter focussen op 1 (soort) artikel. Wat dat is, dat maakt nog niet eens zo gek veel uit. Ikzelf doe het met kabeltjes, anderen doen het met amerikaans eten, lego, stuiterballen, noem maar op. Als jij een webwinkel hebt met 1 soort artikel, dan is de kans een stuk groter dat men voor dat artikel bij jou komt winkelen. Ook marketing technisch is dat een stuk makkelijker (lees: goedkoper).

 

Waarom vraag je die vriend van je niet of hij voor jou 1 (soort) artikel wilt gaan inkopen?

 

Er zijn tientallen bedrijven waar je shops kan huren zoals bij Shoppagina. Ik hoor goede verhalen over SEOshop en er zijn ook veel mensen blij met Biedmeer. Bekijk die in elk geval ook. Nadeel van een huurwinkel is dat je in sterke mate afhankelijk bent van de verhuurder. Het is dus niet altijd een juiste keuze om een winkel te huren, maar dit zal je zelf moeten afwegen. Vergelijk huurwinkels met open source pakketten zoals Open Cart en Zen Cart. Dat zijn gratis pakketten, maar die moet je zelf nog verder (laten) ontwikkelen zodat ze worden zoals jij ze wilt hebben.

 

Er zijn heel veel blogs over webwinkels waar veel informatie staat. Oa. Webwinkelweblog, Emerce etc. Er is ook een forum voor webwinkeliers, het Webwinkelforum. Daar vind je vast ook veel informatie.

 

En laat het idee van de merkhorloge's trouwens varen. Niet alleen wordt dat al ontzettend veel gedaan, kans is heel groot dat je met namaak te doen krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Een breed assortiment willen voeren in het begin is nooit een goed idee. Ik geloof dat de term "niche" nog altijd het toverwoord is. Als jij een winkel heb waar men een horloge van een bepaald merk naast een fiets en een bankstel ziet staan, dan heb je niet echt een assortiment waar mensen voor naar jouw site gaan. Ik denk dat veel mensen argwaan zullen krijgen en/of het niet snappen.

 

Je kan je beter focussen op 1 (soort) artikel. Wat dat is, dat maakt nog niet eens zo gek veel uit. Ikzelf doe het met kabeltjes, anderen doen het met amerikaans eten, lego, stuiterballen, noem maar op. Als jij een webwinkel hebt met 1 soort artikel, dan is de kans een stuk groter dat men voor dat artikel bij jou komt winkelen. Ook marketing technisch is dat een stuk makkelijker (lees: goedkoper).

 

Waarom vraag je die vriend van je niet of hij voor jou 1 (soort) artikel wilt gaan inkopen?

 

Er zijn tientallen bedrijven waar je shops kan huren zoals bij Shoppagina. Ik hoor goede verhalen over SEOshop en er zijn ook veel mensen blij met Biedmeer. Bekijk die in elk geval ook. Nadeel van een huurwinkel is dat je in sterke mate afhankelijk bent van de verhuurder. Het is dus niet altijd een juiste keuze om een winkel te huren, maar dit zal je zelf moeten afwegen. Vergelijk huurwinkels met open source pakketten zoals Open Cart en Zen Cart. Dat zijn gratis pakketten, maar die moet je zelf nog verder (laten) ontwikkelen zodat ze worden zoals jij ze wilt hebben.

 

Er zijn heel veel blogs over webwinkels waar veel informatie staat. Oa. Webwinkelweblog, Emerce etc. Er is ook een forum voor webwinkeliers, het Webwinkelforum. Daar vind je vast ook veel informatie.

 

En laat het idee van de merkhorloge's trouwens varen. Niet alleen wordt dat al ontzettend veel gedaan, kans is heel groot dat je met namaak te doen krijgt.

 

Bedankt voor de reactie. Ik zat zelf ook met het idee dat uiteenlopende artikelen erg verwarrend zijn en dat je dan zeker geen vast klantbestand creërt. De horloges dienden vooral als voorbeeld. Ik zou ook geen D&G horloge online kopen, omdat de kans dat je een neppert koopt vrij groot is. Mijn vriend koopt vooral veel uit faillissementen. Daardoor zal hij niet altijd eenzelfde productcategorie voor mij hebben. Dat is de voornaamste reden dat ik een groot -en vooral wisselend- assortiment zal hebben. Dat lijkt mij ook wel interessant. Ik begrijp van je dan niche het toverwoord is en daar heb je waarschijnlijk ook wel gelijk in. Betekent dat echter dat mijn plan op voorhand kansloos is, of zijn er wel manieren om toch iets winstgevends neer te zetten?

 

Over de websites van webwinkels. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik laat me graag overtuigen. Wat bedoel je precies dat ik 'in sterke mate afhankelijk ben van de verhuurder?'. Kan hij zomaar besluiten dat mijn site uit de lucht gaat, of doel je op de financiële kant (dat ik per transactie een bepaald bedrag verschuldigd ben aan de verhuurder)? Mijn voorkeur gaat in elk geval uit naar een huurwinkel en minder naar een open source. Als je SEO, Biedmeer en Shoppagina vergelijkt, waar moet ik dan vooral op letten? ik let primair op de kosten vs mogelijkheden en de lay out. Zijn er andere dingen van belang, of onderscheiden de aanbieders niet veel van elkaar?

Link naar reactie
  • 0

Als je eenmaal bedacht hebt wa je wilt verkopen dan is het op zich niet zo moeilijk om daar de juiste leverancier voor te vinden. Je plan hoeft dus niet bij voorbaat mislukt te zijn, zo lang je maar niet afhankelijk wilt zijn van je vriend.

 

Met afhankelijk zijn van de verhuurder bedoel ik vooral in functionaliteit van de shop. Als jij iets aangepast wilt hebben dan moet dat maar net mogelijk zijn. Is het niet standaard mogelijk om de door jouw gewenste functionaliteit toe te voegen of aan te passen, dan ben je aangewezen op de verhuurder en zijn programmeurs. Die zijn niet allemaal even bereidwillig om nieuwe functies in te programmeren.

Ook moet je goed opletten op de voorwaarden om weg te gaan bij je verhuurder. Vaak teken je een contract waar in staat dat de verhuurder eigenaar is van jouw database met producten, klanten en orders. Als je weg wilt ben je die gegevens kwijt als je daar voor getekend hebt. Met een huurshop loop je per definitie ooit tegen de grenzen van het programma aan. Dan is het zaak dat je zo gemakkelijk mogelijk kan overstappen naar een professioneel pakket.

Link naar reactie
  • 0

Ben zelf niet thuis in de webwinkels, maar ben het wel eens met het advies van Wouter, dat je met veel verschillende artikelen heel moeilijk succes zal krijgen. Tenzij het zo groot wordt dat het leuk 'sneupen' begint te worden, maar dat zal je met een kleine investering en 20m2 ruimte niet lukken.

Maar is het niet mogelijk om met tijdelijke en verschillende artikelen mee te liften met de grote webwinkels? Zoals Bol.com of Amazon die binnenkort een Nederlandse vestiging/site opent? Weet niet of je dit een vast bedrag kost en/of een percentage van je omzet/winst, maar als je dan nog steeds goedkoper producten kan aanbieden kan je wel snel worden gevonden neem ik aan.

Link naar reactie
  • 0

Goede adviezen. Ik had nog niet gekeken naar de specifieke voorwaarden die de webshopverhuurders hanteren. Mocht het toch een onverhoopt succes worden, dan is het zeker belangrijk dat ik mijn werk niet kwijtraak als ik een profesioneler pakket neem. Hier ga ik achteraan.

 

@Erwin,

hoe zie je dat precies voor je, dat meeliften met Amazon/Bol? Klinkt interessant, maar ik begrijp niet zo goed waar je op doelt.

 

Ik zit nu vooral met het financiële- en marketingverhaal. Ik ben in eerste instantie wel van plan uiteenlopende spullen aan te bieden, en vooral veel mensen via marktplaats op mijn site wil krijgen. Zoals ik al aangaf hoef ik hier niet rijk van te worden, maar zou ik graag een paar honderd euro per maand extra verdienen. Mocht ik merken dat 1 productsoort makkelijk verkoopt, dan ga ik mij daar eventueel in specialiseren, maar ik wil eerst bekender raken met het hebben van een webshop. Nu vroeg ik mij af of er kosten zijn waar ik rekening mee moet houden. Ik heb uitgerekend dat mijn KvK bijdrage ongeveer 40 euro per jaar is, ruim 3 per maand. Daar komen dan de kosten van een webshop (15 euro) bij. Dit lijkt mij erg weinig? Uiteraard zal ik inkoopkosten, onvoorziene kosten (mensen die niet betalen, producten die kapot gaan e.d) enzovoort hebben, maar dit zijn geen 'vaste' bedragen. Als ik besluit een maand niets in te kopen en ik geen enkel product verkoop, dan zijn mijn kosten dus maar 18 euro per maand? Ik krijg het gevoel dat ik een flinke kostenpost mis?

 

Als ik het inderdaad voor 18 euro per maand kan starten, dan zijn de risico's toch zeer klein? Als ik dan bijvoorbeeld voor 1 euro per stuk een partij boeken koop, die in de winkel 15 euro kosten. Zelfs als ik dan niemand op mijn site krijg, kan ik de boeken altijd kwijtraken aan een winkel als de Slegte (en verlies ik niets) doorverkopen? Zolang ik producten inkoop tegen een zeer lage prijs (theoretisch gezien, ik snap dat een marge van 1500% een beetje overdreven is), kan mij niet veel gebeuren?

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Erwin,

hoe zie je dat precies voor je, dat meeliften met Amazon/Bol? Klinkt interessant, maar ik begrijp niet zo goed waar je op doelt.

Je kan producten verkopen op Bol.com en Amazon. Op Bol.com verschijnt dan jouw artikel, of jouw prijs bij een bestaand artikel.

Zij rekenen daar een fee over. Je betaalt dan een vast bedrag en een percentage over het totale bedrag als je een product verkocht hebt. De producten moeten passen in het huidige assortiment van Bol.com.

Link naar reactie
  • 0

@Erwin,

hoe zie je dat precies voor je, dat meeliften met Amazon/Bol? Klinkt interessant, maar ik begrijp niet zo goed waar je op doelt.

Je kan producten verkopen op Bol.com en Amazon. Op Bol.com verschijnt dan jouw artikel, of jouw prijs bij een bestaand artikel.

Zij rekenen daar een fee over. Je betaalt dan een vast bedrag en een percentage over het totale bedrag als je een product verkocht hebt. De producten moeten passen in het huidige assortiment van Bol.com.

 

Dat is op zich ook nog een idee. Moeten dit nieuwe producten zijn? Bij Bol kun je immers ook tweedehands kopen. Dan zou ik mijn producten daar kunnen neerzetten, en dan daar reclame maken voor mijn eigen winkel. In combinatie met adverteren op marktplaats heb je dan toch een redelijk bereik, lijkt me?

Link naar reactie
  • 0

Dat is op zich ook nog een idee. Moeten dit nieuwe producten zijn? Bij Bol kun je immers ook tweedehands kopen. Dan zou ik mijn producten daar kunnen neerzetten, en dan daar reclame maken voor mijn eigen winkel. In combinatie met adverteren op marktplaats heb je dan toch een redelijk bereik, lijkt me?

Tweedehands kan alleen met boeken en CD's geloof ik. Andere artikelen moeten allemaal nieuw zijn meen ik. Best informeer je bij Bol.com daarover.

 

Je hebt dan zeker een aardig bereik als je de producten op Bol.com neer kan zetten.

Link naar reactie
  • 0

Op zich zijn de vaste lasten voor een onderneming die verder niets uit voert (als je een maand niets doet en niets verkoopt) niet zo hoog. De risico's die hangen aan het hebben van een onderneming op zich zijn niet groot. Als je geen gekke dingen doet dan kan je niet zomaar schulden of hoge kosten hebben.

 

Maar op het moment dat je "echt gaat ondernemen" heb je flink wat meer kostenposten. Denk aan marketing, inventaris (bureau, computer, stoel etc.) verzendkosten, verpakkingsmateriaal, voorraad, etc.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op zich zijn de vaste lasten voor een onderneming die verder niets uit voert (als je een maand niets doet en niets verkoopt) niet zo hoog. De risico's die hangen aan het hebben van een onderneming op zich zijn niet groot. Als je geen gekke dingen doet dan kan je niet zomaar schulden of hoge kosten hebben.

 

Maar op het moment dat je "echt gaat ondernemen" heb je flink wat meer kostenposten. Denk aan marketing, inventaris (bureau, computer, stoel etc.) verzendkosten, verpakkingsmateriaal, voorraad, etc.

 

 

 

 

Duidelijk. Ik heb er zin in. Ik ga eerst rustig beginnen en zal hier laten weten als ik in de knoei kom, of juist als het hartstikke goed gaat! Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
  • 0

Verder filosoferend over mijn aanstaande webwinkel kwam ik een klein obstakel tegen. De boekhouding. Ik ben aardig met cijfers, maar heb er na Economie II op het vwo niet veel mee gedaan. Ik neem aan dat ik een boekhoudingprogramma nodig heb? Ik heb even gezocht, maar kon geen gratis (ik blijf Nederlander) software vinden. Zijn er wel gratis programma's hiervoor, of voldoet Excell bij het voeren van een kleine boekhouding?

 

Ook vroeg ik me af hoe het zit met btw voordeel. Mijn vader heeft een eigen bedrijf, dus ik heb even met hem gekletst. Hij heeft het meeste uitbesteed, dus kon mij helaas niet heel veel verder helpen. Ik heb nu nog geen 'bedrijf', maar ik wil alvast een voorraadje aanleggen. Zijn inkopen en aankopen die ik nu doe, over een maand (als ik verwacht te beginnen) nog aftrekbaar? Als ik het namelijk goed begrijp van mijn vader kan ik straks (naast inkopen) een bureaustoel of iets dergelijks aftrekken van de belasting, omdat ik dat dan nodig heb voor mijn bedrijf. Waar kan ik vinden hoe je dit precies moet aangeven? Ik kon op de site van de belastingdienst niets vinden, hoewel ik ervan overtuigd ben dat er iets moet staan..

Link naar reactie
  • 0

Kosten die maakt vóór de start van de onderneming, dus voordat de onderneming is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en aangemeld bij de Belastingdienst, noem je aanloopkosten Deze kosten zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting, maat het is niet mogelijk om de btw terug te vragen.

 

Btw op je kosten en inkopen kun je terugvorderen; btw op omzet moet je afdragen. Je kunt iid bepaalde kosten aftrekken van je winst (een bureaustoel nu net weer niet).

 

Je vraagt wel veel. Ik zou me nog even inlezen (hier bijvoorbeeld), dan wordt je vast al wat meer duidelijk.

Link naar reactie
  • 0
Ik heb even gezocht, maar kon geen gratis (ik blijf Nederlander) software vinden. Zijn er wel gratis programma's hiervoor, of voldoet Excell bij het voeren van een kleine boekhouding?

 

gezocht met de zonnebril op? 8) ;D Hier vind je diverse programma's. Mijn voorkeur gaat uit naar Speedbalance. Lekker simpel mooie rapportages en geheel gratis. Ben wel benieuwd of er nog rekeningschema's komen met 21% btw ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste SteelyPan,

 

Leuk dat je een webwinkel wilt starten. In de reactie van Frank Cornet staan 2 handige links naar onze website.

 

Je kunt je ook aanmelden voor een voorlichtingsbijeenkomst bij jou in de buurt. Die organiseren we samen met de Kamer van Koophandel. Tijdens zo’n bijeenkomst leggen we je uit hoe je aangifte moet doen en hoe je je administratie kunt opzetten. We vertellen je ook welke voordelen er voor jou als startende ondernemer zijn.

 

Pim

 

Webcareteam Belastingdienst

 

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
  • 0

Voor een webshop is het héél belangrijk dat je een software pakket kiest dat goed functioneert, voldoende mogelijkheden heeft en vooral waar je zelf goed mee kunt werken.

Zodra je dadelijk voor een pakket kiest zal je, zoals ook al eens eerder gemeld, met eventuele beperkingen moeten kunnen leven of de mogelijkheid (en middelen) hebben om dit eventueel aan te laten passen. Vooral bij online webshops zoals je zelf een had gevonden zijn dit vaak problemen waar je tegen aan loopt. Functionaliteit die er namelijk niet is zal zelden voor jou ingebouwd worden en kan je vaak ook niet zelf in (laten) bouwen.

 

Ik zou daarom willen adviseren om een systeem te kiezen die je volledig zelf kan beheren. Dit kan je dan alsnog uitbesteden waardoor je zelf de technische kennis niet nodig hebt.

Je hebt dan als voordeel dat je eventueel makkelijk naar een andere partij kan verhuizen bij een eventueel conflict (of als de prijzen omhoog schieten) omdat je dan gewoon opzoek gaat naar een andere partij en die kan jouw webshop dan volledig overzetten.

 

Voor webshops zijn er ook erg veel opensource systemen. Dit zijn webshops die meestal gemaakt worden door een grote community en hierbij is de broncode voor iedereen inzichtelijk. Dit heeft als voordeel dat je zo voor zo goed als niks een eigen webshop kan starten maar vaak is de webshop nog erg kaal. Voor veel systemen zijn er dan zogeheten plugins (uitbreidingen) die derden weer maken en die gemakkelijk geïnstalleerd kunnen worden.

Wel moet je je updates erg goed in de gaten blijven houden. Omdat iedereen de broncode kan bekijken komen er regelmatig beveiliging lekken aan het licht die snel opgelost moeten worden. Deze updates komen vaak wel snel uit maar voordat je ook je eigen webshop dan kan updaten moet je eerst uitzoeken of alle plugins die je gebruikt nog wel met de nieuwe update over weg kunnen.

 

Een die ik je aan raad is een webshop waarbij je éénmaal licentiekosten betaalt en vervolgens de webshop mag gebruiken zonder abonnement vorm. Let hierbij altijd goed op dat je ook updates krijgt en eventueel support van de verkopende partij zodat je voor eventueel technische vragen of problemen bij hun terecht kunt.

 

 

Het is ondertussen een heel verhaal geworden maar toch nog even een laatste tip. Probeer er achter te komen hoe goed het webshop systeem geoptimaliseerd is voor Google. Omdat Google toch voor de grootste bezoekers stromen zal gaan zorgen is het erg belangrijk dat je webshop goed in Google komt te staan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.